Ziua Logo
  Nr. 4223 de luni, 5 mai 2008 
 Cauta:  
  Detalii »

Economic

2008-05-05

Comentarii: 8, forum INCHIS

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

FILIP
2008-05-06 00:41:13

Incapacitate.

Consider ca statul Roman nu este capabil sa faca un management corect a acestei unitati industriale . Multitudinea de ,,investitori,, dovedeste ca scopul este de a desfiinta aceasta fabrica si a o transforma in baraca de depozit pentru nu stiu care comerciant.Statul pierde si prin faptul ca muncitori vor fi trecuti in somaj si le va plati indemnizatie de somer.Dece nu se reprofileaza pe alte produse. Hatarat lucru ca politicienii pun umarul la transformarea Romaniei in talcioc international si in tara fara directie,ce pluteste in deriva. Nu avem oameni capabili sa salveze fabrica de la capatuiala cuiva ?

Deceanu Ovidiu
2008-05-06 01:13:44

Informatii

Oricat ar parea de imposibil unora, sunt tari care sunt interesate de IAR 99 - varianta biloc folosita pentru antrenament. Informatiile despre cumparatorii interesati de IAR 99 se opresc la Bucuresti in zona gri. Conducerea fabricii e in general ultima care afla daca sunt sau nu cumparatori interesati de avion. Ideea e sa se vanda fabrica. Stupid.
Toti cei care fabrica modele similare, pe acelasi segment de piata - vezi HAWK -ul britanic - nu pot face fata cererii. IAR 99 e un avion de antrenament pentru trecerea pe jet, extrem de bun. O platforma similara facuta in Argentina costa $10 mil iar Hawk-ul britanic, versiunea noua costa $ 18 mil. Craiova il vinde cu $ 7 mil. la performante similare cu Hawk-ul . Cum naiba e pe pierdere ?
Romanii sunt ciudati.

FB
2008-05-06 06:52:51

Re: Informatii

La 2008-05-06 01:13:44, Deceanu Ovidiu a scris:

> Oricat ar parea de imposibil unora, sunt tari care sunt interesate de
> IAR 99 - varianta biloc folosita pentru antrenament. Informatiile
> despre cumparatorii interesati de IAR 99 se opresc la Bucuresti in
> zona gri. Conducerea fabricii e in general ultima care afla daca sunt
> sau nu cumparatori interesati de avion. Ideea e sa se vanda fabrica.
> Stupid.
> Toti cei care fabrica modele similare, pe acelasi segment de piata -
> vezi HAWK -ul britanic - nu pot face fata cererii. IAR 99 e un avion
> de antrenament pentru trecerea pe jet, extrem de bun. O platforma
> similara facuta in Argentina costa $10 mil iar Hawk-ul britanic,
> versiunea noua costa $ 18 mil. Craiova il vinde cu $ 7 mil. la
> performante similare cu Hawk-ul . Cum naiba e pe pierdere ?
> Romanii sunt ciudati.
No bine ma omule .am impresia ca nu cunosti neamul romanesc.De ce nu se mai produce IAR93 ,considerat de catre romani periculos ? Sarbii l-au folosit in razboi si inca participa cu el la mitinguri aviatice? Unde e fabrica ARO ? Progresul Braila ,UMT Arad ,Autobuzul Bucuresti ,Semanatoarea cu ale ei Glorii de panta ce lasa in urma firme celebre ?Unde sunt Camioane Brasov (asta inteleg mai functioneaza ) Tractoare ,etc ?
Mai nou ,Presedintele Basescu a ironizat transportoarele blindate de la Moreni parca, in loc sa promita fonduri pentru modernizare ,recomandand altele elvetiene "uitand" sa spuna ca in aceste masini si-au pierdut viata mai multi soldati canadieni !!!???.
In legatura cu avioane Craiova cred ca cea mai buna varianta ar fi Saab Grippen .S-au arata foarte interesati de achizitionarea acestei uzine.Posibil avionul ce lipseste armatei romane s-ar putea fabrica la Craiova.Plus piese de schimb ,locuri de munca etc.


iskra
2008-05-06 07:14:26

Re: Informatii

@ Deceanu Ovidiu

1. Piata avioanelor de antrenament e suprasaturata, nici macar Hawkul englezilor nu se mai vinde extraordinar de bine, nici vorba ca producatorul sa "nu mai faca fatza". Vanzarile de avioane de antrenamebt cu reactie au fost foarte reduse in ultimii ani. Tendinta e fie de trecere inapoi la avioanele de antrenament cu elice (turboprop) gen Texan II fie trecerea direct la avioane de atac usor cu posibilitati de antrenament gen noul Hawk sau T-50.
2. Avionul Argentinei (Pampa) a fost fabricat in vreo doua duzini de buc. si nu au reusit inca sa il vanda la export desi e modernizat si promovat pe piata de gigantul Lockheed Martin.
3. Performantele IAR-99 au tot atata treaba cu performantele Hawkului cat are Dacia cu Range Rover. Amandoua au 2 aripi, un fuselaj, o carlinga, etc.
4. IAR-99 e un avion proiectat in conditii de izolare si relativa lipsa de experienta la sfarsitul '70 cu tehnologia de la inceputul anilor 70-sfarsitul anilor 60. Motorul e o problema si mai mare: motor englezesc RR Viper din anii 50-60 facand deja parte din istoria aviatiei, doar motorul in sine si ar fi suficienta problema in vinderea acestui avion. Nici macar nu are dublu flux, ceea ce e de neconceput pentru 2008.
5. Nu are armament intern, iar capacitatea de manevra si autonomia sunt destul de limitate odata ce se acroseaza armamentul. Limitat deci la misiuni strict de antrenament. S-ar mai putea umbla la electronica dar pe o platforma atat de slaba nu e mare folos.
In afara de faptul ca e "de-al nostru", lucru care valoreaza doar in ochii nostri, IAR-99 nu prea are cu ce sa incante. Haideti sa nu ne mai imbatam cu apa rece si propaganda socialista.

laur
2008-05-06 09:49:51

20 de ani de la momentul zero si nici-un surub in plus

Draga Iskra pe detalii ai dreptate asa este cum zici tu pe fond la concluzie insa esti in lata galaxie "Haideti sa nu ne mai imbatam cu apa rece si propaganda socialista".

In concluzia celor spuse de tine, adevarul sta in titlul meu :
Valoarea si performantzele tehnico industraiel si stiintzifice ale capitalismului de piata demoicratic din Ro se poate masura si in progresele inregitrate in cazul proietului IAR 99 "20 de ani de la momentul zero si nici-un surub in plus"

Adica da " IAR-99 e un avion proiectat in conditii de izolare si relativa lipsa de experienta la sfarsitul '70 cu tehnologia de la inceputul anilor 70-sfarsitul anilor 60. "si e integral expresia maxuima ca competentzei manageriale si proiceperii tehnologice la care ajunsese manat d ela spaer de megalomania ceausista, Romania deceniului VIII -IX.

Intrebarea este dupa dupa ce am fost in stare sa facem ?
Cum a evoluat aeronautica militara a sa zicem Chinei si cum a evoluata cea a Romaniei . De ce noi numai in jos ne-am indrepata si altzii au putut sa mai si faca ceva , nu pre mult da ceva ceva ?

De ce si cum a i-au depasist brazilieni de la Embraer pe canadienii de la Bombardier iar noi nu am fost in stare ?Da tehnologic IAR99 e depasit .

Da de ce nu poate Romania capitalista democratat si nu asa, neizolata sa faca unul mai bun ? Ceusescu cizmarul atata a putut noi ce putem ?

De ce Ceausescu a putut incerca sa creeze industrii noii din neant in Ro (cu un succes destul de redus dar remarcabil in condiztiile de izolare si indiguire la care a fost contrans) si noi aici acu nici macar nu ne mai putem concepe ca ne-am putea apuca de ceva de la zero daca nu ne vine plocon ca investitzie starina directa ?

Remarci nu-i asa ca acesta mentalitate de rama saprofaga : "sa vina altzii sa ne faca si sa ne dea pomana ca noi nu suntem in stare si in vecii vecilor nu vom fi in stare sa o pornim de la zero" este cea care a fost sintetizata generic in zicatoarea populara "traim in vremea hotzilor maica , leprele din ziau ade azi nu sunt in stare nici macar sa boiasca ca lumea ceea ce a terminat Ceusescu de cladit ". Si e nedreapta zicerea nedreapta nedreapta insa adevrata .

Adevrata pornind de la nr km de metrou necesari la nr km de autostrada necesara si ea la nr km de cala ferata corelat desigur cu viteza medie a respectivei cai ferate etc pana la numarul de locurti in gradinitele de copii sau in scoli samd.

Ce proiect de prestigiu , proiect emblematic pentru vointza si orgoliul natzional si-a popus Romnaia post-decembrista ? Ce proiect natzional capabil sa genereze antrenare in industria orizontala dupa teoria keynsianista cea att de ras-verificata si-a propus Romanai post decebrista ?

Si daca noi nu ,nicicand, niciodata! Si tot ceea ce am facut a fost sa molfaim la ciolanele lasate pomana de Ceusescu de ce ne mai miram acuma ca acestea au cam prins gust de hoit ?

Si da Ceusescu cizamrul si a lui cacademiciana lui au fost o frana in dezvoltarea economica a Ro . Culmea e ca dupa el nici ceea ce s-a putut inainte nu se mai poatre necum ceva in puls (efortul de a proiecta si produce un avion nou ) .

Chiar asa sa fim o tzara de rame care sa fie cu totzii sun nivelul unui semi-analfabet cu 4 clase . Realitate cifrelor spune ca da .
Caliatatea omanilor pe care ii cunosc personal cu nume si adresa in Ro spune ca nu . Si atunci ce lipseste ? Vointza sau priceperea intzelegerii ca daca vrei trebuie sa itzi faci singur si nu sa asteptzi la pomana sa itzi bage altzii in traista ? (ex in ultima vreme se discuta necesitatea unui turbopropulsor cu mitraliera grea ca instrument antiterorist ceva similar cu Riper dar nu neparat UAV ca sunt destui filipinezi/ pakistanezi ieftini sa il opereze unde e Ro ? )

Cum e cu putzinta ca PRESEDINTELE TAZRII sa isi bata joc de eforturile celor de la Moreni de a face un transportor blindat romanesc care culmea mai e si necesar armatei romane si sa declare cu inconstientza ca trebuei cumparat unul elvetzian. Ore ce presedinte American ar supravietzui uneie asmenea gafe monumentale . Si cum se face ca ceea ce la ei e gafa la noi e titlu de onoare ?

Cine sa fie inconstienet sa se chinuie sa faca ceva cata vreme totzi : de la guristii de presa la cel mai importanat politician , totzi, toata lumea 'n par scandeza in cor :"sa nu se faca niciodata nimic si intotdeuna sa se importe totul ".

Cu asa lideri de cacat autori morali ai adevratei doctrine post Ceusescu "20 de ani de la momentul zero si nici-un surub in plus" de ce ne mai minunam ca in Ro totul pute a hazna hazna in jurul careia fosgaie ramele saprofage

geek-a-contra
2008-05-06 10:17:56

Re: hombre....

intii, pe scurt o ideie fundamentala: Ro nu mai are o economie centralizata in care sefu' sa dea ordin si subordonatii sa execute.

principiul de baza a unei economii capitaliste / libere / de piata este ca intreprinzatorul individual decide sa faca o afacere si daca il tin curelele o si face, ca este vorba de un magazin in care vinde chiloti sau o companie care produce avioane de vinatoare. in conditiile capitalismului modern statul poate doar sa initieze o actiune prin lansarea de teme si proiecte / sprijinirea / finantarea / apelarea / cooperarea cu o initiativa privata, sa cumpere actiuni la firma privata si sa influenteze ce produce respectiva companie, etc.

In general statul nu prea mai poate / vrea sa infiinteze / detina / conduca o companie de genul acesta si motivele sint mai multe: statul prin definitie este un prost administrator (in faptul nu statul este administrator ci functionarasii numiti sa conduca respectiva intreprindere, pe care functionarasi ii doare in spate de interesele si bunul mers al firmei ei primind salariul de la buget...), o initiativa economica presupune riscuri (nu merge piata, criza economica, etc) si atunci este paguba se acopera din buget / banul public / banul tau si al meu, spre deosebire de cazul in care (acum vorbim despre lumea civilizata si nu despre Ro) statul are un contract cu o firma privata pe care o poate trage la raspundere ptr nerespectarea conditiilor contractuale

pina una, alta, Ro trebuie sa importe totul fiindca industriasul romanesc nu prea exista iar "omul de afaceri" bastinas cumpara si desfiinteaza companiile de productie ca sa faca loc ptr supermarketuri si cladiri de birouri.

legat de transportoarele de la moreni: ai ideie ce minareli s-au facut acolo cu reproiectarea si in special reechiparea MLI-urilor? ca tot firma de stat este... iar ce spune marinelul.. cui ii pasa? cind este vorbe de chestii serioase si nu de propaganda electorala omuletul ala bate cimpii cu seninatatea consilierei presedintelui norvegiei.....


La 2008-05-06 09:49:51, laur a scris:

> Draga Iskra pe detalii ai dreptate asa este cum zici tu pe fond la
> concluzie insa esti in lata galaxie "Haideti sa nu ne mai imbatam cu
> apa rece si propaganda socialista".
>
> In concluzia celor spuse de tine, adevarul sta in titlul meu :
> Valoarea si performantzele tehnico industraiel si stiintzifice ale
> capitalismului de piata demoicratic din Ro se poate masura si in
> progresele inregitrate in cazul proietului IAR 99 "20 de ani de la
> momentul zero si nici-un surub in plus"
>
> Adica da " IAR-99 e un avion proiectat in conditii de izolare si
> relativa lipsa de experienta la sfarsitul '70 cu tehnologia de la
> inceputul anilor 70-sfarsitul anilor 60. "si e integral expresia
> maxuima ca competentzei manageriale si proiceperii tehnologice la care
> ajunsese manat d ela spaer de megalomania ceausista, Romania
> deceniului VIII -IX.
>
> Intrebarea este dupa dupa ce am fost in stare sa facem ?
> Cum a evoluat aeronautica militara a sa zicem Chinei si cum a evoluata
> cea a Romaniei . De ce noi numai in jos ne-am indrepata si altzii au
> putut sa mai si faca ceva , nu pre mult da ceva ceva ?
>
> De ce si cum a i-au depasist brazilieni de la Embraer pe canadienii de
> la Bombardier iar noi nu am fost in stare ?Da tehnologic IAR99 e
> depasit .
>
> Da de ce nu poate Romania capitalista democratat si nu asa, neizolata
> sa faca unul mai bun ? Ceusescu cizmarul atata a putut noi ce putem ?
>
> De ce Ceausescu a putut incerca sa creeze industrii noii din neant in
> Ro (cu un succes destul de redus dar remarcabil in condiztiile de
> izolare si indiguire la care a fost contrans) si noi aici acu nici
> macar nu ne mai putem concepe ca ne-am putea apuca de ceva de la zero
> daca nu ne vine plocon ca investitzie starina directa ?
>
> Remarci nu-i asa ca acesta mentalitate de rama saprofaga : "sa vina
> altzii sa ne faca si sa ne dea pomana ca noi nu suntem in stare si in
> vecii vecilor nu vom fi in stare sa o pornim de la zero" este cea care
> a fost sintetizata generic in zicatoarea populara "traim in vremea
> hotzilor maica , leprele din ziau ade azi nu sunt in stare nici macar
> sa boiasca ca lumea ceea ce a terminat Ceusescu de cladit ". Si e
> nedreapta zicerea nedreapta nedreapta insa adevrata .
>
> Adevrata pornind de la nr km de metrou necesari la nr km de autostrada
> necesara si ea la nr km de cala ferata corelat desigur cu viteza medie
> a respectivei cai ferate etc pana la numarul de locurti in gradinitele
> de copii sau in scoli samd.
>
> Ce proiect de prestigiu , proiect emblematic pentru vointza si
> orgoliul natzional si-a popus Romnaia post-decembrista ? Ce proiect
> natzional capabil sa genereze antrenare in industria orizontala dupa
> teoria keynsianista cea att de ras-verificata si-a propus Romanai
> post decebrista ?
>
> Si daca noi nu ,nicicand, niciodata! Si tot ceea ce am facut a fost
> sa molfaim la ciolanele lasate pomana de Ceusescu de ce ne mai miram
> acuma ca acestea au cam prins gust de hoit ?
>
> Si da Ceusescu cizamrul si a lui cacademiciana lui au fost o frana in
> dezvoltarea economica a Ro . Culmea e ca dupa el nici ceea ce s-a
> putut inainte nu se mai poatre necum ceva in puls (efortul de a
> proiecta si produce un avion nou ) .
>
> Chiar asa sa fim o tzara de rame care sa fie cu totzii sun nivelul
> unui semi-analfabet cu 4 clase . Realitate cifrelor spune ca da .
> Caliatatea omanilor pe care ii cunosc personal cu nume si adresa in Ro
> spune ca nu . Si atunci ce lipseste ? Vointza sau priceperea
> intzelegerii ca daca vrei trebuie sa itzi faci singur si nu sa
> asteptzi la pomana sa itzi bage altzii in traista ? (ex in ultima
> vreme se discuta necesitatea unui turbopropulsor cu mitraliera grea ca
> instrument antiterorist ceva similar cu Riper dar nu neparat UAV ca
> sunt destui filipinezi/ pakistanezi ieftini sa il opereze unde e Ro ?
> )
>
> Cum e cu putzinta ca PRESEDINTELE TAZRII sa isi bata joc de eforturile
> celor de la Moreni de a face un transportor blindat romanesc care
> culmea mai e si necesar armatei romane si sa declare cu inconstientza
> ca trebuei cumparat unul elvetzian. Ore ce presedinte American ar
> supravietzui uneie asmenea gafe monumentale . Si cum se face ca ceea
> ce la ei e gafa la noi e titlu de onoare ?
>
> Cine sa fie inconstienet sa se chinuie sa faca ceva cata vreme totzi :
> de la guristii de presa la cel mai importanat politician , totzi,
> toata lumea 'n par scandeza in cor :"sa nu se faca niciodata nimic si
> intotdeuna sa se importe totul ".
>
> Cu asa lideri de cacat autori morali ai adevratei doctrine post
> Ceusescu "20 de ani de la momentul zero si nici-un surub in plus" de
> ce ne mai minunam ca in Ro totul pute a hazna hazna in jurul careia
> fosgaie ramele saprofage
>
>

iskra
2008-05-06 10:45:05

Re: 20 de ani de la momentul zero si nici-un surub in plus

Oarecum adevarat partea cu "rama saprofag" dupa 90. Dar pe mine ma intereseaza aspectul tehnic: o dezv normala a ind. romanesti aeronautice ar insemna realizarea faptului ca IAR-ul 99 si alte cateva proiecte fac parte dintr-o alta epoca, una incheiata. Si nu ma refer doar la politica. Chiar si in vest avioanele din generatia anilor 70-80 au fost scoase din fabricatie. In afara de superputerile de prima mana, nimeni nu mai are ambitia de a face de unul singur avioane. Un avion contemporan cu reactie e un obiect prea complex si avansat tehnologit pentru a fi asimilat de o tara precum Romania. Chiar si asamblarea Grippenului la Craiova ar fi un efort imens si oarecum lipsit de folos. Noua ne-ar fi foarte de folos sa prindem subcontractari (daca s-ar putea prinse pe bune si nu offset-uri platite tot de noi ar fi minunat) cat mai ample la proiectele europene sau la cele americane, ne-am putea dezvolta f frumos pe partea de UAV-uri, de echipamente pentru aeronave (bambi-buckets, kit-uri de realimentare in zbor, modernizari, retrofit-uri, etc) cu cat mai multa industrie pe orizontala pentru a infiltra tehnologiile si controalele de calitate aeronautice in restul industriei.

M_D_L
2008-05-06 15:48:50

Multi "specialisti" stau calare pe acest forum (iskra, geek-a-contra, ...)

Probabil ca sunt platiti cu norma intreaga, de cei care ne-au adus in sapa de lemn dupa "revolutie". Altfel nu se explica de ce sunt tot timpul contra intereselor noastre si promoveaza teorii prin care Romania ar trebui sa ramana o colonie, ba chiar sa intram de vii in pamant si sa-i lasam pe altii sa ne ia locul. Am o banuiala in privinta originii forumistilor respectivi. Par a fi de prin tarile calde, de pe unde se bat unii cu araboii.
Sunt fiecare pe cate un domeniu si au fisierele cu date pregatite, ca sa ne combata in orice problema care ar fi in avantajul nostru. Pana nu-i dam jos pe cei instalati la putere dupa "revolutie", nu se schimba nimic. Ne taie cu septarul pe la spate si ne saboteaza orice actiune care ne-ar face sa ne revenim din dezastrul actual.


« Sumar articole
Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 L-AU NENOROCIT PE BECALI (5715 afisari)
 Foametea bate la usa (3981 afisari)
 Basescu pleaca la razboi (2283 afisari)
 Paunescu, mai tare decat Ceausescu! (1918 afisari)
 Bataie cu furci si coase intre romi si maghiari (1782 afisari)
 35 de grade in iunie. Din iulie, vine canicula (2251 afisari)
 Documente declasificate dupa 19 ani, depuse in dosarul Revolutiei de la Timisoara (1796 afisari)
 Primul delfin bionic (1374 afisari)
 UPDATE Dumitru Dragomir: Ca raspuns la acuzatiile DNA, o sa fac un serial - Elodia 2 (1112 afisari)
 Italia: Doi romani l-au jefuit pe cel mai batran episcop din lume (1091 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00937 sec.