Imi amintesc de comunistii si turnatorii care spuneau "sa facem cutare ca sa IESIM BINE" si nu ca sa fie bine.
Sigur, orice exagerare este nociva, si stresarea exagerata a copiilor legat de rezultatele CATORVA teste dar si cocolosirea lor si lipsirea de antrenamentul de concurs.
Consider ca testarea prin teze unice este foarte necesara si utila si trebuie facuta in toti anii de gimnaziu si de liceu la mai multe discipline decat acum.
Iata de ce:
1 - Elevul este obisnuit cu lupta, cu efortul de concurs, cu autoevaluarea. Stie ca trebuie sa invete nu numai pentru a doua zi ci pentru o verificare care va veni peste saptamani sau luni. Psihic, memoria de lunga durata si capacitatea de rationament vor avea de castigat. Ca si motivatia. Mai mult, repetarea testarii prin teze unice ve aduce aceasta in limitele banalului si mai tarziu nici un concurs nu va mai fi stresant.
2 - Pretul unei asemenea testari (facute foarte riguros, cu masuri extreme de corectitudine) nu poate depasi 1 poate 2% din pretul educarii elevului dar poate DUBLA eficienta instruirii si dezvoltarii aptitudinilor si capacitatilor in general. Mai mult, ea poate fi utilizata si pentru evaluarea scolilor si a profesorilor actiune pentru care (ea singura) merita 2% din pretul educatiei!
Sigur, paza si corectarea trebuie sa se faca incrucisat, cu masuri severe, corectorii sa nu stie lucrarile cui corecteaza. Sa stie ca daca dau note prea bune avantajeaza pe alti profesori in detrimentul lor.
Mai sunt observatii de facut. Astept sa ma completeze altii caci e tarziu.
S-a lansat sloganul "Bani contra reforma" . Iaca : "BANI CONTRA EFICIENTA"! |