Ziua Logo
  23:18, joi, 4 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Auto

2008-05-13
M_D_L (...@email.ro, IP: 193.231.40...)
2008-05-13 17:13
Vraji

Nu am inteles daca era vorba de 3.000 (trei) sau 3000 (trei mii). Ce sa faca trei mii de ingineri acolo ? Si daca ii angajeaza ca agenti de paza, maturatori, secretare, etc, tot nu se fac trei mii. Astea sunt povesti electorale. Cred ca nu sunt in total atatia ingineri buni in Romania (ma refer la cei fabricati dupa '90).

JohnGreen1 din Abidos (...@yahoo.ca, IP: 216.16.227...)
2008-05-13 19:46
Re: Vraji

La 2008-05-13 17:13:41, M_D_L a scris:

> Nu am inteles daca era vorba de 3.000 (trei) sau 3000 (trei mii). Ce
> sa faca trei mii de ingineri acolo ? Si daca ii angajeaza ca agenti de
> paza, maturatori, secretare, etc, tot nu se fac trei mii. Astea sunt
> povesti electorale. Cred ca nu sunt in total atatia ingineri buni in
> Romania (ma refer la cei fabricati dupa '90).
>

Vorbesti pe nas... ca habar nu ai! Iar povestea ta cu "inginerii buni" care dupa tine sint "facuti" numai dupa 1990 intareste afirmatia anterioara: habar nu ai, doar vorbesti sa te aflii in treaba!

M_D_L (...@email.ro, IP: 79.117.137...)
2008-05-13 20:45
Re: JohnGreen1 / Mai mestere, eu stiu ce tepe ne-au tras francezii cu fabrica de la Craiova

La 2008-05-13 19:46:24, JohnGreen1 a scris:

> Vorbesti pe nas... ca habar nu ai! Iar povestea ta cu "inginerii buni"
> care dupa tine sint "facuti" numai dupa 1990 intareste afirmatia
> anterioara: habar nu ai, doar vorbesti sa te aflii in treaba!
>
Ne-a costat cinci miliarde de dolari (asa au spus la Europa Libera) si cand faceam foamea ca sa platim datoria externa, pe la sfarsitul anilor '80, la francezi se duceau banii. Au facut un proiect de masina special pentru noi, in bataie de joc. Masina nu s-a fabricat la francezi (ei faceau cu totul alt model). I-au mituit pe inginerii nostri care erau pusi sa verifice solutiile tehnice adoptate (multi erau cu pluta la meserie) si ne-au vandut un jaf de masina.
Sa-ti spun cateva din defecte:
- motor racit cu aer, varianta care necesita ulei multigrad de calitate, din cauza regimului termic variabil (racirea cu apa face ca uleiul sa fie termostatat)
- n-au vrut sa ne dea tehnologia de fabricare a cilindrilor de aluminiu, acoperiti galvanic pe interior cu nichel si crom
- distributie cu doua axe cu came antrenate cu doua curele de transmisie speciale
- axele cu came puse pe culasa, unde temperatura trece de voie peste suta de gtade si uleiul devine prea fluid (toate Oltcit-urile "tacane" din cauza uzurii premature a axelor cu came)
- carburator prost conceput (consumul in oras peste 13l/suta)
- doua usi si caroseria inestetica, ca o sapca turtita
- suspensia pe spate pe bucse de plastic
- bucsa de ghidare a axului de la volan este din cauciuc simplu fara teflon si la caldura face zgomut cand tragi de volan, ca barca lui Noe.
etc, etc,...
Asa ca m-am lamurit cat de seriosi sunt francezii. Cu Dacia am avut noroc, pentru ca era un model fabricat la ei, care chiar daca era uzat moral din punct de vedere tehnic era bine gandit.

In legatura cu megainginerii de la noi da-mi voie sa am retineri. Avem si ingineri foarte buni, dar nu sunt la toate colturile de strada. Daca dumneata te consideri bun, vino din Canada si lucreaza la institutul respectiv.
Cifra de 3000 de ingineri este mul exagerata. Nici la NASA nu sunt atatia.


     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00672 sec.