Ziua Logo
  Nr. 4243 de miercuri, 28 mai 2008 
 Cauta:  
  Detalii »

Eveniment

2008-05-28

Comentarii: 10, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

Uliu_Roman
2008-05-27 23:56:14

Ce idee buna - unde-s guvernantii s-o aplice?

Mai bine lasa Romanul la limita subzistentei, doar mai importante sunt directivele ue-fmi-worldbank, decat ce e bun pentru tara.

Mache
2008-05-28 04:48:31

Hai sa fim barbati si sa privim realitatea in fata

Chestia e clara: pretul petrolului nu creste din cauza arabilor, a lui Ahmedinedjad, a lui Medvedev sau a lui Bush ci din cauza ca epoca petrolului se apropie de sfarsit. Probabil ca nivelul exploatarii a ajuns la maxim sau daca nu e chiar acolo, e oricum pe aproape.

De fiecare data pana acum, atunci cand producatorii au incercat sa tina in mod solidar preturile cat mai sus, s-a gasit unul din ei care sa mareasca plafonul productiei pentru a mai scoate un banut si uite asa solidaritatea s-a dus pe garla si preturile au mai scazut. Astazi acest lucru nu se va intampla pentru simplul motiv ca nu prea mai e de unde sa se mareasca.

Nu sunt si nu am fost niciodata adeptul cresterii taxelor, dar cred ca scaderea taxelor la carburanti e o solutie temporara si ea va avea mai mult rolul unui calmant decat pe cel al unui medicament. Ar linisti spiritele pentru cel mult cateva luni sau ani. Solutia pe termen scurt va fi cea a etanolului si a hibrizilor, iar pe termen lung cea hidrogenului.

Socul adevarat se va produce atunci cand prin toamna se va vedea ca marii producatori de cereale (SUA, Canada) si-au redus destul de serios productia de cereale alimentare de dragul celor pentru obtinerea etanolului. La anul va fi chiar mai rau. Lovitura nu o vor incasa marii importatori din tarile arabe sau Rusia (care cel putin pentru o vreme vor reusi sa importe cereale la preturi oneroase) ci amaratii de africani care vor astepta degeaba cu basca in mana pomenile de alta data...

Mache
2008-05-28 04:59:52

Re: Ce idee buna - unde-s guvernantii s-o aplice?

La 2008-05-27 23:56:14, Uliu_Roman a scris:

> Mai bine lasa Romanul la limita subzistentei, doar mai
> importante sunt directivele ue-fmi-worldbank, decat ce e bun pentru
> tara.
>
Mai gansac sovietic, hai sa-ti dau o tema de reflectie. Pe la mijloc de Martie am ajuns cateva zile la Sankt Petersburg. Sa stii ca in raiul lui Putin benzina era ceva mai scumpa ca la Chicago cu 20-25%. Necazul e ca rusul mediu castiga de 6-8 ori mai putin decat americanul mediu. Si asta in conditiile in care Rusia exporta petrol pe care americanii il importa...

Amu' vin eu si te intreb, ce anume i-au facut "directivele ue-fmi-worldbank" lui gospodin Putin de l-au convins sa intre in joc?

FB
2008-05-28 05:57:01

Guvernul

sa reduca accizele sa renunte la taxa de drum ,la impozite ,dar pe de alta parte sa mareasca salariile ,sa repare navele ,sa cumpere avioane.
Oare ce am face noi astialalti daca am fi guvernanti ?

Uliu_Roman
2008-05-28 11:52:20

Toata lumea s-a prins - nu si Mache

Spilcuiesc unii cate ceva despre "peak oil" si gata' au si-nghitit hapul: etanol, reducem dependenta de hidrocarburi, etc. ad nauseum.
Etanolul nu-i decat o vraja, d-lor experti in problemele energiei. In SUA costa mai mult sa plantezi, fertilizezi, cresti, recoltezi, procesezi porumbul in etanol, decat sa extragi un baril de petrol traditional. Se face doar pentru ca vraja e sponsorizata de guver, deoarece lobby-ul fermierilor a obtinut "subsidies" (iertare, poate-mi sugereaza cineva cuvantul nostru potrivit).
Despre automobile hibride, nu mai vorbesc.Mergeti pe forumul Toyota Prius si vedeti ce spun proprietarii despre consumul real. Stiti cat va costa inlocuirea bateriilor, sau reparatii mai iesite din comun? Nimeni inafara de dealer nu se atinge de sicriele alea pe patru roti.
Nu pretind sa cunosc solutia problemei, dar INTOTDEAUNA, taxele mai mici sau inexistente, stimuleaza afacerile, pe cand taxele ridicate, le omoara.
De hidrocarburi nu ne putem indeparta deocamdata, dar fara indoiala ca se pot exploata si folosi mai cu cap.
Stiti cum faceau nemtii motorina in WWII ? Ati auzit de procedeul Fischer-Troppf, care lichefiaza carbunele ca sa extraga o motorina curata, de mai buna calitate si mai ieftina, decat cea obtinuta din petrol?
O facilitate de procesare costa cam 2 miliarde USD. Relativ ieftin, considerand cererea de pe piata. Masinile ar putea trece mai toate pe motorina in loc de benzina, pentru avantaje multiple, dintre care I-ul este consum redus datorat eficientei sporite a motorului pe care Otto Diesel l-a inventat.
Se pare ca solutiile exista de catava vreme, dar nu exista interesul de-a le folosi, cata vreme politicienii permit companiilor petrolifere si auto, mega profituri, vanzand tehnologie depasita. Si de ce nu, cata vreme iasa bani din taxe?
Totul se face pe termen scurt, iar viziunea este inexistenta, cata vreme lumea plateste.

Mache
2008-05-28 13:46:05

Re: Toata lumea s-a prins - nu si Mache

La 2008-05-28 11:52:20, Uliu_Roman a scris:

> Spilcuiesc unii cate ceva despre "peak oil" si gata' au
> si-nghitit hapul: etanol, reducem dependenta de hidrocarburi, etc. ad
> nauseum.
> Etanolul nu-i decat o vraja, d-lor experti in problemele
> energiei. In SUA costa mai mult sa plantezi, fertilizezi, cresti,
> recoltezi, procesezi porumbul in etanol, decat sa extragi un baril de
> petrol traditional. Se face doar pentru ca vraja e sponsorizata de
> guver, deoarece lobby-ul fermierilor a obtinut "subsidies" (iertare,
> poate-mi sugereaza cineva cuvantul nostru potrivit).

Nu trebuie sa aveti indoieli in aceasta privinta. Brazilia a facut pasul cu ani buni in urma fiind azi independenta de importurile de petrol. In SUA sunt deja milioane de masini ce merg pe E85, cu toate ca aici pretul benzinei nu e inca o problema atat de serioasa. Personal cred ca nu am mai pus benzina in masina mea de prin toamna lui 2007, de cand benzinaria din apropiere a inceput sa vanda si etanol. Nu am sesiszat o scadere a tractiunii sau a vioiciunii masinii ci doar faptul ca consuma mai mult si trebuie sa alimentez mai des.

> Despre automobile hibride, nu mai vorbesc.Mergeti pe forumul
> Toyota Prius si vedeti ce spun proprietarii despre consumul real.
> Stiti cat va costa inlocuirea bateriilor, sau reparatii mai iesite din
> comun? Nimeni inafara de dealer nu se atinge de sicriele alea pe patru
> roti.

In pofida celor de mai sus vad tot mai multi hibrizi pe drum. Nevasta-mea are de prin iarna un Mariner hibrid (luat intr-un moment exacerbare a spiritului civic) si pare deosebit de multumita de el. Mai ales dupa ce a avut o revelatie acum vreo doua luni si a descoperit ca-l poate alimenta la priza peste noapte...La momentul respectiv i-am demonstrat cu calculatorul in fata ca diferenta de pret nu prea merita, dar civismul s-a dovedit mai tare.

In general consumurile afisate de dealer-i pe sticker sunt optimiste, dar asta e o chestie pe care o stie fiecare cumparator. Depinde foarte mult de modul in care conduci si de trafic.

> Nu pretind sa cunosc solutia problemei, dar INTOTDEAUNA, taxele
> mai mici sau inexistente, stimuleaza afacerile, pe cand taxele
> ridicate, le omoara.
> De hidrocarburi nu ne putem indeparta deocamdata, dar fara
> indoiala ca se pot exploata si folosi mai cu cap.
> Stiti cum faceau nemtii motorina in WWII ? Ati auzit de procedeul
> Fischer-Troppf, care lichefiaza carbunele ca sa extraga o motorina
> curata, de mai buna calitate si mai ieftina, decat cea obtinuta din
> petrol?

Aici ar fi o mica buba. Dupa cate stiu eu carbunele se regenereaza in milioane de ani...

> O facilitate de procesare costa cam 2 miliarde USD. Relativ
> ieftin, considerand cererea de pe piata. Masinile ar putea trece mai
> toate pe motorina in loc de benzina, pentru avantaje multiple, dintre
> care I-ul este consum redus datorat eficientei sporite a motorului pe
> care Otto Diesel l-a inventat.
> Se pare ca solutiile exista de catava vreme, dar nu exista
> interesul de-a le folosi, cata vreme politicienii permit companiilor
> petrolifere si auto, mega profituri, vanzand tehnologie depasita. Si
> de ce nu, cata vreme iasa bani din taxe?
> Totul se face pe termen scurt, iar viziunea este inexistenta,
> cata vreme lumea plateste.
>
De ce? Aici deja GM si probabil Honda ofera in cateva state masini cu pile de combustie in lease, la preturi relativ rezonabile. Problema e ca la actualul pret al petrolului, nu sunt inca foarte multi amatori dispusi sa plateasca un lease de $600-$700 pe un Chevy Equinox sau o Honda FCX, cand la banii astia ai un Corvette, Cadillac sau un BMW....Din nou principala frana pusa progresului tehnologic e tocmai pretul inca scazut al carburantilor fosili.

Echilibru
2008-05-28 14:17:28

Nu taxele ci prostia si hotia tripleaza pretul benzinei

Accizele sunt de cca 1 leu/l la motorina si de cca 1,2 lei/l la benzina. Nu stiu unde vede autorul articolului faptul ca ele ar reprezenta 50% din pretul actual de peste 4 lei la benzina sau motorina, dupa cum afirma in titlu.

Doua superputeri au pretul benzinei aproape la jumatate fata de cel din Romania: cca 2,5 lei/l in SUA si de cca 2,2 lei/l in Rusia (am transformat totul in lei ca sa avem un termen de comparabilitate).

Si in SUA si in Rusia sunt taxe iar SUA nu au mult petrol propriu dar au tehnologie foarte buna de procesare. Ceva se intampla totusi in Europa in general si in Romania in special de avem preturi atat de mari.

Haideti sa vedem putin ce influenta au costul materiei prime (petrolul crud) si costurile de transport, procesare si marketing in costul final. Aici practic junt "jocurile" companiilor petroliere.

Costurile de transport, procesare si marketing sunt diferite si variaza in functie de distanta de la care trebuie adus petrolul crud sau la care se vor livra produsele finite, tehnologia de rafinare etc. Aceste costuri pot fi insa estimate ca o medie de cca 0,5 lei/l, ceea ce reprezinta o valoare cu cca 50% mai mare decat cea reala in conditiile unui proces bine optimizat.

Prin procesare, dintr-un baril, rezulta cca 1/3 benzina, 1/3 motorina si 1/3 produse negre (care in medie au pretul de cca 40% din pretul de desfacere a benzinei). Aceasta inseamna ca pretul materiei prime in pretul benzinei este egal cu pretul materiei prime inmultit cu 1,2.

Daca pretul barilului este de 130 USD/baril, costul materiei prime regasite in pretul benzinei sau motorinei este de cca 2,3 lei/l. Costul final va fi de cca 2,3 (materie prima) + 0,5 (procesare) + 1,2 (accize) = 4 lei/l, la care mai vine un adaos comercial si asa se ajunge la pretul pompei de 4,xx.

Daca insa pretul materiei prime este de cca 30 USD/baril (16 USD/l costa exploatarea conform rapoartelor Petrom si cca 8-10 USD/l redeventa conform contractului de privatizare - am luat totusi in calcul o suma mai mare, de 30 USD/baril, ca sa nu se supere nimeni) atunci pretul materiei prime in pretul benzinei va fi de cca 0,5 lei/l.

Observam asadar o diferenta de 1,8 lei/l care in conditiile actuale de piata este profit curat al Petromului, mult mai mare decat valoarea accizei.

Acest profit urias si imoral se obtine f f usor datorita combinatiei fulminante de prostie si hotie din momentul privatizarii companiei. Nu vad nici un motiv pentru scaderea taxelor (care oricum sunt mai mici decat in alte tari europene) ci mai degraba gasirea unei solutii de a stopa un act criminal si imoral de subminare a interesului national prin privatizarea rezervelor de petrol.

Shadow
2008-05-28 14:50:26

Re: Nu taxele ci prostia si hotia tripleaza pretul benzinei echilibru

> Accizele sunt de cca 1 leu/l la motorina si de cca 1,2 lei/l la
> benzina. Nu stiu unde vede autorul articolului faptul ca ele ar
> reprezenta 50% din pretul actual de peste 4 lei la benzina sau
> motorina, dupa cum afirma in titlu.
>
> Doua superputeri au pretul benzinei aproape la jumatate fata de cel
> din Romania: cca 2,5 lei/l in SUA si de cca 2,2 lei/l in Rusia (am
> transformat totul in lei ca sa avem un termen de comparabilitate).
>
> Si in SUA si in Rusia sunt taxe iar SUA nu au mult petrol propriu dar
> au tehnologie foarte buna de procesare. Ceva se intampla totusi in
> Europa in general si in Romania in special de avem preturi atat de
> mari.
>
> Haideti sa vedem putin ce influenta au costul materiei prime (petrolul
> crud) si costurile de transport, procesare si marketing in costul
> final. Aici practic junt "jocurile" companiilor petroliere.
>
> Costurile de transport, procesare si marketing sunt diferite si
> variaza in functie de distanta de la care trebuie adus petrolul crud
> sau la care se vor livra produsele finite, tehnologia de rafinare etc.
> Aceste costuri pot fi insa estimate ca o medie de cca 0,5 lei/l, ceea
> ce reprezinta o valoare cu cca 50% mai mare decat cea reala in
> conditiile unui proces bine optimizat.
>
> Prin procesare, dintr-un baril, rezulta cca 1/3 benzina, 1/3 motorina
> si 1/3 produse negre (care in medie au pretul de cca 40% din pretul de
> desfacere a benzinei). Aceasta inseamna ca pretul materiei prime in
> pretul benzinei este egal cu pretul materiei prime inmultit cu 1,2.
>
> Daca pretul barilului este de 130 USD/baril, costul materiei prime
> regasite in pretul benzinei sau motorinei este de cca 2,3 lei/l.
> Costul final va fi de cca 2,3 (materie prima) + 0,5 (procesare) + 1,2
> (accize) = 4 lei/l, la care mai vine un adaos comercial si asa se
> ajunge la pretul pompei de 4,xx.
>
> Daca insa pretul materiei prime este de cca 30 USD/baril (16 USD/l
> costa exploatarea conform rapoartelor Petrom si cca 8-10 USD/l
> redeventa conform contractului de privatizare - am luat totusi in
> calcul o suma mai mare, de 30 USD/baril, ca sa nu se supere nimeni)
> atunci pretul materiei prime in pretul benzinei va fi de cca 0,5
> lei/l.
>
> Observam asadar o diferenta de 1,8 lei/l care in conditiile actuale de
> piata este profit curat al Petromului, mult mai mare decat valoarea
> accizei.
>
> Acest profit urias si imoral se obtine f f usor datorita combinatiei
> fulminante de prostie si hotie din momentul privatizarii companiei. Nu
> vad nici un motiv pentru scaderea taxelor (care oricum sunt mai mici
> decat in alte tari europene) ci mai degraba gasirea unei solutii de a
> stopa un act criminal si imoral de subminare a interesului national
> prin privatizarea rezervelor de petrol.

Accizele sunt pe la 30% din pret. Daca adaugi si TVA-ul ca si ala este taxa ajungi in jur de 50% din pret. Deci benzina fara taxe ar fi pe la "jumatate". Deci cu taxe se "dubleaza".

Mos Grigore
2008-05-28 20:01:10

Re: Hai sa fim barbati si sa privim realitatea in fata Wrong Make..............

La 2008-05-28 04:48:31, Mache a scris:

>
>. Solutia pe termen scurt
> va fi cea a etanolului si a hibrizilor, iar pe termen lung cea
> hidrogenului.
================================================

hidrogenul nu e nici o solutzie ..................ia calculeaza cita energie se consuma ca sa-l produca...........................

Solutzia pe termen lung e:

OIL SHALE si CARBUNE din care US bate la popou restul lumii


http://www.dailyreckoning.com/rpt/OilShale.html

http://gasprices-usa.com/coal.htm

>

Giant
2008-05-28 20:51:58

era speculantilor

Totata lumea vorbeste de raspunderea guvernului, nimeni despre raspunderea companiilor petroliere.

SCUMPIREA PETROLULUI ESTE DOAR DIN CAUZA SPECULATIEI.

Leaderii acestor companii fac crime impotriva umanitatii.

Furat o gaina - 2 ani puscarie
omor - 20 ani
jefuirea unei banci - 15 ani.

jefuirea societatii, colaps economic, saracie totala - "piata libera"


« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Securistii arsi la pensii (4049 afisari)
 Cele 500 de bombe atomice ale Israelului (2918 afisari)
 Dosarul care a invins-o pe Schrotter (2870 afisari)
 Femei pe Muntele Athos (2526 afisari)
 Ucraina pune la zid Romania (2489 afisari)
 Nu au notiunea violului (2736 afisari)
 Si-a urmat iubita in frigiderul de la morga  (2424 afisari)
 Documente secrete, femei focoase si un ministru demis (2284 afisari)
 Masele scoase fara durere (2229 afisari)
 Peugeot construieste o fabrica la Cluj (1697 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00702 sec.