@Liviu2002j
Exact asa este realitatea romaneasca, precum o descrieti. As propune o solutie pentru doctoratele care se dau asa cum se dau PE BANII NOSTRI (solutia merge si pentru masterate, pentru eliminarea bazaconiilor de felul celor amintite de dvs.). E vorba de a se IMPUNE PRIN LEGE si nu doar prin simplul efect (pervers, de obicei) autonomiei universitare, conditia expresa si sine qua non ca pregatirea doctorala sa se faca, in general, numai prin munca studentului doctorand la rezolvarea problemelor concrete ce se pun in rezolvarea unor proiecte de cercetare concrete. Asa se intampla in UE, dar mai ales in SUA si asa e bine. Foarte putine domenii sa fie acceptate ca organizatoare de doctorat pe baza de "cifra de scolarizare" dictata de minister, anume acele domenii care nu pot fiintza si progresa exclusiv in sistemul proiectelor. In rest, nici-o exceptie !! In acest fel se va realiza adevarata legatura atat cu nevoile reale ale economiei si societatii, cat si cu cerintele severe ale rezolvarii de facto (nu doar prin scriere de publicatii "stiintifice" prin metoda copy/paste) a problemelor complexe ridicate de "producerea de plusvaloare stiintifica noua". D-na ministru de pana mai ieri nu are capacitatea sa abordeze problemele in acest spirit, deoarece nu a facut niciodata cercetare adevarata (asta se vede usor daca analizati continutul celor "peste 150" de lucrari stiintifice publicate de domnia sa, lista vizibila in CV-ul postat public si care abunda in POSTERE, care NU SUNT LUCRARI STIINTIFICE, ci doar SCHITZE de rezultate disparate).
@Romanian Museum - Rodica Perciali
Din spusele dvs. am retinut ca considerati a fi neceara, printre altele, atragerea de profesori straini.... deoarece cadrele didactice de la noi nu au de unde invata. Tabloul zugravit de dvs. este mai degraba IDILIC, fiindca nici cadrele didactice (in marea lor majoritate) si, mai ales, NICI STUDENTII nu vor sa faca vreun efort in spirit ne-romanesc pentru a deveni adevarati profesionisti. Un exemplu flagrant este ceea ce s-a intamplat cu parteneriatul UPB cu Univ. Tehnica din Darnstadt, care s-a constituit si a functionat un timp, pana cand, prin exprimarea aproape unanima a votului deschis al STUDENTILOR, care nu au mai dorit "sa suporte" exigentele partenerului german, a incetat. Adica posmagii (din povestea lui Creanga) n-au fost indeajuns de moi pentru studentii romani. Concluzie: cata vreme beneficiarii invatamantului superior din Romania isi pot permite sa exprime o astfel de mentalitate - aceasta intamplandu-se fiindca nu ei platesc propria lor scolarizare, ci noi toti, din bugetul public - nimic nu se va schimba sub aspectul calitatii pregatirii profesionale, deci al competitivitatii absolventilor la nivel european si mondial, deci al schimbarii statutului istoric ce ne paste in continuare (opinie justa, exprimata chiar si de presedintele curent al Academiei Romane), de permanenti "capsunari" ai Europei si ai lumii. Sper ca Dumnezeu sa nu ne uite chiar intr-o asemenea masura, fiindca chiar intr-atat de vinovati nu suntem, ca popor, prin caracterul malaietz al reactiei noastre la ceea ce ni se baga pe gat, in permanenta, de 20 de ani incoace.
|