Ziua Logo
  Nr. 4166 de sambata, 23 februarie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »

Analize si comentarii

2008-02-23
Mache din Illinois (...@gmail.com, IP: 63.226.184...)
2008-02-23 06:09
Despre risc si castig

Rusii joaca tare si par a fi intr-o pozitie buna. Totusi ma tem ca au cam pierdut trenul spre dominarea Europei. Singura lor varianta este santajul energetic, care ar merge atat vreme cat europenii n-ar face nimic.

Variantele exista insa. Marin vorbea de etanol, care ar putea fi o solutie cel putin partiala sau cel putin de moment incazul Europei. Sa nu uitam ca Brazilia a realizat cu succes tranzitia la etanol de ani buni si azi e total independenta energetic.

In SUA se fac eforturi similare si productia de etanol creste semnificativ. In acelasi timp marii producatori de automobile, GM, Ford, Honda si intr-o oarecare masura Chrysler si Toyota vor scoate pe piata (cel putin primii) trei vehicule pe hidrogen pana la sfarsitul acestui deceniu. Europa este si ea probabil la acelasi nivel tehnologic si va putea face saltul fara probleme.

Agresivitatea Rusiei si miza ei pe o singura carte va duce in final la accelerarea eforturilor de implementare a energiilor alternative. Deci riscul pe care si-l asuma rusii azi se va transforma in succesul de maine al lumii civilizate.

acta_derbedeica din USA (...@yahoo.com, IP: 67.39.204...)
2008-02-24 08:24
Re: Despre risc si castig

La 2008-02-23 06:09:43, Mache a scris:

> In acelasi timp marii producatori de automobile, GM,
> Ford, Honda si intr-o oarecare masura Chrysler si Toyota vor scoate pe
> piata (cel putin primii) trei vehicule pe hidrogen pana la sfarsitul
> acestui deceniu. Europa este si ea probabil la acelasi nivel
> tehnologic si va putea face saltul fara probleme.
>
> Agresivitatea Rusiei si miza ei pe o singura carte va duce in final la
> accelerarea eforturilor de implementare a energiilor alternative. Deci
> riscul pe care si-l asuma rusii azi se va transforma in succesul de
> maine al lumii civilizate.
>
Auzi bre Mache, si de unde or sa cumpere GM, Honda, etc platina pentru catalizarea reactiei de ardere a hydrogenului? Nu de alta, dar platina nu prea "creste" decit in Rusia...De inlocuirea dependentei de tarile exportatoare de petrol, cu dependenta fata de Rusia (dependenta de platina) nu se vorbeste in Illinois? In alta ordine de idei, de unde ai informatia ca GM va scoate in doi ani o masina pe hydrogen? In '95 cind am venit in SUA, se dadea ca sigura informatia ca pina in 2004 30% din masinile din California vor merge pe pile de combustie. A, sau cind spui trei vehicole, te referi ad literam la trei masini, nu trei modele de masini. Pai au fost produse de mult...

Mache din Illinois (...@gmail.com, IP: 63.226.184...)
2008-02-24 16:35
Re: Despre risc si castig

La 2008-02-24 08:24:30, acta_derbedeica a scris:

> La 2008-02-23 06:09:43, Mache a scris:
>
> > In acelasi timp marii producatori de automobile, GM,
> > Ford, Honda si intr-o oarecare masura Chrysler si Toyota vor scoate pe
> > piata (cel putin primii) trei vehicule pe hidrogen pana la sfarsitul
> > acestui deceniu. Europa este si ea probabil la acelasi nivel
> > tehnologic si va putea face saltul fara probleme.
> >
> > Agresivitatea Rusiei si miza ei pe o singura carte va duce in final la
> > accelerarea eforturilor de implementare a energiilor alternative. Deci
> > riscul pe care si-l asuma rusii azi se va transforma in succesul de
> > maine al lumii civilizate.
> >
> Auzi bre Mache, si de unde or sa cumpere GM, Honda, etc platina
> pentru catalizarea reactiei de ardere a hydrogenului? Nu de alta, dar
> platina nu prea "creste" decit in Rusia...De inlocuirea dependentei de
> tarile exportatoare de petrol, cu dependenta fata de Rusia (dependenta
> de platina) nu se vorbeste in Illinois?

O sa o cumpere din Africa de Sud care asigura ~ 75%-80% din productia mondiala, urmata de Rusia si Canada. In alta ordine de idei nu toate variantele de pile de combustie necesita utilizarea extensiva a platinei.

Pe de alta parte varianta cu pile de combustie nu e singura cale de utilizare a hidrogenului. Primele motoarea functionale cu combustie de hidrogen (similare motoarele de la generatoarele electrice ce ard gaz metan) de care stiu eu au fost realizate la sfarsitul anilor '80.

> In alta ordine de idei, de
> unde ai informatia ca GM va scoate in doi ani o masina pe hydrogen?

Vezi link-urile de mai jos, vis a vis de staruintele celor 3 mari producatori in privinta masinilor cu hidrogen:

http://www.chevrolet.com/fuelcell/checkzipcode/

http://www.ford.com/innovation/environmentally-friendly/hydrogen/expanding-h2-fueling-infrastructure/hydrogen-fueling-station-363p

http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/?from=fcx.honda.com

Ford are de asemenea intentia de a arunca pe piata la sfarsitul anului viitor prima masina cu motor cu combustie de hidrogen. Ceilalti doi (GM si Honda) considera ca sunt destul de aproape de productia de serie a pilelor de combustie pentru a nu se mai incurca cu motorul cu combustie directa care din cauza reziduriilor de lubrificant ars ar putea avea probleme majore sa treca de normele Tier IV in SUA, in deceniul viitor.

> In
> '95 cind am venit in SUA, se dadea ca sigura informatia ca pina in
> 2004 30% din masinile din California vor merge pe pile de combustie.
> A, sau cind spui trei vehicole, te referi ad literam la trei masini,
> nu trei modele de masini. Pai au fost produse de mult...
>
Problema e ca pretul benzinei la pompa nu a cresut conform previziunilor. Cand am venit eu aici era in jur de $1/galon, azi e in jur de $3/galon. Atunci cand am venit in SUA, se dadea ca sigur $5-$6/galon in 3-4 ani, uite ca au trecut aproape 8 si suntem inca departe de acele previziuni sumbre.

Daca masina mea face in medie 12-14 mile la galon nu sunt deloc interesat sa-mi cumpar o masina mai scumpa pe hidrogen - chiar daca ideea surselor de energie alternativa ma incanta. Sotia mea a avut anul trecut momentele ei de "entuziasm ecologic". Si-a luat un SUV hibrid, si a inteles (din pacate, numai dupa vreo 6 luni) ca din punct de vedere financiar nu e oricum o afacere. A ramas doar cu bucuria ca planeta e mai putin poluata:)

Chestia legata de trecerea pe hidrogen nu e grevata de obstacole tehnologice ci de obstacole financiare. Atata timp cat petrolul ramane la preturi relativ scazute nu se justifica costurile de infrastructura necesitate de mainilie pe hidrogen. Dar daca se produce o criza acuta a petrolului, exista deja alternativele.

acta_derbedeica din USA (...@yahoo.com, IP: 67.39.204...)
2008-02-24 17:10
Re: Despre risc si castig

Sunt citeva tehnologii de pile de combustie, dar pentru aplicatii auto se dezvolta numai doua: PEMFC si SOFC. Toate companiile de care ai pomenit dezvolta tehnologia PEM pentru masini iar astea necesita Pt. Pt este si in Africa de Sud (de Canada nu am auzit, dar nu exclud), dar pentru a inlocui "flota" de masini pe combustie interna cu masini pe pile de combustie, un singur furnizor nu este suficient, si sincer, nu cred ca detine AS atitea rezerve cit spui. Eu sunt implicat in dezvoltarea tehnologiei PEM si am colaborat intimplator cu toate firmele de care vorbesti. Stiu exact care sunt limitele actuale ale tehnologiei si infrastructurii. Rusii (o firma care detine minereurile de platina-paladium) cumpara si detin in coproprietate firme americane de pile de combustie, numai pentru a fi sigura ca tehnologia se dezvolta. Americanii sunt interesati sa aiba resursele de Pt asigurata. De inlocuirea dependentei fata de tarile arabe cu dependenta fata de Rusia se vorbeste deschis si este o fraza cheie a Departamentului de Energie. Folosirea hydrogenului molecular pentru motoare cu combustie interna nu aduce avantaje fata de hydrocarburi, pentru ca randamentul in transformarea energiei chimice in caldura si apoi in lucru mecanic este mic comparativ cu randamentul pilelor de combustie. Tehnologii experimentale se folosesc, dar nu este adevarat ca lumea e gata sa schmbe tehnologia actuala.

Mache din Illinois (...@gmail.com, IP: 63.226.184...)
2008-02-24 21:06
Re: Despre risc si castig

La 2008-02-24 17:10:14, acta_derbedeica a scris:

> Sunt citeva tehnologii de pile de combustie, dar pentru aplicatii auto
> se dezvolta numai doua: PEMFC si SOFC. Toate companiile de care ai
> pomenit dezvolta tehnologia PEM pentru masini iar astea necesita Pt.
> Pt este si in Africa de Sud (de Canada nu am auzit, dar nu exclud),
> dar pentru a inlocui "flota" de masini pe combustie interna cu masini
> pe pile de combustie, un singur furnizor nu este suficient, si sincer,
> nu cred ca detine AS atitea rezerve cit spui.

Mon cher,

Daca ai o oarecare implicare in povestea asta stii ca platina nu e singurul catalizator pentru pilele de combustie si ca se poate folosi bine merci paladiu (care e totusi foarte rar si el) sau pur si simplu pudra de de fier pur extrem de fina si pura...

Dar daca tot am atins subiectul platinei uite mai jos lista principalilor producatori:

http://www.indexmundi.com/en/commodities/minerals/platinum-group_metals/platinum-group_metals_t5.html


> Eu sunt implicat in
> dezvoltarea tehnologiei PEM si am colaborat intimplator cu toate
> firmele de care vorbesti. Stiu exact care sunt limitele actuale ale
> tehnologiei si infrastructurii. Rusii (o firma care detine minereurile
> de platina-paladium) cumpara si detin in coproprietate firme americane
> de pile de combustie, numai pentru a fi sigura ca tehnologia se
> dezvolta.

Poti te rog sa dai si tu numele firmei rusesti in cauza? Banuiesc ca nu-i secret de serviciu:)

> Americanii sunt interesati sa aiba resursele de Pt
> asigurata. De inlocuirea dependentei fata de tarile arabe cu
> dependenta fata de Rusia se vorbeste deschis si este o fraza cheie a
> Departamentului de Energie. Folosirea hydrogenului molecular pentru
> motoare cu combustie interna nu aduce avantaje fata de hydrocarburi,
> pentru ca randamentul in transformarea energiei chimice in caldura si
> apoi in lucru mecanic este mic comparativ cu randamentul pilelor de
> combustie.

Motoarele cu combustie de hidroigen au totusi un avantaj major care ti-a scapat: elimina dependenta lmii civilizate fata de rusi si arabi. E adevarat ca daca o masina pe benzina merge cam 300 mile cu un plin, una cu combustie de hidrogen va merge probabil sub 200 de mile. Chestia asta a fost agitata ca un impediment major la momentul in care s-a pus problema lansarii masinilor cu etanol. Totusi astazi mare parte din masinile vandute in SUA sunt pe etanol, iar Brazilia a trecut cu totul pe etanol si e 100% independenta energetic de ani buni.

> Tehnologii experimentale se folosesc, dar nu este adevarat
> ca lumea e gata sa schmbe tehnologia actuala.
>
Daca ai fi implicat in povestea asta cu adevarat ai fi stiut ca exista mai mult de trei masini pe hidrogen in SUA si ca mai mult anul asta doi producatori se vor apuca sa le ofere in lease "tehnologia experimentala", asa cum ai putut vedea la link-urile pe care ti le-am dat anterior.

Din nou problema nu e de ordin tehnologic cide ordin financiar. Petrolul e inca destul de ieftin ca sa merite eforturile de schimbare a infrastructurii...


     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Cariera de exceptie ruinata de un set de poze porno (4682 afisari)
 Romania sub presiunea Kosovo (2797 afisari)
 Rusia ameninta cu forta militara (2644 afisari)
 Regina-mama Elena, "Dreapta a popoarelor" (2213 afisari)
 Retelele musulmane de informatii din Kosovo (2209 afisari)
 Guvernul Ungariei sprijina pretentiile autonomiste ale secuilor (2647 afisari)
 Pantofi cu toc fara toc la numai 4.000 de euro (2443 afisari)
 Cu plagiatul la Eurovision (2125 afisari)
 Nastase: Boc, un papagal cu cravata portocalie, ce repeta ce spunea Basescu acum patru ani (1792 afisari)
 Hitler picta tablouri cu Alba ca Zapada si cei sapte pitici (1708 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00765 sec.