Ziua Logo
  15:03, luni, 22 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Externe

2008-12-13
neamtu tiganu din nemtia (...@aol.com, IP: 195.93.60...)
2008-12-13 12:21
Stiati ca..

So hatte auch das Hybrid-Auto in Deutschland Startschwierigkeiten: 1973 bauten Ingenieure der technischen Hochschule Aachen den ersten VW-Bulli mit Hybridantrieb. Das Auto konnte wechselweise mit Elektro- und Verbrennungsmotor fahren. Nur wollte kein Deutscher Wagenbauer eine solche Spritsparende Karosse haben.
------------------------------
Prima masina hidrida a fost construita in Germania in 1973? Da nu a interesat pa nimeni atunci, intre timp japonezii au prins ideea si au facut-o in serie.

Mache din Illinois (...@gmail.com, IP: 207.224.86...)
2008-12-13 14:05
Re: Neamtule stiai ca

La 2008-12-13 12:21:15, neamtu tiganu a scris:

> So hatte auch das Hybrid-Auto in Deutschland Startschwierigkeiten:
> 1973 bauten Ingenieure der technischen Hochschule Aachen den ersten
> VW-Bulli mit Hybridantrieb. Das Auto konnte wechselweise mit Elektro-
> und Verbrennungsmotor fahren. Nur wollte kein Deutscher Wagenbauer
> eine solche Spritsparende Karosse haben.
> ------------------------------
> Prima masina hidrida a fost construita in Germania in 1973? Da nu a
> interesat pa nimeni atunci, intre timp japonezii au prins ideea si au
> facut-o in serie.
>

Stiai ca de fapt primul hibrid fabricat intr-o oarecare serie a fost facut de Ferdinand Porsche pe la 1900. Se numea "Mixte". Daca esti curios, mai da si tu o raita cand ai vreme pe la muzeul tehnicii din Munchen, cand ai vreme.

In alta ordine de idei nemtii matale baga bani grei in cercetari legate de hibrizi. Au un joint venture cu GM si Chrysler numit "GM, Daimler, Chrysler and BMW Hybrid Development Center" (sau asa ceva) in Troy, MI in care baga cu totii sute de milioane de parai pe an in povestea asta. Chestia e ca GM a scos in 2007 (Silverado, Yukon si Tahoe), iar Dodge in 2008 (Durango) pe piata SUV-uri hibride cu motoare V8 care consuma in oras mai putin ca Passat-ul sau Totyota Camry. Dupa cate stiu eu nemtii mai studiaza problema intens fara sa fi produs ceva concret. Oricum pe piata americana nemtii nu vand nici un hibrid si drept sa-ti spun nici in Germania n-am vazut nici un hibrid pe strada...

neamtu tiganu din nemtia (...@aol.com, IP: 195.93.60...)
2008-12-13 14:20
Muzeu tehnicii

La 2008-12-13 14:05:22, Mache a scris:

". Daca esti
> curios, mai da si tu o raita cand ai vreme pe la muzeul tehnicii din
> Munchen, cand ai vreme.
>
----------------------
Am fost de trei ori si am stat cite o zi intreaga de fiecare data. E f. greu sa retii tot ce vezi p-colo. Am urmarit mai ales aviatia si trenurile... auto numai asa pa fuga..
Nici io nu am vazut hibride pe strada, am citit o multime de studii care dovedesc ca hibridu nu ar fi deloc eficient cel putin in circulatia pe autostrada.

De altfel nemtii au o problema cu comercializarea inventiilor, sunt exemple celebre cum ar fi Fax inventat in Ge si comercializat in Japonia, trenu magnetic, ecranele cu cristale lichide si mai nou chiar MP3, comercializat masiv in Japonia, ca sa nu vorbesc de enegia atomica sau tehnica rachetelor.

Mache din Illinois (...@gmail.com, IP: 12.2.142...)
2008-12-13 16:09
Re: Muzeu tehnicii

La 2008-12-13 14:20:44, neamtu tiganu a scris:

> La 2008-12-13 14:05:22, Mache a scris:
>
> ". Daca esti
> > curios, mai da si tu o raita cand ai vreme pe la muzeul tehnicii din
> > Munchen, cand ai vreme.
> >
> ----------------------
> Am fost de trei ori si am stat cite o zi intreaga de fiecare data. E
> f. greu sa retii tot ce vezi p-colo. Am urmarit mai ales aviatia si
> trenurile... auto numai asa pa fuga..

De acord cu tine. eu nu am zis ca trebuia neaparat sa fi retinut chestia ci doar daca te intereseaza, o poti vedea acolo.

> Nici io nu am vazut hibride pe strada, am citit o multime de studii
> care dovedesc ca hibridu nu ar fi deloc eficient cel putin in
> circulatia pe autostrada.

Pe autostrada e aproape la fel ca o masina obisnuita, cel putin la hibrizii clasici ( generatia I, Toyota, Ford si Honda). La hibrizii mai evoluati (two mode hybrid de la GM si Chrysler, asa numita a doua generatie) e o diferente bunicia si pe autostrada - mai putin eficient ca in trafic urban, totusi mai eficient ca masinile clasice. La generatia a 3-a de hibrizi care o sa apara in 2010 (Chevy Volt, si SUV-ul Equinox Hybrid) va fi o diferenta semnificativa indiferent daca esti in trafic urban sau pe autostrada.

> De altfel nemtii au o problema cu comercializarea inventiilor, sunt
> exemple celebre cum ar fi Fax inventat in Ge si comercializat in
> Japonia, trenu magnetic, ecranele cu cristale lichide si mai nou
> chiar MP3, comercializat masiv in Japonia, ca sa nu vorbesc de enegia
> atomica sau tehnica rachetelor.
>

alwis46 (...@yahoo.com, IP: 86.121.235...)
2008-12-13 19:58
Re: Stiati ca..hai sa va zic si eu o chestie...

Dom' 'giner

Acum multi ani, foarte multi, cred ca acum patruzeci, m-apucai sa pun pe hartie niscai planuri si desene inspirate de mecanismul ceasornicului obisnuit, ala cu arc si balansoar.
Vroia mandea sa inventeze o masina de patru locuri actionata de un mecanism d-asta de tip ceasornic, evident la scara necesara unui asemenea mecanism, in care trebuia sa dai la o manivela sa intorci arcul ca la ceas, arc plasat orizontal sub caroserie si sa pleci din loc cu ajutorul unui volant greu actionat de acel arc, volant plasat transversal in portbagaj.
Evident, totul avea niste angrenaje de cuplare si decuplare prin intermediul unor placi de frictiune cum vazusem ca exista la motoarele navale de mare viteza pentru torpiloare unde se inversa cursa arborelui portelice cu placi d-astea de frictiune.
La vremea respectiva nu prea stiam eu multe si m-am lasat pagubas la fel ca la alte doua idei cand mi s-a spus ca daca se putea, pana acum era inventat.
Cu timpul mi-a trecut ardoarea si am abandonat ideea dar n-am uitat-o si o bagai colea sa radeti de ea....
Ce chestie ar fi, niste masinute din care sa te dai jos din cand in cand sa dai la manivela sa comprimi un arc si pe urma sa pleci din loc.
Nu tu benzina, nu tu poluare, mai curat de atat nu exista.
Pacat ca nu mai am entuziasm...chiar si daca intorci un arc d-ala la 50 de km si tot ar fi ceva.

La 2008-12-13 12:21:15, neamtu tiganu a scris:

> So hatte auch das Hybrid-Auto in Deutschland Startschwierigkeiten:
> 1973 bauten Ingenieure der technischen Hochschule Aachen den ersten
> VW-Bulli mit Hybridantrieb. Das Auto konnte wechselweise mit Elektro-
> und Verbrennungsmotor fahren. Nur wollte kein Deutscher Wagenbauer
> eine solche Spritsparende Karosse haben.
> ------------------------------
> Prima masina hidrida a fost construita in Germania in 1973? Da nu a
> interesat pa nimeni atunci, intre timp japonezii au prins ideea si au
> facut-o in serie.
>

roy din secrapadeziua.blogspot.com (...@hotmail.com, IP: 89.139.44...)
2008-12-13 21:40
Re: Stiati ca..

In Israel se lucreaza la o retzea de masini electrice complet. Este initiativa lui Shay Agassi.

Masinile vor fi productzie Renault-Nissan. Retzeaua de incarcare va fi de doua feluri. Schimbare de baterii in statziile de benzina si mii de incarcatoare electrice raspandite pe strazi. Primul pilot al retzelei a fost prezentat in urma cu cateva zile.

http://www.autobloggreen.com/tag/Shay-Agassi/

Agassi a perfectat cu guvernatoarea Hawai-ului instalarea unei astfel de retzele si acolo.

Autonomia de circulatzie va fi deocamdata cam 120 de kilometri (cam putzin). Masinile vor fi ieftine si in plus subsidiate de guvern. Primele masini vor aparea in vreo doi ani.
------------------------------------------------------------------------------------------------

La 2008-12-13 12:21:15, neamtu tiganu a scris:

> So hatte auch das Hybrid-Auto in Deutschland Startschwierigkeiten:
> 1973 bauten Ingenieure der technischen Hochschule Aachen den ersten
> VW-Bulli mit Hybridantrieb. Das Auto konnte wechselweise mit Elektro-
> und Verbrennungsmotor fahren. Nur wollte kein Deutscher Wagenbauer
> eine solche Spritsparende Karosse haben.
> ------------------------------
> Prima masina hidrida a fost construita in Germania in 1973? Da nu a
> interesat pa nimeni atunci, intre timp japonezii au prins ideea si au
> facut-o in serie.
>

neamtu tiganu din nemtia (...@aol.com, IP: 195.93.60...)
2008-12-13 22:54
Prima mea inventie

La 2008-12-13 19:58:10, alwis46 a scris:

> Dom' 'giner
>
> Vroia mandea sa inventeze o masina de patru locuri actionata de un
> mecanism d-asta de tip ceasornic,
----------------------------
Am proiectat o chestie care dupa parerea mea era ceva absolut normal, nu vedeam nimic care ar fi avut caracteru unei inventii cel putin asa cum priveam lucrurile atunci. M-a pus draq sa merg la niste clienti potentiali si sa le arat treaba, lucru de care au fost incintati. Mindru nevoie mare cind am iesit m-a luat sefu la ranga... cum de-mi permit sa arat asa ceva, de ce nu am patentat chestia inainte?

Mache din Illinois (...@gmail.com, IP: 207.224.86...)
2008-12-13 23:57
Re: Stiati ca..hai sa va zic si eu o chestie...

Alwis,

Cu toata stima ideea e ingenioasa, nu trebuie uitat faptul ca orice arc doar inmagazineaza energia necesara comprimarii, nu o si amplifica pe baza principiului conservarii energiei. Nu cred ca ideea e imposibila insa chiar la o eficienta de 100% cred ca dai la manivela zile bune ca sa faci 50 de km. Asta chiar daca e vorba de eficienta de 100% (fara frecari si alte pierderi)...

Stiu ca indienii lucrau sau lucreaza la o masina cu aer sau azot comprimat, care pana la urma se bazeaza pe acelasi principiu ca si cel enuntat de tine. De asemenea (stiu cat-ti place marinaria) pe la inceputuri au existat torpile navale cu aer comprimat...

La 2008-12-13 19:58:10, alwis46 a scris:

> Dom' 'giner
>
> Acum multi ani, foarte multi, cred ca acum patruzeci, m-apucai sa pun
> pe hartie niscai planuri si desene inspirate de mecanismul
> ceasornicului obisnuit, ala cu arc si balansoar.
> Vroia mandea sa inventeze o masina de patru locuri actionata de un
> mecanism d-asta de tip ceasornic, evident la scara necesara unui
> asemenea mecanism, in care trebuia sa dai la o manivela sa intorci
> arcul ca la ceas, arc plasat orizontal sub caroserie si sa pleci din
> loc cu ajutorul unui volant greu actionat de acel arc, volant plasat
> transversal in portbagaj.
> Evident, totul avea niste angrenaje de cuplare si decuplare prin
> intermediul unor placi de frictiune cum vazusem ca exista la
> motoarele navale de mare viteza pentru torpiloare unde se inversa
> cursa arborelui portelice cu placi d-astea de frictiune.
> La vremea respectiva nu prea stiam eu multe si m-am lasat pagubas la
> fel ca la alte doua idei cand mi s-a spus ca daca se putea, pana acum
> era inventat.
> Cu timpul mi-a trecut ardoarea si am abandonat ideea dar n-am uitat-o
> si o bagai colea sa radeti de ea....
> Ce chestie ar fi, niste masinute din care sa te dai jos din cand in
> cand sa dai la manivela sa comprimi un arc si pe urma sa pleci din
> loc.
> Nu tu benzina, nu tu poluare, mai curat de atat nu exista.
> Pacat ca nu mai am entuziasm...chiar si daca intorci un arc d-ala la
> 50 de km si tot ar fi ceva.
>
> La 2008-12-13 12:21:15, neamtu tiganu a scris:
>
> > So hatte auch das Hybrid-Auto in Deutschland Startschwierigkeiten:
> > 1973 bauten Ingenieure der technischen Hochschule Aachen den ersten
> > VW-Bulli mit Hybridantrieb. Das Auto konnte wechselweise mit Elektro-
> > und Verbrennungsmotor fahren. Nur wollte kein Deutscher Wagenbauer
> > eine solche Spritsparende Karosse haben.
> > ------------------------------
> > Prima masina hidrida a fost construita in Germania in 1973? Da nu a
> > interesat pa nimeni atunci, intre timp japonezii au prins ideea si au
> > facut-o in serie.
> >
>
>

Mache din Illinois (...@gmail.com, IP: 207.224.86...)
2008-12-14 00:03
Re: Stiati ca..

Roy,

Masinile alea vor fi pe sosele numai daca pretul petrolului va fi destul de sus. Daca nu sare de $100-$150 pentru o perioada indelungata (de peste 6 luni sau un an) atunci ideea va muri din motive de dezinteres al pietei.

Ceva similar s-a incercat in Norvegia anilor '90 (date fiind enormul lor potential hidroelectric) dar a murit pentru ca era mai costisitor decat masinile clasice. Pe o asemenea chestie mizeaza GM cu modelul Volt in 2010 si Toyota cu plug-in Prius in 2012, dar totul depinde de evolutia pretului la petrol. Personal cred totusi ca pretul petrolului va creste binisor...

La 2008-12-13 21:40:05, roy a scris:

> In Israel se lucreaza la o retzea de masini electrice complet. Este
> initiativa lui Shay Agassi.
>
> Masinile vor fi productzie Renault-Nissan. Retzeaua de incarcare va fi
> de doua feluri. Schimbare de baterii in statziile de benzina si mii de
> incarcatoare electrice raspandite pe strazi. Primul pilot al retzelei
> a fost prezentat in urma cu cateva zile.
>
> http://www.autobloggreen.com/tag/Shay-Agassi/
>
> Agassi a perfectat cu guvernatoarea Hawai-ului instalarea unei astfel
> de retzele si acolo.
>
> Autonomia de circulatzie va fi deocamdata cam 120 de kilometri (cam
> putzin). Masinile vor fi ieftine si in plus subsidiate de guvern.
> Primele masini vor aparea in vreo doi ani.
> ------------------------------------------------------------------------------------------------
>
> La 2008-12-13 12:21:15, neamtu tiganu a scris:
>
> > So hatte auch das Hybrid-Auto in Deutschland Startschwierigkeiten:
> > 1973 bauten Ingenieure der technischen Hochschule Aachen den ersten
> > VW-Bulli mit Hybridantrieb. Das Auto konnte wechselweise mit Elektro-
> > und Verbrennungsmotor fahren. Nur wollte kein Deutscher Wagenbauer
> > eine solche Spritsparende Karosse haben.
> > ------------------------------
> > Prima masina hidrida a fost construita in Germania in 1973? Da nu a
> > interesat pa nimeni atunci, intre timp japonezii au prins ideea si au
> > facut-o in serie.
> >
>
>

Mache din Illinois (...@gmail.com, IP: 207.224.86...)
2008-12-14 00:13
Re: Prima mea inventie

Neamtule,

Seful tau avea dreptate. Presupun ca si pe desenele voastre ca si pe restul documantatiei apare o speficicatie care clasifica gradul de confidentialitate. Aici, la o faza din asta te-ar fi rugat sa pleci si pe cat posibil sa nici nu te mai intorci la lucru vreodata...

Unde lucrez eu, se patenteaza fiecare maruntis care are un aer cat de cat de originalitate pentru ca altfel risti ca intr-o zi sa te puna cineva sa platesti daune pentru o chestie care ai facut-o tu (la firma unde lucrez asta chiar s-a intamplat in anii '70 si a fost tare nasol dupa cate zic ai batrani). Sigur ca exista si ocazia sa-l pui pe concurent sa-ti plateasca pentru ce ceva ce orium nu folosesti, mais voila: e patentat de tine si e pacat sa nu-i amaresti zielele.... Din momentul in care se decide ca ceva merita patentat incepe sa ticaie ceasul si se lucreaza 24/7 pana se intocmeste toata documentatia pentru patentere, chiar daca, costurile de acesteia sunt mult peste profitul pe care-l va aduce patentul.

La 2008-12-13 22:54:32, neamtu tiganu a scris:

> La 2008-12-13 19:58:10, alwis46 a scris:
>
> > Dom' 'giner
> >
> > Vroia mandea sa inventeze o masina de patru locuri actionata de un
> > mecanism d-asta de tip ceasornic,
> ----------------------------
> Am proiectat o chestie care dupa parerea mea era ceva absolut normal,
> nu vedeam nimic care ar fi avut caracteru unei inventii cel putin asa
> cum priveam lucrurile atunci. M-a pus draq sa merg la niste clienti
> potentiali si sa le arat treaba, lucru de care au fost incintati.
> Mindru nevoie mare cind am iesit m-a luat sefu la ranga... cum de-mi
> permit sa arat asa ceva, de ce nu am patentat chestia inainte?
>

roy din secrapadeziua.blogspot.com (...@hotmail.com, IP: 213.8.118...)
2008-12-14 07:11
Re: Mache

Problemele principale sunt trei , dupa parerea mea:

1. retzeaua de alimentare care trebuie sa fie foarte densa avand in vedere, autonomia de voiaj foarte redusa
2. problema pshihologica (mie personal nu mi-ar place ca sa ma uit tot timpul sa vad daca nu ma apropiu de 0)
3. In plus nu mi-e clar cat loc ocupa bateriile in portbagaj. Daca mult, masinile astea nu vor putea servi de exemplu taxiuri. Probabil acesta este factorul care determina folosirea lor in tzari relativ mici, unde nu se parcurg distantze serioase si lumea nu pleaca incarcata cu catzel si cu purcel.

Cat despre cost, imi inchipui ca este foarte scazut si foarte concurent benzinei obisnuite. Altfel guvernul israelian nu ar fi sprijinit ideea asta.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

La 2008-12-14 00:03:44, Mache a scris:

> Roy,
>
> Masinile alea vor fi pe sosele numai daca pretul petrolului va fi
> destul de sus. Daca nu sare de $100-$150 pentru o perioada
> indelungata (de peste 6 luni sau un an) atunci ideea va muri din
> motive de dezinteres al pietei.
>
> Ceva similar s-a incercat in Norvegia anilor '90 (date fiind enormul
> lor potential hidroelectric) dar a murit pentru ca era mai costisitor
> decat masinile clasice. Pe o asemenea chestie mizeaza GM cu modelul
> Volt in 2010 si Toyota cu plug-in Prius in 2012, dar totul depinde de
> evolutia pretului la petrol. Personal cred totusi ca pretul petrolului
> va creste binisor...
>
> La 2008-12-13 21:40:05, roy a scris:
>
> > In Israel se lucreaza la o retzea de masini electrice complet. Este
> > initiativa lui Shay Agassi.
> >
> > Masinile vor fi productzie Renault-Nissan. Retzeaua de incarcare va fi
> > de doua feluri. Schimbare de baterii in statziile de benzina si mii de
> > incarcatoare electrice raspandite pe strazi. Primul pilot al retzelei
> > a fost prezentat in urma cu cateva zile.
> >
> > http://www.autobloggreen.com/tag/Shay-Agassi/
> >
> > Agassi a perfectat cu guvernatoarea Hawai-ului instalarea unei astfel
> > de retzele si acolo.
> >
> > Autonomia de circulatzie va fi deocamdata cam 120 de kilometri (cam
> > putzin). Masinile vor fi ieftine si in plus subsidiate de guvern.
> > Primele masini vor aparea in vreo doi ani.
> > ------------------------------------------------------------------------------------------------
> >
> > La 2008-12-13 12:21:15, neamtu tiganu a scris:
> >
> > > So hatte auch das Hybrid-Auto in Deutschland Startschwierigkeiten:
> > > 1973 bauten Ingenieure der technischen Hochschule Aachen den ersten
> > > VW-Bulli mit Hybridantrieb. Das Auto konnte wechselweise mit Elektro-
> > > und Verbrennungsmotor fahren. Nur wollte kein Deutscher Wagenbauer
> > > eine solche Spritsparende Karosse haben.
> > > ------------------------------
> > > Prima masina hidrida a fost construita in Germania in 1973? Da nu a
> > > interesat pa nimeni atunci, intre timp japonezii au prins ideea si au
> > > facut-o in serie.
> > >
> >
> >
>
>

Mache din Illinois (...@gmail.com, IP: 207.224.86...)
2008-12-14 16:06
Re: Mache

La 2008-12-14 07:11:28, roy a scris:

> Problemele principale sunt trei , dupa parerea mea:
>
> 1. retzeaua de alimentare care trebuie sa fie foarte densa avand in
> vedere, autonomia de voiaj foarte redusa

Modelul Volt e proiectat sa aiba o autonomie de cam 65 km (40 mile), pentru ca statisca arata ca ~80% din americani fac mai putin de 40 de mile pe zi, in medie. Problema nu e cea a statiilor de incarcare ci a duratei de incarcare a bateriilor. Cele mai perfromante baterii Li-Ion necesita cam 6-7 ore in reteaua SUA de 110V si 3-4 ore in reteaua europeana de 220V. Se pleaca de la prezumtia ca beteriile vor incarcate in garaje, acasa peste noapte sau de la motorul cu combustie al masinii in timpul mersului.

> 2. problema pshihologica (mie personal nu mi-ar place ca sa ma uit tot
> timpul sa vad daca nu ma apropiu de 0).

Modelele la care se gandesc americanii (Volt & Equinox) si japonezii (Toyota Prius plug-in) vor avea un mic motor cu combustie pe ciclu Atkinson care fie va incarca bateriile fie va functiona direct ca motor de propulsie, tocmai ca sa nu ramai in pana in mijlocul drumului...

> 3. In plus nu mi-e clar cat loc ocupa bateriile in portbagaj. Daca
> mult, masinile astea nu vor putea servi de exemplu taxiuri. Probabil
> acesta este factorul care determina folosirea lor in tzari relativ
> mici, unde nu se parcurg distantze serioase si lumea nu pleaca
> incarcata cu catzel si cu purcel.

Pentru Volt si Equinox ele vor fi sub masina, capacitatea probagajului nu va fi afectata. Nevasta-mea are un hibrid din prima generatie (Mercury Mariner) iar portbagajul nu e afectat de loc, bateriile fiind tot sub masina.

> Cat despre cost, imi inchipui ca este foarte scazut si foarte
> concurent benzinei obisnuite. Altfel guvernul israelian nu ar fi
> sprijinit ideea asta.

Aici e problema. Costul (relativ) va fi scazut doar daca benzina va fi scumpa. Volt va iesi pe piata pe la $30000. Un mid size V6 cum ar fi Chevy Malibu, Toyota Camry, Ford Fusion, Potniac G6 sau Honda Accord pleaca de la sub $17000-$20000 in curtea dealer-ului - deci daca petrolul e la sub $4/galon mai nimeni nu o sa cumpere hibrizii de generatia a doua. De exemplu in SUA acum cand benzina e sub $2/galon si etanolul pe la $1.6/galon, hibrizii ruginesc prin parcarile dealer-ilor si cele mai bine vandute masini sunt din nou SUV-urile si camioanele de neam prost...

Guvernul vostru sprijina idea asa cum o fac multe alte guverne, pentru ca sa existe o evaluare mai corecta a costurilor, un plan viabil de implementare si pentru ca nimeni nu stie unde va fi pretul petrolului in urmatorii ani. Dezvoltarea unui astfel de sistem ia timp si daca te apuci sa lucrezi la el doar cand esti sufocat de pretul petrolului, esecul e garantat.

La 2008-12-14 07:11:28, roy a scris:

> Problemele principale sunt trei , dupa parerea mea:
>
> 1. retzeaua de alimentare care trebuie sa fie foarte densa avand in
> vedere, autonomia de voiaj foarte redusa
> 2. problema pshihologica (mie personal nu mi-ar place ca sa ma uit tot
> timpul sa vad daca nu ma apropiu de 0)
> 3. In plus nu mi-e clar cat loc ocupa bateriile in portbagaj. Daca
> mult, masinile astea nu vor putea servi de exemplu taxiuri. Probabil
> acesta este factorul care determina folosirea lor in tzari relativ
> mici, unde nu se parcurg distantze serioase si lumea nu pleaca
> incarcata cu catzel si cu purcel.
>
> Cat despre cost, imi inchipui ca este foarte scazut si foarte
> concurent benzinei obisnuite. Altfel guvernul israelian nu ar fi
> sprijinit ideea asta.
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------
>
> La 2008-12-14 00:03:44, Mache a scris:
>
> > Roy,
> >
> > Masinile alea vor fi pe sosele numai daca pretul petrolului va fi
> > destul de sus. Daca nu sare de $100-$150 pentru o perioada
> > indelungata (de peste 6 luni sau un an) atunci ideea va muri din
> > motive de dezinteres al pietei.
> >
> > Ceva similar s-a incercat in Norvegia anilor '90 (date fiind enormul
> > lor potential hidroelectric) dar a murit pentru ca era mai costisitor
> > decat masinile clasice. Pe o asemenea chestie mizeaza GM cu modelul
> > Volt in 2010 si Toyota cu plug-in Prius in 2012, dar totul depinde de
> > evolutia pretului la petrol. Personal cred totusi ca pretul petrolului
> > va creste binisor...
> >
> > La 2008-12-13 21:40:05, roy a scris:
> >
> > > In Israel se lucreaza la o retzea de masini electrice complet. Este
> > > initiativa lui Shay Agassi.
> > >
> > > Masinile vor fi productzie Renault-Nissan. Retzeaua de incarcare va fi
> > > de doua feluri. Schimbare de baterii in statziile de benzina si mii de
> > > incarcatoare electrice raspandite pe strazi. Primul pilot al retzelei
> > > a fost prezentat in urma cu cateva zile.
> > >
> > > http://www.autobloggreen.com/tag/Shay-Agassi/
> > >
> > > Agassi a perfectat cu guvernatoarea Hawai-ului instalarea unei astfel
> > > de retzele si acolo.
> > >
> > > Autonomia de circulatzie va fi deocamdata cam 120 de kilometri (cam
> > > putzin). Masinile vor fi ieftine si in plus subsidiate de guvern.
> > > Primele masini vor aparea in vreo doi ani.
> > > ------------------------------------------------------------------------------------------------
> > >
> > > La 2008-12-13 12:21:15, neamtu tiganu a scris:
> > >
> > > > So hatte auch das Hybrid-Auto in Deutschland Startschwierigkeiten:
> > > > 1973 bauten Ingenieure der technischen Hochschule Aachen den ersten
> > > > VW-Bulli mit Hybridantrieb. Das Auto konnte wechselweise mit Elektro-
> > > > und Verbrennungsmotor fahren. Nur wollte kein Deutscher Wagenbauer
> > > > eine solche Spritsparende Karosse haben.
> > > > ------------------------------
> > > > Prima masina hidrida a fost construita in Germania in 1973? Da nu a
> > > > interesat pa nimeni atunci, intre timp japonezii au prins ideea si au
> > > > facut-o in serie.
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>

roy din secrapadeziua.blogspot.com (...@hotmail.com, IP: 89.139.44...)
2008-12-14 21:14
Re: Mache

Timpul de incarcare in retzeaua israeliana va fi de 1.5 ore.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

La 2008-12-14 16:06:29, Mache a scris:

> La 2008-12-14 07:11:28, roy a scris:
>
> > Problemele principale sunt trei , dupa parerea mea:
> >
> > 1. retzeaua de alimentare care trebuie sa fie foarte densa avand in
> > vedere, autonomia de voiaj foarte redusa
>
> Modelul Volt e proiectat sa aiba o autonomie de cam 65 km (40 mile),
> pentru ca statisca arata ca ~80% din americani fac mai putin de 40 de
> mile pe zi, in medie. Problema nu e cea a statiilor de incarcare ci a
> duratei de incarcare a bateriilor. Cele mai perfromante baterii
> Li-Ion necesita cam 6-7 ore in reteaua SUA de 110V si 3-4 ore in
> reteaua europeana de 220V. Se pleaca de la prezumtia ca beteriile vor
> incarcate in garaje, acasa peste noapte sau de la motorul cu combustie
> al masinii in timpul mersului.
>
> > 2. problema pshihologica (mie personal nu mi-ar place ca sa ma uit tot
> > timpul sa vad daca nu ma apropiu de 0).
>
> Modelele la care se gandesc americanii (Volt & Equinox) si japonezii
> (Toyota Prius plug-in) vor avea un mic motor cu combustie pe ciclu
> Atkinson care fie va incarca bateriile fie va functiona direct ca
> motor de propulsie, tocmai ca sa nu ramai in pana in mijlocul
> drumului...
>
> > 3. In plus nu mi-e clar cat loc ocupa bateriile in portbagaj. Daca
> > mult, masinile astea nu vor putea servi de exemplu taxiuri. Probabil
> > acesta este factorul care determina folosirea lor in tzari relativ
> > mici, unde nu se parcurg distantze serioase si lumea nu pleaca
> > incarcata cu catzel si cu purcel.
>
> Pentru Volt si Equinox ele vor fi sub masina, capacitatea probagajului
> nu va fi afectata. Nevasta-mea are un hibrid din prima generatie
> (Mercury Mariner) iar portbagajul nu e afectat de loc, bateriile
> fiind tot sub masina.
>
> > Cat despre cost, imi inchipui ca este foarte scazut si foarte
> > concurent benzinei obisnuite. Altfel guvernul israelian nu ar fi
> > sprijinit ideea asta.
>
> Aici e problema. Costul (relativ) va fi scazut doar daca benzina va fi
> scumpa. Volt va iesi pe piata pe la $30000. Un mid size V6 cum ar fi
> Chevy Malibu, Toyota Camry, Ford Fusion, Potniac G6 sau Honda Accord
> pleaca de la sub $17000-$20000 in curtea dealer-ului - deci daca
> petrolul e la sub $4/galon mai nimeni nu o sa cumpere hibrizii de
> generatia a doua. De exemplu in SUA acum cand benzina e sub $2/galon
> si etanolul pe la $1.6/galon, hibrizii ruginesc prin parcarile
> dealer-ilor si cele mai bine vandute masini sunt din nou SUV-urile si
> camioanele de neam prost...
>
> Guvernul vostru sprijina idea asa cum o fac multe alte guverne, pentru
> ca sa existe o evaluare mai corecta a costurilor, un plan viabil de
> implementare si pentru ca nimeni nu stie unde va fi pretul petrolului
> in urmatorii ani. Dezvoltarea unui astfel de sistem ia timp si daca te
> apuci sa lucrezi la el doar cand esti sufocat de pretul petrolului,
> esecul e garantat.
>
> La 2008-12-14 07:11:28, roy a scris:
>
> > Problemele principale sunt trei , dupa parerea mea:
> >
> > 1. retzeaua de alimentare care trebuie sa fie foarte densa avand in
> > vedere, autonomia de voiaj foarte redusa
> > 2. problema pshihologica (mie personal nu mi-ar place ca sa ma uit tot
> > timpul sa vad daca nu ma apropiu de 0)
> > 3. In plus nu mi-e clar cat loc ocupa bateriile in portbagaj. Daca
> > mult, masinile astea nu vor putea servi de exemplu taxiuri. Probabil
> > acesta este factorul care determina folosirea lor in tzari relativ
> > mici, unde nu se parcurg distantze serioase si lumea nu pleaca
> > incarcata cu catzel si cu purcel.
> >
> > Cat despre cost, imi inchipui ca este foarte scazut si foarte
> > concurent benzinei obisnuite. Altfel guvernul israelian nu ar fi
> > sprijinit ideea asta.
> > --------------------------------------------------------------------------------------------------------
> >
> > La 2008-12-14 00:03:44, Mache a scris:
> >
> > > Roy,
> > >
> > > Masinile alea vor fi pe sosele numai daca pretul petrolului va fi
> > > destul de sus. Daca nu sare de $100-$150 pentru o perioada
> > > indelungata (de peste 6 luni sau un an) atunci ideea va muri din
> > > motive de dezinteres al pietei.
> > >
> > > Ceva similar s-a incercat in Norvegia anilor '90 (date fiind enormul
> > > lor potential hidroelectric) dar a murit pentru ca era mai costisitor
> > > decat masinile clasice. Pe o asemenea chestie mizeaza GM cu modelul
> > > Volt in 2010 si Toyota cu plug-in Prius in 2012, dar totul depinde de
> > > evolutia pretului la petrol. Personal cred totusi ca pretul petrolului
> > > va creste binisor...
> > >
> > > La 2008-12-13 21:40:05, roy a scris:
> > >
> > > > In Israel se lucreaza la o retzea de masini electrice complet. Este
> > > > initiativa lui Shay Agassi.
> > > >
> > > > Masinile vor fi productzie Renault-Nissan. Retzeaua de incarcare va fi
> > > > de doua feluri. Schimbare de baterii in statziile de benzina si mii de
> > > > incarcatoare electrice raspandite pe strazi. Primul pilot al retzelei
> > > > a fost prezentat in urma cu cateva zile.
> > > >
> > > > http://www.autobloggreen.com/tag/Shay-Agassi/
> > > >
> > > > Agassi a perfectat cu guvernatoarea Hawai-ului instalarea unei astfel
> > > > de retzele si acolo.
> > > >
> > > > Autonomia de circulatzie va fi deocamdata cam 120 de kilometri (cam
> > > > putzin). Masinile vor fi ieftine si in plus subsidiate de guvern.
> > > > Primele masini vor aparea in vreo doi ani.
> > > > ------------------------------------------------------------------------------------------------
> > > >
> > > > La 2008-12-13 12:21:15, neamtu tiganu a scris:
> > > >
> > > > > So hatte auch das Hybrid-Auto in Deutschland Startschwierigkeiten:
> > > > > 1973 bauten Ingenieure der technischen Hochschule Aachen den ersten
> > > > > VW-Bulli mit Hybridantrieb. Das Auto konnte wechselweise mit Elektro-
> > > > > und Verbrennungsmotor fahren. Nur wollte kein Deutscher Wagenbauer
> > > > > eine solche Spritsparende Karosse haben.
> > > > > ------------------------------
> > > > > Prima masina hidrida a fost construita in Germania in 1973? Da nu a
> > > > > interesat pa nimeni atunci, intre timp japonezii au prins ideea si au
> > > > > facut-o in serie.
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>

Europeanul (...@k.ro, IP: 91.15.63...)
2008-12-14 21:39
Re: Mache


Intr-un viitor nu foarte indepartat va dura probabil nu mai mult de 2 minute

http://de.youtube.com/watch?v=M0SB5psrVCM






La 2008-12-14 21:14:07, roy a scris:

> Timpul de incarcare in retzeaua israeliana va fi de 1.5 ore.
> ---------------------------------------------------------------------------------------------------
>
> La 2008-12-14 16:06:29, Mache a scris:
>
> > La 2008-12-14 07:11:28, roy a scris:
> >
> > > Problemele principale sunt trei , dupa parerea mea:
> > >
> > > 1. retzeaua de alimentare care trebuie sa fie foarte densa avand in
> > > vedere, autonomia de voiaj foarte redusa
> >
> > Modelul Volt e proiectat sa aiba o autonomie de cam 65 km (40 mile),
> > pentru ca statisca arata ca ~80% din americani fac mai putin de 40 de
> > mile pe zi, in medie. Problema nu e cea a statiilor de incarcare ci a
> > duratei de incarcare a bateriilor. Cele mai perfromante baterii
> > Li-Ion necesita cam 6-7 ore in reteaua SUA de 110V si 3-4 ore in
> > reteaua europeana de 220V. Se pleaca de la prezumtia ca beteriile vor
> > incarcate in garaje, acasa peste noapte sau de la motorul cu combustie
> > al masinii in timpul mersului.
> >
> > > 2. problema pshihologica (mie personal nu mi-ar place ca sa ma uit tot
> > > timpul sa vad daca nu ma apropiu de 0).
> >
> > Modelele la care se gandesc americanii (Volt & Equinox) si japonezii
> > (Toyota Prius plug-in) vor avea un mic motor cu combustie pe ciclu
> > Atkinson care fie va incarca bateriile fie va functiona direct ca
> > motor de propulsie, tocmai ca sa nu ramai in pana in mijlocul
> > drumului...
> >
> > > 3. In plus nu mi-e clar cat loc ocupa bateriile in portbagaj. Daca
> > > mult, masinile astea nu vor putea servi de exemplu taxiuri. Probabil
> > > acesta este factorul care determina folosirea lor in tzari relativ
> > > mici, unde nu se parcurg distantze serioase si lumea nu pleaca
> > > incarcata cu catzel si cu purcel.
> >
> > Pentru Volt si Equinox ele vor fi sub masina, capacitatea probagajului
> > nu va fi afectata. Nevasta-mea are un hibrid din prima generatie
> > (Mercury Mariner) iar portbagajul nu e afectat de loc, bateriile
> > fiind tot sub masina.
> >
> > > Cat despre cost, imi inchipui ca este foarte scazut si foarte
> > > concurent benzinei obisnuite. Altfel guvernul israelian nu ar fi
> > > sprijinit ideea asta.
> >
> > Aici e problema. Costul (relativ) va fi scazut doar daca benzina va fi
> > scumpa. Volt va iesi pe piata pe la $30000. Un mid size V6 cum ar fi
> > Chevy Malibu, Toyota Camry, Ford Fusion, Potniac G6 sau Honda Accord
> > pleaca de la sub $17000-$20000 in curtea dealer-ului - deci daca
> > petrolul e la sub $4/galon mai nimeni nu o sa cumpere hibrizii de
> > generatia a doua. De exemplu in SUA acum cand benzina e sub $2/galon
> > si etanolul pe la $1.6/galon, hibrizii ruginesc prin parcarile
> > dealer-ilor si cele mai bine vandute masini sunt din nou SUV-urile si
> > camioanele de neam prost...
> >
> > Guvernul vostru sprijina idea asa cum o fac multe alte guverne, pentru
> > ca sa existe o evaluare mai corecta a costurilor, un plan viabil de
> > implementare si pentru ca nimeni nu stie unde va fi pretul petrolului
> > in urmatorii ani. Dezvoltarea unui astfel de sistem ia timp si daca te
> > apuci sa lucrezi la el doar cand esti sufocat de pretul petrolului,
> > esecul e garantat.
> >
> > La 2008-12-14 07:11:28, roy a scris:
> >
> > > Problemele principale sunt trei , dupa parerea mea:
> > >
> > > 1. retzeaua de alimentare care trebuie sa fie foarte densa avand in
> > > vedere, autonomia de voiaj foarte redusa
> > > 2. problema pshihologica (mie personal nu mi-ar place ca sa ma uit tot
> > > timpul sa vad daca nu ma apropiu de 0)
> > > 3. In plus nu mi-e clar cat loc ocupa bateriile in portbagaj. Daca
> > > mult, masinile astea nu vor putea servi de exemplu taxiuri. Probabil
> > > acesta este factorul care determina folosirea lor in tzari relativ
> > > mici, unde nu se parcurg distantze serioase si lumea nu pleaca
> > > incarcata cu catzel si cu purcel.
> > >
> > > Cat despre cost, imi inchipui ca este foarte scazut si foarte
> > > concurent benzinei obisnuite. Altfel guvernul israelian nu ar fi
> > > sprijinit ideea asta.
> > > --------------------------------------------------------------------------------------------------------
> > >
> > > La 2008-12-14 00:03:44, Mache a scris:
> > >
> > > > Roy,
> > > >
> > > > Masinile alea vor fi pe sosele numai daca pretul petrolului va fi
> > > > destul de sus. Daca nu sare de $100-$150 pentru o perioada
> > > > indelungata (de peste 6 luni sau un an) atunci ideea va muri din
> > > > motive de dezinteres al pietei.
> > > >
> > > > Ceva similar s-a incercat in Norvegia anilor '90 (date fiind enormul
> > > > lor potential hidroelectric) dar a murit pentru ca era mai costisitor
> > > > decat masinile clasice. Pe o asemenea chestie mizeaza GM cu modelul
> > > > Volt in 2010 si Toyota cu plug-in Prius in 2012, dar totul depinde de
> > > > evolutia pretului la petrol. Personal cred totusi ca pretul petrolului
> > > > va creste binisor...
> > > >
> > > > La 2008-12-13 21:40:05, roy a scris:
> > > >
> > > > > In Israel se lucreaza la o retzea de masini electrice complet. Este
> > > > > initiativa lui Shay Agassi.
> > > > >
> > > > > Masinile vor fi productzie Renault-Nissan. Retzeaua de incarcare va fi
> > > > > de doua feluri. Schimbare de baterii in statziile de benzina si mii de
> > > > > incarcatoare electrice raspandite pe strazi. Primul pilot al retzelei
> > > > > a fost prezentat in urma cu cateva zile.
> > > > >
> > > > > http://www.autobloggreen.com/tag/Shay-Agassi/
> > > > >
> > > > > Agassi a perfectat cu guvernatoarea Hawai-ului instalarea unei astfel
> > > > > de retzele si acolo.
> > > > >
> > > > > Autonomia de circulatzie va fi deocamdata cam 120 de kilometri (cam
> > > > > putzin). Masinile vor fi ieftine si in plus subsidiate de guvern.
> > > > > Primele masini vor aparea in vreo doi ani.
> > > > > ------------------------------------------------------------------------------------------------
> > > > >
> > > > > La 2008-12-13 12:21:15, neamtu tiganu a scris:
> > > > >
> > > > > > So hatte auch das Hybrid-Auto in Deutschland Startschwierigkeiten:
> > > > > > 1973 bauten Ingenieure der technischen Hochschule Aachen den ersten
> > > > > > VW-Bulli mit Hybridantrieb. Das Auto konnte wechselweise mit Elektro-
> > > > > > und Verbrennungsmotor fahren. Nur wollte kein Deutscher Wagenbauer
> > > > > > eine solche Spritsparende Karosse haben.
> > > > > > ------------------------------
> > > > > > Prima masina hidrida a fost construita in Germania in 1973? Da nu a
> > > > > > interesat pa nimeni atunci, intre timp japonezii au prins ideea si au
> > > > > > facut-o in serie.
> > > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>


« Rezultatele cautarii

     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01002 sec.