tot ce spune dl vlaston e relativ corect ca diagnostic.sint lucruri stiute.
mai greu e cu etiologia(remediile pentru bolile invatamintului)
cineva sustine,mai sus,ca trebuie incurajata exigenta.
pentru etapa actuala o solutie pentru revenirea la exigenta ar fi reintroducerea examenelor de admitere la liceu si facultate si de selectie in clasa a 5-a.
ar trebui pedepsiti cu puscarie cei care fraudeaza in orice chip corectitudinea examenelor
ar trebui renuntat la presiunea pentru false performante din dorinta de a obtine lauri de carton(de ex.pentru a deveni colegiu un liceu nu trebuie sa aiba corigenti si ferit-a sfintu' repetenti).dar sint multi care ar trebui sa fie lasati repetenti.nu ca o pedeapsa ci ca o recunoastere a unui ritm mai lent de asimilare a cunostintelor.
am cunoscut cazuri de reusite in asemenea situatii.nu e un blam.
in rest,de 20 de ani lucrurile strica.se fac perfectionari formale.cu un singur rezultat evident.venituri suplimentare pentru niste propunatori destul de neinteresanti si putin utili.
de la an la an sistemele de fraudare s-au perfectionat,multe cazuri se cunosc,masuri punitive,nu cunosc... |