La aceasta remarca,chintesenta a ceea ce se intampla in sistemul de invatamant cu toate verigile lui,iata ca Ministrul Muncii recunoaste ca primeste in plin
dezacordul dintre piata muncii si 'produsul" invatamantului !
Atentioneaza asupra calitatii optiunilor ,precizand ca invatamantul merge in alta
directie ,decat aceea ceruta de piata muncii.Putini muncitori calificati,remarca Pacuraru.Eu as mai adauga ca multi din existenti,au ajuns ce sunt prin reconversii fortuite,pe echipe formate din rude,prieteni,ce au devenit prestatori de servicii de
slaba calitate!
Foarte interesant si necesar o colaborare a mai multor 'beneficiari" ai viitorilor
absolventi si folosirea corecta a fondurilor externe,pe criterii de necesitate si
calitate!
De citit si de catre cei care se risipesc intre Seele si Harap Alb,probleme
secundare la Bac,in loc de dispute reale,din viata individului!
Tocmai asta ar fi scopul si necesitatea reformarii invatamantului,cat mai
urgent,lucru care nu depinde 100% de un ministru sau altul,decat in masura in care ,hotarandu-se continuitate in reformarea invatamantului,trasati fiind pasii algoritmului,sa-si formeze echipa si sa finalizeze.! |
sistemul romanesc de invatamant ar trebui inainte de a da indivizi performanti pe piata muncii, sa creeze indivizi umani si respectabili, care sa:
- nu scuipe pe strada sau sa se ia la cearta pentru nimicuri
- sa-si respecte semenii (nu doar pe cei din gasca)
- nu voteze la alegeri pentru mici si bere (sau alte maruntisuri)
- sa inteleaga ca daca isi iau un credit cu 5% dobanda dar suma ratelor si comisioanelor este dublul creditului, ei trebuie sa plateasca dublu de fapt.
- sa isi inteleaga drepturile si obligatiile si rostul acestora
- sa fie responsabili
- sa fie in stare sa dezvolte un sentiment de siguranta de sine
- ...
...dupa care putem sa discutam de performanta pe piata muncii ...caci altfel vorbim despre bovine performante.
|