Ziua Logo
  Nr. 4140 de joi, 24 ianuarie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »

Analize si comentarii

2008-01-24

Comentarii: 14, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

Onesti
2008-01-24 08:34:13

Viitorul Romaniei e incert din cauza dezastrului tradicean...

Economia a suferit un puternic recul in acesti ani de guvernare PeNaLa, din cauza incompetentei crase a clanului mafiot in administrarea manageriala a tarii.
Singurul lucru la care s-au priceput PeNaLii a fost furtul din buzunarele noastre, ale tuturor Romanilor fara nici o retinere, fara nici o jena...
Leul s-a prabusit zilele trecute sub povara imenselor promisiuni electorale facute de PeNaLi doar de dragul de a-si pastra scaunul caldutz...
Fara indoiala, tradicenii vor incerca sa lege in fel si chip prabusirea leului de problema creditelor din Statele Unite pentru locuinte, de randamentul viermilor de matase din China sau de criza de apa de pe Marte...
Oare de ce au plecat milioanele de Romani din tara ? De bine ce le era ?
Nuuuuuu.....au plecat din cauza dezastrului tradicean, al economiei care este la pamant, al jecmanelii promovate fara nici o rusine de aceasta guvernare desantata...
Dar nu va fie frica, la vot ii vom trimite langa verii taranisti.....

cetateanu
2008-01-24 11:19:13

cu depresivii,sinucigasii si mizeria fizica de pe strazi si trotuare, ce facem?

Care dezvoltare si prosperitate dle. Lefter(aveti un nume predestinat?)?
Cititi va rog articolul din GANDUL cu cei 3 milioane de depresivi !!!
Probabil dv. mergeti exclusiv cu masina, nu puneti piciorusul pe trotoare!
sunt intr-un hal de mizerie de nedescris! De ce nu scrieti despre starea de curatenie a orasului! vreti sa edulcorati mizeria asta de societate,de ce/ la ce foloseste?

Omul cu Picioare foarte Paroase
2008-01-24 11:37:19

Tariceanu criminalu' si pretinu' lui - Patriciu.. vedea-i'asi patricieni parpalitzi la foc mic..

.. Nu stiu cum e chestia asta - ca si pe Ceausesti - cu cat ii blestema lumea cu naduf si cu sarg, cu atat le mergea mai bine...

alwis46
2008-01-24 12:28:51

De ce e viitorul incert ?

D-aia, pentru ca e viitor .
Matale chiar v-ar placea sa stiti ce va asteapta pana cand vi se rupe ata vietii ?
Mira-m-as !
Nici macar trecutul nu mai este sigur, el este in functie de cine scrie de spre el.
Singura certitudine este ca viitorul este incert.

P.S.
Oops, am comis-o !

Arogantu'
2008-01-24 13:13:20

Iar ai adormit cu capul pe manifest !

Mai intoarce foaia - nu vezi ca are acelasi text ca si trecutele dati ?

PS Vezi ca vreo doi ani si jumatate PeDa-Lacii au fost la guvernare !
Ia cintarul si vezi cite litanii li se cuvin pentru asta, ca de bordureni si asfalteni nu indraznesc sa mai pomenesc !

La 2008-01-24 08:34:13, Onesti a scris:

> Economia a suferit un puternic recul in acesti ani de guvernare
> PeNaLa, din cauza incompetentei crase a clanului mafiot in
> administrarea manageriala a tarii.
> Singurul lucru la care s-au priceput PeNaLii a fost furtul din
> buzunarele noastre, ale tuturor Romanilor fara nici o retinere, fara
> nici o jena...
> Leul s-a prabusit zilele trecute sub povara imenselor promisiuni
> electorale facute de PeNaLi doar de dragul de a-si pastra scaunul
> caldutz...
> Fara indoiala, tradicenii vor incerca sa lege in fel si chip
> prabusirea leului de problema creditelor din Statele Unite pentru
> locuinte, de randamentul viermilor de matase din China sau de criza de
> apa de pe Marte...
> Oare de ce au plecat milioanele de Romani din tara ? De bine ce le era
> ?
> Nuuuuuu.....au plecat din cauza dezastrului tradicean, al economiei
> care este la pamant, al jecmanelii promovate fara nici o rusine de
> aceasta guvernare desantata...
> Dar nu va fie frica, la vot ii vom trimite langa verii taranisti.....
>

Onesti
2008-01-24 18:49:27

Re: Viitorul Romaniei e incert din cauza dezastrului tradicean...

Cand spui asfalteni...te referi cumva la contractul Bechtel ...negociat de PSD la miliarde Euro si trecut asa...cu putin trafic de influenta de PeNaLi la 5 miliarde Euro ???
Eu inteleg ca Partidul PeNal are nevoie de fonduri, dar sa binevoiasca sa se abtina de la furturi....
Probbail si-au trasi pt ei cu ocazia aceasta vreaun miliard....doua...
Dar mai bine sa ne abtinem de la comentarii...va fi rolul DNA-ului sa-i intrebe din vara...

Zenn
2008-01-24 19:11:40

Nene Leftere nici macar nu stii directia aia la care te referi. Ca daca ai stii, te-ai ingrozi...

"am facut deja primii pasi in directia dezvoltarii si a prosperitatii "


P.S. "Prosperitatii" cui?

Shadow
2008-01-24 19:30:25

Re: Io zic onesti sa ramai la septic

Unde ai zis ca l-ai votat pe EC in 92.

> Cand spui asfalteni...te referi cumva la contractul Bechtel
> ...negociat de PSD la miliarde Euro si trecut asa...cu putin trafic de
> influenta de PeNaLi la 5 miliarde Euro ???

Contractul ala a trecut de la psd-eii "hoti si rau intentionati" la pd-ul prezidential si bun care l-a renegociat. Atat de bine ca din prima negociere a sarit cu 1 miliard jumate. Traiasca dobre. Nemultumit de renegociere dobre a antamat o alta negociere care a iesit cum "trebuia"(cum vroia sefu adica). Ajuns el ministrel berceanu a luat-o in barba si a trebuit si el sa il renegocieze pt ca ala de iesise bine la pret era (mare e Gradina specialistilor in transporturi prezidentiali) doar in 2D. Adica pleca de la ideea ca suprafata pe care se construia era perfect plana. Nu tu vai, nu tu viaducte si nu tu cursuri de apa. Renegociat a ajuns la aproape 7 miliarde. Deci cine sunt penalii?

Onesti
2008-01-24 19:55:21

Re: Viitorul Romaniei e incert din cauza dezastrului tradicean...

Chestia cu 2D e slabutza rau...
De la 2 miliarde cat au negociat pesedeii si care reprezenta suma pentru care s-a semnat contractul prin atribuire directa de lucrare....sarise la vreo 3-3.5....in vremea lui Berceanu
Dar de aici si pana la 7 e cale lunga .....ca sa ajunga pana pe la Paris...la tine :))
In orice caz, tradicenii nu s-au lasa pana nu au tras si de aici ....
Ca de....hotii o duc bine acum si traiul bun cu cheltuiala se tine...
Cat despre ...septic...e clar ca esti la infirmerie acolo...in Franta...si nu cunosti infernul economic de aici decat poate din relatarile parintilor....bucurosi nevoie mare ca Tradiceanu le-a majorat pensiile..
Te-ai intrebat insa vreodata care este pretul imens platit pentru acele pensii de toti romanii ?
Deja Euro s-a dus in sus de tot....targetul de inflatie va fi imposibil de atins si de tinut sub control...iar utilitatile si preturile la principalele bunuri de consum au luat-o razna de tot....

Arogantu'
2008-01-24 19:59:08

Iar ai adormit cu capul pe manifest si te-ai trezit buimac ?

Ntz !
Daca autostrada nici nu a apucat sa fie construita - in mod logic nu aici e vorba de asfaltaci !
Ia mai cauta - ce zici de A1 "refacuta" ... praf pe vremea ministeriatului lui Popeye?

La 2008-01-24 18:49:27, Onesti a scris:

> Cand spui asfalteni...te referi cumva la contractul Bechtel
> ...negociat de PSD la miliarde Euro si trecut asa...cu putin trafic de
> influenta de PeNaLi la 5 miliarde Euro ???
> Eu inteleg ca Partidul PeNal are nevoie de fonduri, dar sa binevoiasca
> sa se abtina de la furturi....
> Probbail si-au trasi pt ei cu ocazia aceasta vreaun
> miliard....doua...
> Dar mai bine sa ne abtinem de la comentarii...va fi rolul DNA-ului
> sa-i intrebe din vara...
>

Shadow
2008-01-24 20:09:18

Re: ramai la septic onesti

>Chestia cu 2D e slabutza rau...
>De la 2 miliarde cat au negociat pesedeii si care reprezenta suma pentru care >s-a semnat contractul prin atribuire directa de lucrare....sarise la vreo 3-3.5....in >vremea lui Berceanu

Pe vremea lui berceanu se prindeau de 2D. Eu stiu ca e slabuta ca competenta dar ce sa-ti fac ca sunt ai specialistului numarul 1 in asfalturi. Ala care a cerut inlocuirea kilometrilor de autostrada facuta cu tonele de mixtura asfaltica.

>Dar de aici si pana la 7 e cale lunga .....ca sa ajunga pana pe la Paris...la tine >:))
>In orice caz, tradicenii nu s-au lasa pana nu au tras si de aici ....
>Ca de....hotii o duc bine acum si traiul bun cu cheltuiala se tine...

Deci "recapituleaza" ca matale nu ai ajuns nici la 7 esti tot sub 5. Si nu e vina de Franta.

>Cat despre ...septic...e clar ca esti la infirmerie acolo...in Franta...si nu cunosti >infernul economic de aici decat poate din relatarile parintilor....bucurosi nevoie >mare ca Tradiceanu le-a majorat pensiile..

Cunosc mai bine decat tine traiul romanesc. Nu numai ca intretin mai mult decat o familie dar mai dau si niscaiva salarii la niste angajati. Deci mai sapa la infirmerie ca poate dai de poarta spitalului.

>Te-ai intrebat insa vreodata care este pretul imens platit pentru acele pensii de >toti romanii ?

Stiu care este pretul. Si nu odata am considerat masura proasta (arhiva poate fi citita). Ce sa-ti fac daca masura aia a fost printre putinele votate cu majoritate absoluta in parlament.

>Stiu care
>Deja Euro s-a dus in sus de tot....targetul de inflatie va fi imposibil de atins si >de tinut sub control...iar utilitatile si preturile la principalele bunuri de consum >au luat-o razna de tot....

In sfarsit cotizez si eu mai putin :-). Iar exportatorii incep si ei sa respire

Onesti
2008-01-24 20:11:56

Re: Viitorul Romaniei e incert din cauza dezastrului tradicean...

Arogantule....TREZIREA !
Ca tara geme...

Eu nu am spus ca s-a terminat autostrada Bechtel...
Am spus ca s-a lucrat la ea si se lucreaza in continuare...deja s-a ajuns in judetul Salaj in localitatea Port, comuna Marca si se organizeaza legatura cu tronsoanele din Bihor...
Deja Bechtel a incasat o parte din bani...

Dar problema nu este aceasta.. Dle Arogant....ci faptul ca pretul final va depasi probabil 10 miliarde de Euro (platiti de toti Romanii din tara)..bani din care o buna parte vor merge la oligarhi...la nesimtitii de PeNaLi..

Arogantu'
2008-01-24 20:17:35

Iar ai adormit cu capul pe manifest si te-ai trezit buimac ? - Ia, maistre !

O fi gemind tara - dar ia citeste mai jos sa afli din cauza cui !
Vrei sa explici care este contributia PNL la evolutia pretului contractului Bechtel - daca ultimul ministru pedalac a fost in post pina in Aprilie 2007 ? Ai dreptate - sint PENALI, dar nu de la PNL - ci de la partidul cu pedale !

<<Pretul corect al Autostrazii Transilvania: 7,2 miliarde de euro
de Academia Catavencu
Miercuri, 12 septembrie 2007, 0:00


Din ciclul "Ce ne da Nastase noua?", azi avem si raspunsul: "La oua". Sau, daca preferati ceva mai multa acuratete, nu chiar noua ne da, ci ii da la oua bugetului de stat.

Care, cit e el de rupt in cur, va trebui sa-si rupa de la gura nu 2,2 miliarde de euro pentru Autostrada Transilvania, ci fix 7,2 miliarde de euro, adica de peste trei ori mai mult decit ne-a mintit Nastase ca le vom plati americanilor de la Bechtel.

Orban a facut pe el cind a vazut pretul final
In iunie 2007, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a intocmit un memorandum. Acesta prezinta o analiza cu privire la costurile Autostrazii Transilvania (Brasov - Cluj - Bors). Pe scurt, autostrada este o scumpete. La propriu.

Valoarea actualizata a contractului pentru constructia autostrazii este de (a se holba ochii aici!) 7,2 miliarde de euro (sapte miliarde si doua sute de milioane de euro)!!! Colectivul de specialisti al CNADNR a stabilit ca, pina la sfirsitul contractului, costurile de executie vor creste de mai mult de trei ori, respectiv cu cinci miliarde de euro.

La momentul semnarii contractului intre CNADNR si Bechtel, in 2003, valoarea lucrarilor era de 2,241 miliarde. Raportul a plecat de la Mihai Grecu, directorul general al CNADNR, si a ajuns pe biroul lui {ica Orban, ministrul Transporturilor, de unde ar fi trebuit sa plece la Tariceanu.

Cind a vazut pozna de act, dom&#8217; ministru a scuipat repede vreo doua mascari si i-a trimis inapoi calul troian lui Grecu. Prin urmare, mamaliga asta fierbinte a fost aruncata in fundul unui sertar al CNADNR si lasata sa zaca pina la noi ordine.

Nastase a facut pe noi cind a semnat pretul initial
Va spuneam ca pretul contractului a pornit de la 2,241 miliarde de euro. Suma reprezinta valoarea totala a lucrarilor si este rezultatul studiului de fezabilitate intocmit in 2003. El continea estimari privind valoarea totala a lucrarilor de constructie si traseul viitoarei sosele.

Pina in prezent, aceste estimari au dovedit ca au tot atitea sanse sa fie reale pe cit au avut sarmanii aia de la OTV sa cistige la Loto. Dupa 2004, s-au realizat si Proiectul Tehnic si Detaliile de executie pentru doua dintre sectiunile viitoarei autostrazi (cele care sint acum in lucru: 2B - Cimpia Turzii - Cluj Vest - si 3C, Suplacu de Barcau - Bors).

Proiectul Tehnic pentru o patrime din autostrada contine cifre exacte si a permis efectuarea unor calcule exacte ale costurilor totale ale lucrarilor. Astfel, a aparut suma de 3,527 miliarde de euro pentru toata autostrada. La aceasta valoare se adauga cotele de indexare prevazute in clauza 12.1 D a contractului, TVA-ul si iata, totalul s-a facut 7,2 miliarde de euro!

1 km de autostrada = 17 milioane de euro
Nu va mai ciupiti, nu va mai frecati la ochi. E pe bune. Banii astia sint pe cale sa va fuga din buzunare catre o lume mai buna. Sa vedem, pe sectiuni, cum s-au transformat carutele de bani initiale in basculante cu gabarit depasit.

In ordinea numarului de kilometri de pe tricou, incepem cu sectiunea 3C (Suplacu de Barcau - Bors, 64 km), una dintre cele doua la care lucreaza Bechtel. Aceasta sectiune va inregistra, conform memorandumului, o crestere de 6,15 milioane de euro pe kilometru (de la 3,35 la 9,5 milioane).

Urmeaza sectiunea 3B (Mihailesti - Suplacu de Barcau, 76 km), cu o crestere de doar 6,09 milioa&#172;ne de euro pe kilometru, care da un total de 463 de milioane de euro (adica de la 6,18 la 12,27 milioane de euro pe kilometru) pe sectiune. Ce-i drept, cea de-a doua sectiune la care lucreaza Bechtel, 2B (Cimpia Turzii - Cluj Vest, 54 km), sta mai prost.

Pretul per kilometru nu va creste decit cu 4,39 milioane de euro (de la 6,35 la 10,74 de milioane). Deci, baieti, ne miscam si noi mai cu talent? Ce naiba, avem incredere in voi: doar 17 milioane de euro pe kilometrul de autostrada, in medie? Stim ca se poate mai mult.

Cum s-a ajuns aici? Simplu: clauza si efect
Cresterile astea de neam prost se datoreaza unor clauze din contract care nu pot fi controlate de CNADNR. In primul rind, contractul nu are o valoare fixa, ci doar o "Valoare tinta", astfel ca preturile pot creste fara limita. Clauza 12.1 D, de exemplu, impune reactualizarea preturilor din contract.

Doar prin aplicarea ei se ajunge la o valoare a lucrarilor cu 132,26% mai mare decit cea initiala. Inca 644 de milioane de euro inseamna exproprieri, proiecte tehnice, consultanta si, preferatele noastre, "cheltuieli diverse si neprevazute" (asa scrie in contract).

Prin contract, statul s-a angajat sa achite si suma de 176 de milioane de euro, ce reprezinta taxe vamale pentru "Utilajele si echipamentele antreprenorului". In cazul in care CNADNR intirzie cu platile, devine fericita cistigatoare a unor penalitati de pina la 45 de milioane de euro.

De asemenea, le platim bechtelilor 70 de milioane de euro "Mobilizarea" (birouri, spatii de intretinere si tabere) si 144 de milioane "Costuri indirecte de capital". Deocamdata, putem sa stam linistiti. Nu ne-au luat si femeile. Inca.

As da reziliere de la mine, sa nu te mai platesc pe tine
Daca va ginditi ca mai rau nu se poate, aveti dreptate. Ba chiar, desi nu v-ati fi asteptat la asa ceva de la stat, se poate si mai bine. Adica statul roman, rupt in cur de contractul asta, din orice pozitie ai privi isprava celor care l-au semnat, poate sa ia masuri pentru reducerea costurilor autostrazii.

Solutia radicala este rezilierea unilaterala a contractului de catre CNADNR (recomandare facuta, de altfel, in memorandumul invocat pina acum). Conform studiului de fezabilitate, autostrada are opt sectiuni si o lungime totala de 415 km. In prezent, Bechtel lucreaza la doua dintre acestea, 2B (Cimpia Turzii - Cluj Vest) si 3C (Suplacu de Barcau - Bors).

Memorandumul elaborat de drumari recomanda beneficiarului rezilierea contractului dupa finalizarea celor doua sectiuni, care ar trebui sa aiba loc in 2008. Ulterior, CNADNR poate organiza alte licitatii pentru executia celorlalte sectiuni. De asemenea, se poate incerca renegocierea unor clauze pentru reducerea costurilor.

Este vorba despre penalitatile pentru intirzierea platilor (45 de milioane) si ratele de neutilizare a echipamentelor pentru sectoarele unde au fost incepute lucrarile (3 milioane de euro pe luna pentru fiecare sector).

Integral in Academia Catavencu. >>

La 2008-01-24 20:11:56, Onesti a scris:

> Arogantule....TREZIREA !
> Ca tara geme...
>
> Eu nu am spus ca s-a terminat autostrada Bechtel...
> Am spus ca s-a lucrat la ea si se lucreaza in continuare...deja s-a
> ajuns in judetul Salaj in localitatea Port, comuna Marca si se
> organizeaza legatura cu tronsoanele din Bihor...
> Deja Bechtel a incasat o parte din bani...
>
> Dar problema nu este aceasta.. Dle Arogant....ci faptul ca pretul
> final va depasi probabil 10 miliarde de Euro (platiti de toti Romanii
> din tara)..bani din care o buna parte vor merge la oligarhi...la
> nesimtitii de PeNaLi..
>

Onesti
2008-01-24 20:27:46

Shadow...de ce fugi de realitate ?


« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Silueta umana pe Marte (5965 afisari)
 Energie electrica din Sahara (3042 afisari)
 Carla Bruni, goala, cu o verigheta pe deget (2960 afisari)
 Reteaua "Patapievici - Liiceanu" (2746 afisari)
 Mitocanizarea politicii (2277 afisari)
 Vaccinul anti-cancer a primit unda verde (2898 afisari)
 Unirea Principatelor, "sarbatorita" cu huiduieli (2015 afisari)
 Ceausescu ar putea fi deshumat (1961 afisari)
 SUA pregatesc primii soldati cyborg (1840 afisari)
 Patriciu: Sansa Romaniei - depozitele de gaze naturale (1832 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01175 sec.