Ziua Logo
  21:26, sambata, 6 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Actualitate

2009-06-01
freca_menta (...@lycos.com, IP: 99.226.21...)
2009-06-02 05:41
il roade invidia!

Performantele managerilor americani in materie de fabricat automobile s-au dovedit a fi catastrofale. Falimentul firmelor Crysler si GM (care va fi urmat curind si de cel al firmei Ford - divizia USA) a demonstrat, daca mai era nevoie gradul primitiv la care ajunsesera marcile americane. Performantele tehnice, precum si dotarile sint mult inferioare marcilor de autoturisme europene. Ca sa dau un singur exemplu: Oltcitul care l-am avut in Romania in 1991 avea ca dotare standard senzor de uzura la placutele de frina pe fata. Cryslerul Minivan cumparat in Canada in 2001 nu avea asa ceva. Schimbul de ulei la Minivan se face la 5000 km, in timp ce la autoturismele din Europa se face la 8000 sau 12000 km, etc, etc.
In ceea ce priveste rolul de autoreglare a pietei libere, il intreb pe "Pacepa stie tot" unde era "autoreglarea" asta toamna cind sistemul financiar american si bursa se prabuseau si toti adeptii pietei libere cerseau ajutor si interventia guvernului american? Cum de "draguta de piata libera" nu a reglat companiile americane aflate la ananghie?
Americanii si-au cautat-o cu luminarea, cum se spune. Decaderea economiei americane si implicit a celei de piata (zisa si libera) este rezultatul bursei de pe Wall Street si a politicii fostului guvernului republican ( cu onor condus de Bush? sau mai bine spus de Dick Cheney) Se produce prea putin in America si de foarte proasta calitate. Se mizeaza pe cistiguri fulger din speculatii financiare sau de orice fel fara nici un efort productiv, pe excrocherii de orice fel in dauna sectorului productiv. Acesta se pare ca a devenit noul "american dream" (visul american). Sigura deviza in America pare a fi: "Insal-o si pe mata, numai bani sa iasa". Nu cred ca guvernul democrat a lui Obama va reusi sa rezolve situatia. Problema e cu sistemul capitalist de tip american si cu mentalitatea americanului: "we are the best". Eh, se pare ca nu mai e asa.
Cred ca il roade invidia pe acest individ cind afla ca la Pitesti, la "mult hulita" Dacia se lucreaza in trei schimburi in comparatie cu Detroit unde Crysler si GM beneficiaza de binefacerile economiei libere de piata.
Apropo, ex tovarase Pacepa dumneata ai creat ceva util societatii (romane sau celei americane) vreo data? Ai produs ceva? Ca vad ca la dat din gura tare te pricepi.


« Rezultatele cautarii

     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00646 sec.