Ziua Logo
  18:53, luni, 22 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Social

2008-05-28

Comentarii: 6, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

activistul
2008-05-28 03:07:52

soferilor care le pasa de pietoni, si ceilalti

nu uitati: orasul este al pietonilor in PRIMUL rand.

georgems
2008-05-28 06:25:13

Re: soferilor care le pasa de pietoni, si ceilalti

La 2008-05-28 03:07:52, activistul a scris:

> nu uitati: orasul este al pietonilor in PRIMUL rand.
>
Gresit activistule, trotuarul e al pietonului, soseaua e a automobilistilor, pe trecerea de pietoni, soferii sant net dezavantajati.Si mai nou din spirit partinitor pietonal s-au facut o gramada de treceri nesemaforizate, din 150 in 150 de metri prin cartiere, de se blocheaza circulatia tot timpul ,gasindu-se cate un sfatos care sa arate ,uite aici e trecere de pietoni .

trovator
2008-05-28 09:57:58

: soferilor care le pasa de pietoni, si ceilalti...............

soseaua.... e inafara orasului. in oras sunt strazi.
nici pe trecere te pietoni nu poti traversa decat daca te-ai uitat cu atentie ca nu vine nici o masina.
prioritate a pietonilor nu prea exista, si asta care a facut ghidul a observat asta....
nu exista limitari de viteza in zone rezidentiale, in oras, asa cum exista in DE. daca esti un salbatic care a trait doar in locul asta de sabatici, n-ai de unde sti ca un DE orasele sunt pline de limitari la 30km/h....acolo orasele sunt ale biciclistilor si pietonilor, aici relatia automobilist -pieton se bazeaza pe agresiune, biciclistii si pietonii sunt ceva care trebuie omorat la prima greseala....

georgems
2008-05-28 11:03:53

Re: : soferilor care le pasa de pietoni, si ceilalti...............

La 2008-05-28 09:57:58, trovator a scris:

> soseaua.... e inafara orasului. in oras sunt strazi.
> nici pe trecere te pietoni nu poti traversa decat daca te-ai uitat cu
> atentie ca nu vine nici o masina.
> prioritate a pietonilor nu prea exista, si asta care a facut ghidul a
> observat asta....
> nu exista limitari de viteza in zone rezidentiale, in oras, asa cum
> exista in DE. daca esti un salbatic care a trait doar in locul asta de
> sabatici, n-ai de unde sti ca un DE orasele sunt pline de limitari la
> 30km/h....acolo orasele sunt ale biciclistilor si pietonilor, aici
> relatia automobilist -pieton se bazeaza pe agresiune, biciclistii si
> pietonii sunt ceva care trebuie omorat la prima greseala....
>
Chestie de interpretare cu strazi,sosele iar eu vorbesc in romaneste pentru romanii din Romania, cei din alte parti treaba lor. Ideea e ca trebuie un echilibru intre dreptul si obligatiile pietonilor, ca la urma urmei toti santem mai mult pietoni si fluenta si siguranta circulatiei auto. Parerea mea,subiectiva bineinteles , ca a oricaruia, e ca se exagereaza cu trecerile de pietoni,in Tg Mures de ex,ca aici am localizat trecerile dese si pe sosele,strazi importante de tranzit , E15 de ex.

Ratacitul
2008-05-28 15:46:20

Atentie la extreme

Orasul nu e nici al pietonilor, nici al automobilistilor ci al tuturor care traiesc in el. Se cade repede dintr-o extrema in alta. Spre exemplu Montrealul, orasul in care locuiesc, orasul denumit de participantii la trafic stop&go. Pe o straduta de un km am numarat nu mai putin de 8 semne Stop si doua semafoare.Stiti cata aglomeratie si cata poluare produce o astfel de abordare exclusivista in favoarea pietonilor? (Noroc ca orasul este destul de degajat, aglomeratia tip Bucuresti se regaseste numai in centru. ) Nu mai vorbesc de nervii soferilor (esti la doi km de casa si ii faci in 1/2 ore)
Si totusi, mi se spune ca Montrealul sta inca bine. In alte parti e deja o aventura sa traversezi orasul (aventura de 4-6 ore).

In conditiile in care masina nu mai e demult un lux ci o necesitate trebuie pastrat un echilibru. Ganditi-va de doua ori - chiar si acum bucuretiul e unul din cele mai poluate orase - imaginati-va ce se intampla cand viteza medie a traficului scade la jumatate. Si cate ar mai fi de spus....

Shadow
2008-05-28 19:32:40

Re: Atentie la extreme cf unora

> Orasul nu e nici al pietonilor, nici al automobilistilor ci al tuturor
> care traiesc in el. Se cade repede dintr-o extrema in alta. Spre
> exemplu Montrealul, orasul in care locuiesc, orasul denumit de
> participantii la trafic stop&go. Pe o straduta de un km am numarat nu
> mai putin de 8 semne Stop si doua semafoare.Stiti cata aglomeratie si
> cata poluare produce o astfel de abordare exclusivista in favoarea
> pietonilor? (Noroc ca orasul este destul de degajat, aglomeratia tip
> Bucuresti se regaseste numai in centru. ) Nu mai vorbesc de nervii
> soferilor (esti la doi km de casa si ii faci in 1/2 ore)
> Si totusi, mi se spune ca Montrealul sta inca bine. In alte parti e
> deja o aventura sa traversezi orasul (aventura de 4-6 ore).

La fel e si la mine. Stopuri si semafoare cu o gramada de "ralentisoare" intre ele. Inteleg necesitatea "ralentisoarelor" in vecinatatea scolilor, etc dar nu pe aproape "orice" strada. Nu gropi nu sunt dar sunt "surorile lor" ralentisoarele unele pe care nu le poti "lua" la mai mult de 5 la ora.

> In conditiile in care masina nu mai e demult un lux ci o necesitate
> trebuie pastrat un echilibru. Ganditi-va de doua ori - chiar si acum
> bucuretiul e unul din cele mai poluate orase - imaginati-va ce se
> intampla cand viteza medie a traficului scade la jumatate. Si cate ar
> mai fi de spus....

Cand scade "viteza de trafic" e mai putina poluare. Eu nu am inteles conceptul de nici o culoare dar am de-a face cu el mai ales vara pe "perifericele Parisului".


« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00555 sec.