in media au aparut stiri ca d-l Mitrea a obtinut un pret mai mic.Ca era mai ieftin, s-a demonstrat. Dar a calculat cineva cat a costat economia nationala si cat a costat nervii celor care au fost si sunt obligati sa faca acest drum in continuare, in conditiile de acum. Cred ca acest cost este aproape egal cu cat ne costa acum autostrada. Se mai pune o problema, cat va costa in final, deoarece preturile terenurilor au crescut, si acest lucru conteaza, chiar daca cea mai mare parte este a statului, remane suficiente suprafete de expropiat si pentru proprietati private. Si cat va adauga inflatia, cat salariile mai mari in 2010, cand incep lucrarile, fata de cele din 2004. Si toate acestea pentzru a satisface orgoliul acestu ministru sfatos, care nu stie altceva dacat sa demoleze, sa inchida, sa desfiinteze. Unde ajunge ministru nu face altceva dacat sa distruga. Este un demolator al domeniului pe care-l pastoreste. Si cu Autostrada Brasov- Bors este la fel. Si noi platim toate facturile, direct sau indirect. se zice ca segmentul Comarnic-Brasov este facut in parteneriat, dar taxa de folosire cine o plateste, ca strainii nu o fac degeaba, o fac sa castige, si de unde castiga, daca nu de la noi. Oare cat il mai suportam pe acest sfatos orgolios si marginit. |
un fost constructor,spectator****
inca o palma data sistemului national actual de valori si actualilor guvernanti.am construit noi fara a ne inrobi in datorii valutare pe generatii intregi: salva-viseu,defileul jiului,portile de fier,baraje,canalul cernavoda-agigea|navodari(62plus30 km),metrou,termo si hidrocerntrale,combinate chimice,rafinarii, constructii de cvartale de blocuri si fabrici si uzine in toate orasele tarii,poduri peste rauri si dunare,vapoare,platforme de foraj maritim,porturi,ecluze,1 autostrada de 100km(in anii "70),transfagarasan,sa, si nu suntem in stare sa facem 58km de autostrada cu viaducte si tuneluri(am avut si avem mineri care sapa la 2000m adincime,facultati,universitati,academie,institute de proiectari,constructori,sa).ce era daca puneam judetele brasov si prahova(unele din cele mai puternice) sa construiasca acest tronson dificil de autostrada?dar,minitransportului,nu!e mai simplu de licitat cu straini.rezolvi in 5 minute si indatorezi tara pe vecie!halal!.pe linga sentimentul de neputinta,deschidem larg robinetul instrainarii avutiei telurice nationale.niciodata in istorie nu am fost atit de slabi la toate capitolele.se pare ca daca analizam graficul demnitatii noastre nationale in ultimele 2 secole avem citeva virfuri: 1877,1918,anii "70-"80=epoca de aur,1989(un salt in gol,fara a se deschide parasuta..).in prezent, suntem pe o panta abrubt descendenta, nemaistiind sa facem nimic si vinzind tot,pina si sufletul nostru national. |