Jihadul islamic
Semnificatiile "razboiului sfant" au nascut de-a lungul timpului o multime de controverse. Unii musulmani inteleg prin jihad utilizarea tuturor resurselor pentru a urma doctrina islamica si pentru a-l multumi pe Alah. Este un proces continuu, prin care acestia invata sa-si controleze propriile dorinte si sa lupte impotriva gandurilor rele. Pentru acestia, jihadul se afla inauntrul fiintei si se materializeaza prin aducerea dreptatii si inlaturarea raului din societate. Aceste precepte au cunoscut in scurt timp o extensie, care s-a materializat impotriva necredinciosilor.
Insa un anumit pasaj din Coran, Sura 25, versetul 52 a nascut foarte multe dezbateri in lumea islamica. Multi l-au folosit in trecut si il folosesc si in prezent drept scuza pentru a comite crime ascunse in spatele unei doctrine religioase: " Nu cedati in fata necredinciosilor, ci luptati cu indarjire impotriva lor".
Razboiul sfant, mentionat in Coran, a facut numeroase victime timp de 12 secole. Se pare ca in decursul istoriei, numarul victimelor ucise in numele Islamului numara aproximativ 200 milioane. In primii ani, armatele musulmane se raspandeau rapid: din estul Indiei pana in vestul Marocului. La scurt timp, diverse formatiuni religioase si-au adus acuze reciproce, declarand jihadul una impotriva celeilalte: Kharijis s-au luptat cu Sunni, Azariqis au declarat moarte tuturor pacatosilor si familiilor lor. In 1850 un mistic sudanez, Umar al-Hajj, a initiat un jihad in scopul de a converti triburile africane pagane.
Jihadul cel de toate zilele
"O voi care va numiti dreptcredinciosi ! Cei cu voi? Cand vi s-a spus "Porniti la lupta pentru calea lui Dumnezeu !", v-ati lipit de pamant. Va multumeste viata de acum mai mult decat Viata de Apoi? Care este bucuria vremelnica din viata de acum fata de Viata de Apoi, daca nu foarte putin ! Daca nu porniti la lupta Dumnezeu va va osandi cu dureroasa osanda, apoi va va inlocui cu un alt popor si nu-L veti pagubi cu nimic. Dumnezeu asupra tuturor are putere" - (Coran, 9:39-39)
Terorism– acte violente si destructive comise, in mod organizat, de indivizi, grupe de indivizi si state cu scopul de a intimida si de a impune modul lor de gandire, modul lor de actiune, modul lor de trai, ideologia, vointa si controlul asupra unei persoane, asupra unei grupe de oameni, asupra unei societati sau chiar asupra unor intregi natiuni.
Teroare – tema intensa si repetata indusa de indivizi, grupe de indivizi si/sau state prin comiterea consecventa, aleatorie sau/si sistematica a actelor de terorism sau prin implementarea unor norme de trai bazate pe principii care caracterizeaza terorismul.
Multi se vor intreba de ce legatura are antisemitismul cu terorismul: cele doua fenomene au stranse conotatii si se sustin unul pe celalalt. La urma urmei au ca tinta aceiasi oameni.
Terorismul este la fel de vechi ca si istoria inregistrata a rasei umane. Definirea lui este o misiune dificila care este influentata de perceptii si de conditiile in care se desfasoara. Ceea ce unii numesc terorism altii numesc insurgenta sau lupta pentru libertate.
Terorismul produce pagube materiale, genereaza pierderi insemnate de vieti umane, destabilizeaza economii si structuri sociale.
Terorismul este un fenomen in continua schimbare: in timp ce pe fond el ramane folosinta calculata a metodelor de inducere a fricii si de violenta extrema pentru a destabiliza si genera chaos, el devine o arma strategica care este din ce in ce mai uzata de dusmanii stilului nostru de viata.
Terorismul modern devine din ce in mai sofisticat el adaptandu-se conditiilor si necesitatilor celor care uzeaza de el.
In ultimii 50 de ani au aparut si state care au invatat ca terorismul le poate aduce nu numai recunoasterea si atentia comunitatii internationale dar si controlul asupra altor state vecine.
Aceste state aloca fonduri insemnate insemnate pentru finantarea terorismului care le plaseaza pe scena politica internationala.
Statele care sponsorizeaza terorismul in mod direct sunt numarate pe degete: ele sunt cunoscute si toate sunt state conduse de regimuri dictatoriale.
Forma amorfa a elementelor care compun terorismul, mesajele duplicitare pe care teroristii le manipuleaza pentru a isi atinge scopurile si rapiditatea cu care comit acte de violenta fac combaterea terorismului o misiune la fel de complexa si dificila precum combaterea rasismului si a antisemitismului.
Aceasta misiune este ingreunata si de lipsa de viziune unitara a natiunilor vizate si afectate de terorism. Conduse de interese economice diferite, limitate de propria lor istorie,de relatiile politice cu cei care sponzorizeaza si sustin terorismul, de orgolii si de interse personale, statele a caror cetateni sunt vizati de teroristi, sunt prea ocupate cu conferinte, intruniri si divergente pentru a reactiona in mod unitar, cu fermitate si rapiditate impotriva teroristilor si impotriva celor care ii finanteaza si le ofera adapost si logistica.
http://www.antisemitism.ro/ro/terorism/ |