Ziua Logo
  Nr. 4223 de luni, 5 mai 2008 
 Cauta:  
  Detalii »

Economic

2008-05-05
Deceanu Ovidiu din Toronto (...@yahoo.com, IP: 99.242.24...)
2008-05-06 01:13
Informatii

Oricat ar parea de imposibil unora, sunt tari care sunt interesate de IAR 99 - varianta biloc folosita pentru antrenament. Informatiile despre cumparatorii interesati de IAR 99 se opresc la Bucuresti in zona gri. Conducerea fabricii e in general ultima care afla daca sunt sau nu cumparatori interesati de avion. Ideea e sa se vanda fabrica. Stupid.
Toti cei care fabrica modele similare, pe acelasi segment de piata - vezi HAWK -ul britanic - nu pot face fata cererii. IAR 99 e un avion de antrenament pentru trecerea pe jet, extrem de bun. O platforma similara facuta in Argentina costa $10 mil iar Hawk-ul britanic, versiunea noua costa $ 18 mil. Craiova il vinde cu $ 7 mil. la performante similare cu Hawk-ul . Cum naiba e pe pierdere ?
Romanii sunt ciudati.

FB din Romania (...@yahoo.com, IP: 64.228.207...)
2008-05-06 06:52
Re: Informatii

La 2008-05-06 01:13:44, Deceanu Ovidiu a scris:

> Oricat ar parea de imposibil unora, sunt tari care sunt interesate de
> IAR 99 - varianta biloc folosita pentru antrenament. Informatiile
> despre cumparatorii interesati de IAR 99 se opresc la Bucuresti in
> zona gri. Conducerea fabricii e in general ultima care afla daca sunt
> sau nu cumparatori interesati de avion. Ideea e sa se vanda fabrica.
> Stupid.
> Toti cei care fabrica modele similare, pe acelasi segment de piata -
> vezi HAWK -ul britanic - nu pot face fata cererii. IAR 99 e un avion
> de antrenament pentru trecerea pe jet, extrem de bun. O platforma
> similara facuta in Argentina costa $10 mil iar Hawk-ul britanic,
> versiunea noua costa $ 18 mil. Craiova il vinde cu $ 7 mil. la
> performante similare cu Hawk-ul . Cum naiba e pe pierdere ?
> Romanii sunt ciudati.
No bine ma omule .am impresia ca nu cunosti neamul romanesc.De ce nu se mai produce IAR93 ,considerat de catre romani periculos ? Sarbii l-au folosit in razboi si inca participa cu el la mitinguri aviatice? Unde e fabrica ARO ? Progresul Braila ,UMT Arad ,Autobuzul Bucuresti ,Semanatoarea cu ale ei Glorii de panta ce lasa in urma firme celebre ?Unde sunt Camioane Brasov (asta inteleg mai functioneaza ) Tractoare ,etc ?
Mai nou ,Presedintele Basescu a ironizat transportoarele blindate de la Moreni parca, in loc sa promita fonduri pentru modernizare ,recomandand altele elvetiene "uitand" sa spuna ca in aceste masini si-au pierdut viata mai multi soldati canadieni !!!???.
In legatura cu avioane Craiova cred ca cea mai buna varianta ar fi Saab Grippen .S-au arata foarte interesati de achizitionarea acestei uzine.Posibil avionul ce lipseste armatei romane s-ar putea fabrica la Craiova.Plus piese de schimb ,locuri de munca etc.


iskra (...@k.ro, IP: 79.112.42...)
2008-05-06 07:14
Re: Informatii

@ Deceanu Ovidiu

1. Piata avioanelor de antrenament e suprasaturata, nici macar Hawkul englezilor nu se mai vinde extraordinar de bine, nici vorba ca producatorul sa "nu mai faca fatza". Vanzarile de avioane de antrenamebt cu reactie au fost foarte reduse in ultimii ani. Tendinta e fie de trecere inapoi la avioanele de antrenament cu elice (turboprop) gen Texan II fie trecerea direct la avioane de atac usor cu posibilitati de antrenament gen noul Hawk sau T-50.
2. Avionul Argentinei (Pampa) a fost fabricat in vreo doua duzini de buc. si nu au reusit inca sa il vanda la export desi e modernizat si promovat pe piata de gigantul Lockheed Martin.
3. Performantele IAR-99 au tot atata treaba cu performantele Hawkului cat are Dacia cu Range Rover. Amandoua au 2 aripi, un fuselaj, o carlinga, etc.
4. IAR-99 e un avion proiectat in conditii de izolare si relativa lipsa de experienta la sfarsitul '70 cu tehnologia de la inceputul anilor 70-sfarsitul anilor 60. Motorul e o problema si mai mare: motor englezesc RR Viper din anii 50-60 facand deja parte din istoria aviatiei, doar motorul in sine si ar fi suficienta problema in vinderea acestui avion. Nici macar nu are dublu flux, ceea ce e de neconceput pentru 2008.
5. Nu are armament intern, iar capacitatea de manevra si autonomia sunt destul de limitate odata ce se acroseaza armamentul. Limitat deci la misiuni strict de antrenament. S-ar mai putea umbla la electronica dar pe o platforma atat de slaba nu e mare folos.
In afara de faptul ca e "de-al nostru", lucru care valoreaza doar in ochii nostri, IAR-99 nu prea are cu ce sa incante. Haideti sa nu ne mai imbatam cu apa rece si propaganda socialista.


     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 L-AU NENOROCIT PE BECALI (5715 afisari)
 Foametea bate la usa (3981 afisari)
 Basescu pleaca la razboi (2283 afisari)
 Paunescu, mai tare decat Ceausescu! (1918 afisari)
 Bataie cu furci si coase intre romi si maghiari (1782 afisari)
 35 de grade in iunie. Din iulie, vine canicula (2251 afisari)
 Documente declasificate dupa 19 ani, depuse in dosarul Revolutiei de la Timisoara (1796 afisari)
 Primul delfin bionic (1374 afisari)
 UPDATE Dumitru Dragomir: Ca raspuns la acuzatiile DNA, o sa fac un serial - Elodia 2 (1112 afisari)
 Italia: Doi romani l-au jefuit pe cel mai batran episcop din lume (1091 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00576 sec.