Ziua Logo
  Nr. 4552 de joi, 4 iunie 2009 
 Cauta:  
  Detalii »

Editorial

2009-06-04
Adrian v.D. din Germania (...@dmdg.de, IP: 217.228.218...)
2009-06-04 10:23
NATO-Autostrazi

Domnul Unteanu urmareste ceva cu un astfel de articol,in care speculatiile pe marginea spuselor unui ministru,le ia in serios(toata lumea stie ca de obicei,afirmatiile aceluiasi ministru sunt luate in bascalie de mai toti ziaristii....
De ce acum si de ce ia domnul Unteanu in serios o afirmatie atat de ambigua?
Nu ma intereseaza.Ma intereseaza mereu adevarul nespus intr-un context,ce este relevant pentru Romania.
Poate unii stiu,totusi eu o repet:firma Bechtel a primit din partea Croatiei si a Albaniei contracte de miliarde de euro pentru constructia de autostrazi.(si iata ca Albania si Croatia se gasesc pe lista tarilor care vor adera la NATO-ce copilarii sa ajungi la stfel de asociatii!Sigur ca exista interese,insa sa spui ca daca REWE sau EON nu intra in Ucraina,acea tara nu va intra in UE.......)
1-Bechtel a primit de mult acele contracte,astfel ca Albania si Croatia au deja de ceva timp acele autostrazi gata.....,in timp ce Romania este in NATO de ceva timp,dar autostrada-nu!De unde:
2-autoritatile din Albania si Croatia au dorit cu adevarat acele autostrazi,le-au platit si au fost construite.Peste tot au trebuit schimbate/mutate utilitati,peste tot in lume trebuie sa apelezi la despagubiri ptr. terenurile respective.
3-Daca un contract pentru un proiect atat de important de infrastructura este in detrimentul unei tari,se poate recurge la anularea contractului,eventual dupa o infatisare la un tribunal international,dar de vina raman cei care l-au semnat.In anumite conditii,orice contract se poate desface.Unde e problema?Sau contractul e bun,insa autoritatile romane nu pot,nu sunt in stare nici macar terenurile sa le puna la dispozitia constructorului.Iar banii alocati proiectului,reprezinta vointa politicianului roman ca Romania sa nu aiba autostrazi!(-putin peste 200 milioane,inseamna ca in 20 de ani,Romania va avea autostrada,daca preturile raman pe loc!)

Dupa <logica>domnului Unteanu(care inca o data ma intreb ce urmareste prin acest articol)Romania nu ar fi fost primita niciodata in NATO(acolo se gasesc doar USA si Bechtel?-ce absurd!)),daca n-ar fi semnat contractul cu Bechtel,sau in orice caz,dupa Albania,unde exista deja autostrazile facute de Berchtel...........
Dar situatia e clara:Romania este in NATO(pozitie geografica,populatie,-ei?!)in timp ce Albania si Croatia inca asteapta....
Domnule Unteanu,la urma intrebarea-cheie:
Cu ce i-au cumparat americanii pe bulgari?Cum ramane cu Bulgaria in ....NATO?(ca acum stiu:pe cehi i-au obligat probabil sa deschida doar la Praga 100 de McD...si asta culmea!-inainte ca Cehia sa fie primita in NATO.....)
PS
Ce s-a scris si despre fabrica de elicoptere-Brasov...ca <americanii ne obliga>,daca vrem in NATO(sic!)si vor <sa ne bage pe gat,anual o suta de elicoptere>.....Apoi au trecut pe acolo europenii(deh,vroiam si in UE!!)si uite asa fabrica a ramas a nimanui(poate a unuia <baiat destept>....
Cert este ca politicianului roman ii lipseste vointa sa se desparta de trecut,dar si vointa sa construiasca o infrastructura moderna.Cu ajutorul unor ziaristi....

Hantzy (...@yahoo.com, IP: 212.184.189...)
2009-06-04 10:33
Re: NATO-Autostrazi Scuza-ma, Adriane, dar mata intelegi de-andoaselea!

La 2009-06-04 10:23:39, Adrian v.D. a scris:

...
> Dupa <logica>domnului Unteanu(care inca o data ma intreb ce urmareste
> prin acest articol)Romania nu ar fi fost primita niciodata in
> NATO(acolo se gasesc doar USA si Bechtel?-ce absurd!)),daca n-ar fi
> semnat contractul cu Bechtel,sau in orice caz,dupa Albania,unde
> exista deja autostrazile facute de Berchtel...........
************************
Deci Romania n-ar fi fost membra NATO, daca n-ar fi semnat cu Bechtel!
Repeti de cateva ori acest lucru in comentariul tau. Insa nu Unteanu sustine acest lucru, ci Berceanu! Unteanu nu discuta daca era oportuna semnarea contractului, ci declaratia actuala a demnitarului pedelist.
Reia, te rog, lectura editorialului de la inceput si bazeaza-ti interventia pe aceasta realitate, iar nu pe fanteziile de sub scalp!

Ghita Bizonu' (...@yahoo.com, IP: 86.107.234...)
2009-06-04 10:55
Re: NATO-Autostrazi. Sau cum iesim din NATO , nu?

vD ....
uiti niste mici "amanunte".
Cel care este pronit impotriva autostrazilor este Baselu.
Unul din cai sai de bataie in campania prezidentiala a fost tocmai contractu Bechtel (si Vinci tainu lu Rfarinu). Cei care au blocat constructia autostrazii echtel au fost ministii Dobre si Berceanu -ambi pedelei. Si am mai avut si un proces pe care l-am pierdut cu brio, Insa mai era o cioaca mica mititica minuscula - Bechtel venise cu linia de creditare. Banca amica , credite preferentiale. Insa apoi s-a pierdut creditu tip Bechtel ... prin stradania pedelasta.
De curand Berceanu a mai facut declaratii contra si doreste sa anulezecontractul. Am mari dubii ca va avea succes .
Deci nu uita autoritatuile romane portocalii , PDL .

Si cu Bell . Era vorba de 96 elicoptere de lupta AH 1 intr-o noua varianta (mi se pare ca era mai mult King Cobra decat Cobra ). Cintractu era negociat la virgula ( este o mica diferenta intre acumpara o paine si un astfel de contract) insa a venit guvernul CDR - PD . Care nu era convins . Si pana la urma guvernul condus de taranisti a renuntat. Insa a modernizat cele 16 Pume in varianta Socat si ni le-a prezentat ca fiind egalele unui AH1 Cobra.

Dec i la o analiza a faptelor constatam ca de fapt contrctele au fost perfectate de hulitu PDS pe urma PSD si au fost anulate de adnministratile "pro" Constantinscu si Basescu .
Oare de ce ?!


La 2009-06-04 10:23:39, Adrian v.D. a scris:

> Domnul Unteanu urmareste ceva cu un astfel de articol,in care
> speculatiile pe marginea spuselor unui ministru,le ia in serios(toata
> lumea stie ca de obicei,afirmatiile aceluiasi ministru sunt luate in
> bascalie de mai toti ziaristii....
> De ce acum si de ce ia domnul Unteanu in serios o afirmatie atat de
> ambigua?
> Nu ma intereseaza.Ma intereseaza mereu adevarul nespus intr-un
> context,ce este relevant pentru Romania.
> Poate unii stiu,totusi eu o repet:firma Bechtel a primit din partea
> Croatiei si a Albaniei contracte de miliarde de euro pentru
> constructia de autostrazi.(si iata ca Albania si Croatia se gasesc pe
> lista tarilor care vor adera la NATO-ce copilarii sa ajungi la stfel
> de asociatii!Sigur ca exista interese,insa sa spui ca daca REWE sau
> EON nu intra in Ucraina,acea tara nu va intra in UE.......)
> 1-Bechtel a primit de mult acele contracte,astfel ca Albania si
> Croatia au deja de ceva timp acele autostrazi gata.....,in timp ce
> Romania este in NATO de ceva timp,dar autostrada-nu!De unde:
> 2-autoritatile din Albania si Croatia au dorit cu adevarat acele
> autostrazi,le-au platit si au fost construite.Peste tot au trebuit
> schimbate/mutate utilitati,peste tot in lume trebuie sa apelezi la
> despagubiri ptr. terenurile respective.
> 3-Daca un contract pentru un proiect atat de important de
> infrastructura este in detrimentul unei tari,se poate recurge la
> anularea contractului,eventual dupa o infatisare la un tribunal
> international,dar de vina raman cei care l-au semnat.In anumite
> conditii,orice contract se poate desface.Unde e problema?Sau
> contractul e bun,insa autoritatile romane nu pot,nu sunt in stare
> nici macar terenurile sa le puna la dispozitia constructorului.Iar
> banii alocati proiectului,reprezinta vointa politicianului roman ca
> Romania sa nu aiba autostrazi!(-putin peste 200 milioane,inseamna ca
> in 20 de ani,Romania va avea autostrada,daca preturile raman pe
> loc!)
>
> Dupa <logica>domnului Unteanu(care inca o data ma intreb ce urmareste
> prin acest articol)Romania nu ar fi fost primita niciodata in
> NATO(acolo se gasesc doar USA si Bechtel?-ce absurd!)),daca n-ar fi
> semnat contractul cu Bechtel,sau in orice caz,dupa Albania,unde
> exista deja autostrazile facute de Berchtel...........
> Dar situatia e clara:Romania este in NATO(pozitie
> geografica,populatie,-ei?!)in timp ce Albania si Croatia inca
> asteapta....
> Domnule Unteanu,la urma intrebarea-cheie:
> Cu ce i-au cumparat americanii pe bulgari?Cum ramane cu Bulgaria in
> ....NATO?(ca acum stiu:pe cehi i-au obligat probabil sa deschida doar
> la Praga 100 de McD...si asta culmea!-inainte ca Cehia sa fie primita
> in NATO.....)
> PS
> Ce s-a scris si despre fabrica de elicoptere-Brasov...ca <americanii
> ne obliga>,daca vrem in NATO(sic!)si vor <sa ne bage pe gat,anual o
> suta de elicoptere>.....Apoi au trecut pe acolo europenii(deh,vroiam
> si in UE!!)si uite asa fabrica a ramas a nimanui(poate a unuia <baiat
> destept>....
> Cert este ca politicianului roman ii lipseste vointa sa se desparta de
> trecut,dar si vointa sa construiasca o infrastructura moderna.Cu
> ajutorul unor ziaristi....
>

Shadow din Franta (...@yahoo.com, IP: 213.41.108...)
2009-06-04 16:31
Re: NATO-Autostrazi ia sa vedem Adrian ce e adevarat si ce e fals in ceea ce spui

> Domnul Unteanu urmareste ceva cu un astfel de articol,in care
> speculatiile pe marginea spuselor unui ministru,le ia in serios(toata
> lumea stie ca de obicei,afirmatiile aceluiasi ministru sunt luate in
> bascalie de mai toti ziaristii....

A spusele unui ministru nu trebuie luate in serios? Interesant. Aplici asta in Germania sau nu?

> De ce acum si de ce ia domnul Unteanu in serios o afirmatie atat de
> ambigua?
> Nu ma intereseaza.Ma intereseaza mereu adevarul nespus intr-un
> context,ce este relevant pentru Romania.

Ia sa vedem care e adevarul NESPUS.

> Poate unii stiu,totusi eu o repet:firma Bechtel a primit din partea
> Croatiei si a Albaniei contracte de miliarde de euro pentru
> constructia de autostrazi.(si iata ca Albania si Croatia se gasesc pe
> lista tarilor care vor adera la NATO-ce copilarii sa ajungi la stfel
> de asociatii!Sigur ca exista interese,insa sa spui ca daca REWE sau
> EON nu intra in Ucraina,acea tara nu va intra in UE.......)

Cam fals. Croatia a avut un contract de 37 de km doar pe care l-a reziliat. Aveau si dreptate pt ca schema este "identica" schemei romanesti.

> 1-Bechtel a primit de mult acele contracte,astfel ca Albania si
> Croatia au deja de ceva timp acele autostrazi gata.....,in timp ce
> Romania este in NATO de ceva timp,dar autostrada-nu!De unde:

Deci Croatia n-are iar Albania nu are nici ea(in vreo 10 ani poate). Se lucreaza la el. E vorba de 55 de km.

> 2-autoritatile din Albania si Croatia au dorit cu adevarat acele
> autostrazi,le-au platit si au fost construite.Peste tot au trebuit
> schimbate/mutate utilitati,peste tot in lume trebuie sa apelezi la
> despagubiri ptr. terenurile respective.

Ca sa vezi. Albania o adevarata "democratie" nu putea sa se impiedice in cateva "terenuri" si "utilitati". Oricum si acolo e aceeasi "reteta" folosita si in Croatia sau Romania.

> 3-Daca un contract pentru un proiect atat de important de
> infrastructura este in detrimentul unei tari,se poate recurge la
> anularea contractului,eventual dupa o infatisare la un tribunal
> international,dar de vina raman cei care l-au semnat.

De ce "tribunal international"? Contractul e semnat cf legilor romanesti? Ce treaba are aici "internationalul"?

> In anumite
> conditii,orice contract se poate desface.Unde e problema?Sau
> contractul e bun,insa autoritatile romane nu pot,nu sunt in stare
> nici macar terenurile sa le puna la dispozitia constructorului.Iar
> banii alocati proiectului,reprezinta vointa politicianului roman ca
> Romania sa nu aiba autostrazi!(-putin peste 200 milioane,inseamna ca
> in 20 de ani,Romania va avea autostrada,daca preturile raman pe
> loc!)

Problema este la contractele cu statul cu CLAUZA SECRETA si de CONFIDENTIALITATE care nu ar trebui sa existe.

> Dupa <logica>domnului Unteanu(care inca o data ma intreb ce urmareste
> prin acest articol)Romania nu ar fi fost primita niciodata in
> NATO(acolo se gasesc doar USA si Bechtel?-ce absurd!)),daca n-ar fi
> semnat contractul cu Bechtel,sau in orice caz,dupa Albania,unde
> exista deja autostrazile facute de Berchtel...........

Poti numi cateva autostrazi albaneze facute de Bechtel?

> Dar situatia e clara:Romania este in NATO(pozitie
> geografica,populatie,-ei?!)in timp ce Albania si Croatia inca
> asteapta....
> Domnule Unteanu,la urma intrebarea-cheie:
> Cu ce i-au cumparat americanii pe bulgari?Cum ramane cu Bulgaria in
> ....NATO?(ca acum stiu:pe cehi i-au obligat probabil sa deschida doar
> la Praga 100 de McD...si asta culmea!-inainte ca Cehia sa fie primita
> in NATO.....)

Asta e tot din seria de "adevaruri absconse"? Merci. Ce treaba are Bulgaria cu Romania sau cu McDo.

> PS
> Ce s-a scris si despre fabrica de elicoptere-Brasov...ca <americanii
> ne obliga>,daca vrem in NATO(sic!)si vor <sa ne bage pe gat,anual o
> suta de elicoptere>.....Apoi au trecut pe acolo europenii(deh,vroiam
> si in UE!!)si uite asa fabrica a ramas a nimanui(poate a unuia <baiat
> destept>....

N-as zice cred ca nu cunosti nici incercarile de privatizare ale IAR Brasov.
Americanii de la Bell cereau achizitia a 96 de elicoptere de catre statul roman pt a prelua IAR Ghimbav. Un mizilic de 2 miliarde cand Romania era in "risc" de incetare de plata.

Iar Ghimbav a facut un Joint venture cu Eurocopter deja si la asta lucreaza si acum. "Intamplator" este profitabila.
Eurocopter in ultima clipa razgandidu-se sa mai depuna o oferta in 2008 incercand sa obtina un contract cu MI-ul "direct". Nu e chiar asa "sat fara caini" IAR Ghimbav cum spui. Acesta a atacat in justitie "licitatia" cu Eurocopter.

> Cert este ca politicianului roman ii lipseste vointa sa se desparta de
> trecut,dar si vointa sa construiasca o infrastructura moderna.Cu
> ajutorul unor ziaristi....

Asta da "concluzie absconsa" ziaristul pus mana in mana cu politicianul roman ca altfel s-ar construi mai ales daca clauzele sunt SECRETE.

Ia si citeste:
http://www.cotidianul.ro/rezilierea_contractului_cu_bechtel_ar_aduce_economii_de_doua_miliarde_de_euro-50268.html

http://anchete.realitatea.net/autostrazile-bechtel-in-europa--intre-anulari-de-contracte-si-scandaluri-politice_336312.html

http://www.bloombiz.ro/news/bechtel-va-construi-o-parte-din-autostrada-intre-albania-si-kosovo-pentru-250-milioane-euro

http://www.capital.ro/articol/bechtel-scandalizeaza-albania-cu-pretul-mare-solicitat-pentru-construirea-unei-autostrazi-115008.html

Asta ca sa vezi cum au crescut pretul la albanezi de la 418 la un miliard fara ca Albania sa fi avut cresteri economice spectaculoase sau cresteri masive ale salariului mediu.

Si acelasi stil ca si in Albania si Croatia doar ca croatii i-au taiat pe "turci" cand au facut ce "calitate" a lucrului produc:

http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Social/104232/Bechtel-acuzata-ca-a-reinstaurat-Imperiul-Otoman-pe-autostrada-Transilvania.html

http://www.businessweek.com/globalbiz/content/dec2008/gb20081222_022306.htm

Deci concluzia mea:
1. Ziaristul nu are nici o vina cand isi pune intrebari in public vizavi de un ministru care spune tampenii. Puteti ataca ministrul nu ziaristul.
2. Adevarul "nespus" e cu totul altul decat cel sustinut de dta.
Nici Croatia nici Albani nu au inca autostrazi bechtel. Are turcia insa de unde si "invazia" de "specialisti turcaleti" si la noi si la albanezi si la croati.
3. Bechtel cel putin "sucursala turca" cu care are de-a face Balcaniul este o firma de toata jena(pretul antamat se schimba zilnic). In Romania au anuntat ca nu pot construi mai mult de 37 de km pe an. Dar au acceptat in 2004 ca o termina in 2012 iar in 2006 ca o termina in 2013.
4. Nu stii nimic nici de IAR Gimbav dar emiti supozitii mai mult decat nastrusnice.

Adrian v.D. din Germania (...@dmdg.de, IP: 217.228.218...)
2009-06-04 16:39
Re:ptr.Bizonu' si Hantzy

Aveti amandoi dreptate:pdl,Basescu au fost la un moment dat impotriva constructiei de autostrazi,elicoptere.....Acesti oameni sunt totul,numai cunascatori ai Europei nu sunt.Doar nu ma vedeti pe mine ca apar pd-l,mai ales atunci cand unii din partid fac afirmatii anapoda,in necunoastinta de cauza,sau incurajeaza coruptia.Doamne fereste!Eu nu sunt pd-l!Dar nici neocomunist (cu partidul baronilor locali )nu pot sa fiu.....
Si Hantzy draga,tu mai bine ar trebui macar titlul articolului sa-l citesti si ce urmeaza("Intrebarea e fireasca..")si credibilitatea in ochii lui Unteanu la celor spuse de ministrul ratacit....Berceanu ne face si mai de ras in lume cu astfel de afirmatii hazardate,iar ziaristii <le canta in struna>.......
La 2009-06-04 10:55:03, Ghita Bizonu' a scris:

> vD ....
> uiti niste mici "amanunte".
> Cel care este pronit impotriva autostrazilor este Baselu.
> Unul din cai sai de bataie in campania prezidentiala a fost tocmai
> contractu Bechtel (si Vinci tainu lu Rfarinu). Cei care au blocat
> constructia autostrazii echtel au fost ministii Dobre si Berceanu
> -ambi pedelei. Si am mai avut si un proces pe care l-am pierdut cu
> brio, Insa mai era o cioaca mica mititica minuscula - Bechtel venise
> cu linia de creditare. Banca amica , credite preferentiale. Insa apoi
> s-a pierdut creditu tip Bechtel ... prin stradania pedelasta.
> De curand Berceanu a mai facut declaratii contra si doreste sa
> anulezecontractul. Am mari dubii ca va avea succes .
> Deci nu uita autoritatuile romane portocalii , PDL .
>
> Si cu Bell . Era vorba de 96 elicoptere de lupta AH 1 intr-o noua
> varianta (mi se pare ca era mai mult King Cobra decat Cobra ).
> Cintractu era negociat la virgula ( este o mica diferenta intre
> acumpara o paine si un astfel de contract) insa a venit guvernul CDR
> - PD . Care nu era convins . Si pana la urma guvernul condus de
> taranisti a renuntat. Insa a modernizat cele 16 Pume in varianta
> Socat si ni le-a prezentat ca fiind egalele unui AH1 Cobra.
>
> Dec i la o analiza a faptelor constatam ca de fapt contrctele au fost
> perfectate de hulitu PDS pe urma PSD si au fost anulate de
> adnministratile "pro" Constantinscu si Basescu .
> Oare de ce ?!
>
>
> La 2009-06-04 10:23:39, Adrian v.D. a scris:
>
> > Domnul Unteanu urmareste ceva cu un astfel de articol,in care
> > speculatiile pe marginea spuselor unui ministru,le ia in serios(toata
> > lumea stie ca de obicei,afirmatiile aceluiasi ministru sunt luate in
> > bascalie de mai toti ziaristii....
> > De ce acum si de ce ia domnul Unteanu in serios o afirmatie atat de
> > ambigua?
> > Nu ma intereseaza.Ma intereseaza mereu adevarul nespus intr-un
> > context,ce este relevant pentru Romania.
> > Poate unii stiu,totusi eu o repet:firma Bechtel a primit din partea
> > Croatiei si a Albaniei contracte de miliarde de euro pentru
> > constructia de autostrazi.(si iata ca Albania si Croatia se gasesc pe
> > lista tarilor care vor adera la NATO-ce copilarii sa ajungi la stfel
> > de asociatii!Sigur ca exista interese,insa sa spui ca daca REWE sau
> > EON nu intra in Ucraina,acea tara nu va intra in UE.......)
> > 1-Bechtel a primit de mult acele contracte,astfel ca Albania si
> > Croatia au deja de ceva timp acele autostrazi gata.....,in timp ce
> > Romania este in NATO de ceva timp,dar autostrada-nu!De unde:
> > 2-autoritatile din Albania si Croatia au dorit cu adevarat acele
> > autostrazi,le-au platit si au fost construite.Peste tot au trebuit
> > schimbate/mutate utilitati,peste tot in lume trebuie sa apelezi la
> > despagubiri ptr. terenurile respective.
> > 3-Daca un contract pentru un proiect atat de important de
> > infrastructura este in detrimentul unei tari,se poate recurge la
> > anularea contractului,eventual dupa o infatisare la un tribunal
> > international,dar de vina raman cei care l-au semnat.In anumite
> > conditii,orice contract se poate desface.Unde e problema?Sau
> > contractul e bun,insa autoritatile romane nu pot,nu sunt in stare
> > nici macar terenurile sa le puna la dispozitia constructorului.Iar
> > banii alocati proiectului,reprezinta vointa politicianului roman ca
> > Romania sa nu aiba autostrazi!(-putin peste 200 milioane,inseamna ca
> > in 20 de ani,Romania va avea autostrada,daca preturile raman pe
> > loc!)
> >
> > Dupa <logica>domnului Unteanu(care inca o data ma intreb ce urmareste
> > prin acest articol)Romania nu ar fi fost primita niciodata in
> > NATO(acolo se gasesc doar USA si Bechtel?-ce absurd!)),daca n-ar fi
> > semnat contractul cu Bechtel,sau in orice caz,dupa Albania,unde
> > exista deja autostrazile facute de Berchtel...........
> > Dar situatia e clara:Romania este in NATO(pozitie
> > geografica,populatie,-ei?!)in timp ce Albania si Croatia inca
> > asteapta....
> > Domnule Unteanu,la urma intrebarea-cheie:
> > Cu ce i-au cumparat americanii pe bulgari?Cum ramane cu Bulgaria in
> > ....NATO?(ca acum stiu:pe cehi i-au obligat probabil sa deschida doar
> > la Praga 100 de McD...si asta culmea!-inainte ca Cehia sa fie primita
> > in NATO.....)
> > PS
> > Ce s-a scris si despre fabrica de elicoptere-Brasov...ca <americanii
> > ne obliga>,daca vrem in NATO(sic!)si vor <sa ne bage pe gat,anual o
> > suta de elicoptere>.....Apoi au trecut pe acolo europenii(deh,vroiam
> > si in UE!!)si uite asa fabrica a ramas a nimanui(poate a unuia <baiat
> > destept>....
> > Cert este ca politicianului roman ii lipseste vointa sa se desparta de
> > trecut,dar si vointa sa construiasca o infrastructura moderna.Cu
> > ajutorul unor ziaristi....
> >
>
>

Ghita Bizonu' (...@yahoo.com, IP: 79.114.185...)
2009-06-04 20:52
Re: Shadow un mic amnaunt

un contract comerciial poate sa specifice legea care se va aplica si locul intsantei care va judeca.
Mai ales in comercial contractul este legea partilor (cat e facut cf normelor legale - secundum lex artis ). Si deci o intreprindere franceza tratand cu o intrepridere romana pot specifica se fva judeca cf dreptului englez la Newcastle.
Si o firma ca Bechtel cam impune unde si dupa ce lege .
Nu numai Bechtel te asigur .
Si chiar in timpu lu Ceasca in mod normal contractele mari se supuneau arbitrajului parizian.
Culmea si 2 intreprinderi din Romnaia pot specifica se va judeca cf legii belgiene a leasingului !!!
Nu o lua personal. Sunt sigur ca sunt cestii in care imi dai lectii - pe pregatirea ta.
Cele mai de sus au fost spre stiinta (s-ar putea sa descoperi ca si firma unde lucrezi trebe sa inghita se va judeca la NY sau mai rau la Moscova !! sau sa vezi un paragraf se va judeca cf legii belgiene ori engleze ).


     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Vanghelie baga divort (4091 afisari)
 Pe cine a mituit Romania pentru a intra in NATO? (3996 afisari)
 Voronin pierde Basarabia (3711 afisari)
 Boala i-a sters toate amintirile (2011 afisari)
 Secretul Marelui Zid Chinezesc (1554 afisari)
 EBa, If you're going to Prepeleac/ Be sure to wear some garoafa in your hair! (VIDEO) (3940 afisari)
 Vladimir Putin s-a infuriat pe Oleg Deripaska si a aruncat cu un creion in el (3425 afisari)
 Ultimul mesaj automat transmis de avionul disparut deasupra Atlanticului: "Cabina in viteza verticala" (3277 afisari)
 In Harghita s-a scandat in maghiara: "Ocupanti, carati-va!" (2819 afisari)
 A innebunit Ursul de la Rasarit: Ministerul rus al Apararii acuza Polonia de declansarea celui de-al Doilea Razboi Mondial (2293 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00862 sec.