Ziua Logo
  08:17, miercuri, 3 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Eveniment

2008-12-13
Adrian v.D. din Germania (...@dmdg.de, IP: 217.228.244...)
2008-12-13 10:15
Japonia versus Romania

Japonia a iesit din Evul Mediu devenind o forta industriala a lumii(din pacate si militara)in doar o suta de ani.Miracolul japonez nu a fost secolul al XX-lea,cat secolul al XIX-lea....Japonezii au copiat intocmai sistemul de invatamant german,pana si uniformele scolare(pe care germanii le-au abandonat de mult,dar japonezii le-au pastrat pana in ziua de azi..)Cel mai bun exemplu este Insula Formosa(Taiwan)pe care japonezii au ocupat-o vremelnic,dar au lasat sistemul de invatamant copiat odata de la germani,iar chinezii de azi de pe insula au rezultate remarcabile in acest domeniu.....

Romania a copiat sistemul de invatamant sovietic(pedagogia lui Makarenko/opusa unui Pestalozzi),inca din anii '50.Majoritatea dascalilor <formati>in acea perioada de trista amintire(anii 60-80) conduc institutiile actuale.
Nu pot generaliza,fiecare regula are exceptiile ei.Dar daca oamenii raman aceasi,cum poate crede cineva ca va avea loc o schimbare consistenta in bine a sistemului actual de invatamant?!Mai intai trebuie sa ai oamenii care sa doreasca o schimbare radicala in sistemul de invatamant din Romania....

Hantzy (...@yahoo.com, IP: 212.184.189...)
2008-12-13 10:30
Re: Japonia versus Romania

Cu siguranta determinant n-a fost copierea uniformei scolare, ci alocarile masive de buget, de pana la 30%. De asemenea, spionarea altor civilizatii. E calsica deja imaginea asiaticului cu doua camere legate de gat, gata sa surprinda orice in Vestul european sau in NA. Primariile le ofereau gratis turistilor japonezi aparatele si suportul fofografic, cu conditia sa readuca cat mai multe instantanee.
Tactica insa nu mai poate fi aplicata acum cu succes, dect in redusa masura. Aasa ca daca lor le-au trebuit 100 de ani, iar Tariceanu a avut doar 4 la dispozitie ...


La 2008-12-13 10:15:13, Adrian v.D. a scris:

> Japonia a iesit din Evul Mediu devenind o forta industriala a
> lumii(din pacate si militara)in doar o suta de ani.Miracolul japonez
> nu a fost secolul al XX-lea,cat secolul al XIX-lea....Japonezii au
> copiat intocmai sistemul de invatamant german,pana si uniformele
> scolare(pe care germanii le-au abandonat de mult,dar japonezii le-au
> pastrat pana in ziua de azi..)Cel mai bun exemplu este Insula
> Formosa(Taiwan)pe care japonezii au ocupat-o vremelnic,dar au lasat
> sistemul de invatamant copiat odata de la germani,iar chinezii de azi
> de pe insula au rezultate remarcabile in acest domeniu.....
>
> Romania a copiat sistemul de invatamant sovietic(pedagogia lui
> Makarenko/opusa unui Pestalozzi),inca din anii '50.Majoritatea
> dascalilor <formati>in acea perioada de trista amintire(anii 60-80)
> conduc institutiile actuale.
> Nu pot generaliza,fiecare regula are exceptiile ei.Dar daca oamenii
> raman aceasi,cum poate crede cineva ca va avea loc o schimbare
> consistenta in bine a sistemului actual de invatamant?!Mai intai
> trebuie sa ai oamenii care sa doreasca o schimbare radicala in
> sistemul de invatamant din Romania....
>

M_D_L (...@email.ro, IP: 79.117.153...)
2008-12-13 11:17
Re: Japonia versus Romania

La 2008-12-13 10:30:55, Hantzy a scris:

> Cu siguranta determinant n-a fost copierea uniformei scolare, ci
> alocarile masive de buget, de pana la 30%. De asemenea, spionarea
> altor civilizatii. E calsica deja imaginea asiaticului cu doua camere
> legate de gat, gata sa surprinda orice in Vestul european sau in NA.
> Primariile le ofereau gratis turistilor japonezi aparatele si
> suportul fofografic, cu conditia sa readuca cat mai multe
> instantanee.
> Tactica insa nu mai poate fi aplicata acum cu succes, dect in redusa
> masura. Aasa ca daca lor le-au trebuit 100 de ani, iar Tariceanu a
> avut doar 4 la dispozitie ...
>

Tariceanu putea sa stea la conducere si un secol, ca tot nimic nu facea (bun) pentru sistemul de invatamant. Nici nu-l duce capul si nici nu-l intereseaza. El este cu afacerile lui, o forma primitiva de capitalism, bisnita curata, fara sa fie concurat de indivizi inteligenti, pentru ca astia n-au capital (n-au furat sau nu li s-a dat, ca altora dupa '90).
Pe langa o buna organizare a invatamantului (programele scolare, pregatirea profesorilor si dotarile, modul de evaluare a cunostintelor si de promovare - prin examene serioase si corecte), mai trebuie ca societatea sa-i rasplateasca pe cei bine pregatiti profesional, prin asigurarea de locuri de munca bine platite. Fara locuri de munca in domeniile de varf, foarte putini tineri vor trage tare in timpul scolii, doar cei care vor sa emigreze.

M_D_L (...@email.ro, IP: 79.117.153...)
2008-12-13 11:36
Re: Japonia versus Romania

La 2008-12-13 10:15:13, Adrian v.D. a scris:

> Japonia a iesit din Evul Mediu devenind o forta industriala a
> lumii(din pacate si militara)in doar o suta de ani.Miracolul japonez
> nu a fost secolul al XX-lea,cat secolul al XIX-lea....Japonezii au
> copiat intocmai sistemul de invatamant german,pana si uniformele
> scolare(pe care germanii le-au abandonat de mult,dar japonezii le-au
> pastrat pana in ziua de azi..)Cel mai bun exemplu este Insula
> Formosa(Taiwan)pe care japonezii au ocupat-o vremelnic,dar au lasat
> sistemul de invatamant copiat odata de la germani,iar chinezii de azi
> de pe insula au rezultate remarcabile in acest domeniu.....
>
> Romania a copiat sistemul de invatamant sovietic(pedagogia lui
> Makarenko/opusa unui Pestalozzi),inca din anii '50.Majoritatea
> dascalilor <formati>in acea perioada de trista amintire(anii 60-80)
> conduc institutiile actuale.
> Nu pot generaliza,fiecare regula are exceptiile ei.Dar daca oamenii
> raman aceasi,cum poate crede cineva ca va avea loc o schimbare
> consistenta in bine a sistemului actual de invatamant?!Mai intai
> trebuie sa ai oamenii care sa doreasca o schimbare radicala in
> sistemul de invatamant din Romania....
>

Venirati repede sa latrati niste diversiuni ! De ce nu faceti o analiza exacta, o radiografie a sistemului de invatamant de la noi, cu partile bune si cele rele ? Nu puteti ?
In Romania invatamantul mergea bine in anii '60 - 70, pana a luat Leana fraiele si i-a bagat pe toti la liceu, cu medii de la 1,50 in sus. Sistemul de invatamant rusesc (sovietic) n-a fost chiar asa de rau, pentru ca a fost o continuare a celui tarist. De asta au avut rusii rezultate bune in domeniul stiintific. Ce era prost, a fost faptul ca dupa terminarea studiilor indivizii talentati si bine pregatiti nu puteau sa tasneasca si sa-si puna in valoare calitatile, pentru ca sistemul comunist nu le dadea voie.
Iar sistemul de invatamant din Germania nu pare a fi un model bun pentru noi, pentru ca nici la ei nu ies bine pregatiti din scoala. Altfel nu pot sa-mi explic cum niste absolventi de facultate relativ mediocri (pe care ii stiu bine) au reusit sa se angajeze in Germania si sa le ia locurile de munca celor pregatiti acolo.

Marius Adrian Porojnicu din Craiova (...@rdslink.ro, IP: 86.34.245...)
2008-12-13 12:02
Re: Japonia versus Romania

La 2008-12-13 11:17:58, M_D_L a scris:

> La 2008-12-13 10:30:55, Hantzy a scris:
>
> > Cu siguranta determinant n-a fost copierea uniformei scolare, ci
> > alocarile masive de buget, de pana la 30%. De asemenea, spionarea
> > altor civilizatii. E calsica deja imaginea asiaticului cu doua camere
> > legate de gat, gata sa surprinda orice in Vestul european sau in NA.
> > Primariile le ofereau gratis turistilor japonezi aparatele si
> > suportul fofografic, cu conditia sa readuca cat mai multe
> > instantanee.
> > Tactica insa nu mai poate fi aplicata acum cu succes, dect in redusa
> > masura. Aasa ca daca lor le-au trebuit 100 de ani, iar Tariceanu a
> > avut doar 4 la dispozitie ...
> >
>
> Tariceanu putea sa stea la conducere si un secol, ca tot nimic nu
> facea (bun) pentru sistemul de invatamant. Nici nu-l duce capul si
> nici nu-l intereseaza. El este cu afacerile lui, o forma primitiva de
> capitalism, bisnita curata, fara sa fie concurat de indivizi
> inteligenti, pentru ca astia n-au capital (n-au furat sau nu li s-a
> dat, ca altora dupa '90).
> Pe langa o buna organizare a invatamantului (programele scolare,
> pregatirea profesorilor si dotarile, modul de evaluare a
> cunostintelor si de promovare - prin examene serioase si corecte),
> mai trebuie ca societatea sa-i rasplateasca pe cei bine pregatiti
> profesional, prin asigurarea de locuri de munca bine platite. Fara
> locuri de munca in domeniile de varf, foarte putini tineri vor trage
> tare in timpul scolii, doar cei care vor sa emigreze.
>
...................................
Ar trebui sa spunem lucrurilor pe nume : in Romania,performantele{si nu putine !} unor elevi, au fost performante individuale,sustinute material de parintii respectivilor elevi,si impropiu considerate a fi performante ale sistemului de invatamant romanesc. Ca sa putem porni o strategie eficienta,trebuie sa recunoastem situatia actuala, asa cum e ! Nu cautand vinovati sau tapi ispasitori rezolvam ceva : e clar ca a existat un complex de situatie ce a generat starea actuala ; trebuie analizat respectivul complex de situatie doar pentru a nu mai face acelasi tip de greseli si sa punem la punct un sistem capabil sa accepte ,sa proceseze si sa gestioneze noutatile in educatie,nu un sistem refractar la nou,cu planuri de invatamant de acum un secol !

neamtu tiganu din nemtia (...@aol.com, IP: 195.93.60...)
2008-12-13 12:03
Re: Japonia versus Romania

La 2008-12-13 11:36:34, M_D_L a scris:

> Altfel nu pot sa-mi explic cum niste absolventi de facultate relativ
> mediocri (pe care ii stiu bine) au reusit sa se angajeze in Germania
> si sa le ia locurile de munca celor pregatiti acolo.
>
---------------------------
Domnule,
lasa-ma sa ma-ndoiesc ca ing. romani slabi ar fi luat locurile de munca ale nemtilor. Adevaru e ca Germania are nevoie inca de f. multi ingineri si ia ce gaseste, mai ales ca tinerii nemti nu prea se omoara sa studieze inginerie, care-i f. grea si perspectivele de cistigat multi bani sunt relativ limitate. Am mai spus, fi-miu a facut un liceu catolic de baieti, din clasa lui de BAIETI e singuru care a studiat constructii de masini, si alti vro doi informatica. Ceilalti, economie, avocati, doctori sau politisti, agenti asigurari sau n-au studiat nimic, sau au preluat firmele parintilor.

In al doilea rind nu-ntotdeauna cei mai buni studenti ajung si cei mai buni ingineri. Pe lina cunostintele teoretice un ing. mai trebuie sa aiba si creativitate, putere de munca, comunicatie, spirit de echipa, lucruri care nu se invata si nu se noteaza in scoala. Sa nu uitam ca un tinar evolueaza in timp, scoala e numai pct. de pornire, de invatat trebe sa-nvete toata viata.

Si-n al treilea rind cum bine spui "Fara locuri de munca in domeniile de varf, foarte putini tineri vor trage tare in timpul scolii, doar cei care vor sa emigreze." Repet ce am mai spus de multe ori, daca intro tara nu exista acel domeniu de virf e aproape imposibil ca un student sa-nvete meserie ca lumea.

Marius Adrian Porojnicu din Craiova (...@rdslink.ro, IP: 86.34.245...)
2008-12-13 12:29
Re: Japonia versus Romania

Domnule, in Japonia, inginerul este considerat muncitor cu inalta calificare si-i obligat sa se perfectioneze continuu {nu mai spun ce inseamna ingineria la noi,de jena !}
Invatamantul romanesc trebuie sa tina seama mai intai de caracterul romanesc{introvertiti},mai aproape de francezi {de exemplu} si sa stabilim bagajul de cunostinte minimal,pe etape {ani de studiu} astfel incat sa nu fie nici prea mult{de dragul motivarii infiintarii unor catedre'n plus}, nici prea putin{de dragul cheltuielilor scazute}

La 2008-12-13 10:15:13, Adrian v.D. a scris:

> Japonia a iesit din Evul Mediu devenind o forta industriala a
> lumii(din pacate si militara)in doar o suta de ani.Miracolul japonez
> nu a fost secolul al XX-lea,cat secolul al XIX-lea....Japonezii au
> copiat intocmai sistemul de invatamant german,pana si uniformele
> scolare(pe care germanii le-au abandonat de mult,dar japonezii le-au
> pastrat pana in ziua de azi..)Cel mai bun exemplu este Insula
> Formosa(Taiwan)pe care japonezii au ocupat-o vremelnic,dar au lasat
> sistemul de invatamant copiat odata de la germani,iar chinezii de azi
> de pe insula au rezultate remarcabile in acest domeniu.....
>
> Romania a copiat sistemul de invatamant sovietic(pedagogia lui
> Makarenko/opusa unui Pestalozzi),inca din anii '50.Majoritatea
> dascalilor <formati>in acea perioada de trista amintire(anii 60-80)
> conduc institutiile actuale.
> Nu pot generaliza,fiecare regula are exceptiile ei.Dar daca oamenii
> raman aceasi,cum poate crede cineva ca va avea loc o schimbare
> consistenta in bine a sistemului actual de invatamant?!Mai intai
> trebuie sa ai oamenii care sa doreasca o schimbare radicala in
> sistemul de invatamant din Romania....
>

MarianS01 din Bucuresti (...@yahoo.com, IP: 193.39.73...)
2008-12-13 13:40
Re: Japonia versus Romania

La 2008-12-13 10:15:13, Adrian v.D. a scris:

> Romania a copiat sistemul de invatamant sovietic(pedagogia lui
> Makarenko/opusa unui Pestalozzi),inca din anii '50.Majoritatea
> dascalilor <formati>in acea perioada de trista amintire(anii 60-80)
> conduc institutiile actuale.

In plan ideologic opozitia dintre cele doua pedagogii are un corespondent foarte bun:
- Liberalismul, orientarea spre individ, corespunde metodei Pestalozzi, orientarea pe dezvoltarea aptitudinilor individuale ale elevilod.
- Socialismul (social-democratia), orientatrea spre comunitate, corespunde metodei Makarenko, orientarea pe ansamblul clasei; privire statistica.

Problema invatamantului romanesc nu aici rezida pentru ca arareori profesorii au aplicat mot-a-mot pedagogia lui Makarenko.

Problema majora sta in mizeria morala a societatii in general si a profesorilor in special. Aici, si nu in pedagogia lui Makarekco gasesti: promovarea (cu dublul sens, unul pentru profesori altul pentru elevi) pe pile si pe mita; copierea la examene (din nou, prezenta si la profesori si la elevi); proasta utilizare a fondurilor alocate (mult mediatizatele cazuri de garduri si WC-uri, etc.).

Din punctul meu de vedere masura, reformista de altfel, a acordarii unei ponderi rezultatelor din liceu (medii, BAC) la admiterea in faculate a avut un efect extrem de negativ asupra calitatii invatamantului. Ea este o masura buna doar daca societatea este apta dpdv moral s-o accepte in fond si nu in forma ori noi suntem mult prea departe de asta.

Ce-i de facut cu actualul sistem de invatamant? Nu stiu. Oricat de reformiste ar fi masurile, daca aceia care sunt pusi sa le transpuna in practica (intregul sistem de invatamant) o fac fara minim de morala, totul este in zadar.

A fost o vreme in care credeam in reformarea invatamantului pe baze liberale (invatamantul privat) dar iluziile au fost spulberate. Aceasi moralitate l-a cangrenat si pe asta.

O schimbare a sistemului ar fi posibila doar prin schimbarea oamenilor din el. Acesta masura este insa pur teoretica, imposibila de pus in practica nu numai pentru faptul ca nu poti scoate toti profesorii din invatamant ci si pentru ca n-ai altceva mai bun sa pui in loc.

Sindicatele din invatamant, departe de a contribui la asanarea sistemului, sunt cei mai vehementi ai aparatii acestui sistem. Ma refer la actiunile practice nu la cele declamatorii; nici un sindicat nu va spune "ce bine-i ca profesorii iau mita" dar tolereaza mita ca si cand n-ar exista.

Marius Adrian Porojnicu din Craiova (...@rdslink.ro, IP: 86.34.245...)
2008-12-13 14:45
Re: Japonia versus Romania

La 2008-12-13 13:40:39, MarianS01 a scris:

> La 2008-12-13 10:15:13, Adrian v.D. a scris:
>
> > Romania a copiat sistemul de invatamant sovietic(pedagogia lui
> > Makarenko/opusa unui Pestalozzi),inca din anii '50.Majoritatea
> > dascalilor <formati>in acea perioada de trista amintire(anii 60-80)
> > conduc institutiile actuale.
>
> In plan ideologic opozitia dintre cele doua pedagogii are un
> corespondent foarte bun:
> - Liberalismul, orientarea spre individ, corespunde metodei
> Pestalozzi, orientarea pe dezvoltarea aptitudinilor individuale ale
> elevilod.
> - Socialismul (social-democratia), orientatrea spre comunitate,
> corespunde metodei Makarenko, orientarea pe ansamblul clasei; privire
> statistica.
>
> Problema invatamantului romanesc nu aici rezida pentru ca arareori
> profesorii au aplicat mot-a-mot pedagogia lui Makarenko.
>
> Problema majora sta in mizeria morala a societatii in general si a
> profesorilor in special. Aici, si nu in pedagogia lui Makarekco
> gasesti: promovarea (cu dublul sens, unul pentru profesori altul
> pentru elevi) pe pile si pe mita; copierea la examene (din nou,
> prezenta si la profesori si la elevi); proasta utilizare a fondurilor
> alocate (mult mediatizatele cazuri de garduri si WC-uri, etc.).
>
> Din punctul meu de vedere masura, reformista de altfel, a acordarii
> unei ponderi rezultatelor din liceu (medii, BAC) la admiterea in
> faculate a avut un efect extrem de negativ asupra calitatii
> invatamantului. Ea este o masura buna doar daca societatea este apta
> dpdv moral s-o accepte in fond si nu in forma ori noi suntem mult
> prea departe de asta.
>
> Ce-i de facut cu actualul sistem de invatamant? Nu stiu. Oricat de
> reformiste ar fi masurile, daca aceia care sunt pusi sa le transpuna
> in practica (intregul sistem de invatamant) o fac fara minim de
> morala, totul este in zadar.
>
> A fost o vreme in care credeam in reformarea invatamantului pe baze
> liberale (invatamantul privat) dar iluziile au fost spulberate.
> Aceasi moralitate l-a cangrenat si pe asta.
>
> O schimbare a sistemului ar fi posibila doar prin schimbarea oamenilor
> din el. Acesta masura este insa pur teoretica, imposibila de pus in
> practica nu numai pentru faptul ca nu poti scoate toti profesorii din
> invatamant ci si pentru ca n-ai altceva mai bun sa pui in loc.
>
> Sindicatele din invatamant, departe de a contribui la asanarea
> sistemului, sunt cei mai vehementi ai aparatii acestui sistem. Ma
> refer la actiunile practice nu la cele declamatorii; nici un sindicat
> nu va spune "ce bine-i ca profesorii iau mita" dar tolereaza mita ca
> si cand n-ar exista.
>
> ..............................
Admiterea unui cerc vicios si unei situatii{lipsa de moralitate} a fost "pisica neagra" care a tot fost aratata din '90 incoace. Nu zice nimeni ca sistemul de invatamant particular romanesc si actual e bun: eu zic numa' ca trebuia controlat mai bine, nu lasat sa faca ce vrea ! Acreditarea unei scoli nu ar trebui sa fie considerata definitiva,calificarea continua ar fi trebuit sa fie impusa : pe puncte, astfel incat,cei ce nu insumeaza punctele suficiente, sa nu poata profesa; deasemenea,contractul de munca pe durata nedeterminata,gradele{definitive!?!},nu favorizeaza competitia.La urma-urmelor, dascalul este un prestator de servicii ,care trebuie sa poata proba permanent calitatile sale,moralitatea,sanatatea mintala,si eventualele succese anterioare !
Totodata,un cod care sa prevada atat metode de promovare, cat si sanctiuni si pedepse,mergand pana la interzicerea practicarii meseriei de dascal,ar avea urmari imediate in calitatea invatamantului !

M_D_L (...@email.ro, IP: 193.231.40...)
2008-12-13 17:25
Re: Japonia versus Romania

La 2008-12-13 14:45:40, Marius Adrian Porojnicu a scris:

> Admiterea unui cerc vicios si unei situatii{lipsa de moralitate} a
> fost "pisica neagra" care a tot fost aratata din '90 incoace. Nu zice
> nimeni ca sistemul de invatamant particular romanesc si actual e bun:
> eu zic numa' ca trebuia controlat mai bine, nu lasat sa faca ce vrea

La facultatile particulare se duc ultimii prosti, care nu pot intra la facultatile de stat, sau care vor sa ia diploma chiar fara sa dea pe la facultate (salariati din alte localitati, altii plecati la munca in strainatate). In ultimul timp au inceput sa dea diplome "la fara vedere" si facultatile de stat, chiar si cea la care lucrez eu. Este mai rentabil asa.

> ! Acreditarea unei scoli nu ar trebui sa fie considerata
> definitiva,calificarea continua ar fi trebuit sa fie impusa : pe
> puncte, astfel incat,cei ce nu insumeaza punctele suficiente, sa nu
> poata profesa; deasemenea,contractul de munca pe durata
> nedeterminata,gradele{definitive!?!},nu favorizeaza competitia.

Hai sa fim seriosi ! Acreditarea se face mai mult scriptic. Domnii din comisia de acreditare trec in fuga prin laboratoare, fara sa ia la bani marunti ce se face acolo (se uita la aparatele din dotare), se duc la masa, dupa asta se duc la cabinetul decanului si consulta dosarele, iar daca au mai mult timp la dispozitie sunt plimbati pe la o statiune turistica din apropierea localitatii respective.
Comisia de acreditare ar trebui ca in primul rand sa evalueze cunostintele studentilor, la fiecare an de studii. Pai conteaza produsul obtinut, nu "utilajele din fabrica".
In legatura cu "perfectionarea continua a cadrelor", nu sunt de acord. Totul se bazeaza pe falsuri si impostura. Avem deja prea multi doctori si "scule mari", care din acte sunt de neinlocuit, dar in practica sunt catastrofe totale. Diplomele si "cercetarili" lor sunt rezultatul unei activitati "scriptice", la care sunt experti. In America nu sunt toti doctori in stiinte, dar acolo se face cercetare adevarata, in timp ce in Europa sunt toti cu doctorate, dar fara rezultate deosebite.
Si asa sistemul este imbacsit cu din astia care au tot felul de certificate, diplome, hartii la dosar, dar sunt cu pluta (pe conducta).
Daca s-ar evalua dupa chestii concrete, trei sferturi dintre ei ar zbura din schema. Ar da pur si simplu de-azvarlita cu ei.

Toate necazurile din invatamant se pot rezolva daca se doreste de sus, de la cei care sunt la guvernare si au painea si cutitul. In cativa ani se poate curata sistemul de cea mai mare parte din gunoaiele care l-au napadit.
Nici aviatia nu s-a dezvoltat serios, la inceput, cand de ea se ocupau cativa indivizi pasionati dar fara mijloace financiare serioase. Numai dupa ce au intervenit guvernele si generalii de la armata, s-au pompat bani si s-a pus treaba pe roate.
Necazul este ca politicienii nostri s-au supus vesticilor (pe langa faptul ca sunt prosti), iar Vestul nu ne vrea dezvoltati din punct de vedere economic (i-am incurca, pentru ca si asa au probleme cu tarile din Asia, unde posibilitatile vesticilor de a influenta lucrurile sunt reduse). Tocmai ce au finalizat distrugerea industriei din Europa Rasariteana si nici prin cap nu le trece sa mai dezvolte ceva. Nu este nevoie de oameni cu calificare inalta. Asta este cauza principala a haosului din invatamant.


« Rezultatele cautarii

     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00821 sec.