Ziua Logo
  21:29, sambata, 6 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Eveniment

2009-01-26
srelu (...@yahoo.com, IP: 69.196.139...)
2009-01-26 10:32
Cateva observatii

<<Pe langa faptul ca ocupa locul unor tineri care s-ar angaja pe salariu de debutant, pensionarii obtin cele mai mari lefuri din invatamant, pentru ca beneficiaza de toate sporurile, inclusiv cel de vechime.>>

Intr-adevar debutantii iau salarii de debutant. Dar si treaba pe care o fac tot de debutant este.

<<In schimb, evaluari europene ne plaseaza educatia pe ultimul loc in Uniunea Europeana.>>

Acestea sunt evaluarile occidentale, facute de respectivii pentru a-i scoate pe ei in frunte. Ce-ar fi sa lasam in p... m... toate smecheriile cu evaluarile si sa ne uitam la rezultate ? Le putem vedea de pilda la olimpiadele internationale.

Chipurile Occidentul are un sistem de invatamant super-ultra-extra performant. Iar firmele occidentale, cand au nevoie de specialisti in domenii tehnice si stiintifice ii aduc din China, India si Europa de Est. Eu cred ca daca ne repezim sa-i imitam pe occidentali, vor mai aduce doar din China si India. Iar Europa de Est va fi nevoita sa le urmeze exemplul.

------------------------------------------------

Vai doamna Severin, dar se poate asa ceva, sa va legati de "investitiile" pentru care Tariceanu era dispus sa faca praf tot invatamantul numai ca sa le asigure bani cat mai multi ? Vreti sa faca nemernicul infarct ?

M_D_L (...@email.ro, IP: 193.231.40...)
2009-01-26 16:59
Re: Cateva observatii

La 2009-01-26 10:32:48, srelu a scris:


>
> Intr-adevar debutantii iau salarii de debutant. Dar si treaba pe care
> o fac tot de debutant este.

Sa stiti ca dupa primii trei ani de invatamant (practic cand se termina definitivatul) se ajunge la un fel de palier, adica se capata suficienta experienta pentru a nu mai conta diferenta de vechime in invatamant. Stiu asta din experienta personala. Desi terminasem facultatea cu medie mare, in primii ani de activitate ca profesor mi-a fost putin (putin, ca sa fie clar) mai greu, pentru ca materia predata la liceu difera de ce se invata in timpul facultatii. Dar in cei trei ani de stagiatura am lucrat tot ce era prin culegerile de probleme si am dat suficiente meditatii (mai mult gratis, la scoala, dar si pe bani), incat sa pot spune ca trecusem de "rodaj". In plus, profesorii care n-au prea invatat in timpul facultatii (nu i-a dus tartacuta sau au fost chiulai) erau slabi din punct de vedere profesional, chiar daca aveau gradul I luat. De asta eu consider ca diferentierea profesorilor pe baza gradului didactic este o tampenie. Lucrez la o facultate si stiu ce lupte crancene se dau intre profesorii universitari pentru a "indruma" la gradul I cat mai multi profesori de liceu., deoarece de acolo pica ciubucuri grase. Iar lucrarea de grad este copiata din niste carti, daca nu este chiar una facuta de altii, cu ani in urma. Toata chestia este o mascarada platita. Chiar daca ar fi o treaba serioasa, nu se poate ca un profesor cu gradul I este mai pregatit dupa ce si-a dat gradul, pentru ca in lucrarea respectiva a tratat un subiect anume, din miile care sunt predate la scoala.


>
> Acestea sunt evaluarile occidentale, facute de respectivii pentru a-i
> scoate pe ei in frunte. Ce-ar fi sa lasam in p... m... toate
> smecheriile cu evaluarile si sa ne uitam la rezultate ? Le putem
> vedea de pilda la olimpiadele internationale.
>
> Chipurile Occidentul are un sistem de invatamant super-ultra-extra
> performant. Iar firmele occidentale, cand au nevoie de specialisti in
> domenii tehnice si stiintifice ii aduc din China, India si Europa de
> Est. Eu cred ca daca ne repezim sa-i imitam pe occidentali, vor mai
> aduce doar din China si India. Iar Europa de Est va fi nevoita sa le
> urmeze exemplul.
>
> ------------------------------------------------

Cu asta sunt de acord, pentru ca mai-raul nostru (economic, militar, din punct de vedere al pregatirii fortei de munca) inseamna mai-binele vesticilor, care sunt concurati economic de tarile din Asia si nu doresc sa le mai faca probleme si cei din "Noua Europa". De asta ne-au bubuit atat de tare, prin intermediul unor marionete puse la conducerea tarii, distrugand si economia si invatamantul. Este lupta pentru existenta si orice metoda este permisa, oricat de marsava ar fi.


> Vai doamna Severin, dar se poate asa ceva, sa va legati de
> "investitiile" pentru care Tariceanu era dispus sa faca praf tot
> invatamantul numai ca sa le asigure bani cat mai multi ? Vreti sa
> faca nemernicul infarct ?
>
Tariceanu a risipit banii, lasandu-i pe niste incompetenti sa comande aparatura, fara un proiect si o analiza serioasa in privinta a ce se cumpara si ce se va face ulterior cu aparatele respective. Parerea mea este ca tipul este si cam prost, dar nici nu a fost interesat sa se faca treaba serioasa, pentru ca este dirijat de francezi, care ne vad ca pe o colonie a lor, deci n-au interesul sa ne dezvoltam.

moroianu (...@k.ro, IP: 92.81.124...)
2009-01-26 17:27
Alte cateva observatii...

La 2009-01-26 16:59:01, M_D_L a scris:

> . In plus,
> profesorii care n-au prea invatat in timpul facultatii (nu i-a dus
> tartacuta sau au fost chiulai) erau slabi din punct de vedere
> profesional, chiar daca aveau gradul I luat. De asta eu consider ca
> diferentierea profesorilor pe baza gradului didactic este o tampenie.
> Lucrez la o facultate si stiu ce lupte crancene se dau intre
> profesorii universitari pentru a "indruma" la gradul I cat mai multi
> profesori de liceu., deoarece de acolo pica ciubucuri grase. Iar
> lucrarea de grad este copiata din niste carti, daca nu este chiar una
> facuta de altii, cu ani in urma. Toata chestia este o mascarada
> platita. Chiar daca ar fi o treaba serioasa, nu se poate ca un
> profesor cu gradul I este mai pregatit dupa ce si-a dat gradul,
> pentru ca in lucrarea respectiva a tratat un subiect anume, din miile
> care sunt predate la scoala.
========================================================

Din pacate, cred ca aveti dreptate in privinta caderii in derizoriu si impostura
a sistemului de acordare a gradului I. Dar cu ce sa fie el inlocuit? (Ca doar simpla desfiintare a gradelor ar fi si mai rea decat situatia actuala.) O varianta ar fi sistemul francez al concursurilor pentru titlul de "profesor agregat" (denumirea ar putea fi schimbata dupa gust) - nicte examene extrem de dure, care cer o pregatire aprofundata timp de cativa ani, pe baza unei programe comunicate din timp. Asta ne-ar scapa de spectrul ciubucelor pentru "conducatori" si de lucrarile copiate, introducand in schimb o motivatie reala pentru cei capabili sa treaca acel examen, a carui promovare se tarduce nu numai prin salarii mai mari, ci si prin ore mai putine la scoala.
============================================================

La 2009-01-26 10:32:48, srelu a scris:
>
> <<In schimb, evaluari europene ne plaseaza educatia pe ultimul loc in
> Uniunea Europeana.>>
>
> Acestea sunt evaluarile occidentale, facute de respectivii pentru a-i
> scoate pe ei in frunte. Ce-ar fi sa lasam in p... m... toate
> smecheriile cu evaluarile si sa ne uitam la rezultate ? Le putem
> vedea de pilda la olimpiadele internationale.
=============================================================

Judecand dupa nivelul actual al absolventilor care sunt admisi practic fara examen la politehnica din Bucuresti, am toate motivele sa cred ca evaluarile respective sunt corecte. Succesele la olimpiade (care cred ca nici ele nu mai au anvergura de acum doua decenii) se explica prin existenta unor mini-sisteme de pregatire intensiva a elevilor supra-dotati - si in nci un caz nu pot fi luate drept masura a sistemului de invatamant in ansamblul lui. Si in definitiv, de credeti ca Romania ar trebui sa se plaseze pe ultimul loc din Uniune la civilizatie, cultura, performante economice si asa mai departe daca sistemul ei de invatamant ar fi la inaltimea pe care i-o atribuiti? (Chiar si propunerea de "lasat in p... m", in treacat fie vorba, nu e dovada unei educatii foarte complete...)
==============================================================
> Cu asta sunt de acord, pentru ca mai-raul nostru (economic, militar,
> din punct de vedere al pregatirii fortei de munca) inseamna
> mai-binele vesticilor, care sunt concurati economic de tarile din
> Asia si nu doresc sa le mai faca probleme si cei din "Noua Europa".
> De asta ne-au bubuit atat de tare, prin intermediul unor marionete
> puse la conducerea tarii, distrugand si economia si invatamantul.
> Este lupta pentru existenta si orice metoda este permisa, oricat de
> marsava ar fi.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
De ce credeti ca Occidentul avea interesul sa ne distruga noua economia si invatamantul? Ce fel de lupta pentru existenta e asta? Nu inteleg nimic!
==========================================================

> Tariceanu a risipit banii, lasandu-i pe niste incompetenti sa comande
> aparatura, fara un proiect si o analiza serioasa in privinta a ce se
> cumpara si ce se va face ulterior cu aparatele respective. Parerea mea
> este ca tipul este si cam prost, dar nici nu a fost interesat sa se
> faca treaba serioasa, pentru ca este dirijat de francezi, care ne vad
> ca pe o colonie a lor, deci n-au interesul sa ne dezvoltam.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cati francezi colonialisti credeti ca mai exista in secolul pe care-l traim? Si de ce acum 7-8 decenii, cand Franta era cu efectiv puterea dominanta in Europa, sau acum un secol, cand rolul acesta era jucat de Germania, nu se simtea deloc acest interes al natiunilor civilizate de a "nu ne lasa sa ne dezvoltam"? (Ca sa nu va mai intreb cam cum credeti ca ne privesc americanii - si cat de interesati sunt saracii de dezvoltarea noastra...)

Mache din Illinois (...@gmail.com, IP: 12.2.142...)
2009-01-26 21:18
Re: Alte cateva observatii...

La 2009-01-26 17:27:58, moroianu a scris:

[...]

O varianta ar fi sistemul francez al concursurilor
> pentru titlul de "profesor agregat" (denumirea ar putea fi schimbata
> dupa gust) - nicte examene extrem de dure, care cer o pregatire
> aprofundata timp de cativa ani, pe baza unei programe comunicate din
> timp. Asta ne-ar scapa de spectrul ciubucelor pentru "conducatori" si
> de lucrarile copiate, introducand in schimb o motivatie reala pentru
> cei capabili sa treaca acel examen, a carui promovare se tarduce nu
> numai prin salarii mai mari, ci si prin ore mai putine la scoala.
> ============================================================
[...]

Ce bine suna "niste examene extrem de dure, care cer o pregatire aprofundata"! Numai ca dupa ce ne intoarcem cu picioarele pe pamant descoperim intelesurile adanci ale vorbei lui Stalin: "nu conteaza cine voteaza, conteaza cine numara voturile". La urma urmei si in zilele noastre conditiile de obtinere ale titlului de profesor universitar sunt deosebit de severe, dar in pofida acestui fapt presupun ca multi dintre cei de pe acest forum au avut ocazia sa cunoasca cel putin un profesor universitar care nu e calificat nici macar pentru a preda la o scoala primara...


« Rezultatele cautarii

     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00679 sec.