|
|
2009-07-28 23:06 |
Flota. Recurs la memorie . Flota romana.
| |
cand Marita a pleact in primul drum spre Istambul Cezar Boliac a scrsi o poezie.
Carol I avea o manie cu flota - ca orice Hohenzolern . Ma rog neavnd bani de cuirasate ( s-a multumit doar cu Elisabeta si cateva monitoare ) s-a apleact cu nespusa dragoste spre flota comerciala. SMR era sa zic asa marota sa. SMR = Servicul Maritim Roman. Cand pe la 1900 gubernu a vrut sa bvanza liniile de pasageri Constanta - Hamburg si (parca) Constanta - Roterdam carol s-a opus ferm . Cele 2 linii erau creatia sa - negocierile fusesera purtate din ordinul sau , el insusi se implicase in ele, scrisese scrisori verilor sai incoronati , erau ALE LUI ca idee . Daca careva ar fi lasat un vapor SMR arestat printr-un port s-ar fi ales cu neagra dusmanie a regelui .
Inre cele 2 rezbeluri flota SMR s-a inoit cu Basarbia si Transilvania , perlele Marii negre (si a celei Marmara). Si in timpul razboiului au stat la dana la Isatmbul sa nu fie stricate de vreo mina, bomba , sa nu fie folosite ( puteau fi folosite si in calitate de crucisatoare auxiliare daca erau inarmate ! ).
Dupa razboi SMR a devenit Navrom. Rusii ne-0a rasluit ambele Basarabii (inclusiv nava!) . Insa flota comerciala a crescut , crescut . Era destul de maricica .
Si apoi iutye flota nu e flota !!
100 de ani de eforturi, griji , sacrificii cateodata au fsoat facute scrap (fier vechi ) sau au fost disparut ca la alba neagra ... 100 de ani de griji , 100 de ani de realizari continue indiferent de regim politic au fost aruncate la gunoi.
Ca era de stat. Da SMR ul pe vremea lu Carol I sau ferdinad al cui credeti ca era ?!
| |
| |
M_D_L (...@email.ro, IP: 79.117.153...) 2009-07-29 09:08 |
Re: Flota. Recurs la memorie . Flota romana.
| |
La 2009-07-28 23:06:20, Ghita Bizonu' a scris:
> cand Marita a pleact in primul drum spre Istambul Cezar Boliac a scrsi
> o poezie.
> Carol I avea o manie cu flota - ca orice Hohenzolern . Ma rog neavnd
> bani de cuirasate ( s-a multumit doar cu Elisabeta si cateva
> monitoare ) s-a apleact cu nespusa dragoste spre flota comerciala.
> SMR era sa zic asa marota sa. SMR = Servicul Maritim Roman. Cand pe
> la 1900 gubernu a vrut sa bvanza liniile de pasageri Constanta -
> Hamburg si (parca) Constanta - Roterdam carol s-a opus ferm . Cele 2
> linii erau creatia sa - negocierile fusesera purtate din ordinul sau ,
> el insusi se implicase in ele, scrisese scrisori verilor sai
> incoronati , erau ALE LUI ca idee . Daca careva ar fi lasat un vapor
> SMR arestat printr-un port s-ar fi ales cu neagra dusmanie a regelui
> .
> Inre cele 2 rezbeluri flota SMR s-a inoit cu Basarbia si Transilvania
> , perlele Marii negre (si a celei Marmara). Si in timpul razboiului
> au stat la dana la Isatmbul sa nu fie stricate de vreo mina, bomba ,
> sa nu fie folosite ( puteau fi folosite si in calitate de
> crucisatoare auxiliare daca erau inarmate ! ).
> Dupa razboi SMR a devenit Navrom. Rusii ne-0a rasluit ambele
> Basarabii (inclusiv nava!) . Insa flota comerciala a crescut ,
> crescut . Era destul de maricica .
> Si apoi iutye flota nu e flota !!
> 100 de ani de eforturi, griji , sacrificii cateodata au fsoat facute
> scrap (fier vechi ) sau au fost disparut ca la alba neagra ... 100 de
> ani de griji , 100 de ani de realizari continue indiferent de regim
> politic au fost aruncate la gunoi.
> Ca era de stat. Da SMR ul pe vremea lu Carol I sau ferdinad al cui
> credeti ca era ?!
>
>
Asa au facut americanii si in Argentina, tara capitalista mediu dezvoltata, dar care ii incomoda pe yankei. Au adus la putere un regim marioneta, care a privatizat toata industria grea (care apartinea statului) si dupa asta au carat utilajele in strainatate. I-au lasat pe argentinieni muritori de foame, cum au facut si cu noi, cei din Europa de Est. Deci este vorba despre lupta pentru existenta si despre cotropirea tarilor mici de catre marile puteri, indiferent de regimul politic. | |
| |
« Comentariu anterior Comentariu urmator > Ultimul comentariu »
« Toate comentariile
Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.
|
|
|
| |
|
|
|