Ziua Logo
  Nr. 4511 de luni, 13 aprilie 2009 
 Cauta:  
  Detalii »

Actualitate

2009-04-13

Comentarii: 5, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

Firica
2009-04-13 02:20:11

Comandantul Phillips (Maersk Alabama) salvat de US Navy SEALS.

Trei pirati s-au "sinucis" (cu ajutorul membrilor Navy Seals) iar cel de al patrulea a decis ca viata intr-o puscarie americana este "princiara".
Ce fac fortele speciale romanesti, acei mascarici mascati care pot evacua in cinci minute o baba care nu si-a platit impozitul ?

CAP-istul
2009-04-13 11:02:45

Circ de doi lei

Zona de coasta este slab populata si nu se afla sub controlul autoritatilor somaleze ci sub controlul diferitelor clanuri.
De ce NATO nu intervine la uscat sa creeze o zona-tampon de cativa km de la tarm, pentru a-i lipsi de bazele de unde opereaza cu salupele ?
Chiar alaturi exista o baza militara franceza (Djibouti) care poate asigura suport logistic.
Sau, mai simplu si mai ieftin, de ce nu folosesc nave-capcana? Inchiriaza / cumpara cateva junghiuri de nave, le trimit sa se plimbe pe culoar si cand urca la bord piratii ies trupele de interventie si-i curata pe toti.

ValVerde
2009-04-13 16:16:52

Re: Circ de doi lei

NATO nu are obligatia si nici mandatul de a proteja transportul maritim internatinal.

Cine plateste actiunile militare impotriva piratilor somalezi????

Fiecare companie maritima trebuie sa-si protejeze proprietatea.
Daca tara de origine devine implicata, asta e o decizie a guvernului tarii respective.
Nici rusii, nici chinezii, nici NATO si nici contribuabilul american nu au nici o obligatie de a asigura libera trecere a navelor comerciale pe ruta respectiva.


La 2009-04-13 11:02:45, CAP-istul a scris:

> Zona de coasta este slab populata si nu se afla sub controlul
> autoritatilor somaleze ci sub controlul diferitelor clanuri.
> De ce NATO nu intervine la uscat sa creeze o zona-tampon de cativa km
> de la tarm, pentru a-i lipsi de bazele de unde opereaza cu salupele
> ?
> Chiar alaturi exista o baza militara franceza (Djibouti) care poate
> asigura suport logistic.
> Sau, mai simplu si mai ieftin, de ce nu folosesc nave-capcana?
> Inchiriaza / cumpara cateva junghiuri de nave, le trimit sa se plimbe
> pe culoar si cand urca la bord piratii ies trupele de interventie si-i
> curata pe toti.
>
>
>

CAP-istul
2009-04-13 16:54:32

ValVerde

Dar cheltuielile inutile cu navele de lupta care freaca menta in zona in timp ce navele comerciale sunt capturate cine le plateste?
Cum poate fiecare companie maritima sa-si protejeze navele ? Daca intra in port sau urca la bord vreun control si-i gaseste cu arme fac puscarie pentru trafic de arme.
Sa ceara mandat ONU daca-i doare grija de legalitate.
Distractia incepe sa semene mai mult cu o afacere cu asigurari.
Pacat de amaratii de marinari care se chinuie si-si risca viata pentru o paine.

ValVerde
2009-04-13 17:50:34

Re: ValVerde

De acord ca cei care sufera cel mai mult sint marinarii. Dar asta nu face problema mai usoara.

E parerea d-tale ca navele de lupta freaca menta in zona. Dar cum nu am auzit sa fie pe acolo vreun vas de lupta romanesc, d-ta nu platesti pentru frecatul mentei, deci opinia d-tale e fara consecinte.

Vasele de lupta din zona sint trimise de citeva tari care au decis, prin guvernul lor, sa cheltuiasca banii respectivi pentru a-si apara comertul propriu. Decizia de cum abordeaza problema, apartine comandantului militar din zona si se restringe, in general in a proteja cetatenii si vasele sub pavilion national.

Vezi cazul Indiei si mai curind SUA.

Aceste tari nu numai ca nu au obligatia, dar nu au nici mandatul sa apere comertul altor tari. Fara sa mai vorbim ca ar fi total injust ca de exemplu Iran, sa beneficieze de ajutorul marinei militare israeliene pentru a avea ei liber comert pe la cornul Africii. Reciproca e de asemenea valabila.


La 2009-04-13 16:54:32, CAP-istul a scris:

> Dar cheltuielile inutile cu navele de lupta care freaca menta in zona
> in timp ce navele comerciale sunt capturate cine le plateste?
> Cum poate fiecare companie maritima sa-si protejeze navele ? Daca
> intra in port sau urca la bord vreun control si-i gaseste cu arme fac
> puscarie pentru trafic de arme.
> Sa ceara mandat ONU daca-i doare grija de legalitate.
> Distractia incepe sa semene mai mult cu o afacere cu asigurari.
> Pacat de amaratii de marinari care se chinuie si-si risca viata pentru
> o paine.
>


« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Iurie Rosca ataca Romania (3837 afisari)
 Capsa Gigi detoneaza bomba Vadim (3401 afisari)
 Militia lui Voronin ucide (2983 afisari)
 Bugetarii loviti la sporuri (2177 afisari)
 Bugetul face Boc (1690 afisari)
 Cosmarul lui Enrique Iglesias: dotarea de la natura i s-a "ofilit"! (2565 afisari)
 Basescu: Deprecierea este atat de mare, incat, probabil, ii va veni randul si sotiei (2504 afisari)
 Goala, Paris Hilton e numai aur! (FOTO) (2115 afisari)
 Cea mai grasa adolescenta din Marea Britanie a slabit 76 de kilograme in sapte luni (1986 afisari)
 Jordan si Peter Andre, maraton de sex! (1939 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00618 sec.