Ziua Logo
  19:01, luni, 22 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Eveniment

2007-12-18

Comentarii: 12, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

Mos_Tautu
2007-12-17 23:28:33

Educatia copiilor supradotati, talentati sau a altor categorii

Definim copii cu nevoi speciale de educatie acei copii care din
motive
de tip genetic, social, economic sau cultural au nevoi speciale de
educatie. Aceasta categorie cuprinde: copii talentati sau capabili de
performante inalte, si copii cu abilitati speciale sau supradotati,
copii cu handicap fizic sau intelectual, copii cu probleme sociale
sau
economice grave, copii cu handicap cultural.

Pentru copii talentati sau capabili de performante inalte, precum si
copii cu abilitati speciale sau supradotati sau alte categorii de
copii ce doresc sa-si dezvolte abilitatile cognitive se organizeaza:

- Programele educative de imbogatire a cunostintelor (de tip
enrichment) la dispozitia scolilor care sa permita adecvarea la
standardele internationale

- Bacalaureatul international in unitatile de excelenta care sa
permita pregatirea de performanta in parametrii internationali

- In cazul unitatilor scolare destinate pregatirii copiilor talentati
sau capabili de performante inalte, precum si copii cu abilitati
speciale sau supradotati, programele la dispozitia scolilor vor putea
include pana la 70% din curriculum scolar, 30% fiind curricula nucleu
stabilita de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului

-Inspectoratele scolare si unitatile judetene prin colaborare cu
Centrul National pentru Instruire Diferentiata monitorizeaza traseele
didactive individualizate ale elevilor cu abilitati speciale si
capabili de performanta inalta, aproband curricula diferentiata

- Intre unitatile scolare de profil, Centrul National Pentru
Instruire
Diferentiata si organizatiile profesionale nationale sau
internationale se va putea face un parteneriat in vederea realizarii
programelor educative adecvate pregatirii copiilor talentati sau
capabili de performante inalte, precum si copii cu abilitati speciale
sau supradotati.

- Unitatile scolare ce desfasoara programe educative destinate
copiilor talentati sau capabili de performante inalte, precum si
copii
cu abilitati speciale sau supradotati vor beneficia de specialist sau
expert in gifted education

- Se vor aloca fonduri suplimentare pentru programele educative
necesare elevilor cu nevoi speciale de educatie incluzand copii
talentati sau capabili de performante inalte, precum si copii cu
abilitati speciale sau supradotati.

- Pentru a permite o educatie inclusiva prin care copii talentati sau
capabili de performante inalte, precum si copii cu abilitati speciale
sau supradotati precum si alte categorii de copii cu nevoi speciale
de
instruire sa devina membri participanti activi ai societatii este
necesar personal aditional specializat, materiale de studiu
specializate, echipamente specializate si modalitati de evaluare care
sa corespunda nevoilor speciale ale acestora.

- Pentru ca un elev sa se califice pentru fondurile speciale trebuie
sa fie evaluat si identificat si trebuie sa aiba un plan
individualizat de educatie.

- Elevii talentati sau capabili de performante inalte, precum si
copii
cu abilitati speciale sau supradotati, ca si alte categorii de elevi
cu nevoi speciale de educatie pot fi inrolati in programe de
pregatire
pe Internet,prin programe de educatie la distanta.

- Documentatia de sustinere a identificarii copiilor cu nevoi
speciale
de educatie include:

-evaluarea si identificarea pe categorii de nevoi speciale de
educatie

-planuri individualizate de educatie continand scopurile potrivite
fiecarei categorii de elevi cu nevoi speciale de educatie

-servicii de sprijin pentru fiecare categorie de copii cu nevoi
speciale de educatie

-evidenta oferirii posibilitatilor programelor diferentiate catre
parintii elevilor

-evidenta activitatilor de invatare si a curriculei diferentiate
oferite elevilor

-metode de masurare a progresului elevilor

- Elevii talentati sau capabili de performante inalte, precum si
copii
cu abilitati speciale sau supradotati pot solicita si primi servicii
educative suplimentare, altele decat cele curente prin programe
specializate de imbogatire a cunostintelor prin curricula la decizia
scolilor si studiu personal evaluat prin credite transferabile,
accelerarea studiilor, integrarea in colective grupate in functie de
abilitati, integrarea intr-un sistem de mentorat, integrarea in forme
de invatare avansata intr-un ciclu de invatamant de nivel superior
incadrarii elevului in scoala si recunoasterea ulterioara a
rezultaelor parcurgerii acestui ciclu.


Kuriosul
2007-12-18 07:40:14

Cine analizeaza legea invatamantului !

Este jalnic si rusinos !
Cine comenteaza legea invatamantului ! Eminentul elev fumator in WC Basescu sau Tariceanu ! Mai lipsea Gigi Becali !

M_D_L
2007-12-18 11:50:31

Legea "fizica" a ciubucului in invatamantul mediu - Cu putinul faci plinul

Am lucrat ca profesor la doua licee, inainte de '89, timp de aproape zece ani. Inca din prima zi la post, am avut ocazia sa vad tot felul de invarteli. Se tinea un examen de admitere la "Scoala de Maistri" si m-au pus sa-i pazesc pe candidati. Se intra pe bani, pentru ca dupa absolvire le crestea mult salariul si munceau mai putin. Indivizii erau scosi din produstie, cu salarii uriase in raport cu al meu, aveau ore dupa amiaza si in rest stateau la caminul liceului si jucau poker. Cotizau la greu in timpul anului si de ziua sefilor. Pe mine m-au pus sa-i supraveghez, gandindu-se probabil ca nu am experienta si nu stiu cu ce "se mananca". Candidatii erau complet aerieni. Sustineau proba la desen tehnic si nu aveau la ei instrumentele necesare. Trageau liniile cu buletinul in loc de rigla. Avea fiecare o piesa pe banca (robineti, flanse, ...) si trebuiau sa o deseneze in proiectii si sectionata. L-am ajutat putin pe unul, care ramasese ultimul, ca sa scap mai repede. Dupa o saptamana m-am intalnit cu el in gara si l-am intrebat daca a luat examenul. Mi-a spus ca il luase, dar nu din cauza ca il ajutasem eu, ci pentru ca treaba era aranjata oricum la nivel mai mare.

Fiind si diriginte, mi-au povestit elevii cum ii fortau unii profesori sa "sara la cap" cu cadouri, ca sa-i treaca. Cei mai multi elevi erau copii amarati (proveniti din familii dezorganizate), care faceau zilnic naveta cu trenul, fiind din satele din apropierea localitatii respective. Se trezeau pe la ora cinci dimineata, ca sa ajunga la tren, stateau putin inaite sa inceapa scoala (afara in frig sau prin garsoniere dubioase - mai ales pentru fete), iar dupa ore asteptau sa plece acasa tot cu trenul, pe la patru si jumatate. Normal ca nu aveau cum sa fie bine pregatiti si depindeau de bunavointa profesorilor.
Erau cateva jigodii (ca nu pot sa le spun profesori !) care ii santajau pe copii, facand bani frumosi din treaba asta.

M_D_L
2007-12-18 11:53:13

Legea "fizica" a ciubucului in invatamantul mediu - Cu putinul faci plinul (II)

Cei mai afaceristi erau profesorii de la disciplinele care aveau numai o ora pe saptamana (stiinte sociale, geografie, biologie, limba germana, etc). Aproape fara exceptie (treaba verificata la mai multe licee) toti acestia scoteau bani si produse de-o "Dacia" pe an (90000 lei). Ca sa-si acopere norma didactica, aveau repartizate cam douazeci de clase (de 36 elevi). Mai aveau ore si la plata cu ora, asa ca in final aveau "pe mana" cam cinci sute de elevi. Dintre acestia, aproape un sfert aveau probleme si erau amenintati cu corigenta. Ca sa treaca, dadeau cadouri la sfarsitul fiecarui trimestru (pachete de tigari "Kent", sticle cu bautura, bidoane cu benzina,...). De la o clasa le iesea ciumetilor astora la sfarsitul trimestrului cel putin 1500 de lei, deci cam 36000 de lei in total (pe minim). Daca adunam pe cele trei trimestre ale anului scolar si punem la socoteala si ce primeau in toamna la corigente, se apropia de pretul Daciei. Fetele (unele mai zgubilitice, care aveau "cazier" din timpul scolii generale, nu toate !) scapau mai usor, avand in dotare "laserul". Faceau "spagatul" de cateva ori si scapau de corigenta. Au existat magari (printre "profesori", sa nu va ganditi la simpaticele animale) care dupa ce isi faceau "treburile" cu seralistele, le lasau si corigente (il stiu pe unul care acum este rector la o universitate). Eu n-as fi putut sa fiu asa de al dracu. Nu este uman sa stai cu una in pat si dupa aia nici sa n-o treci.
Profesorii de matematica, limba romana, fizica, etc, care aveau ore mai multe la o clasa si isi acopereau norma cu mult mai putine clase, stateau in banca lor si nu puneau botul la asa ceva. S-ar fi compromis pentru sume mici, pentru ca numarul de "cotizanti" era semnificativ mai mic si nu merita. Ei (unii, nu toti !) isi rotunjeau veniturile prin meditatii si prin aranjamentelele de la examenele de promovare in treapta a doua de liceu, respectiv de bacalaureat. Luau mai rar, dar mai bine (si cu rarul umpli carul).

M_D_L
2007-12-18 11:55:37

Legea "fizica" a ciubucului in invatamantul mediu - Cu putinul faci plinul (III)

Noi, tinerii repartizati in invatamant, ne uitam mirati la ciubucarii astia. Asta in primul an de invatamant, pentru ca pe parcurs s-au dat pe brazda cei mai multi. Pentru ca ramasesem singurul de care se stia ca nu primesc nimic, mi-au dat sa le tin plasele cu pachete de tigari si alte cadouri, la mine in debara (o perioada scurta de timp, pentru ca m-am enervat si i-am usuit). Mie nu mi-ar fi facut perchezitie acasa, pentru ca nu ma reclama nimeni.
O consecinta paradoxala a acestui sistem, a fost aceea ca un coleg mai tanar, profesor de geografie, a fost avantajat avand pe mana toate clasele bune. Aproape in fiecare an avea rezultate bune la olimpiada de geografie, desi nu facea nimic in plus fata de noi. Din atatia copii buni, se gasea cate unul caruia sa-i placa geografia. Fiind si un tip mai supus si "de incredere" (stia sa-si tina gura), era laudat in toate sedintele. "Tartorele" (colegul lui mai batran, ciubucarul) nu se baga la clasele bune (mate-fizica, electrotehnica), pentru ca stia ca daca ii da la grinda pe copiii de acolo, poate iesi mai usor cu scandal. El opera la clasele cele mai slabe, unde erau copiii santajabili.
Eu predam fizica si aici actionau alte legi. Toti doreau sa li se dea clasa cea mai buna (A-ul), pentru ca daca erai acolo, erai socotit cel mai bun si aveai mai multe sanse sa-ti vina la meditatie. Era multa mancatorie intre profesori, pe chestia asta. Desi munceam serios, avand clase de "ciumeti" nu puteam sa fac nimic (stiti vorba cu rahatul si biciul). Ma criticau tot timpul prin sedinte (adevarul e ca le spuneam pe fata multe lucruri si ii enervam).
Surse de venituri "legale" erau mai multe. Se scoteu bani frumosi si cu lucrarile de absolvire (la bacalaureat). O lucrare gata facuta costa 5000 de lei. Imi amintesc ca intr-un an, la sfarsitul sesiunii de bacalaureat, l-am ajutat pe un tehnician sa duca la sala de festivitati (unde era un fel de expozitie) machetele de la lucrarile practice. Pe drum mi-a spus ca s-a saturat sa le care in fiecare an, fiind "reciclate" de nenumarate ori (aceeasi lucrare data la mai multi absolventi, ani la rand).
Nu mai vorbesc de cat se fura de la cantina, pentru ca asta se intampla peste tot.

M_D_L
2007-12-18 11:56:53

Legea "fizica" a ciubucului in invatamantul mediu - Cu putinul faci plinul (IV)

Desi ce v-am povestit s-a intamplat cu multi ani in urma, pe vremea "odiosului", legile "fizice" nu s-au schimbat. Acum sursele de venituri ilicite s-au diversificat, mai ales de cand nu se mai intra prin examen (asa cum ar fi corect !) la liceu si la multe facultati. Parintii trebuie sa casune cu bani si cadouri pe la majoritatea profesorilor, ca sa nu-i "pedepseasca" pe copii cu note mici si sa nu ramana pe dinafara. Majoritatea profesorilor fac meditatii cu elevii de la clasele la care predau si sunt plini de bani (se vede dupa masinile din curtile scolilor). De fapt, cei mai multi parinti nu urmaresc sa-i pregateasca pe copii, ci pur si simplu ii platesc pe profesori ca sa le dea note mari. Sistemul asta de promovare la liceu, fara examene serioase si care tine seama de media din timpul anilor, este catastrofal. Este o sursa de venituri pentru niste frustrati (unele cadre didactice) care n-au fost suficient de buni la carte ca sa ajunga ingineri, medici, avocati, etc si castige bani lucrand cu oamenii maturi. Toti vor "performanta" de la elevi si ii taxeaza pentru "lipsuri". Profesorul de sport are pretentia ca toti copiii sa faca "lumanarea" (sa stea in maini, cu picioarele in sus), la desen sa picteze ca Pablo Picasso, la muzica sa cante ca profesionistii, sa zbarnaie si la matematica, sa compuna si poezii in limba engleza, etc. Toate aceste nenorociri se intampla din cauza ca nu se mai termina odata tranzitia asta de la comunism la capitalism. Nu apare dracului patronatul in sectorul productiv (unde este nevoie de forta de munca pregatita), cu putere politica si bani, care sa regleze functionarea invatamantului. Acum profesorii isi fac singuri legile, in avantajul lor, pentru ca pe cei de la putere nu-i intereseaza cum este calificata forta de munca. Ei sunt cu specula (terenuri, energia electrica si gazele naturale, ...), cu spagile, cu mita, cu comisioanele de la firmele straine si nu au nevoie de oameni pregatiti.
Cand se infiinta patronatul in domeniul productiv (electrotehnica, informatica, constructii de masini, etc) se va termina si cu zgoandele profesorilor si acestia vor deveni doar niste salariati care executa ordilele si nimic mai mult. Se va termina cu bazaconia asta !

M_D_L
2007-12-18 11:58:08

Legea "fizica" a ciubucului in invatamantul mediu - Concluzia

Concluzia: CU PUTINUL FACI PLINUL - daca e des !

Se poate constata "experimental" ca si in invatamantul mediu lucrurile nu merg la intamplare, ci exista legi "fizice" care la fel ca si principiile termodinamicii, determina evolutia sistemului.
Daca vreti sa va pricopsiti practicand aceasta "meserie", e bine sa va faceti profesor de geografie, de germana, ... (le-am spus deja). Trebuie ca turma pastorita sa fie cat mai mare, pentru ca productia pe cap de "bovina" este limitata. Nu este rentabil sa fii profesor de matematica sau de fizica. Fizica ar putea totusi sa devina "foarte profitabila" in viitor, pentru ca s-a redus mult numarul de ore pe saptamana si nu este exclus ca se va preda numai o ora la doua saptamani. Un profesor de fizica ar fi suficient pentru un liceu. In fond si "meseriile" sunt la moda un timp, dupa care apun.
Puteti sa observati ca si in alte domenii actioneaza legi similare (cu putinul faci plinul !). De exemplu, Bill Gates a ajuns cel mai bogat om facand programe de uz general, care desi nu costa mult, se vand la milioane de utilizatori. Daca ar fi facut software pentru aplicatii stiintifice, l-ar fi vandut la cativa si ar fi murit de foame.
In America, cei mai bogati sunt proprietarii firmelor care produc (vand) bunuri de larg consum (incaltaminte, bauturi,...), nu cei care se ocupa cu lucruri mai complicate.

M_D_L
2007-12-18 12:45:03

Avortoni si pocitanii

Nu pricep de unde ii gasesc pe pocitii astia, ca sa-i puna in functii de conducere. Unii sunt batuti in cap, iar altii sunt urati ca extraterestrii (cred ca va mai amintiti Victor Ciorbea). Macar sa arate bine, ca sa nu ne fie rusine cu ei, ca si asa nu gandesc cu mintea lor. Primesc hartia cu hotararile luate la sedintele masonice si executa ordinele.

M_D_L
2007-12-18 13:40:53

La asa vremuri asa sistem de invatamant

De cand nu se mai intra prin examen (asa cum ar fi corect !) la liceu si la multe facultati, sursele de venituri ilicite ale cadrelor didactice s-au diversificat . Parintii trebuie sa casune cu bani si cadouri pe la majoritatea profesorilor, ca sa nu-i "pedepseasca" pe copii cu note mici si sa nu ramana pe dinafara. Viitorul copiilor nostri depinde de profesorul de sport, de profa de engleza, de religie, etc. Chiar daca copilul este foarte bun la matematica sau la informatica, nu are sanse sa intre la un liceu bun daca nu are note de zece la toate materiile. Toti vor "performanta" de la elevi si ii taxeaza pentru "lipsuri". Profesorul de sport are pretentia ca toti copiii sa faca "lumanarea" (sa stea in maini, cu picioarele in sus), la desen sa picteze ca Pablo Picasso, la muzica sa cante ca profesionistii, sa zbarnaie si la matematica, sa compuna si poezii in limba engleza, etc. Trebuie sa fie perfecti sau sa-si cumpere notele. Majoritatea profesorilor fac meditatii cu elevii de la clasele la care predau si sunt plini de bani (se vede dupa masinile din curtile scolilor). De fapt, cei mai multi parinti nu urmaresc sa-i pregateasca pe copii, ci pur si simplu ii platesc pe profesori ca sa le dea note mari. Cei cu bani multi ii platesc pe profesori ca sa le lase copiii in pace si sa nu-i streseze inutil cu tot felul de materii idioate. Sistemul asta de promovare la liceu, fara examene serioase si care tine seama de media din timpul anilor, este catastrofal. Este o sursa de venituri pentru niste frustrati (unele cadre didactice, nu toate !) care n-au fost suficient de buni la carte ca sa ajunga ingineri, medici, avocati, etc si castige bani lucrand cu oamenii maturi. Toate aceste nenorociri se intampla din cauza ca nu se mai termina odata tranzitia asta de la comunism la capitalism. Nu apare dracului patronatul in sectorul productiv (unde este nevoie de forta de munca pregatita), cu putere politica si bani, care sa regleze functionarea invatamantului. Acum profesorii isi fac singuri legile, in avantajul lor, pentru ca pe cei de la putere nu-i intereseaza cum este calificata forta de munca. Ei sunt cu specula (terenuri, energia electrica si gazele naturale, ...), cu spagile, cu mita, cu comisioanele de la firmele straine si nu au nevoie de oameni pregatiti.
Cand se va infiinta patronatul in domeniul productiv (electrotehnica, informatica, constructii de masini, etc) se va termina si cu zgoandele profesorilor si acestia vor deveni doar niste salariati docili, care executa ordilele si nimic mai mult. Se va termina cu bazaconia asta !

Romeo2004
2007-12-18 14:18:40

La fel ca la spitale, directorii trebuie numiti de masonerie

Cum masoneria nu poate avea numarul necesar de doctori sau profesori competenti, isi va numi activistii care in principiu nu au nici o pregatire si nici o 'afacere'.

Dupa toate probabilitatile noii manageri se vor ocupa cu implementarea "corectitudinii politice" in sufletele curate ale copiilor si bineinteles ale cadrelor didactice.

Un liceu sau o scoala nu se poate conduce dupa directivele GDS soros sau dupa cele ale Societatii academice - mungiu; un director trebuie ca mai intai sa aiba experienta didactica, sa se fi confruntat cu o diversitate de probleme reale, sa aiba grade didactice care-i confera competenta profesionala.

Politrucii vechi au fost inlocuiti de 'managerii' noi.

Cand von vedea primii tanchisti sau parasutisti care sa conduca liceele din Romania ?

silviana
2007-12-18 15:16:53

un pas spre reforma in invatamint se face cu aceasta lege,

iar timp de o luna,cine are propuneri valabile pentru a o imbunatati,nu are decit sa o faca!

Un Agricultor
2007-12-18 15:18:06

Adormitei

Adormitei Aprostitei.


« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00687 sec.