Ziua Logo
  08:55, marti, 23 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Actualitate

2009-06-08
MIKE din Bucuresti (...@yahoo.com, IP: 89.35.60...)
2009-06-08 17:56
INADMISIBIL

Acei senzori nu trebuiau sa faca avionul incontrolabil, sa-i semneze sentinta de moarte, ci sa se autodeconecteze frumos, sa anunte acest lucru, si sa-i ofere pilotului controlul vitezei avionului, dupa consumul de carburant, inaltimea de zbor, sau alte diagrame, chiar daca eroarea era sensibil mai mare. La rigoare, un pilot poate conduce un avion fara nici un aparat de bord, ba chiar si fara motoare! S-au vazut astfel de cazuri limita. Parca ar fi o gluma proasta, daca n-a fi vorba de o catastrofa (moderna?) de proportii, in care au pierit 228 de oameni. Inadmisibil. Aparatele de zbor trebuie sa fie prevazute si cu celebrele tuburi Pitot, extrem de simple, care indica viteza. Eu vad aici o mana criminala, un calcul diabolic, unul care a stiut sa potriveasca lucruile ca sa dea castig concurentei. O fi o scuza, dar este subtire, Trebuie facuta o ancheta, cine a intarziat inlocuirea senzorilor. Dar, este inadmisibil ca blocarea lor sa fie fatala. Trebuie doar sa se aprinda un beculet rosu, si sa anunte sonor, ca sa anunte ca sunt blocati. Stie pilotul ce trebuie sa faca: reduce putin puterea motoarelor. Atat. Viteza lui reala ii pote fi comunicata, foarte elegant, de la sol: Ai viteza de atatea kts, mph, km/h. Ce facem, acum, descoperim apa calda? Era mai interesant un atac terorist!

dorinP din Kanata (...@hotmail.com, IP: 216.208.140...)
2009-06-08 22:46
Re: INADMISIBIL

La 2009-06-08 17:56:19, MIKE a scris:

> Acei senzori nu trebuiau sa faca avionul incontrolabil, sa-i semneze
> sentinta de moarte, ci sa se autodeconecteze frumos, sa anunte acest
> lucru, si sa-i ofere pilotului controlul vitezei avionului, dupa
> consumul de carburant, inaltimea de zbor, sau alte diagrame, chiar
> daca eroarea era sensibil mai mare. La rigoare, un pilot poate
> conduce un avion fara nici un aparat de bord, ba chiar si fara
> motoare! S-au vazut astfel de cazuri limita.
[...]
Ai dreptate Stepan Stepanovici Stepanov putea sa conduca caruta beat fiind si n-avea nevoie de senzor de viteza si nici macar de avion. E adevarat a luat ceva amenzi dupa ce a emigrat in US via Israel si s-a imprietenet cu un chinez, un indian si un arab dar asta este alta poveste.

alex326 din USA (...@yahoo.com, IP: 92.86.202...)
2009-06-09 05:59
Re: INADMISIBIL

Prietene, bati campii!! Acei senzori sunt chiar tuburile Pitot si s-au givrat (s-au colamatat cu gheata). Nu se pot "autodeconecta" iar pilotul are permanent controlul avionului oricum. Rolul lor este sa furnizeze niste informatii, care din pacate in situatia data se pare ca au fost eronate. Problema este ca echipajul nu-si poate da seama daca informatiile de viteza furnizate sunt corecte sau nu iar module de pilotare a aeronavei depinde foarte mult de viteza de zbor, de aceea informatiile precise de viteza sunt cruciale. Parametrul vitezei necesar pentru pilotare in acele conditii se numeste "viteza indicata" si nu poate fi furnizat decat de un senzor de la bordul aeronavei care sa poata determina presiunea si temperatura exacte in locul in care se afla aeronava. Deci acesti parametri nu pot fi comunicati de la sol si oricum, aeronava se afla in afara zonei de acoperire radar / radio. Mai documenteaza-te.

La 2009-06-08 17:56:19, MIKE a scris:

> Acei senzori nu trebuiau sa faca avionul incontrolabil, sa-i semneze
> sentinta de moarte, ci sa se autodeconecteze frumos, sa anunte acest
> lucru, si sa-i ofere pilotului controlul vitezei avionului, dupa
> consumul de carburant, inaltimea de zbor, sau alte diagrame, chiar
> daca eroarea era sensibil mai mare. La rigoare, un pilot poate
> conduce un avion fara nici un aparat de bord, ba chiar si fara
> motoare! S-au vazut astfel de cazuri limita. Parca ar fi o gluma
> proasta, daca n-a fi vorba de o catastrofa (moderna?) de proportii,
> in care au pierit 228 de oameni. Inadmisibil. Aparatele de zbor
> trebuie sa fie prevazute si cu celebrele tuburi Pitot, extrem de
> simple, care indica viteza. Eu vad aici o mana criminala, un calcul
> diabolic, unul care a stiut sa potriveasca lucruile ca sa dea castig
> concurentei. O fi o scuza, dar este subtire, Trebuie facuta o
> ancheta, cine a intarziat inlocuirea senzorilor. Dar, este
> inadmisibil ca blocarea lor sa fie fatala. Trebuie doar sa se aprinda
> un beculet rosu, si sa anunte sonor, ca sa anunte ca sunt blocati.
> Stie pilotul ce trebuie sa faca: reduce putin puterea motoarelor.
> Atat. Viteza lui reala ii pote fi comunicata, foarte elegant, de la
> sol: Ai viteza de atatea kts, mph, km/h. Ce facem, acum, descoperim
> apa calda? Era mai interesant un atac terorist!
>
>


« Rezultatele cautarii

     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00628 sec.