Ziua Logo
  Nr. 4502 de joi, 2 aprilie 2009 
 Cauta:  
  Detalii »

Opinii

2009-04-02
ValVerde (...@hotmail.com, IP: 68.89.186...)
2009-04-02 00:48
Oportunistii crizei

Lula e intr-adevar un fost lider sindical ales pe baza unui program populist.
Dar odata ajuns in fruntea bucatelor, s-a dovedit un pragmatic care da declaratii sforaitoare pentru a-si tine electoratul multumit, dar in acelasi timp NU se amesteca in economia de piata. A invatat repede ca nu exista crestere economica sustenibila fara piata libera si relatii capitaliste.

Ca si Sarkozy, da din gura pentru consumul alegatorului sarac cu duhul de la el de acasa. Pariez ca atit el cit si Sarkozy vor da din gura dar vor actiona pragmatic.
( Francezul nu se va ridica de la masa tratativelor, cum a amenintat)

Chavez e un troglodit norocos care profita de situatia sociala dezastroasa lasata de partidele "istorice" ca sa-si promoveze agenda pur personala. E un dictator in stil tipic latino-american care ar putea calca pe cadavre pentru a-si atinge telul de caudillo absolut. Coloratura lui rosie este o unealta, nu un scop in sine. Nu a inteles nimic de la Lula, cu care se crede mare prieten.
Chavez isi cumpara suportul politic international (Bolivia, Cuba, Argentina, Brazilia, Nicaragua, Paraguay) ca un geambas ordinar. Face cadou bogatiile tarii ca sa se mentina el in putere. Pe cei pe care nu ii poate cumpara ii declara dusmani ai tarii lui si lachei ai Imperiului.
Nimic nou, copiaza pe Castro.

GM a fost pusa pe plamin artificial pentru ca daca e lasata sa moara subit, consecintele merg mai incolo decit Detroit.
Deja se vorbeste ca va fi condusa intr-un faliment negociat.
Masura e buna, sindicatel au adus-o la ruina.
Cei $1500 sint de fapt suma cu care GM depaseste pe Toyota in costuri sociale.
Nu se poate face concurenta la modul asta, si sindicatele puternice din industria auto vor trebui sa inghita galusca....Mai era pe aici un istet care zicea ca merge si asa...cel putin ei muncesc si produc...
mentalitate socialisto-comunista...parerea mea

Ghita Bizonu' (...@yahoo.com, IP: 79.114.175...)
2009-04-02 01:30
Re: Sigur ca sindicatele au pus GM la pamant ?!

te-ak intrebat si ai evitat sa zici cati ani ai.
Varsta nu e o calitate dar uneori ai niste informatuii.
Uite acu 35 de ani era mistio sa ai un Cadillac . Produs de Gm. Chiar si pe strazile inguste din Europa de Vest .. Sa nu-ti mai vorbesc despre Riviera . Chiar si Biscaine . a nu mai zic Le Mans , GTO , 98 , Bonneville . Camamor si Pasarea de Foc erau ... vedete. - desi isul generatiei mele era Mustangu ( preferabil cabriolet rosu ) dar dupoa ce vedeai un Firebird cu alura l;ui brutala si ultra macho uauua!!!
Azi ? Din cauza sindicatelor a disparut marca Oldsmobille ( aoleo muica camd aparu Torronado !! Rupere !!! Sau 4-4-2 il stii ?!).
Azi ... azi is duse.
Si nu oprea cerute nice in SUA . GM nu MAI este cel mai mare producator din lume.
Chevy nu este cea mai populara masina din SUA .
Sindicatele is de vina ? Si ptr ca camaro din anii 90 era ... cam sa ti se strepezeasca dintii ?!
Sau ca s-au orientat spre truckuri enorme care consuma demential si acu cica ca nu ? Pai era normal un Silverado de 350 cp si 200 la ora (adica ptr stiinta ta camioneta de peste 5 m lungime, cca 2 tone ).
Da ai o mentalitate socialisto-comunista. Sefii nu gresesc . Si nu trebuie sa plateasca . Si numa sindicatele is de vina ca Lexususl este azi mai apreciat decat Caddie in State . Si fusese candva un Eldorado .... cand a aparut prin 68-69 ... Azi9 la moda e BMW ul si in hAmerlocia
Aporpos serialu Dallas este marturia unui pct de cotitura. in serialu ala numa Jock in Lincoln. Boby SL 350 , frat-su 450 SEL ... Pana atunci oamenii simopatici si cumsecade erau in masini americane. numa banditii si victimele in mertzane si altele asemenea ( exceptie Bullit care la un moment dat cu un Porsche vechi,. Da=l lasa nevasta )

Ghita Bizonu' (...@yahoo.com, IP: 79.114.175...)
2009-04-02 01:35
Re: Ah da . Uitasem sa te intreb Da AMC de ce a disparut Sindicatele ?

Da Chrysler de ce are probleme din anii 80 ?
Da unde sunt Packard, De Sotto, Dusenberg , Stutz ? Studebacker ? Tot sindicatele ?!


La 2009-04-02 01:30:49, Ghita Bizonu' a scris:

> te-ak intrebat si ai evitat sa zici cati ani ai.
> Varsta nu e o calitate dar uneori ai niste informatuii.
> Uite acu 35 de ani era mistio sa ai un Cadillac . Produs de Gm. Chiar
> si pe strazile inguste din Europa de Vest .. Sa nu-ti mai vorbesc
> despre Riviera . Chiar si Biscaine . a nu mai zic Le Mans , GTO , 98
> , Bonneville . Camamor si Pasarea de Foc erau ... vedete. - desi
> isul generatiei mele era Mustangu ( preferabil cabriolet rosu ) dar
> dupoa ce vedeai un Firebird cu alura l;ui brutala si ultra macho
> uauua!!!
> Azi ? Din cauza sindicatelor a disparut marca Oldsmobille ( aoleo
> muica camd aparu Torronado !! Rupere !!! Sau 4-4-2 il stii ?!).
> Azi ... azi is duse.
> Si nu oprea cerute nice in SUA . GM nu MAI este cel mai mare
> producator din lume.
> Chevy nu este cea mai populara masina din SUA .
> Sindicatele is de vina ? Si ptr ca camaro din anii 90 era ... cam sa
> ti se strepezeasca dintii ?!
> Sau ca s-au orientat spre truckuri enorme care consuma demential si
> acu cica ca nu ? Pai era normal un Silverado de 350 cp si 200 la ora
> (adica ptr stiinta ta camioneta de peste 5 m lungime, cca 2 tone ).
> Da ai o mentalitate socialisto-comunista. Sefii nu gresesc . Si nu
> trebuie sa plateasca . Si numa sindicatele is de vina ca Lexususl
> este azi mai apreciat decat Caddie in State . Si fusese candva un
> Eldorado .... cand a aparut prin 68-69 ... Azi9 la moda e BMW ul si
> in hAmerlocia
> Aporpos serialu Dallas este marturia unui pct de cotitura. in serialu
> ala numa Jock in Lincoln. Boby SL 350 , frat-su 450 SEL ... Pana
> atunci oamenii simopatici si cumsecade erau in masini americane. numa
> banditii si victimele in mertzane si altele asemenea ( exceptie Bullit
> care la un moment dat cu un Porsche vechi,. Da=l lasa nevasta )
>
>

ValVerde (...@hotmail.com, IP: 68.92.217...)
2009-04-02 05:50
Re: Sigur ca sindicatele au pus GM la pamant ?!

Da d-le Bizon...ai descoperit ca lumea evolueaza.
Ti-ai dat seama ca ce era "misto" acum 35 de ani, nu mai e asa de "cool"

Americanii erau stapini absoluti ai industriei de automobile in anii '50 si '60.
Dar au crezut ca lumea sta pe loc.

Japonezii au inceput sa copieze, sa imbunatateasca si sa produca ieftin.
Prin anii '70 au venit cu niste masini mici si urite in SUA. (Ai vazut o Toyota Corolla de la inceputul anilor '70?? Dar un Datsun???)

Apoi ceva ciudat s-a intimplat: prima criza mondiala a petrolului si embargoul arab din '73. In afara de asta, masinile astea japoneze ridicole nu se stricau si le puteai cumpara pe nimic.

Cei mari 3, credeau ca locul din fata li se cuvine de drept. Au gresit.
Pe scurt, calitatea produselor lor a devenit execrabila si in afara de asta nu aveau nici o masina sub 3 tone. (Au incercat cu Ford Pinto dar a fost un esec resunator...vezi cum lua foc rezervorul de banzina in accidente minore).
In anii '80, Japonezii si-au rafinat produsele si americanii gifiiau in urma lor.

Apoi a venit Reagan care nu a lasat Chrysler sa dea faliment si a venit Iacoca cu celebrul minivan.

In anii 90 pina in prezent, masinile americane au recuperat terenul in ceea ce priveste calitatea. Nu stiu daca traiesti in America, dar poate stii ca e o tara intinsa, cu autostrazi multe si comode. Cu benzina practic gratis, e normal ca marile SUV au fost succesul pietii in anii prosperi '90.
Din nou, Detroit NU a produs masini de mic litraj pentru ca era impotriva cerintelor pietei.

Si asta ne aduce la timpurile noastre.
Calitatea mesinilor americane e comparabila cu calitatea competitiei externe la preturi similare. Ford Taurus a fost cea mai vinduta masina multi ani de zile (inaintea Honda Accord si Toyota Camry) Buick a fost ani la rindul cistigatorul competitiei de calitate.

Dar:

Toyota are cam $500 pe masina cost social (masini facute 100% in USA de muncitori nesindicalizati)
Acelasi cost pentru GM este peste $2000 pentru muncitorii lor sindicalizati care de exemplu primesc 80% din salariu timp de doi ani daca au fost disponibilizati. Nu mai vorbim de pensii sau asigurari medicale.

Eu sint consumatorul mediu. La performante egale, care masina crezi d-ta ca voi cumpara eu???? GM sau Toyota????
Asta se cheama concurenta, si sindicatele au facut industria auto din USA necompetitiva.

Ceea ce e greu de inteles pentru cei care nu traiesc in SUA, e cit de adaptabila e industria la cerintele pietii. Cind benzina a crescut la peste 4 dolari pe galon, toti producatorii au raspuns aproape imediat cu ceva pozitiv, inclusiv Chevrolet cu noul Volt care poate merge aproape 100 km pe baterii inainte de a trebui sa reincarce.

Sint extrem de optimist ca Detroit se poate redresa, daca i se da sansa sa se restructureze. Aprob planul de faliment al GM care ii va intari si le va asigura revenirea in forta.







La 2009-04-02 01:30:49, Ghita Bizonu' a scris:


> te-ak intrebat si ai evitat sa zici cati ani ai.
> Varsta nu e o calitate dar uneori ai niste informatuii.
> Uite acu 35 de ani era mistio sa ai un Cadillac . Produs de Gm. Chiar
> si pe strazile inguste din Europa de Vest .. Sa nu-ti mai vorbesc
> despre Riviera . Chiar si Biscaine . a nu mai zic Le Mans , GTO , 98
> , Bonneville . Camamor si Pasarea de Foc erau ... vedete. - desi
> isul generatiei mele era Mustangu ( preferabil cabriolet rosu ) dar
> dupoa ce vedeai un Firebird cu alura l;ui brutala si ultra macho
> uauua!!!
> Azi ? Din cauza sindicatelor a disparut marca Oldsmobille ( aoleo
> muica camd aparu Torronado !! Rupere !!! Sau 4-4-2 il stii ?!).
> Azi ... azi is duse.
> Si nu oprea cerute nice in SUA . GM nu MAI este cel mai mare
> producator din lume.
> Chevy nu este cea mai populara masina din SUA .
> Sindicatele is de vina ? Si ptr ca camaro din anii 90 era ... cam sa
> ti se strepezeasca dintii ?!
> Sau ca s-au orientat spre truckuri enorme care consuma demential si
> acu cica ca nu ? Pai era normal un Silverado de 350 cp si 200 la ora
> (adica ptr stiinta ta camioneta de peste 5 m lungime, cca 2 tone ).
> Da ai o mentalitate socialisto-comunista. Sefii nu gresesc . Si nu
> trebuie sa plateasca . Si numa sindicatele is de vina ca Lexususl
> este azi mai apreciat decat Caddie in State . Si fusese candva un
> Eldorado .... cand a aparut prin 68-69 ... Azi9 la moda e BMW ul si
> in hAmerlocia
> Aporpos serialu Dallas este marturia unui pct de cotitura. in serialu
> ala numa Jock in Lincoln. Boby SL 350 , frat-su 450 SEL ... Pana
> atunci oamenii simopatici si cumsecade erau in masini americane. numa
> banditii si victimele in mertzane si altele asemenea ( exceptie Bullit
> care la un moment dat cu un Porsche vechi,. Da=l lasa nevasta )
>
>

Ghita Bizonu' (...@yahoo.com, IP: 193.231.172...)
2009-04-02 10:36
Re: Sigur ca sindicatele au pus GM la pamant val Verde?!

Intamtor io stiu ca lumea evolueaza. Insa faptul ca cele 3 mari surori nu au evoluta cine este de vina ? Sindicatul sau ?!
CIne este de vona ca unioca solutie gasita in anii 80 a fost V6 adica sa taie o felie dintr-un V8 si sa aiba Cadiallcuri cu v max 165 km/h ? (In 1970 minim 190)
Eu taiesc in ROmnaia . bucuresti. Fata de toine eu dau informatii de genul asta. Si desi stau in Bucuresti stiu ca SUA are autostrazi si beznina la pret redus (d'aia nici n-au prin dieselele desi in 78 au pfst un Eldorado Diesel si un Olds Diesel , motoare V8 care cam bateau la fundulet 300 D )
Insa mai lasa-ma cu Ford Taurus. Fordul taurus a venit pe primul loc dupa multi ani de dominatie Honda Accord .se pare ca informatiile tale dateaza ceva mai ddevreme decta ale mele. SI sa-ti zic deva : nu doar piata ci si modelarea ei. On 1960 Ford a hotarat o masina mondiala . A rezulkltat ceva dragut ((ptr epoca) ieftin, de calitate, extrem de fiabil Henry II a decalart mininmasini = miniprofituri asa ca masina aia a fost produsa doar in Germania - Ford Taunus 12 M md 62.
Ma rog Henry 2 era sef de siondicacat ?!
Sau o alta intrebare : care sunt costurile sociale la un BMW ? Sau Mercedes? Aud ?


La 2009-04-02 05:50:59, ValVerde a scris:

> Da d-le Bizon...ai descoperit ca lumea evolueaza.
> Ti-ai dat seama ca ce era "misto" acum 35 de ani, nu mai e asa de
> "cool"
>

ValVerde (...@hotmail.com, IP: 68.89.186...)
2009-04-02 17:05
Re: Sigur ca sindicatele au pus GM la pamant val Verde?!

Calitatea masinilor are de asemenea o puternica componenta subiectiva.
E perceptia d-tale si in general a consumatorului, este ceea ce crezi d-ta despre calitatea unui Ford, comparat cu Honda, etc.

Nimic rau in asta, perceptia cumparatorului este deosebit de importanta.

D-ta crezi ca produsele de calitate scazuta ale masinilor americane a pus de fapt industria la pamint.
E o opinie viabila si este impartasita de multa lume (cu toate ca exista statistici care o contrazic).
Dar daca e asa, costurile sindicale nu fac decit sa AGRAVEZE situatia companiei in cauza.
Asta face inca si mai imperioasa necesitatea (pe care o sustin din toata inima) de RESTRUCTURARE. Restructurare inseamna aducerea costurilor de productie in linie cu costurile concurentei care ti-o trage la fund (adio sindicate) si ridicarea calitatii produselor cel putin la nivelul produselor concurentei. (atit in statistici reci cit si in perceptia pietei)

Pentru ca amesteci BMW, Mercedes si toti ceilalti.

Poate te intrebi de ce pot eu, in USA sa cumpar un BMW la mai putin de 80% din pretul pe care il plateste un neamt in Germania pentru ACEEASI masina.
Poate te intrebi de ce BMW,Mercedes, Toyota, Mazda etc au deschis fabrici in SUA care produl LOCAL 100% din masina pe care o scot pe poarta fabricii.
Aceste sucursale NU sint sindicalizate si de aici marile probleme ale industriei autohtone




La 2009-04-02 10:36:33, Ghita Bizonu' a scris:

> Intamtor io stiu ca lumea evolueaza. Insa faptul ca cele 3 mari surori
> nu au evoluta cine este de vina ? Sindicatul sau ?!
> CIne este de vona ca unioca solutie gasita in anii 80 a fost V6 adica
> sa taie o felie dintr-un V8 si sa aiba Cadiallcuri cu v max 165 km/h
> ? (In 1970 minim 190)
> Eu taiesc in ROmnaia . bucuresti. Fata de toine eu dau informatii de
> genul asta. Si desi stau in Bucuresti stiu ca SUA are autostrazi si
> beznina la pret redus (d'aia nici n-au prin dieselele desi in 78 au
> pfst un Eldorado Diesel si un Olds Diesel , motoare V8 care cam
> bateau la fundulet 300 D )
> Insa mai lasa-ma cu Ford Taurus. Fordul taurus a venit pe primul loc
> dupa multi ani de dominatie Honda Accord .se pare ca informatiile
> tale dateaza ceva mai ddevreme decta ale mele. SI sa-ti zic deva : nu
> doar piata ci si modelarea ei. On 1960 Ford a hotarat o masina
> mondiala . A rezulkltat ceva dragut ((ptr epoca) ieftin, de calitate,
> extrem de fiabil Henry II a decalart mininmasini = miniprofituri asa
> ca masina aia a fost produsa doar in Germania - Ford Taunus 12 M md
> 62.
> Ma rog Henry 2 era sef de siondicacat ?!
> Sau o alta intrebare : care sunt costurile sociale la un BMW ? Sau
> Mercedes? Aud ?
>
>
> La 2009-04-02 05:50:59, ValVerde a scris:
>
> > Da d-le Bizon...ai descoperit ca lumea evolueaza.
> > Ti-ai dat seama ca ce era "misto" acum 35 de ani, nu mai e asa de
> > "cool"
> >
>
>


     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Numai Minca-i norocoasa! (2311 afisari)
 A murit Marga Barbu (2233 afisari)
 Toate casele presedintelui (2014 afisari)
 Ciuvica loveste in Traian prin Mircea (1317 afisari)
 Soacra cu trei nurori sclave (1187 afisari)
 Poze inedite cu Lady GaGa: A aratat funduletul fanilor!  (3171 afisari)
 UPDATE 15:00 Gigi Becali a fost retinut de procurori (2932 afisari)
 I-au taiat penisul si i l-au crescut din antebrat (2873 afisari)
 Ne-a placut spectacolul cu Becali! Asteptam ca Mircea Basescu sa-i faca loc de veci lui Ciuvica!  (2182 afisari)
 Femeile afgane, obligate sa faca sex cu sotii lor  (2015 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00791 sec.