|
|
Comentarii: 5, forum ACTIV
Firica 2009-04-13 02:20:11 |
Comandantul Phillips (Maersk Alabama) salvat de US Navy SEALS.
| |
Trei pirati s-au "sinucis" (cu ajutorul membrilor Navy Seals) iar cel de al patrulea a decis ca viata intr-o puscarie americana este "princiara".
Ce fac fortele speciale romanesti, acei mascarici mascati care pot evacua in cinci minute o baba care nu si-a platit impozitul ? | |
| |
CAP-istul 2009-04-13 11:02:45 |
Circ de doi lei
| |
Zona de coasta este slab populata si nu se afla sub controlul autoritatilor somaleze ci sub controlul diferitelor clanuri.
De ce NATO nu intervine la uscat sa creeze o zona-tampon de cativa km de la tarm, pentru a-i lipsi de bazele de unde opereaza cu salupele ?
Chiar alaturi exista o baza militara franceza (Djibouti) care poate asigura suport logistic.
Sau, mai simplu si mai ieftin, de ce nu folosesc nave-capcana? Inchiriaza / cumpara cateva junghiuri de nave, le trimit sa se plimbe pe culoar si cand urca la bord piratii ies trupele de interventie si-i curata pe toti.
| |
| |
ValVerde 2009-04-13 16:16:52 |
Re: Circ de doi lei
| |
NATO nu are obligatia si nici mandatul de a proteja transportul maritim internatinal.
Cine plateste actiunile militare impotriva piratilor somalezi????
Fiecare companie maritima trebuie sa-si protejeze proprietatea.
Daca tara de origine devine implicata, asta e o decizie a guvernului tarii respective.
Nici rusii, nici chinezii, nici NATO si nici contribuabilul american nu au nici o obligatie de a asigura libera trecere a navelor comerciale pe ruta respectiva.
La 2009-04-13 11:02:45, CAP-istul a scris:
> Zona de coasta este slab populata si nu se afla sub controlul
> autoritatilor somaleze ci sub controlul diferitelor clanuri.
> De ce NATO nu intervine la uscat sa creeze o zona-tampon de cativa km
> de la tarm, pentru a-i lipsi de bazele de unde opereaza cu salupele
> ?
> Chiar alaturi exista o baza militara franceza (Djibouti) care poate
> asigura suport logistic.
> Sau, mai simplu si mai ieftin, de ce nu folosesc nave-capcana?
> Inchiriaza / cumpara cateva junghiuri de nave, le trimit sa se plimbe
> pe culoar si cand urca la bord piratii ies trupele de interventie si-i
> curata pe toti.
>
>
>
| |
| |
CAP-istul 2009-04-13 16:54:32 |
ValVerde
| |
Dar cheltuielile inutile cu navele de lupta care freaca menta in zona in timp ce navele comerciale sunt capturate cine le plateste?
Cum poate fiecare companie maritima sa-si protejeze navele ? Daca intra in port sau urca la bord vreun control si-i gaseste cu arme fac puscarie pentru trafic de arme.
Sa ceara mandat ONU daca-i doare grija de legalitate.
Distractia incepe sa semene mai mult cu o afacere cu asigurari.
Pacat de amaratii de marinari care se chinuie si-si risca viata pentru o paine. | |
| |
ValVerde 2009-04-13 17:50:34 |
Re: ValVerde
| |
De acord ca cei care sufera cel mai mult sint marinarii. Dar asta nu face problema mai usoara.
E parerea d-tale ca navele de lupta freaca menta in zona. Dar cum nu am auzit sa fie pe acolo vreun vas de lupta romanesc, d-ta nu platesti pentru frecatul mentei, deci opinia d-tale e fara consecinte.
Vasele de lupta din zona sint trimise de citeva tari care au decis, prin guvernul lor, sa cheltuiasca banii respectivi pentru a-si apara comertul propriu. Decizia de cum abordeaza problema, apartine comandantului militar din zona si se restringe, in general in a proteja cetatenii si vasele sub pavilion national.
Vezi cazul Indiei si mai curind SUA.
Aceste tari nu numai ca nu au obligatia, dar nu au nici mandatul sa apere comertul altor tari. Fara sa mai vorbim ca ar fi total injust ca de exemplu Iran, sa beneficieze de ajutorul marinei militare israeliene pentru a avea ei liber comert pe la cornul Africii. Reciproca e de asemenea valabila.
La 2009-04-13 16:54:32, CAP-istul a scris:
> Dar cheltuielile inutile cu navele de lupta care freaca menta in zona
> in timp ce navele comerciale sunt capturate cine le plateste?
> Cum poate fiecare companie maritima sa-si protejeze navele ? Daca
> intra in port sau urca la bord vreun control si-i gaseste cu arme fac
> puscarie pentru trafic de arme.
> Sa ceara mandat ONU daca-i doare grija de legalitate.
> Distractia incepe sa semene mai mult cu o afacere cu asigurari.
> Pacat de amaratii de marinari care se chinuie si-si risca viata pentru
> o paine.
>
| |
| |
« Sumar articole
Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.
|
|
|
| |
|
|
|