Ziua Logo
  Nr. 4280 de joi, 10 iulie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »

Analize si comentarii

2008-07-10

Comentarii: 3, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

dorumare
2008-07-09 22:08:59

si capitalism de stinga nu?

fiind si cea mai veche civilizatie, e normal sa se reformeze si are si baze traditionale pe care sa o faca. Dar la fel de bine ar trebui sa se vorbeasca si de capitalism de stinga in contextul drepturilor omului si al constitutiilor din majoritatea statelor dezvoltate ale lumii. Teoretic omenirea va trebui sa se indrepte spre 'ceva de stinga', populatia este in continua crestere, resursele au inceput sa devina limitate sau prohibitive, tehnologia a avansat enorm, productivitatea a crescut, numarul pensionarilor creste, speranta medie de viata la fel, incepe sa-si spuna cuvintul incalzirea globala si efectele poluarii.... Sunt probleme pe care omenirea va trebui sa le solutioneze cumva altfel decit au facut-o inaintasii in trecut (razboaie) si evident ca o parte considerabila din impozite si taxe vor fi folosite pentru programe sociale.... Altfel unii vor fi 'noii oameni' iar ceilalti 'indieni' sau toate formele cunoscute din istorie (arieni/nearieni, albi/piei rosii, crestini/eratici, pagani, democrati/nedemocrati, democrati/comunisti, comunisti/dusmani etc...)

laur
2008-07-10 08:54:09

>2000 ani e >> decat < 300ani

Sa nu confundam confucianismul ca doctrina politico-morala si set de metode de guvernare cu o vechime de > 2000 de ani care a avut la origine intentzia de a mentzine status-quao-ul fara a sugruma complect creativitatea individuala si mobilitatea sociala dar mentzinand ca scop principal stabilitatea guvernarii in defavoarea libertatzilor individului . Sistem si doctrina scrisa de Confucius dar impusa de impararzi autocratzi care doreau sa isi contracareze fortza armatei care i-a inscaunat si care ii mentzinea la putere cu o fortza unei adminsitratzi de stat loiale sistemului intructa isi datora ascensiuena exclusiv mecansimelor interne de promovare ale sistemului si nu loialitatzilor de clan sau meritelor personale asa cum erau ele recunoscute inafara sistemului .

Cu capitalismul laissefaire-ist sau ulterior natzionalist si apoi corporatisto-globalist cu o vechime de < 300 de ani o doctrina economico- politica care viza la origine asigurarea unei reperzentari superioare a starii a III-a = plutocratzilor in fatza arsitocratilor ca vorba ceia lozinca revolutzie americane n-a fost "liberte, egalite, fraternite" ci "no taxation without repersentation" ceea ce e cu totul si cu totul altceva .

Amandoua doctrinele se descurca binisor in a adminsitra guvernarea in periodele de crestere economica atunci cand e mult pomana de imparztit cand e mult "panem et cirus," cand populatzia e anestzeziata de opiul lui :
"Taci si indura ca mine itzi va fi mai bine .
Uite cat de multzi din jurul tau s-au ajuns, poate ca maine itzi va veni tzie randul asa ca taci si-ndura .
Taci si-ndura ca altfel jar mananci "

Si intrucat nu era frumos sa is se zica Confucianism cu spoiala de pomana si anestezie bazata pe cresterea economica constanta si autorul i-a zis confuciansim de stanga, ceea ce e eronat . Si sa fim clari si stanga si drepta e deacord cu pomana. Da stanga o baga cu de-a sila in lege o face norma si faca obligatorie si deci impovarator de mare ca deh, doar nu dau de la ei, pe cand drepta o baga in morala si o face obtzionala deci dispensabile si prin urmare mult mai usor de suportata pt plutocratzi .

Confuciansimul in esentza lui dura nu pomeneste nimic depre pomana de stat el este neutru la ea si tot asa cum natzionalismul poate fi comunist sau fascist fiind perfect compatibil cu ambele doctrine intrucat grila lor de valor e perfect ortogonala pe grila de valori a sistemului peste care se insurubeaza tot asa cum uite pana si peste capitalism s-a putut uinsuriba natzionalismul fundamentand teroria protectionismului clasic (protectionismul e o doctrina politico &#8211; economica esentialmente capitalista si nu comunista sau un derivat al Princeps Principus = maximul britanic al autocratziei regale)

Dar cum comunismul - ceausist poate tolera natzionalismul ca instrumenet propagandistic tot asa si confucianismul poate tolera pomana si de stat limitata si se poate folosi de drogul lui "taci si-ndura ca maine va fi mai bine " derivat al cresterii economice rapide.

Pur si simplu in China avem de-a face cu un confucianism adaptat la tehnologiile si relitatzile nevoilor unei societatzi in tranzitzie de la era industriala la cea informatzionala . Confucianism cu toate elementele sale :

- Stat semi-minimal care asigur un minimum de protectzie social doar pentru localnicii vechi , pur si simplu un stat de clan si nu un stat plain - field cu exact aceleasi condiztii pentrui totzi locuitorii sai oriunde ar fi ei si oriunde s-ar muta ei o semi-iobagia daca preferatzi unde maximul de protectzie social vine din partea familieiei si nu diunafara ei deci nu un stat de stanga Un stat cu birocatie bine insurubata dar cu cheltuieli cu protectia social minime

- Un stat cu o ierarhie economica si politica semi-fluida adica cu un mecanism intern de primenire limitata prin merite personale dar nu cu suprematzia complecta a criteriului meritelor personala prin valoare in fatza de apartenetza de clan raport valaoare / apartenetza masurata prin mecanisme finaciare respective prin mecanisme de filiere politice .Pe scurt meritul personal te ridica sfidarea clanului te doboara .

Un stat al carui obiectiv declarat nu e prosperitea pentru tozti memrii = lozinca stangii sau libertatea = lozinca dreptzii ci hmm "armonia" sau "complementaritatea" adica acceptatrea de catre cei saraci a condiztiei lor de saraci bazata pe promisiune continua a celor bogatzi ca vor incerca sa faca ceva , ceva care este promis a fi cel mai bun lucru cu putintza a fi facut , afu facut si nu doar a fi promis , pentru a ameliora situatzai celor saraci. Asta la nivel oficial al documentelor de partid si de stat .

La nivelul perceptziei omului de rand asa cum este ea masurata si documentata in toate studiile intreprinse de vestici in China nu exista decat o singura doctrina ,. Doctrina lui : "get rich , get rich fast , get rich now "

Si da , oficialii PCC se cred indreptatzitzi sa conduca China tranzitzionad de la practicarea comunismului raptului cu puscariasii a lui Mao "noi nu furam si confiscam pentru noi noi furam si confiscam pentru popor" la practicarea confucianismului cu oameni educatzi a lui Deng si Hu care culmea se legitimeza prin recircularea unei lozinci maoiste a lui "let a thousand flower blossom" dar &#8230; pana si ei recunosc ca principalul instrument de a face confucianismul acceptabil e &#8230;.. crestrea economica rapida cu ale sale efecte secundare generatoare de incredere si securitate personala .

Eufrosin
2008-07-10 14:36:46

Ceva rau!

..ca tot ce este de stanga.


« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Filiera fratilor KGB (7880 afisari)
 Puscarie pentru sex pe plaja din Dubai (3459 afisari)
 Sfantul Sinod a hotarat "iertarea pacatelor" (1459 afisari)
 Apocalipsa Bio (1308 afisari)
 Securitatea a tras la Timisoara (1119 afisari)
 Staruri pocite de bisturiu (2913 afisari)
 Elvis a fost tigan (2872 afisari)
 Moscova se doteaza cu Suhoi PAK FA, varianta ruseasca a lui F-22 Raptor (2330 afisari)
 Iranul a trucat imaginile de la testul cu rachete balistice (2033 afisari)
 Statuia lupoaicei cu gemenii Romulus si Remus nu a fost realizata in antichitate (1977 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00586 sec.