Sa nu ne imbatam cu apa rece, adica superioritatea sistemului capitalist asupra celui socialist. Ambele atita timp cit au existat in Europa au fost create dupa planurile clicii conducatoare.
Faptul ca a decis sa renunte la un sistem, temporar, nu inseamna ca unul este mai bun si altul mai rau dinmoment ce noi ca si cetateni sintem marionetele lor.
Faptul ca ceea ce-a fost Germania de Est este intr-o stare deplorabila este pentru ca oamenii sa uite ceea ce-a fost iar durata purificarii va dura cit va fi necesar.
Germania de Est detinea fabrici ce scoteau produse competitive la nivel mondial si produse cu piata de desfacere.
Nile este un constructor de masini de precizie ce-a supravietuit cu 1200 de angajati din 12 mii pina in 1989. Nile exporta inclusiv in RFG si nu pentru ca aveau preturi mici ci pentru calitatea produselor.
Simpson exporta motociclete chiar in RFG, cu toate ca un roman traitor in RFG zice ca n-a vazut pe strazi, si cei ce le-au utilizat au fost satisfacuti de ele.
Trabant a fost luat pe sus de VW si inchis in citiva ani. Iata ca acum vedem firme precum Tata Motors si Renault/Dacia ce scot cu succes masini ieftine dupa modelul Trabi. Faptul ca emit mai multe noxe nu tine din moment ce se vind motociclete in doi timpi inca in ziua de astazi.
Industria chimica a fost inchisa la gramada pentru ca nu emitea mai multe noxe decit cea RFG-ista.
Banii "investiti" ce par foarte multi au intrat pe-o parte si-au iesit a doua zi in buzunarele private din fosta RFG. Omului de rind chiar din fosta RFG i s-a redus nivelul de trai e motiv ca unirea costa. Rahat!
In aceste conditii cei specializati au fost fortati sa plece in vest in primii ani dupa unire lasind locul, precum in Romania, fara sperante si posibilitati de reconstructie. |