Ziua Logo
  09:20, sambata, 6 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Editorial

2005-02-03
S (...@yahoo.fr, IP: 82.123.249...)
2005-02-03 19:15
Nationalism local.

Cu toata stima si respectul pe care-l am pentru ardeleni, gasesc putin deplasat ca intr-un moment in care prioritatile Romaniei sunt scaparea de saracie, sanatatea, invatamantul, lupta impotriva coruptiei, etc, ardeleanul sa ceara dreptul de a circula pe autostrada, asa, de mila amortizoarelor propriei masini. Evident ca au dreptul s-o faca, dar in momentul in care nu s-o mai sti pe ce sa se cheltuiasca banii din buget.
Autostrada Brasov - Bors este cu adevarat inutila...Contractul a fost dat celor de la Beshtel in toiul unei cumatrii, contract care nu raspunde nici legislatiei europene si nici macar celei romanesti. Problema a venit cand Nastase a fost obligat sa multumeasca pt sprijinul intrarii in NATO si a gasit sa-i puna pe cei de la Beshtel sa faca o autostrada. Brasov-Bors pentru ca, vezi Doamne, sa faciliteze deplasarea maghiarilor romani spre Budapesta.
In 1997, la Helsinki s-a hotarat construirea a 10 coridoare europene si pan-europene care sa lege Europa Occidentala de cea Orientala si Centrala. Constructia acestor autostrazi este subventionata de Uniunea Europeana. Evident, licitatia este deschisa doar intreprinderilor europene. Asa ca s-a inventat ceva, si anume autostrada cu pricina. Finantarea ei se va face in totalitate din bugetul statului roman, putem sa facem si autostrada Dorohoi-Suceava, dar daca nu face parte din coridorul respectiv, o facem din buzunarul nostru.
Specialistii spun ca pretul va exploda in timp, ajungandu-se la sume intre 8 si 10 miliarde. Vom vedea !

georgems din ROMANIA (...@yahoo.com, IP: 195.229.241...)
2005-02-03 19:33
Re: Nationalism local, cum sa nu ,bai desteptule????

La 2005-02-03 19:15:25, S a scris:

> Cu toata stima si respectul pe care-l am pentru ardeleni, gasesc putin
> deplasat ca intr-un moment in care prioritatile Romaniei sunt scaparea
> de saracie, sanatatea, invatamantul, lupta impotriva coruptiei, etc,
> ardeleanul sa ceara dreptul de a circula pe autostrada, asa, de mila
> amortizoarelor propriei masini. Evident ca au dreptul s-o faca, dar
> in momentul in care nu s-o mai sti pe ce sa se cheltuiasca banii din
> buget.
> Autostrada Brasov - Bors este cu adevarat inutila...Contractul a fost
> dat celor de la Beshtel in toiul unei cumatrii, contract care nu
> raspunde nici legislatiei europene si nici macar celei romanesti.
> Problema a venit cand Nastase a fost obligat sa multumeasca pt
> sprijinul intrarii in NATO si a gasit sa-i puna pe cei de la Beshtel
> sa faca o autostrada. Brasov-Bors pentru ca, vezi Doamne, sa
> faciliteze deplasarea maghiarilor romani spre Budapesta.
> In 1997, la Helsinki s-a hotarat construirea a 10 coridoare europene
> si pan-europene care sa lege Europa Occidentala de cea Orientala si
> Centrala. Constructia acestor autostrazi este subventionata de
> Uniunea Europeana. Evident, licitatia este deschisa doar
> intreprinderilor europene. Asa ca s-a inventat ceva, si anume
> autostrada cu pricina. Finantarea ei se va face in totalitate din
> bugetul statului roman, putem sa facem si autostrada Dorohoi-Suceava,
> dar daca nu face parte din coridorul respectiv, o facem din buzunarul
> nostru.
> Specialistii spun ca pretul va exploda in timp, ajungandu-se la sume
> intre 8 si 10 miliarde. Vom vedea !
> S-a investit masiv pentru drumurile din Regat,Moldova si in Ardeal dar mai putin, iar acum cand aceasta autostrada ce ar taia Ardealul in doua, cu nenumarate avantaje economice pentru toti cei din zona vii tu sa zici ca nu e utila.Atata timp cand banii virati la buget din judetele Ardelene sant mai multi decat cele din Moldova dar ce vine de la buget e mai putin decat la Moldoveni,va mai mirati ca unii ca Sabin Gherman si alti multi ca el, vrem marirea autonomiei locale si trecerea mai rapida la regionalizare.

Gicanescu (...@hotmail.com, IP: 82.76.65...)
2005-02-03 19:43
Re: Nationalism local.

ihi.... si marmota, uite-asa invelea ciocolata.

1. Nu mi-e clar: nu stii ca se scrie Bechtel sau zici ca faci o gluma sa-i spui Beshtel?
2. Numeste, rogu-te, criteriile care definesc utilitatea unei autostrazi. Da, da, alea din politica europeana pe care o cunosti asa bine.
3. Aranjamentul politic nu a fost de multumire pentru intrarea in NATO ci alte acorduri pe termen lung. Puieril
4. Da-mi te rog exact citatul/documentul etc. care indica acea deplasare a maghiarilor spre Budapesta. In schimb eu am sa-ti indic documentele in care maghiari solicita de peste 10 ani o autostrada Brasov - Miercurea Ciuc - Bors
5. Coridoarele europene au fost definite in 1996, nu 1997. Si la inceput erau 6 si tineau strict de Europa de Vest. Periodic se redefinesc, in functie de ajustarile in practica. In 2000 s-au reasezat dupa lungi negocieri in asa fel incat prin Romania trec trei coridoare: IV = auto + feroviar, VII = Dunarea si IX = auto+ feroviar. Aceste coridoare nu au rol de obligativitate ci de coordonare a eforturilor investitionale. Fiecare stat membru UE poate decide realizarea de infrastructura de interes local neconforme cu aceste coridoare. Ba chiar tarile sunt chemata sa realizeze infrastructura adiacenta care sa dirijeze traficul spre aceste coridoare. Pe langa asta, procedurile de finantare prevad prioritate la finantare pentru proiectele conforme cu coridoarele propuse de Comisia Europeana si aprobate de Parlamentul European.
6. Infrastructura de transport tine de intreaga infrastructura, nu numai de autostrazi. Deci inclusiv feroviar, maritim si aerian. Scopul lor este asigurarea coeziunii si dinamicii economice in Europa.
7. Constructia nu este subvetionata de, ci finantata de Uniunea Europeana dar in procente de maxim 80%. Restul este obligatoriu cofinantare locala. Asta e un principiu de baza al finantarilor europene.
8. Finantare inseamna ca acei bani sunt, cu exceptia fondurilor de adeziune, RAMBURSABILI. Ba inca si cu dobanda. Deci banii sunt ai nostrii, nu pomana. Fodurile de adeziune nerambursabile reprezinta doar circa 10% din investitiile preconizate in infrastructura.
9. Singurul impediment in dezvoltarea accelerata a infrastructurii este tocmai destabilizarea bugetara care ar putea fi induse de cofinantari.
10. Obligativitatea accederii la licitatie a companiilor exclusiv Europene este doar in cadrul proiectelor finantate prin programele europene. Dincolo de asta, orice stat poate cere finantare de la BEI si BERD pentru orice proiect. Finantare care poate fi aprobata sau nu. Daca finantarea nu e aprobata, nu inseamna ca statul respectiv nu are voie sa dezvolte proiectul. Doar ca UE nu se implica.
11. Autostrada Brasov - Oradea nu s-a inventat pe loc ci exista in strategia de retea romaneasca de autostrazi de prin 1983-1984.
12. Finantarea Brasov-Bors este asigurata de Eximbank SUA, si cofinantata de Statul roman.
13. Care pret va exploda la 8-10 miliarde? Unde va exploda?! Vin teroristii?! Sau ei sunt deja specialistii aia minune. Poti sa citezi vreunul?

Frate, oare o sa-nvete romanul vreodata sa nu aiba pareri inainte sa aiba informatii?!

Gicanescu (...@hotmail.com, IP: 82.76.65...)
2005-02-03 19:46
Re: Nationalism local, cum sa nu ,bai desteptule????

S-a investit masiv pentru drumurile din Regat,Moldova si in Ardeal dar mai putin, iar acum cand aceasta autostrada ce ar taia Ardealul in doua, cu nenumarate avantaje economice pentru toti cei din zona vii tu sa zici ca nu e utila.Atata timp cand banii virati la buget din judetele Ardelene sant mai multi decat cele din Moldova dar ce vine de la buget e mai putin decat la Moldoveni,va mai mirati ca unii ca Sabin Gherman si alti multi ca el, vrem marirea autonomiei locale si trecerea mai rapida la regionalizare.
> 
> 

Altul! Sincer, eu clujenilor le doresc sa devina regiune autonoma! Da' pana atunci, rogu-te si pe tine, da lista cu primele 5 orase contribuabile la PIB, ba inca si cu procentele adiacente. Asta asa, ca sa socotim exact de unde vin banii.

Daca esti dragut, vezi tu statistica de prin 1980 incoace. Cand gasesti anul in care Clujul a trecut de locul 7 si 1.5%, sa-mi zici si mie. Ok?!

Golanul (...@sympatico.ca, IP: 192.75.80...)
2005-02-03 20:02
Re: dl. Gicanescu - multumesc

... pentru informatie. Ma pregateam sa-i dau si eu un raspuns propagandistului PRM cu ifose de european, dar v-am citit mai intii raspunsul si recunosc ca nu detineam nici jumatate din informatiile dv.

Daca te uiti pe atlasul rutier al Europei, de la Arad spre est pagina se albeste brusc (autostrazile sint in albastru). Sa afirmi ca intr-o tara in care singura sosea cu ifose de autostrada este Bucuresti - Pitesti nu este nevoie de o autostrada, mai ales de una care se indreapta spre vest, adica spre Europa (e drept, mai intii Ungaria, dar ce sa-i faci, trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca Ungaria este la vest de noi!) este pura propaganda. Dar pe mr. S il apuca bitzul de cite ori este vorba de americani. Daca Bechtel nu era firma americana, statea linistit in banca lui...

La 2005-02-03 19:43:07, Gicanescu a scris:

> ihi.... si marmota, uite-asa invelea ciocolata.
> 
> 1. Nu mi-e clar: nu stii ca se scrie Bechtel sau zici ca faci o gluma
> sa-i spui Beshtel?
> 2. Numeste, rogu-te, criteriile care definesc utilitatea unei
> autostrazi. Da, da, alea din politica europeana pe care o cunosti asa
> bine.
> 3. Aranjamentul politic nu a fost de multumire pentru intrarea in NATO
> ci alte acorduri pe termen lung. Puieril
> 4. Da-mi te rog exact citatul/documentul etc. care indica acea
> deplasare a maghiarilor spre Budapesta. In schimb eu am sa-ti indic
> documentele in care maghiari solicita de peste 10 ani o autostrada
> Brasov - Miercurea Ciuc - Bors
> 5. Coridoarele europene au fost definite in 1996, nu 1997. Si la
> inceput erau 6 si tineau strict de Europa de Vest. Periodic se
> redefinesc, in functie de ajustarile in practica. In 2000 s-au
> reasezat dupa lungi negocieri in asa fel incat prin Romania trec trei
> coridoare: IV = auto + feroviar, VII = Dunarea si IX = auto+ feroviar.
> Aceste coridoare nu au rol de obligativitate ci de coordonare a
> eforturilor investitionale. Fiecare stat membru UE poate decide
> realizarea de infrastructura de interes local neconforme cu aceste
> coridoare. Ba chiar tarile sunt chemata sa realizeze infrastructura
> adiacenta care sa dirijeze traficul spre aceste coridoare. Pe langa
> asta, procedurile de finantare prevad prioritate la finantare pentru
> proiectele conforme cu coridoarele propuse de Comisia Europeana si
> aprobate de Parlamentul European.
> 6. Infrastructura de transport tine de intreaga infrastructura, nu
> numai de autostrazi. Deci inclusiv feroviar, maritim si aerian.
> Scopul lor este asigurarea coeziunii si dinamicii economice in
> Europa.
> 7. Constructia nu este subvetionata de, ci finantata de Uniunea
> Europeana dar in procente de maxim 80%. Restul este obligatoriu
> cofinantare locala. Asta e un principiu de baza al finantarilor
> europene.
> 8. Finantare inseamna ca acei bani sunt, cu exceptia fondurilor de
> adeziune, RAMBURSABILI. Ba inca si cu dobanda. Deci banii sunt ai
> nostrii, nu pomana. Fodurile de adeziune nerambursabile reprezinta
> doar circa 10% din investitiile preconizate in infrastructura.
> 9. Singurul impediment in dezvoltarea accelerata a infrastructurii
> este tocmai destabilizarea bugetara care ar putea fi induse de
> cofinantari.
> 10. Obligativitatea accederii la licitatie a companiilor exclusiv
> Europene este doar in cadrul proiectelor finantate prin programele
> europene. Dincolo de asta, orice stat poate cere finantare de la BEI
> si BERD pentru orice proiect. Finantare care poate fi aprobata sau
> nu. Daca finantarea nu e aprobata, nu inseamna ca statul respectiv nu
> are voie sa dezvolte proiectul. Doar ca UE nu se implica.
> 11. Autostrada Brasov - Oradea nu s-a inventat pe loc ci exista in
> strategia de retea romaneasca de autostrazi de prin 1983-1984.
> 12. Finantarea Brasov-Bors este asigurata de Eximbank SUA, si
> cofinantata de Statul roman.
> 13. Care pret va exploda la 8-10 miliarde? Unde va exploda?! Vin
> teroristii?! Sau ei sunt deja specialistii aia minune. Poti sa citezi
> vreunul?
> 
> Frate, oare o sa-nvete romanul vreodata sa nu aiba pareri inainte sa
> aiba informatii?!
> 

edith (...@free.fr, IP: 82.226.178...)
2005-02-03 21:01
Re: Nationalism local.

La 2005-02-03 19:43:07, Gicanescu a scris:

> ihi.... si marmota, uite-asa invelea ciocolata.
>
> 1. Nu mi-e clar: nu stii ca se scrie Bechtel sau zici ca faci o gluma
> sa-i spui Beshtel?
>
Bravo domnule Gicanescu ! Ar fi bine sa avem mai des astfel de comentarii instructive. Altfel, e scandalos ca in 15 ani nu s-a facut decit tronsonul ala spre Marea Neagra.

Mos Grigore din Chicago (...@worldnet.att.net, IP: 208.207.43...)
2005-02-03 21:06
BRAVO eSulica! IAR AI TRAS O PALMA'N MAMALIGA! DA' CU SETE!

La 2005-02-03 19:43:07, Gicanescu a scris:

> ihi.... si marmota, uite-asa invelea ciocolata.
> 
> 1. Nu mi-e clar: nu stii ca se scrie Bechtel sau zici ca faci o gluma
> sa-i spui Beshtel?
> 2. Numeste, rogu-te, criteriile care definesc utilitatea unei
> autostrazi. Da, da, alea din politica europeana pe care o cunosti asa
> bine.
> 3. Aranjamentul politic nu a fost de multumire pentru intrarea in NATO
> ci alte acorduri pe termen lung. Puieril
> 4. Da-mi te rog exact citatul/documentul etc. care indica acea
> deplasare a maghiarilor spre Budapesta. In schimb eu am sa-ti indic
> documentele in care maghiari solicita de peste 10 ani o autostrada
> Brasov - Miercurea Ciuc - Bors
> 5. Coridoarele europene au fost definite in 1996, nu 1997. Si la
> inceput erau 6 si tineau strict de Europa de Vest. Periodic se
> redefinesc, in functie de ajustarile in practica. In 2000 s-au
> reasezat dupa lungi negocieri in asa fel incat prin Romania trec trei
> coridoare: IV = auto + feroviar, VII = Dunarea si IX = auto+ feroviar.
> Aceste coridoare nu au rol de obligativitate ci de coordonare a
> eforturilor investitionale. Fiecare stat membru UE poate decide
> realizarea de infrastructura de interes local neconforme cu aceste
> coridoare. Ba chiar tarile sunt chemata sa realizeze infrastructura
> adiacenta care sa dirijeze traficul spre aceste coridoare. Pe langa
> asta, procedurile de finantare prevad prioritate la finantare pentru
> proiectele conforme cu coridoarele propuse de Comisia Europeana si
> aprobate de Parlamentul European.
> 6. Infrastructura de transport tine de intreaga infrastructura, nu
> numai de autostrazi. Deci inclusiv feroviar, maritim si aerian.
> Scopul lor este asigurarea coeziunii si dinamicii economice in
> Europa.
> 7. Constructia nu este subvetionata de, ci finantata de Uniunea
> Europeana dar in procente de maxim 80%. Restul este obligatoriu
> cofinantare locala. Asta e un principiu de baza al finantarilor
> europene.
> 8. Finantare inseamna ca acei bani sunt, cu exceptia fondurilor de
> adeziune, RAMBURSABILI. Ba inca si cu dobanda. Deci banii sunt ai
> nostrii, nu pomana. Fodurile de adeziune nerambursabile reprezinta
> doar circa 10% din investitiile preconizate in infrastructura.
> 9. Singurul impediment in dezvoltarea accelerata a infrastructurii
> este tocmai destabilizarea bugetara care ar putea fi induse de
> cofinantari.
> 10. Obligativitatea accederii la licitatie a companiilor exclusiv
> Europene este doar in cadrul proiectelor finantate prin programele
> europene. Dincolo de asta, orice stat poate cere finantare de la BEI
> si BERD pentru orice proiect. Finantare care poate fi aprobata sau
> nu. Daca finantarea nu e aprobata, nu inseamna ca statul respectiv nu
> are voie sa dezvolte proiectul. Doar ca UE nu se implica.
> 11. Autostrada Brasov - Oradea nu s-a inventat pe loc ci exista in
> strategia de retea romaneasca de autostrazi de prin 1983-1984.
> 12. Finantarea Brasov-Bors este asigurata de Eximbank SUA, si
> cofinantata de Statul roman.
> 13. Care pret va exploda la 8-10 miliarde? Unde va exploda?! Vin
> teroristii?! Sau ei sunt deja specialistii aia minune. Poti sa citezi
> vreunul?
> 
> Frate, oare o sa-nvete romanul vreodata sa nu aiba pareri inainte sa
> aiba informatii?!
> 

S (, IP: 82.123.249...)
2005-02-03 22:36
Re: Nationalism local -Gicanescu

La 2005-02-03 19:43:07, Gicanescu a scris:

> ihi.... si marmota, uite-asa invelea ciocolata.
> 
> 1. Nu mi-e clar: nu stii ca se scrie Bechtel sau zici ca faci o gluma
> sa-i spui Beshtel?

Ii spun Beshtel pentru ca societatea asta, n°1 mondial in echipament, orice face in afara SUA este o "besteleala". Intreaba-i pe englezi (de ex.) cum le functionaeza caile ferate din momentul privatizarii si de cand Beshtel se ocupa de securitate. Beshtel este o societate de drept american, dar care n-are nimic american, nici in functionare, nici in finantare.

> 2. Numeste, rogu-te, criteriile care definesc utilitatea unei
> autostrazi. Da, da, alea din politica europeana pe care o cunosti asa
> bine.
Nu am nici o competenta in utilitatea unei autostrazi...banui ca foloseste ca sa circuli mai repede.

> 3. Aranjamentul politic nu a fost de multumire pentru intrarea in NATO
> ci alte acorduri pe termen lung. Puieril

Ehhh, aici se vede ca esti putin pe langa placa. Inca n-ai invatat cum functioneaza regulile politico-economice. Ai timp !

> 4. Da-mi te rog exact citatul/documentul etc. care indica acea
> deplasare a maghiarilor spre Budapesta. In schimb eu am sa-ti indic
> documentele in care maghiari solicita de peste 10 ani o autostrada
> Brasov - Miercurea Ciuc - Bors

Chestia cu facilitarea cetatenilor maghiari am citit-o in Ziua, declaratie cu ghilimele ale fostului Prim Ministru

> 5. Coridoarele europene au fost definite in 1996, nu 1997. Si la
> inceput erau 6 si tineau strict de Europa de Vest. Periodic se
> redefinesc, in functie de ajustarile in practica. In 2000 s-au
> reasezat dupa lungi negocieri in asa fel incat prin Romania trec trei
> coridoare: IV = auto + feroviar, VII = Dunarea si IX = auto+ feroviar.
> Aceste coridoare nu au rol de obligativitate ci de coordonare a
> eforturilor investitionale. Fiecare stat membru UE poate decide
> realizarea de infrastructura de interes local neconforme cu aceste
> coridoare. Ba chiar tarile sunt chemata sa realizeze infrastructura
> adiacenta care sa dirijeze traficul spre aceste coridoare. Pe langa
> asta, procedurile de finantare prevad prioritate la finantare pentru
> proiectele conforme cu coridoarele propuse de Comisia Europeana si
> aprobate de Parlamentul European.

Iarasi amesteci borcanele. Cele zece coridoare stabilite in la Helsinki in 1997 n-au nimic de-a face cu reteaua autorutiera europeana existenta. Ele fac doar legatura intre tarile Europei geografice cu reteaua respectiva.
Coridoarele de transport sunt de mai multe feluri : maritime, autorutiere, de fret, aeriene, etc. Repet, nu-i specialitatea mea si n-am nici timp sa-ti dau explicatii mai pe intelesul tau.
> 6. Infrastructura de transport tine de intreaga infrastructura, nu
> numai de autostrazi. Deci inclusiv feroviar, maritim si aerian.
> Scopul lor este asigurarea coeziunii si dinamicii economice in
> Europa.
> 7. Constructia nu este subvetionata de, ci finantata de Uniunea
> Europeana dar in procente de maxim 80%. Restul este obligatoriu
> cofinantare locala. Asta e un principiu de baza al finantarilor
> europene.
> 8. Finantare inseamna ca acei bani sunt, cu exceptia fondurilor de
> adeziune, RAMBURSABILI. Ba inca si cu dobanda. Deci banii sunt ai
> nostrii, nu pomana. Fodurile de adeziune nerambursabile reprezinta
> doar circa 10% din investitiile preconizate in infrastructura.
> 9. Singurul impediment in dezvoltarea accelerata a infrastructurii
> este tocmai destabilizarea bugetara care ar putea fi induse de
> cofinantari.

Ca orice student roman, esti destul de bine pus la punct... teoretic, dar te mananca practica. Iar in domeniu, practica si teoria au prea putine puncte comune. Totul depinde de program, infrastucturile pot fi SUBVENTIONATE pana la 80% daca sunt proiecte de stat si 50% pentru privati - nerambursabil. Mai ai de invatat...N-am timp sa-ti dau cateva detalii, cu o alta ocazie. Intamplarea face sa-mi castig painea din astfel de programe.



> 10. Obligativitatea accederii la licitatie a companiilor exclusiv
> Europene este doar in cadrul proiectelor finantate prin programele
> europene. Dincolo de asta, orice stat poate cere finantare de la BEI
> si BERD pentru orice proiect. Finantare care poate fi aprobata sau
> nu. Daca finantarea nu e aprobata, nu inseamna ca statul respectiv nu
> are voie sa dezvolte proiectul. Doar ca UE nu se implica.

Corect, doar ca le amesteci de nu mai intelege nimeni nimic...in principal profanii.

> 11. Autostrada Brasov - Oradea nu s-a inventat pe loc ci exista in
> strategia de retea romaneasca de autostrazi de prin 1983-1984.

Sunt sigur...s-a inventat doar metoda de a rasplati SUA.

> 12. Finantarea Brasov-Bors este asigurata de Eximbank SUA, si
> cofinantata de Statul roman.

???? - Ai luat-o razna de tot !

> 13. Care pret va exploda la 8-10 miliarde? Unde va exploda?! Vin
> teroristii?! Sau ei sunt deja specialistii aia minune. Poti sa citezi
> vreunul?
Mai traim si mai vorbim.
> 
> Frate, oare o sa-nvete romanul vreodata sa nu aiba pareri inainte sa
> aiba informatii?!

"Frate" sa-ti cauti prin spatele gradinii, daca ai chef de a schimba opinii, schimbat-ti modul de a te exprima.
Salutari si bafta la examene.
S
> 


« Rezultatele cautarii

     « Comentariu anterior     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00814 sec.