Ultimul film al lui Mel Gibson nu este cel mai potrivit daca vrei sa faci o baie de senzatii tari, desi foarte multi comentatori nu au vazut (sau nu au vrut sa vada) altceva.
Din punctul de vedere al unei retete ”thriller” Apocalypto este chiar mediocru. Exista pe piata suficiente exemplare de filme ”sangeroase” care satisfac 120% gusturile fanilor.
Nu mai ramane decat sa speram ca exista un mesaj criptat in aceasta piesa cinematografica, al carei autor este un familist dedicat si un crestin dovedit.
Neavand incredere prea mare in cuvinte, putinele linii de dialog nu au decat rolul de a da indicii pentru decriptarea mesajului. In schimb, Mel Gibson foloseste intens forta imaginii. Scenele esentiale ale naratiunii sunt realizate ca mici capodopere psiho-picturale, in care detaliul capata rol de element generalizator, plasand la locul potrivit piesele acestui “puzzle” metaforic.
Iar daca metafora se refera la alienarea puterii care, ajunsa in faza finala a dezintegrarii, devine al cincilea cavaler al apocalipsei, nemaisperand sa fie salvata de nici un fel de credinta, atunci “Apocalypto” vine ca o continuare fireasca la “Patimile lui Christos”.
|