Ziua Logo
  Nr. 4179 de luni, 10 martie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »

Social

2008-03-10

Comentarii: 4, forum INCHIS

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

Liviu2002j
2008-03-11 00:21:24

Lung "articolul" dar sa o luam metodic:

1) Programa incarcata cu discipline inventate - unele dintre aceste discipline au niste denumiri atat de aberante incat nu stiu cum de nu le este jena sa spuna (iar sefii lor sa confirme si sa certifice) ca se studiaza asa ceva acolo !!! Trebuie sa recunoastem ca in "datul numelor" suntem tari si cred ca nu mai "egzista" ceva ce nu se "studiaza" in Romania ! Raman la vorbele lui Duca ...

2) Tinta universitatilor: cat mai multi studenti - din punctul meu de vedere totul se rezuma la o "zicala" din comunism: "Decat mult si fara rost mai bine putin si prost !!!". Si apoi de ce trebuie toti acesti studenti sa promoveze si sa primeasca diplome ?! Situatia a ajuns atat de aberanta incat "studentii" care "se considera nedreptatiti" sunt "convinsi" ca odata ce au "intrat" in facultate atunci trebuie sa si promoveze ... Chiar si parintii lor, a caror educatie este la fel de deficitara, sunt "ofensati" ca odraslele lor nu promoveaza desi stiu bine cu ce se ocupa si de faptul ca nu invata si au intrat in facultate pe baza unor medii din liceu care nu reflecta realitatea ...

3) Concurs de admitere versus recrutare - daca nu se revine cat mai curand posibil la admiterea prin concurs si daca finantarea intatamantului superior nu se va face din banul celui care este interesat sa invete la facultate (ca de aceea se numeste facultate de la "facultativ" !!!) atunci nu vom avea calitate niciodata ...

4) "Dupa anul 1948, in intervalul 1948 - 1989 nivelul universitatilor a scazut cu o rata nu prea mare, deoarece o parte din profesorii existenti aveau mentalitatea veche (adica, buna)." Aici nu mai sunt de acord cu domnul profesor ... Nivelul a scazut cu o rata mai mica decat dupa 1990, dar a scazut constant si continuu !!! In aproape 40 de ani (o viata de om am putea spune !) s-a ajuns la sitautii mai mult decat penibile, mai ales in invatamantul tehnic unde legatura intre stat si partid era importanta ...

5) "Un profesor universitar avea, atunci, un salariu egal cu salariul unui general. in prezent, salariul unui profesor universitar este de doua ori mai mic decat cel al unui general." - de mentionat este faptul ca deja salariile profesorilor universitari s-au marit intr-un mod discriminatoriu in raport cu al celorlaltor profesori. Astfel "dascalii" din universitati cu grad mai mic decat cel de "profesor" (care duc probabil greul ...) ca si profesorii din invatamantul liceal si gimnazial au salatii de mult mai multe ori mai mici decat cele ale unui general ...

6) "Cred ca este clar, un cadru didactic care are functii publice trebuie sa aiba retinut postul obtinut prin concurs si sa i se intrerupa indeplinirea sarcinilor (evident, sa fie intrerupta si remunerarea) pe perioada exercitarii functiei publice." - exemplul cel mai simplu si mai clar este doamna rector al universitatii Politehnica care este si parlamentar, si profesor si rector si cine mai stie ce !!!

7) Cercetarea universitara este o chestiune mult prea importanta ca sa poata fi solutionata intr-un articol ... Cu o mentiune: laboratoare de cercetare mai exista pe ici pe colo, facute de regula dupa principiul vechi "ajuta-ma sa te ajut !", dar ele sunt tinute sub cheie si paza stricta desi la infiintare a primat "argumentu' studentu' ". De altfel in toate calculele care s-au facut si se fac studentul nu conteaza ci numai profesorii, cum isi impart ei normele si "cumulurile", cum fac ei cine stie ce "materii" si bucla se inchide atunci cand ii trec pe toti studentii ca tinta este de fapt diploma nu specializarea inalta ...

Acum ce nu spune domnul profesor:
1) Ca la starea de fapt au contribuit de fapt profesorii !!! Atat cei din liceu cat si cei de la facultate. Atat in ceea ce priveste promovarea colegilor, cat si a studentilor. Argumentul cu salariile mici nu cred ca ar trebui sa tina la acest nivel ...
2) Despre "Bologna" si trecerea de la 5 ani la numai 4 ani in invatamantul tehnic !!! Este oare aceasta "aderare" la "normele" UE buna ?!!!

3) Tinerii mai ajung sa profeseze in "domeniu" - fie si numai pentru "un loc in camin" - dar de regula esueaza lamentabil in primul rand datorita atmosferei "sobolanoase" din "catedre" si "departamente" ... Pe de alta parte sunt nenumarati "batrani" care efecteiv isi tarsaie picioarele pe holurile facultatilor predand la un nivel de mult prea mutl timp depasit si care nu vor nici in ruptul capului sa renunte !!!

4) La tot acest "marasm" contribuie "in parti egale" atat studentii cat si parintii acestora, impreuna cu angajatorii care vad bine ca lucrurile sunt de-a dreptul albastre dar totusi nu fac absolut nimic sa regleze acest sistem.

Concluziile mele:
1) Mai este mult pana departe !!! Legile noi nu vor schimba mai nimic (ca in normele de aplicare vor avea grija sa faca nu stiu ce "echivalari" sau in virtutea "autonomiei" tot nu va fi cum trebuie !!!) dar in schimb se vor bulversa destule ...

2) Nu cu planul de invatamant se va putea obtine calitatea dorita ci punand taxe si la invatamantul de stat. Cand omul (parintele in primul rand si mai apoi odrasla lui) vor simti ca totul se petrece efectiv din banul lui atunci se vor schimba mult mai multe si se va face un plan de invatamant corespunzator !

3) Incatamantul tehnic s eface bine in 5 ani ... Oricum vor avea de suferit tot materiile de baza gen fizica si matematica !!!

M_D_L
2008-03-11 17:16:35

Vreti sa fiti studenti la fizica ? Hai, imbracati-va si veniti la noi !

Cam asa isi recruteaza clientii majoritatea facultatilor de fizica. Ii iau din plapuma, din statia de tramvai, de pe strada, din gurile de canal, de unde se nimereste, numai sa aiba suficienti "studenti" si sa-si asigure domnii profesori normele didactice. Se intra in functie de media de la bacalaureat, fara examen la disciplinele de baza (matematica si fizica) si ajung la aceste facultati absolventii de liceu cei mai slab pregatiti (exista si exceptii), care n-au habar de ce ar trebui sa stie cineva care vrea sa se califice in acest domeniu dificil. Trebuie sa se prezinte la cateva cursuri, in primul an, ca sa-i vada lumea si sa fie "luati in evidenta", dupa care dispar cativa ani si reapar ca prin minune la sustinerea examenului de licenta, cu examene promovate. Acum se poate studia si "la fara vedere", adica fara sa dai pe la cursuri si laboratoare. Multi lucreaza (chiar si prin Italia) sau sunt "studenti" la mai multe facultati care nu au legatura una cu alta (fizica + filologie, fizica + drept), asa ca marcheaza banul si iau diploma. Eu inteleg sa faci fizica si sa urmezi si cursurile facultatii de matematica, daca te pasioneaza teoria, sau sa te inscrii si la Politehnica (inginerie, electronica), daca vrei sa castigi bani facand ceva in domeniul aplicativ.
Initial facultatile de fizica pregateau profesorii de liceu (cu durata studiilor de patru ani). Exista la Bucuresti (IFA - Magurele) si o sectie de fizica tehnologica (de 5 ani), care scotea ingineri-fizicieni. Acestia se puteau angaja mai usor in cercetare, productie, in industria extractiva (la petrol), dar puteau sa lucreze si in invatamant.
In prezent nu se mai fac angajari in invatamant si cei mai multi care termina fizica trebuie sa-si gaseasca de lucru in alte domenii.
Daca i-ar invata la facultate sa lucreze cu tot felul de aparate (osciloscoape analogice si digitate, punti de masurare RLC, multimetre, amplificatoare Lock-In, teslametre, etc) si sa proiecteze circuite (montaje) cu care sa faca diverse determinari, s-ar mai descurca pe la firmele particulare (si asa le-ar fi destul de greu). Numai ca la unele facultati de fizica au casunat pe teorie (tot felul de sifilisme cu care n-ai ce sa faci in Romania) si laboratoarele sunt de mantuiala. Tin cursuri despre gravitatie, fizica atmosferei inalte, teoria cuantica a campului si altele asemenea, care si daca s-ar studia ca lumea nu-ti folosesc la vreo firma din Romania. Mai bine ar face fizica tehnica, ca sa-i pregateasca la nivelul inginerilor.
Va intrebati probabil de ce nu se preda cum trebuie fizica, punandu-se accentul pe aplicatiile practice.
In primul rand cadrele didactice nu sunt pregatite din acest punct de vedere. Pe de alta parte, la varful piramidei sunt indivizi platiti din Vest (de pe timpul lui Ceausescu), care nu dau voie ca facultatile de fizica sa faca altceva decat teorie. Fizica experimentala sta la baza dezvoltarii industriei si tehnicii militare (care ne-au fost interzise). Daca scoti pe banda absolventi pregatiti bine in domeniul experimental, exista riscul ca acestia sa aplice ce au invatat si sa dezvolte productia de bunuri materiale (de nevoie, ca sa-si duca traiul). Ori tocmai asta nu vor vesticii, care se confrunta cu o diminuare a pietelor de desfacere pentru productia lor si cu o concurenta acerba din partea unor foste colonii (China, India) care le-au scapat din mana.
Asa ca ii scot fizicieni-poeti, fizicieni-chelneri, fizicieni-someri.
In loc sa puna la punct laboratoarele didactice si sa faca serios ce tine de fizica (mecanica clasica, cuantica, electrodinamica, fizica statistica si termodinamica, atomica si nucleara, corpul solid, etc), cei care conduc aceste facultati folosesc tehnica pacalelii si au infiintat sectii (specializari) cu denumiri cat mai tentante, care sa le ia mintile prostilor (vorba vine, pentru ca oricum nu aveau asa ceva in dotare).
Ramane ca in continuare facultatile de fizica sa pregateasca viitorii specialisti in domeniile de varf si la mare cautare: Fizica-Cafe, Fizica-Civica, Fizica-Notariala, Fizica-de-Rahat.

M_D_L
2008-03-11 18:11:26

Re: Lung "articolul" dar sa o luam metodic: / NU SUNT DE ACORD CU TAXELE

Domnule Liviu, am vazut ca de mai multe ori ati propus sa se introduca taxe la invatamantul superior, ca si cum asta ar rezolva situatia grava din acest sector.
Aceasta masura, dorita si de guvernanti (ca sa scape de cheltuieli) si de vestici (ca sa ne inapoieze cat mai mult), i-ar dezavantaja total pe copiii dotati, dar care provin din familii sarace. Facultatile s-ar umple cu copiii bogatanilor cu firme si cei ai bisnitarilor, traficantilor si smecherilor cu bani. Criza sociala s-ar agrava si multi vor dori sa se revina la sistemul comunist, sau vor pleca in tari in care invatamantul este gratuit (de ex. in Franta).
Promovarea s-ar face ca si acum si nici nu ar creste nivelul cursurilor si laboratoarelor. S-ar mari numai salariile cadrelor didactice (care vor ramane, pentru ca 80% vor fi disponibilizate).
S-a ajuns in starea de acum din cauza politicii lui Ion Iliescu si a urmasilor sai de la putere, care au avut ordin de la vestici sa distruga complet economia tarii (in primul rand industria) si sa ne transforme in colonie.
Noi pregatim in continuare mii de ingineri, dar nu mai exista fabrici in care sa lucreze, scoatem ingineri agronomi fara sa existe ferme agricole mari, care sa aiba nevoie de ei, fabricam "specialisti" in domenii inventate de profesori, ca sa-si mareasca numarul de ore (si salariile). Guvernantilor le convine situatia asta aberanta in care numai cine nu vrea nu este student, ca sa-i tina pe absolventii de liceu cu o ocupatie si nu ceara locuri de munca.
Daca industria nu s-ar fi distrus si ar fi incaput pe mainile unor romani (chiar si securisti, desi nu ar fi fost tocmai corect), dupa modelul chinezesc, acum ar fi fost locuri de munca suficiente iar invatamantul ar fi avut un "stapat" (patronatul) care nu i-ar fi lasat pe domnii profesori sa-si faca de cap. Asa este in tarile capitaliste dezvoltate. Profesorii executa ordinele date de cei care finanteaza calificarea fortei de munca, nu isi fac ei zgoande si infiinteaza sectii (specializari) pentru care nu exista oferta de locuri de munca.

Taxele nu vor rezolva problemele din invatamant. Numai aparitia patronatului din sectorul productiv va limpezi treburile.
Invatamantul trebuie sa ramana gratuit la orice nivel, dar sa se limiteze numarul locurilor de la buget si sa se dea examen de admitere serios.

M_D_L
2008-03-11 18:23:58

Vreti sa fiti studenti la fizica ? Va dam noi diploma si va descurcati dupa asta cum puteti

Ca sa-i pacaleasca pe absolventii de liceu si sa-i determine sa se inscrie la aceste facultati, au scos specializari noi (fizica-informatica, fizica-medicala, fizica mediului, etc), cu denumiri derutante, dar la care nu se invata ceva serios. Pentru cele mai multe nu exista locuri de munca. La nivelul unui judet nu sunt mai mult de zece posturi libere pentru "specialistii" in fizica mediului (de fapt posesori de diploma, pentru ca in realitate nu stiu sa faca nimic).
Candidatii sunt ca oile, care se iau una dupa cealalta si cad toate in prapastie. De vina sunt si parintii acestora, pentru ca se intereseaza mai mult de cariera lor, decat de viitorul copiilor. In loc sa se intereseze si sa vada concret despre ce este vorba (disciplinele studiate, dotarea laboratoarelor, posibilitati de angajare la terminarea studiilor), se duc din prima si pun dosarele de inscriere "legati la ochi". Cred ca sunt mult mai atenti atunci cand isi cumpara o pereche de pantofi (pe care ii arunca dupa un an), decat cand isi inscriu copiii la o facultate.
Si la facultatile de agronomie au dat navala la sectia de cadastru, parca am fi in America, la inceput cand se imparteau pamanturile. Sunt complet tampiti si nu se gandesc ce vor face la terminarea "studiilor".
O situatie dramatica este la sectia de fizica medicala (pentru care nici nu sunt locuri libere in spitale). Aici vin multe fete, absolvente de licee sanitare, care isi inchipuie ca vor iesi un fel de asistente cu facultate. Ele n-au habar de tehnica si de cum functioneaza aparatele medicale (electrocardiografe, aparate de analize de laborator, tomograful cu RMN, laserii, etc) si sunt socate cand afla ca in spital vor fi "doctori" de aparate. In loc sa invete cum functioneaza aparatura (electronica la greu, fizica aplicata) intreaba tot timpul : "Noi cand facem practica in spital? ".
Mult mai grav este faptul ca nici cei pusi sa-i invete pe studenti cum sa scoata un ban aplicand cunostintele de fizica, nu s-ar descurca daca s-ar angaja la patron sau intr-un spital (sunt la fel de habarnisti ca si cei pe care-i pregatesc). Nici macar nu s-au obosit sa stea de vorba cu medicii si fizicienii din spitale si sa vada cum se pune problema acolo. Fac totul dupa imaginatia lor, ba chiar isi bat joc. M-am uitat printr-un curs de Electronica Medicala si nu mi-a venit sa cred de ce am vazut acolo. Cursul era plin cu imagini de electrocardiograme (pe care in mod normal le interpreteaza medicul cardiolog), dar nu se spunea nimic despre cum este construit aparatul respectiv, cum se repara si cum se fac reglajele. Era practic imposibil sa tii un laborator la disciplina respectiva, pentru ca studentii nu invatau nimic la curs despre constructia aparaturii. Ar fi trebuit sa li se faca multa electronica (analogica + digitala), cu laboratoare serioase si dupa asta sa "puna botul" la tehnica medicala. In Occident se vorbeste mai mult despre ingineria medicala, decat despre fizica medicala. Singurul loc din spitale (cele mari) unde fizicienii nu sunt in pericol de a fi dati la o parte de catre ingineri, este la tratarea tumorilor canceroase cu radiatii (chestie deprimanta si periculoasa).


« Sumar articole
Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Cui foloseste rastignirea Serbiei (4248 afisari)
 Camera de luat vederi care vede pe sub haine (2463 afisari)
 Aplauze pentru balbe (2152 afisari)
 Noaptea negocierilor (2043 afisari)
 Serbia in deriva (1285 afisari)
 Michael Douglas trebuie sa-si mai faca urgent o operatie estetica  (3239 afisari)
 Actrita Goldie Hawn "intinereste" alaturi de un print musulman de 25 de ani (3177 afisari)
 In direct la TV: Prezentator luat pe sus de vijelia despre care relata (2548 afisari)
 CIA, asasinarea lui Aldo Moro si teoria conspiratiei (2392 afisari)
 Blugii stramti impiedica violul (2109 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00628 sec.