Ziua Logo
  23:51, luni, 22 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Eveniment

2008-04-22
valentin vasilescu din bucuresti (...@yahoo.fr, IP: 89.38.206...)
2008-04-23 08:35
Abureala

Mie mi se pare ca datorita componentei laterale peste baremele admise ( la acest avion ) ale vintului in rafale, in procesul de filare, aparatul a deviat de la axul pistei. Pilotul a sesizat ca va lua contactul pe balize. Si a preferat sa forteze luarea contactului cu pista. A rezultat o aterizare mai dura, la o viteza mai mare decit cea normala. Cu o anumita viteza verticala dar si cu o componenta laterala imprimata de forta vintului. Socul a dezavorit lacatele hidraule ale jambei stingi si incet-incet aceasta a inceput sa se plieze scotind avionul pe iarba. Terenul imbibat cu apa in care rotile avionului s-au afundat, dar si inceperea plierii jambei a condus la rotirea brusca si la frinarea avionului. Despre degajarea pistei pe calea de rulare despre care vorbeste Romamia nici n-a fost vorba. Asta se face dupa ce avionul a fost frinat pina la viteza unui om grabit, intors, escamotat flapsul si reversoarele. Ori in poze, frinele aerodinamice din coada sunt deschise.
Pista uscata este usor de distins la iesirea din plafon datorita nuantei albicioase a betonului, suprafetei de uzura. Cind e uda devine inchisa la culoare si nu se mai distinge de decorul inconjurator. In ajutorul determinarii facile a conturului pistei ar fi trebuit sa vina balizajul. Dupa cum ati vazut, balizajul n-a fost aprins.

iskra (...@k.ro, IP: 79.112.42...)
2008-04-23 09:05
Re: Abureala

E bine ca n-au fost raniti/morti si sa speram ca va putea fi reparat avionul.

M_D_L (...@email.ro, IP: 193.231.40...)
2008-04-23 09:50
Re: Abureala / Explicatii inutile

Cand iti moare cineva apropiat din cauza unor dobitoci, orice explicatie "tehnico-stiintifica" este inutila. Scuze si motive de musamalizare a faptelor se pot gasi oricand.
Normal este ca domnii care coordoneaza zborul avioanelor, sa ia deciziile astfel incat sa nu se intample necazuri. Pot foarte bine sa anuleze zborurile atunci cand vremea este nepotrivita, chiar daca rezulta niste pierderi financiare.

iskra (...@k.ro, IP: 79.112.42...)
2008-04-23 12:42
Re: Abureala

@m_d_l

Intamplator AM o ruda decedata intr-o catastrofa aero. Asa ca stiu cum e. Dar ca orice activitate umana aviatia presupune un risc. In cazul de fatza e f greu de judecat, si oricum nu o putem face noi. Dar circumstantele nu au fost favorabile pilotilor, nu a fost o prostie facuta pe vreme senina. Acum cateva luni cand la Hamburg Airbusul a atins pista cu varful aripii nu a comentat nimeni ca sunt "boi". E usor a spune sa anulezi aterizarea. Si unde duci pasagerii? Aduceti-va aminte ce proteste erau asta-iarna din cauza zborurilor anulate. Nu vreau sa ii scuz dar exista o mare presiune psihologica asupra companiilor in a-si respecta orarul. Realitatea e ca avioanele merg cu bani iar majoritatea companiilor aeriene sunt la limita dintre profit si faliment de cand cu preturiel marite la petrol si companiile low-cost.

M_D_L (...@email.ro, IP: 193.231.40...)
2008-04-23 15:32
Re: Abureala / Lasa-ma ca incepe sa ma doara capul de la teoriile matale

La 2008-04-23 12:42:39, iskra a scris:

> @m_d_l
>
> Intamplator AM o ruda decedata intr-o catastrofa aero. Asa ca stiu cum
> e. Dar ca orice activitate umana aviatia presupune un risc. In cazul
> de fatza e f greu de judecat, si oricum nu o putem face noi. Dar
> circumstantele nu au fost favorabile pilotilor, nu a fost o prostie
> facuta pe vreme senina. Acum cateva luni cand la Hamburg Airbusul a
> atins pista cu varful aripii nu a comentat nimeni ca sunt "boi". E
> usor a spune sa anulezi aterizarea. Si unde duci pasagerii? Aduceti-va
> aminte ce proteste erau asta-iarna din cauza zborurilor anulate. Nu
> vreau sa ii scuz dar exista o mare presiune psihologica asupra
> companiilor in a-si respecta orarul. Realitatea e ca avioanele merg cu
> bani iar majoritatea companiilor aeriene sunt la limita dintre profit
> si faliment de cand cu preturiel marite la petrol si companiile
> low-cost.
>

Eu nu plec cu masina cand e ceata de o tai cu cutitul. Si cand se vede cat de cat merg si cu 20km/ora, nu orbecai cu suta la ora.
Aici este vorba despre viata unor oameni, nu de jocul de poker.

iskra (...@k.ro, IP: 79.112.42...)
2008-04-23 16:39
Re: Abureala

Si credeti ca un avion poate sa zboare cu 20/ora? Nu m-am putut abtine:)
Imi aminteste de o anecdota: in al doilea razboi mondial mama unui cunoscut pilot militar roman ii recomanda acestuia "Sa zbori incet si jos maica, sa nu patesti ceva"ori a zbura "incet si jos" inseamna sa o cauti cu lumanarea. In fine, culmea e ca unii chiar trebuie sa lucreze si pe ceata, si pe furtuna, si noaptea, etc, nu avem toti luxul sa aruncam un ochi pe geam si sa spunem "mmm, e urat, azi nu ies afara". In plus avioanele au "chart"-uri (niste grafice) clare de aterizare, nu se aterizeaza "la impresie". Si in general zborul aeronavelor e ceva foarte strict reglementat, nu seamana deloc cu traficul auto. Ancheta e in curs si cine a rupt un avion de obicei nu mai prinde ocazia sa il rupa pe al doilea.


« Rezultatele cautarii

     « Comentariu anterior     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00764 sec.