Ziua Logo
  06:50, marti, 23 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Eveniment

2007-02-15

Comentarii: 25, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

Theodor Constantinescu
2007-02-15 17:34:32

UNDE II GASITI, DOMNILOR PE TOTI ACESTI "SPIRU HARET" CLONATI GRESIT ...

... permanent INVERS normalului ?
Toti ministrii invatamantului de dupa 1989 au distrus, fiecare cat a putut de mult Invatamantul Romanesc.
Si mai ziceti ca nu am IO dreptate cand ii calific in fel si chip.

Arefu
2007-02-16 00:59:54

nati-o franta ca ti-am dres-o!

Desi nu am citit legea ci numai informarea din ziar m-a si cuprins consternaeea
1/ Educatia in crese de la 1 an?! Asta numai un teoretician pe hartie poate sa viseze asa prostie! Chia trei ani este ceva fortat si se accepta cu acordul p[arintilor care NU AU INCOTRO.
2/ De ce lungim ciclul primar cu un an? Notiunile elementare se pot fixa foarte bine in cei 4 ani actuali. De ce scurtam ciclul secundar cu un an? Ca sa predam mai putine notiuni importante elevilor capabili acum sa le insuseasca!?
Cine stie cate bazaconii or mai fii prin restul "legii". Acum vin eu si intreb: Cine efectiv are interesul sa faca praf invatamantul din Romania? Jocul cui il face actualul ministru producand asemenea elucrubatii. Chiar daca pe undeva se practica ceva asemenantor (eu unul nu cunosc) sa fie la ei acolo. Pana cand vom copia servil tot felul de modele care se potrivesc la noi ca nuca in perete.? Am inteles ca 2 milioane de romani au paprasit ingroziti tara in niste ani. Au luat cu ei si ultimele resturi de bun simt?

Siderite
2007-02-16 10:57:55

Deci daca nu vreau religie, ma aleg cu educatie religioasa?!

La atei/agnostici/antitei s-a gindit cineva? Cum sa fortezi educatie religioasa la copii impotriva educatiei de acasa?!
Cum poti da o lege care sa impuna obligativitatea educatiei religioase? Nu e asta impotriva separarii dintre stat si biserica?!
Cum poti sa separi copii in clase diferite pe criterii religioase? Nu e asta discriminare religioasa?
Din ce facultati sau colegii vor fi recrutati profesorii pentru o asemenea materie? Se dau note? Pe ce anume?!

In ce secol traieste domnul Hardau pentru a propune o asemenea lege anacronica?

eugcap
2007-02-16 11:18:31

DISPERAREA PARINTILOR INVATACEILOR DIN ROMANIA!!!

Maieutica demersului socratic este utila,si in acest context ARUNCAREA BANULUI PUBLIC PE FERESTRELE INEFICENTEI DATORITA EFICACITATII SISTEMULUI,adica al lucrului prost facut,ar fi fost util sa-si afle locul in procesul dezlanarii acestei structuri "care se afla, pe o cale foarte lunga"- atat la propriu cat si la figurat.DISPERAREA PRIMARA,FUNDAMENTALA,a parintelui,a elevului,a angajatorului,a societatii este REZULTATUL PRACTIC AL COMPLEXULUI "PRODUS" al uzinelor educatiei si invatamantului romanesc:INVATACELUL,un "produs" care-in general-creeaza insatisfactie pentru piata muncii,pentru cererea acesteia;dorul lelii,un complex notional de factura etno-folclorica,este bine sa se localizeze pe acea factura,deoarece translatarea acestuia pe factura previziunilor societatii romanesti, determina esecuri dramatice la nivel individual si al Cetatii.Domnilor,lasati-le in plata domnului cursurile prafuite!Dati-le sansa invataceilor, sa invete concretetea intocmirii facturii cheltuielilor,pt. a avea astfel prilejul de a deveni oameni responsabili ai cetatii.Suntem TOTAL NEMULTUMITI DE "ciupeala simandicoasa" la care ne supuneti pe noi:parintii,si pe invatacei.A termina o scoala,ar trebuii sa insemne automata capabilitate de a te angaja in domeniul in care ai obtinut diploma.Dupa ce Dumnezeu va ghidati sistemul de evaluare?!Exista o metodologie si standarde internationale ,care sunt unanim acceptate si promovate!Sunteti sau nu responsabili,alaturi de factorii politici,de lipsa pe un loc onorabil al universitatilor romanesti?

gerula rex
2007-02-16 12:52:24

Hai sa ne facem ca muncim

Invatamantul nostru e blestemat.....asfel ca in fruntea lui , cu mici exceptii, apar mereu persoane ce nu prea au ce face in functiile inalte pe care le detin
si pentru asta incearca sa schiimbe un sistem de invatamant solid si bine
cunoscut-la care s-au luminat toti politicienii si presedintii nostrii-cu ceva despre
care se banuie ca va functiona bine. Este a treia sau a patra incercare de acest gen si singura concluzie este ca de fapt lucrurile merg din ce in ce mai rau. Vrem sa copiem sisteme straine, unele dintre ele deja abandonate
in trile respective si pentru asta mai cheltuim si o gramada de bani din fonduri propii si europene cand noi aveam deja un sistem de invatamant
ce functiona cel putin multumitor. Si uitam mereu problema salarizarii
personalului didactic, profesorii fiind platiti la un nivel submediocru. Problema
este ca pot sa faca orice-si tot prost or s-o faca-nimic nu se va rezolva pana
cand nu se vor rezolva catava mici probleme ale cadrelor didactice, printre
care in primul rand securitatea personala si posibilitatea reala de aplicare a regulamentului pentru ca invatamantul romanesc este o fresca perfecta a intregii Romanii-nu poti sa faci nimic pentru ca mereu intervine cineva

vida clara
2007-02-18 23:34:56

Posibilitate de a opta

Eu am copil ce invatza la o scoala in Spania.
La inceput de an am fost solicitatzi sa facem optziune intre Religie si AAR(activitatzi alternative religiei).
Desi eu nu sunt religios,citisem nishte manuale de religie spaniole,shi m-i s-au parut,interesante,am recomandat copilului sa aleaga Religie.
Optziunea copilului a fost insa,AAR.
Dupa un timp,in mod intamplator,mi-au ajuns in mana,listele cu elevii claselor de ESO(echivalentul claselor 7,8,9 si 10 din Romania),din an cu copilul meu.
Din cei aprox 130 de elevi,doar vreo 15 alesesera sa faca religie.

Eu vin cu propunerea ca,in tot ce este invatzamant romanesc sa fie introdusa predarea filozofiei jocului de shah.
Atentzie,este vorba de filozofia jocului,nu despre predarea regulilor jocului de shah.

Stefan RADOVEANU
2007-02-19 13:58:47

Sugestie de reforma

Fiind vorba de o schema de reforma imi permit sa va trimit prin e mail sugestia mea.

In cazul in care considerati interesant va pot fi la dispozitie cu explicatiile de rigoare

Cu respect,

SRA

dumitrascu
2007-02-19 23:24:09

educatie fortata

DACA NU VREA RELIGIE COPILUL MEU ESTE OBLIGAT SA FACA SE INCALCA CONSTITUTIA NU ASI DA NIMENI SEAMA?
CINE ESTE SPIRUL HARET SA TOT AMENINTE CU BOICOTARI SE JOACA CU SUFLETELE COPIILOR ?
Ce sens are aceste consultariu pe noi ca parinti si copii ai consulta cineva??

Zaharia2
2007-02-20 00:29:24

Re: UNDE II GASITI, DOMNILOR PE TOTI ACESTI "SPIRU HARET" CLONATI GRESIT ...

La 2007-02-15 17:34:32, Theodor Constantinescu a scris:

> ... permanent INVERS normalului ?
> Toti ministrii invatamantului de dupa 1989 au distrus, fiecare cat a
> putut de mult Invatamantul Romanesc.
> Si mai ziceti ca nu am IO dreptate cand ii calific in fel si chip.
>
Marga a fost singurul ministru care stia ce vrea! Restul niste besmetici!

Bogdan Enache
2007-02-21 17:54:21

Recunoasterea educatiei la domiciliu

tzara
2007-02-25 14:43:46

propuneri

- revizuirea sistemului de concursuri scolare, care au ajuns sa fie doar o moda si un prilej de promovare a falselor valori ; profesorii corectori trebuie sa fie altii decit cei care au elevii calificati la clasele lor, altminteri totul este doar o bataie de joc!
- eliminarea pesoanelor corupte din cadrul inspectoratelor scolare locale; majoritatea fac din sistem o feuda proprie si un prilej de cistig, pe seama profesorilor.
- vom avea un invatamint de calitate atunci cind vom avea respect pentru copiii nostri s pentru viitorul lor. Atunci vom si recompensa corect munca dascalilor, atunci vom fi obiectivi in evaluari.
Pentru a elimina coruptia si minciuna din sistem exista doar o singura metoda: TRANSPARENTA si PLATA CORECTA PENTRU MUNCA >
Adoptarea unor formate europene omologabile pentru invatamint este oportuna, atita timp cit ea nu devine o noua "teorie a formelor fara fond".

Arefu
2007-02-27 01:40:03

locuri in gradinite nu-s

ca s-au retrocedat cu duiumul gradinitele revendicate. Bun.Pai hai sa facem( ei nu chiar asa de multe ca Bussines center-uri, au Banci) dar orshicat, ceva sa mai cheltuiasca, HOPA....cine? Iar statul? Pai nu are si nu vrea! Privatii? Ar face-o dar gradinitele nu sunt rentabile, vezi! Deci un mintos(?!) de la stat sa caute o solutie de mobilizare a fondurilor. Se poate?? Stiu si eu.

Victoria Maria
2007-02-27 19:14:11

O luam de la capat

O luam de la capat cu invatamantul obligatoriu, ba de 9 ba de 10 ani. Nu se infiinteaza si treapta a I-a sau a II-a? Elevii de la tara abia termina 4 clase, abia stiu sa citeasca, ca sa sape si sa mearga prin noroaiele de pe ulite nu le trebuie scoala. E buna o lege a invatamantului, dar nu se vede nimic in a educa copilul in asa fel incat sa-si descopere aptitudinile si sa fie incurajat de scoala sa si le dezvolte. Nu vorbesc de invatamantul special, in scoli de muzica sau arta plastica, ci de scolile obisnuite, unde copiii sunt obligati sa memoreze datele predate, fara sa poata sa se manifeste potrivit personalitatii sale. Toti copiii sunt o apa si un pamant, iar cand termina un ciclu de studiu, mai ales liceul, nu sunt in stare sa aleaga o directie, pentru ca nimeni nu s-a ocupat de ei sa-i indrume sau sa-i ajute sa se descopere.
Oare legea invatamantului cuprinde si date referitoare la continutul programelor scolare, acum atat de incarcate cu notiuni inutile, care nu vor fi folosite niciodata in viata, dar fara de care nu poti absolvi?

DianaI
2007-02-28 09:17:46

Cel mai prost facut sit existent in Romania

Totul este intortocheat, totul este ascuns cine stie pe unde. Motorul de cautare nu-ti gaseste nimic, niciodata.
Ma intreb cine raspunde de un sit atat de important ? oricine ar fi isis bate joc de parinti, elevi si cadre didactice. primeste salariul degeaba. Poate are si gradatie de merit, ca mai nou le da si lor. Da, poate trebuie stimulati sa ramana in invatamant. dar atunci sa dovedeasca, nu sa-si bata joc de oameni. Am generalizat si poate ca nu este bine. Cu siguranta sunt si tineri seriosi care fac treaba buna, asa, ca peste tot.
Oricum, il invit pe d-l ministru sa caute dansul doua sau trei subiecte pe sit-ul edu.ro, si sa vada cat de usor se va descurca.

istros
2007-02-28 13:00:41

Re: Deci daca nu vreau religie, ma aleg cu educatie religioasa?!

La 2007-02-16 10:57:55, Siderite a scris:

> La atei/agnostici/antitei s-a gindit cineva? Cum sa fortezi educatie
> religioasa la copii impotriva educatiei de acasa?!
> Cum poti da o lege care sa impuna obligativitatea educatiei
> religioase?

Educatia religioasa este o componenta istorica si culturala a poporului roman. Singura intrerupere a fost in cei 50 ani de comunism. De altfel, este o rusine in poporul roman de astazi ca oamenii sa nu-si cunoasca credinta; e ca si cum nu ti-ai cunoaste istoria ori geografia. Cel putin, pentru cei trei copii ai mei, optez pentru educatia religioasa in scoala. Eu nu am destul timp caci muncesc, iar din munca mea platesc impozite doldora pentru a asigura salariul unui profesor de religie.

> Nu e asta impotriva separarii dintre stat si biserica?!

Nu. Nici Statul, nici Biserica nu sunt niste entiati juridice clar delimitate, asa cum este un partid ori o firma. Noi formam Statul, tot noi formam si Biserica (definitia Bisericii = totalitatea madularelor ei); prin urmare, separarea "pe hartie" dintre ele ramane... pe hartie.

> Cum poti sa separi copii in clase diferite pe criterii religioase? Nu
> e asta discriminare religioasa?

Nu se vor separa. Vor participa doar la ore diferite, asa cum se predau in paralel engleza ori germana, in functie de opiunile elevilor.

> Din ce facultati sau colegii vor fi recrutati profesorii pentru o
> asemenea materie? Se dau note? Pe ce anume?!

Sunt absolventi de invatamant teologic universitar.

> In ce secol traieste domnul Hardau pentru a propune o asemenea lege
> anacronica?

Nu e vorba de anacronism, ci de realitate.

istros
2007-02-28 13:06:18

Re: educatie fortata

La 2007-02-19 23:24:09, dumitrascu a scris:

> DACA NU VREA RELIGIE COPILUL MEU ESTE OBLIGAT SA FACA SE INCALCA
> CONSTITUTIA NU ASI DA NIMENI SEAMA?
> CINE ESTE SPIRUL HARET SA TOT AMENINTE CU BOICOTARI SE JOACA CU
> SUFLETELE COPIILOR ?
> Ce sens are aceste consultariu pe noi ca parinti si copii ai consulta
> cineva??
>

Pe langa religie, poate si limba romana ar trebui mai temeinic predata/studiata.

eugcap
2007-03-01 11:57:04

Un proiect capital,unul cu conotatie strategica

Am un mare of-care ar putea fi ironizat ori tratat cu seriozitate,atat de minister,cat si de catre cei care,eventual il parcurg,invocandu-se mecanismele pietii apte sa optimizeze acest of.Studentii,cursuri de zi,platite de catre stat,si nu numai,ca de exemplu cei de la ASE,facultatea de finante,banci,asigurari si burse de valori,in timpul studentiei-anii 1-3-ar fi interesati ca ministerul educatiei,in cooperare cu celelalte structuri guvernamentale abilitate,senatul academiei,facultatii,consiliul national al rectorilor, si Asociatia Bancherilor,Bursa de Marfuri,Bursele de la Bucuresti si Sibiu,Asociatile profesionale din sfera asigurarilor si leasingului,si chiar cu fiecare entitate in parte din domeniile pomenite,sa institutionalizeze in timp extrem de scurt,pana la inceperea noului an universitar,a unei reglementari legale,rapide si neechivoce,care sa permita-o fundamentare profesionala,printr-o angajare timp partial in profesia pt. care se pregatesc.In calitate de contribuabil si parinte,consider o aberatie ca oameni cu diplome,al caror cost l-am suportat cu totii,sa presteze munci necalificate afara;daca statul roman nu se implica,esteunul condamnabil,iar conditiile emergentei noastre o cer.Termina facultatea si i se cere experienta la angajare:problema trebuie reglementata printr-un contract cadru la nivel national fundamentat prin norma partiala de munca pe timpul studentiei,program care sa fie legat de aspecte si facilitati fiscale,norma coroborata cu orarul cursurilor.As dorii sa faceti publca aceasta propunere.

ionea
2007-03-02 17:12:20

Educatia ca prioritate

VBPanc
2007-03-02 18:55:53

Re: Recunoasterea educatiei la domiciliu

eugcap
2007-03-03 07:22:01

Practica profesionala pt. invatamantul superior

Exista,in frecvente cazuri:fie la firme private,fie la cele de stat,raporturi superficiale intre studentul practicant si entitatea la care acesta isi desfasoara practica;la ce ma refer:studentul-la finalul practicii primeste calificative superlative,insa cei din cadrul firmei,neavand clar reglementate aceste raporturi,fiind preocupati de sarcinile lor curente,sunt lipsiti de solicitudine si preocupare in al invata ceva util pe studentul practicant,student care are un indrumator-de cele mai multe ori-al activitatii practice din cadrul facultatii,indrumator care este limitat si el in raporturile cu institutia in care studentul sau isi "desfasoara" practica.In aceste conditii,mult mai utila ar fi o alta abordare a acestei activitati,activitate care sa se intemeieze pe baze contractuale:contractul de munca timp partial,contract care sa devina operabil,inca din anul intai de studiu,contract care sa includa si perioada de practica.Acest contract de munca pt. studenti,un contract timp partial,este absolut necesar sa fie fundamentat in timp foarte scurt,astfel riscam cheltuieli ale statului lipsite de generarea de valoare adaugata,dar si riscul increderii oarbe in actiunea pietei muncii,piata care aparent este libera:argumente in acest sens sunt suficiente.Insist, ca aceasta problematica sa fie reglementata ,si in consecinta sa faca subiectul preocuparii ministerului.

cosor ion
2007-03-03 08:46:39

invatamintul preuniversitar

un singur lucru demn de semnalat ar fi acela,ca admiterea in licee,scoli profesionale etc,sa se faca printest si la intrarea in facultate sa nu se tina cont de media din cursul anilor de gimanziu,sc.profesionala sau liceu,pentru a elimina goana parintilor cu ciubucuri pe la toti profesorii ca odrasla sa sa obtina note mari

roren
2007-03-05 16:35:00

Stat democratic ??? Praf in ochi...

Scopul articolului 10, din noul proect a legii invatamantulu, este foarte simplu, pentru a se musamaliza incalcarea constitutiei Romaniei, dar si drepturile omului in vederea libertatii de alegere, cat si dreptul parintelui de a-si educa propriul copil.
D-l Hardau incearca sa strecoare in invatamintul public obligativitatea obiectului "Educatia moral- religioasa" pentru a arunca praf in ochi celora, ce vor spune ca e un dictat anticonstitutional si nedemocratic si pentru a crea aparenta unei "alternative" adica a "liberei" alegeri.
Din toate cele intamplate din 1989 pana in prezent este foarte simplu sa ne imaginam, ce fel de obiect o sa fie acesta.... aceasi ora de Religie obligatorie!!!! numai ca putin mascata sub o alta sigla... ca sa nu scape nici un copil, viitor alegator si enorias, de masinaria de spalat creeri.
Este un interes comun al clasei politice si al BOR, fiecare sa-si culeaga roadele, clasa politica un alegator docil si smirit, BOR numarul de enoriasi si tot asta musamalizat sub lozinci de genul... " Nu te poti numi Roman, daca nu iesti crestin - ortodox", " NU EXISTA cetateni Romani - atei, agnostici si altii"... si chiar daca... nu e mare diferenta intre ei si homosexuali... sa plece...
Sa le ea drepturile parintesti acelora, care nu sau conformat cu noua dictatura si sa aiba o sansa de a exercita presiuni asupra copiilor de 10 ani (a caror viziune asupra multor lucruri deloc inca nu e formata si sunt usor de manipulat) pentru a-si alege unica confesiune "dreapta", adica spus mai pe sliau "Religie de stat".
Sigur ca se vor aduce argumente de genul: - tanara generatie este desfranata, relatiile sexuale incep la o varsta precoce, droguri, alcool, tigari, porno etc. Si uite venim noi, guvernantii, cu colacul de salvare "Obiectele obligatorii de Religie si morala - religiosa" si rezolvam niste probleme ce tin mai mult de: educatia in familie, probleme grave sociale, saracie etc. , si ne spalam pe maini de toate aceste probleme nerezolvate. In schimb BOR ne va ajuta pentru straduinta noastra in campania electorala, ca doar se apropie anticipatele.... simplu...
Cel mai "bine venit" in situatia data, ar fi TRIPLAREA numarului de icoane in scolile publice si chiar spatii publice, obligatoriu de introdus si obiectul religia in grila examenelor de Bacalaureat, frecventarea obligatorie a lacaselor de cult etc.
Numai ca efectul scontat pentru toate partile interesate va fi la sigur invers: Zaharul bagat pe gat cu forta, dulce nu pare... Istoria nu odata ne-a demonstrat-o noua tuturor Romanilor.

M_D_L
2007-03-07 01:16:04

Admiterea la liceu numai prin CONCURS

In ultimii ani, intrarea la liceu s-a facut pe baza mediei generale din clasele V-VIII si proba scrisa la romana, matematica si istorie/geografie.
Care este rezultatul?
O vanatoare de note din partea elevilor, un numar exagerat de copii superdotati(?????) care au media generala 10 sau aproape 10, parinti prevazatori care isi dau copiii la meditatii, din clasa a V-a, nu pentru a invata ceva ci doar pentru a plati profesorul de la clasa in schimbul unor note umflate.
Nivelul elevilor in scolile cu renume, ca valoare, este foarte ridicat fata de al restului de scoli (aici intra si cele de la tara), dar ca notare este mult mai jos.
Exemplu:
Un copil de nota zece la matematica, ce invata intr-o scoala de renume, obtine la concursurile de matematica locuri fruntase cu punctaje foarte mari sau rezonabile, pe cand cel ce vine de la o scoala unde i se umfla notele (meditatii pe bani grei cu profesorul de la clasa) obtine note extrem de mici. La concursuri se vede adevarata valoare.
Un copil care are un talent sau o pasiune pentru o anumita disciplina, acorda foarte mult timp acesteia si inevitabil, va mai avea si note de 9 sau 8 la celelalte materii (poate chiar mai mici), pe cand cei care nu participa la nici un concurs, nu au nici pasiuni sau inclinatii spre ceva anume, vor veni cu medii de 10, platite de parinti la meditatii (cunosc astfel de exemple, in care parintii dau lunar pe meditatii suma de 8-9 milioane de lei).
Se tinde spre o falsa perfectiune, in care toata lumea este superdotata, supergeniala, de media 10. Fals!!!
Fiul meu, dupa ce a obtinut mai multe locuri fruntase la concursurile de matematica, el fiind singurul participant din clasa (clasa de matematica (!), dar cu copii cu bani care se mediteaza cu profesorul de la clasa) a fost foarte dezamagit cand profesorul de matematica nu a putut (din cauza parintilor) sa-l diferentieze de ceilalti colegi si le-a dat nota maxima pe nedrept. In schimb, a fost taxat la o alta materie cu media 9. Este nedrept si descurajant pentru el.

Aceasta lege, prin care se intra la liceu si pe baza mediei generale, a dus la o amploare a meditatiilor cu profesorul de la clasa si scoaterea in fata a unor false valori.
In plus, cei care au cu adevarat un anumit talent, sunt inhibati, dezavantajati, neputand sa acorde mai multa atentie spre ceea ce ii intereseaza si le face placere, de teama ca nu vor mai intra la un liceu bun. Un elev bun, are oricum un bagaj de cunostinte solid, dar fara a fi obligat sa ia numai nota 10. E clar ca nu toti oamenii sunt egali si e clar ca un om nu poate fi perfect in toate. Fiecare are calitatile lui, are o personalitate individuala.
Cel mai corect mod de evaluare pentru admiterea in liceu este CONCURSUL, cu subiecte cu grade diferite de dificultate, pentru a promova pe cei care au studiat in timp, care sunt capabili si inteligenti.

Oarecum asemanator se petrec lucrurile la unele facultati, unde singurul criteriu de admitere este media din liceu sau de la bac. In curand, probabil ca va fi nevoie doar de grupa de sange a candidatului si de media generala de la gradinita. Mai mult, pentru a atrage candidati, unele facultati au creat sectii inedite, inexistente la facultatile din occident, dar care suna tentant pentru viitorii "colectionari" de diplome si pentru parintii "supradotati" ai acestora (vorba "regretatului" Silviu Brucan).

sofi
2007-03-07 07:45:57

propunere

sunt profesor stroe din ploiesti
am fost titularizat prin concurs dat prin inspectoratul scolar prahova.
in legatura cu desfiintarea titularizarii in invatamant si inlocuirea ei cu titularizarea pe o catedra,asa cum este stipulata in proiectul de lege:propun ca ea sa se aplice celor care se vor titulariza in viitor pe o anume catedra(orice lege nu se poate aplica retroactiv si oricum noi am dat titularizarea la toate posturile scoase la concurs de ministerul inv. prin inspectoratele scolare prin concurs unic,pe cand prin aplicarea noului proiect cei care se vor titulariza in viitor vor da concurs doar la o scoala unde doreste sa se titularizeze si deci subiectele difera de la o scoala la alta)

M_D_L
2007-03-12 19:53:41

LA MUNCA EGALA, SALARII EGALE !

In invatamant salariile sunt in functie de gradele didactice ale profesorilor. Astfel, desi profesorii stagiari efectueaza aceiasi munca ca si colegii lor mai in varsta, salariile sunt total diferite. Mai mult, daca sunt intr-o comisie la examenele de admitere mai multi profesori cu grade diferite, desi corecteaza acelasi lot de lucrari, deci fac acelasi lucru, plata este inegala. Este total incorect si in defavoarea tinerilor angajati.
In industrie, muncitorii au intr-adevar salariile diferentiate in functie de categoria la care sunt incadrati (experienta, calificare), dar si lucrarile sunt pe categorii (grad de dificultate). Un muncitor cu categoria I-a nu este platit ca cel cu categoria a V-a, dar nici nu are voie sa efectueze lucrari care presupun o calificare superioara. Mai mult, cand un muncitor executa lucrari de categorie inferioara calificarii lui, atunci este platit la nivelul lucrarii respective.
Normal este sa se plateasca munca, nu titlurile nobiliare.
Acest principiu trebuie sa fie aplicat si in invatamant, pentru ca asa este corect. Am lucrat o perioada ca profesor la un liceu si stiu cum merg lucrurile. De la prima ora predata la clasa, profesorul stagiar are aceleasi obligatii ca si cel cu gradul I si are de parcurs exact aceiasi materie. Faptul ca in primii ani are mai putina experienta nu justifica salarizarea inegala. Asta il afecteaza pe tanarul profesor, care nu este familiarizat cu manualele si trebuie sa depuna un efort mai mare si sa-si pregateasca lectiile pentru a doua zi. Pentru elevi nu este vizibila diferenta intre lectiile predate de profesorii cu vechime si cei mai tineri. De multe ori lucrurile stau exact invers: profesorii tineri tin lectii mult mai bune decat cei in pragul pensiei, care sunt scarbiti si pun "placa" a mia oara.
Am vazut si profesori stagiari, care muncesc foarte mult la clasa si au avut si rezultate deosebite la concursurile scolare. In schimb, altii cu gradul I trag barca pe uscat, dar iau salarii grase.
La firmele particulare astfel de probleme nu apar. Patronii te platesc dupa ce faci, nu dupa alte criterii. Acolo tinerii sunt apreciati mai mult decat cei mai in varsta, pentru ca dau randamant mai bun.
Nu mai vorbesc de cum se dau gradele didactice. Majoritatea lichelelor si le cumpara (o afacere profitabila pentru cadrele universitare). Socoteala e simpla. Dai la inceput o suma, dar ti-o recuperezi intr-un an, sau doi, prin cresterea salariului. In plus poti fi promovat in functii de conducere si ai sanse mai mari sa nu-ti pierzi locul de munca, in caz de restrangere de personal.

Aceste aberatii se regasesc si in alte domenii din sectorul bugetar.
De exemplu, laborantii cu studii superioare sunt platiti mai bine decat cei care au numai liceul, desi de multe ori nu stiu sa faca chiar nimic si ard gazul degeaba (fiind angajati si pe pile). Este o prostie! Este justificat salariul mai mare, doar in situatia in care lucrarile executate presupun sa ai studii superioare. Daca ai terminat o facultate si dai cu matura, atunci trebuie sa fii platit la nivelul de dat cu matura. Inseamna ca nu esti bun si nu stii sa faci ce scrie pe diploma, ca altfel iti gaseai de lucru in domeniul pentru care se considera ca esti calificat.
Mai venise cineva in parlament cu ideea ca sa se impuna un salariu minim pe economie, pentru cei cu studii superioare. O PROSTIE IMENSA !
Doar se stie cat de bine pregatiti sunt acum cei cu "studii superioare". Am vazut si persoane cu studii medii, experti in meserie, dar si posesori de diploma universitara care erau pe dinafara.
De exemplu, la Palatul Copiilor, la cercul de aeromodele era instructor un fost maistru de la fabrica de avioane, care lucrase ani buni si la o fabrica de rachete (antitanc). Omul era DOXA in meserie. Stia sa lucreze pe orice utilaj si facea totul cu pasiune. Era prezent la toate concursurile nationale. Pe langa copii, veneau la cerc si oameni maturi pasionati de aviatie, deltaplanisiti, planoristi etc. L-au dat afara, pentru ca nu avea "studii" si au
adus o profesoara, care era "aeriana". Dupa un an au inchis cercul.


« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00723 sec.