Sa intelegem ca Dacia model nou si Fordul nu fac noxe? Daca vorbim de principiul poluatorul plateste atunci cred fiecare trebuie sa plateasca o suma fixa pe fiecare cm cub de CO2 produs de masina pe care o are indiferent ca produce 1cm cub sau 1 000 000 cm cubi de CO2. In plus, daca aplicam acest principiu cu poluatorul plateste atunci o mica parte din taxa ar trebui sa intre in impozit pentru ca din aceasi cantitate de combustibil unele masini produc mai multe noxe decat altele (din cauza cauza ineficientei motoarelor sau lipsei catalizatoarelor) dar o parte considerabil mai mare din aceasta taxa ar trebui inclusa in pretul combustibilului deoarece exista masini vechi care fac 500km pe an si ca urmare produc putine noxe si o masina noua care face 50 000km pe an si in consecinta produce foarte multe noxe chiar daca are are un motor mai performant, catalizator, etc. Un alt avantaj ar fi ca, in felul acesta si cei care nu au masinile inmatriculate in Romania (fiind in tranzit sau in vizita) vor plati taxa de poluare atunci cand alimenteaza. Daca am lua Dacia si Ford-ul ca grad zero de poluare va mai apare o problema de principiu, ce o sa facem cu masinile care polueaza mai putin decat aceste doua marci? Cred ca acei oameni ar trebui platiti pentru ca ecologizeaza mediul, nu? Nu conteaza marca masinii, cantitatea de noxe ce trebuie taxata depinde de eficienta motoarelor si catalizatoarelor precum si de cantitatea de combustibil utilizata (sa zicem, intr-un an de zile). Acesti trei parametri ar trebui luati in considerare daca chiar ne pasa de mediu si nu ar trebui sa inchidem ochii la noxele produse de masinile autohtone produse in prezent. |