Scoteau disciplinele tehnice. Toti elevii se plang de ele. Ar trebui sa se tina cont de cererile elevilor si preferintele lor. Acestia doresc sa studieze discipline academice si nu practice. Nimeni nu vrea sa ajunga in uzina.
Cititi pe wikipedia la Educatie Vocationala, chiar si ei strainii cred asta educatia tehnica nu este considerata educatie superioara nici cand se desfasoara in facultate. Dar sa-i las sa spuna ei:
"Increasingly, vocational education can be recognised in terms of recognition of prior learning and partial academic credit towards tertiary education (e.g., at a university) as credit; however, it is rarely considered in its own form to fall under the traditional definition of a higher education."
|
Sunt profesor de matematica si spun ca ora de Sport este cea mai importanta din scoala cu conditia ca ea sa fie conceputa ca o ora de Educatie fizica si sa aibe ca scop "traiul sanatos". Deci la ora de Sport nu trebuie sa existe note, unii elevi vor face fotbal , altii fitnes, iar altii vor fi simpli spectatori. De la profesorul de sport, eventual in colaborare cu specialisti platiti, elevul afla si cum trebuie sa se hraneasca si cum trebuie sa invete, etc...(minte sanatoasa in corp sanatos). Daca avem aceasta viziune atunci, incet incet vom dota scolile cu aparatura necesara. Totodata , daca ora de sport este ora in care copii invata cum sa traiasca sanatos, inseamna ca vor avea in fiecare zi cite o ora de "Sport" pentru ca fiecare are nevoie de o ora de miscare zilnic, daca vrea sa fie sanatos.
Acum profesorul de sport este o sperietoare, sariturile la cal, la stacheta, la groapa, la capra, etc le creaza copiilor frisoane pe buna dreptate. Ce facem cu cei talentati ? Bonuri de educatie si trimisi la cluburile profesioniste, scoala nu-i pentru profesionisti si nici pepiniera cum cred unii.
O zi buna,
Mihai Ciobanu |