Ziua Logo
  Nr. 4064 de vineri, 19 octombrie 2007 
 Cauta:  
  Detalii »

Social

2007-10-19
M_D_L (...@email.ro, IP: 193.231.40...)
2007-10-19 17:49
Agentia Nationala Pentru Incurajarea Somajului

Este vorba despre ansamblul institutiilor de invatamant superior, care se ocupa mai mult cu mascarea somajului.

Invatamantul pregateste in principal forta de munca. Sunt doua componente de baza: cultura generala si pregatirea profesionala (scoli de meserii, licee industriale, universitati).
In tarile capitaliste cu structura politica si sociala stabilizata de multi ani, deciziile importante in domeniul invatamantului le iau cei bogati (patronatul), care au nevoie de salariati bine pregatiti, ca sa scoata cat mai multi bani.
Patronii au consilieri care le spun ce anume este mai indicat sa se predea in scoli (cata matematica si limbi straine, ce capitole din fizica si chimie, care sa fie raportul dintre teorie si practica, etc). Si angajatii din guvern si ministere sunt tot in subordinea proprietarilor de intreprinderi.
In consecinta exista o planificare in privinta numarului de ingineri, profesori, medici, muncitori, etc si lucrurile nu se fac la intamplare, sau dupa cum vor profesorii. Nici nu se pune problema autonomiei unitatilor de invatamant (in forma aberanta de la noi). Cand nu sunt locuri de munca suficiente se mai pregatesc si in plus, pentru a prelungi perioada de scolarizare si implicit sa se mascheze putin somajul (la comanda politica). Se mai inampla si pe la ei lucruri dintr-astea.
La noi, in perioada comunista planificarea era facuta de aparatul de partid (patronii de atunci) si era cat de cat ordine.
Acum am ajuns o colonie, fara industrie si cu o agricultura primitiva.
In urma loviturii de stat din anul 1989, au venit la putere indivizi care lucrau de mult timp pentru serviciile secrete occidentale, care ne-au terminat definitiv. Au facut praf si pulbere tot ce s-a construit in ultimii o suta de ani (ma refer la capacitatile de productie), au vandut flota, padurile, petrolul, bancile, terenurile agricole si drept recompensa au fost lasati sa fure din proprietatile statului si sa se imbogateasca.
Au fost pusi in functii inalte tot felul de ciumeti (vezi cazul Remes-Muresan), "parasute", escroci ordinari si rudele acestora.
Cu cateva sute de indivizi, occidentalii au ingenunchiat un popor intreg. Asta a fost posibil din cauza prostiei (in primul rand) si lasitatii populatiei, care a asistat neputincioasa la toata mascarada asta numita "tranzitie spre democratie". N-au zis nici miau, cand au fost lasati pe drumuri si intreprinderile (multe cu dotari excelente) au fost distruse.
Maria Sa Ion Iliescu si cei din grupul diversionist, stiind ca vor inchide fabricile si nu mai au nevoie de noi angajati, ca sa-i pacaleasca pe absolventii de liceu si sa nu ceara locuri de munca (si locuinte, ca orice tanar care dupa angajare se casatoreste si face copii), i-au bagat pe toti la facultati. Au triplat numarul de locuri si astfel au ajuns sa fie studenti tineri cu goluri mari in pregatire, care n-ar fi o facultate in conditii normale nici daca se duceau la vrajitoare sa le faca farmece. Au conditionat salariile profesorilor de numarul de studenti (finantare de la buget/nr. studenti) si s-a ajuns ca profesorii sa-i ia pe candidati de pe strada, cu arcanul (prin cunostine, rude, etc), ca sa nu fie dati afara. Au aparut si situatii in care grupe intregi de asa zisi studenti, care nu au frecventat deloc cursurile, nu sunt exmatriculati ca sa nu se piarda finantarea.
De materiile predate ce sa mai zic. Face fiecare ce-i place si ii trece prin cap. Nu este nicio corelatie intre comanda sociala si ce se face la facultati.
Scot rebuturi pe banda. Si atunci cand profesorii sunt bine pregatiti si au si dotari, nu-i invata pe studenti ce trebuie, de teama ca dupa absolvire ii vor concura (conflict de interese). Au intalnit un caz bizar, in care un inginer de la Politehnica nu-i invata pe studenti sa programeze microcontrolere (din seria PIC-urilor de la Microchip), pentru ca omul avea o firma care se ocupa cu asa ceva si nu dorea sa imparta piata cu altii. Freca menta cu lucruri stiute de toata lumea.
Daca ar fi fost in Franta (de exemplu) si ar fi aflat sefii cei mari din industrie, dadeau cu el de nu se vedea.
Invatamantul nu este bine structurat pentru ca societatea este dezorganizata. "Boierii" nostri ce ocupa cu cele mai primitive activitati (bisnitaresc curentul electric, comert, hoteluri, constructii de locuinte), care nu necesita o pregatire deosebita. Ei nu au nevoie de specialisti, de electronisti adevarati, de proiectanti de avioane, de ingineri in domeniul electrotehnicii sau metalurgiei, etc.
Acum se fac multi bani din specula cu terenuri, cu fierul vechi si lemn (mobila), cu ciment si materiale de constructii, cruci de marmura, cartofi si oua, etc.
Deci nu profesorii sunt de vina, pentru ca ei sunt niste simpli executanti.
Daca guvernantii ar zice ca trebuie sa-i invete pe elevi si studenti sa fabrice bombe cu neutroni, asta ar face. S-ar apuca sa toceasca din nou, ar mai face niste cursuri prin Iran, China si Rusia si ar scoate impreuna cu elevii, la atelierul scoala, vagoane de bombe.



simiondan din timisoara (...@yahoo.com, IP: 89.123.10...)
2007-10-19 18:29
Re: Agentia Nationala Pentru Incurajarea Somajului- buna analiza!


"Cu cateva sute de indivizi, occidentalii au ingenunchiat un popor intreg. Asta a fost posibil din cauza prostiei (in primul rand) si lasitatii populatiei, care a asistat neputincioasa la toata mascarada asta numita "tranzitie spre democratie". N-au zis nici miau, cand au fost lasati pe drumuri si intreprinderile (multe cu dotari excelente) au fost distruse."

cu un singur amendament- neputinta nu provine numai din prostie si lasitate!
neputinta de care vorbesti, draga mdl , pentru ca intr-adevar ai sesizat foarte corect adevarata cauza , cred eu ca provine din nestiinta sau dezinteresul lumii intregi de a gestiona pentru binele public, trecerea de la comunism la capitalism. sunt lucruri care tin de timp. mult!







La 2007-10-19 17:49:21, M_D_L a scris:

> Este vorba despre ansamblul institutiilor de invatamant superior, care
> se ocupa mai mult cu mascarea somajului.
>
> Invatamantul pregateste in principal forta de munca. Sunt doua
> componente de baza: cultura generala si pregatirea profesionala (scoli
> de meserii, licee industriale, universitati).
> In tarile capitaliste cu structura politica si sociala stabilizata de
> multi ani, deciziile importante in domeniul invatamantului le iau cei
> bogati (patronatul), care au nevoie de salariati bine pregatiti, ca sa
> scoata cat mai multi bani.
> Patronii au consilieri care le spun ce anume este mai indicat sa se
> predea in scoli (cata matematica si limbi straine, ce capitole din
> fizica si chimie, care sa fie raportul dintre teorie si practica,
> etc). Si angajatii din guvern si ministere sunt tot in subordinea
> proprietarilor de intreprinderi.
> In consecinta exista o planificare in privinta numarului de ingineri,
> profesori, medici, muncitori, etc si lucrurile nu se fac la
> intamplare, sau dupa cum vor profesorii. Nici nu se pune problema
> autonomiei unitatilor de invatamant (in forma aberanta de la noi).
> Cand nu sunt locuri de munca suficiente se mai pregatesc si in plus,
> pentru a prelungi perioada de scolarizare si implicit sa se mascheze
> putin somajul (la comanda politica). Se mai inampla si pe la ei
> lucruri dintr-astea.
> La noi, in perioada comunista planificarea era facuta de aparatul de
> partid (patronii de atunci) si era cat de cat ordine.
> Acum am ajuns o colonie, fara industrie si cu o agricultura
> primitiva.
> In urma loviturii de stat din anul 1989, au venit la putere indivizi
> care lucrau de mult timp pentru serviciile secrete occidentale, care
> ne-au terminat definitiv. Au facut praf si pulbere tot ce s-a
> construit in ultimii o suta de ani (ma refer la capacitatile de
> productie), au vandut flota, padurile, petrolul, bancile, terenurile
> agricole si drept recompensa au fost lasati sa fure din proprietatile
> statului si sa se imbogateasca.
> Au fost pusi in functii inalte tot felul de ciumeti (vezi cazul
> Remes-Muresan), "parasute", escroci ordinari si rudele acestora.
> Cu cateva sute de indivizi, occidentalii au ingenunchiat un popor
> intreg. Asta a fost posibil din cauza prostiei (in primul rand) si
> lasitatii populatiei, care a asistat neputincioasa la toata mascarada
> asta numita "tranzitie spre democratie". N-au zis nici miau, cand au
> fost lasati pe drumuri si intreprinderile (multe cu dotari excelente)
> au fost distruse.
> Maria Sa Ion Iliescu si cei din grupul diversionist, stiind ca vor
> inchide fabricile si nu mai au nevoie de noi angajati, ca sa-i
> pacaleasca pe absolventii de liceu si sa nu ceara locuri de munca (si
> locuinte, ca orice tanar care dupa angajare se casatoreste si face
> copii), i-au bagat pe toti la facultati. Au triplat numarul de locuri
> si astfel au ajuns sa fie studenti tineri cu goluri mari in pregatire,
> care n-ar fi o facultate in conditii normale nici daca se duceau la
> vrajitoare sa le faca farmece. Au conditionat salariile profesorilor
> de numarul de studenti (finantare de la buget/nr. studenti) si s-a
> ajuns ca profesorii sa-i ia pe candidati de pe strada, cu arcanul
> (prin cunostine, rude, etc), ca sa nu fie dati afara. Au aparut si
> situatii in care grupe intregi de asa zisi studenti, care nu au
> frecventat deloc cursurile, nu sunt exmatriculati ca sa nu se piarda
> finantarea.
> De materiile predate ce sa mai zic. Face fiecare ce-i place si ii
> trece prin cap. Nu este nicio corelatie intre comanda sociala si ce se
> face la facultati.
> Scot rebuturi pe banda. Si atunci cand profesorii sunt bine pregatiti
> si au si dotari, nu-i invata pe studenti ce trebuie, de teama ca dupa
> absolvire ii vor concura (conflict de interese). Au intalnit un caz
> bizar, in care un inginer de la Politehnica nu-i invata pe studenti sa
> programeze microcontrolere (din seria PIC-urilor de la Microchip),
> pentru ca omul avea o firma care se ocupa cu asa ceva si nu dorea sa
> imparta piata cu altii. Freca menta cu lucruri stiute de toata lumea.
> Daca ar fi fost in Franta (de exemplu) si ar fi aflat sefii cei mari
> din industrie, dadeau cu el de nu se vedea.
> Invatamantul nu este bine structurat pentru ca societatea este
> dezorganizata. "Boierii" nostri ce ocupa cu cele mai primitive
> activitati (bisnitaresc curentul electric, comert, hoteluri,
> constructii de locuinte), care nu necesita o pregatire deosebita. Ei
> nu au nevoie de specialisti, de electronisti adevarati, de proiectanti
> de avioane, de ingineri in domeniul electrotehnicii sau metalurgiei,
> etc.
> Acum se fac multi bani din specula cu terenuri, cu fierul vechi si
> lemn (mobila), cu ciment si materiale de constructii, cruci de
> marmura, cartofi si oua, etc.
> Deci nu profesorii sunt de vina, pentru ca ei sunt niste simpli
> executanti.
> Daca guvernantii ar zice ca trebuie sa-i invete pe elevi si studenti
> sa fabrice bombe cu neutroni, asta ar face. S-ar apuca sa toceasca din
> nou, ar mai face niste cursuri prin Iran, China si Rusia si ar scoate
> impreuna cu elevii, la atelierul scoala, vagoane de bombe.
>
>
>
>
>


     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Putin catre SUA: Rusia nu e Irak! (3568 afisari)
 Romania a pierdut razboiul "limbii moldovenesti" (2383 afisari)
 Premierul israelian val-vartej la Moscova (2305 afisari)
 Cultura europeana in contextul globalizarii (2034 afisari)
 Holocaustul nu a inceput la Dorohoi (1917 afisari)
 Bataie ca-n filme in redactia de stiri a TVR (1011 afisari)
 David Copperfield, cercetat de FBI (690 afisari)
 Elvetia va livra Romaniei 31 de vehicule blindate (557 afisari)
 Tulus: "Dosarul lui Stolojan este in lucru" (338 afisari)
 Cai mutilati la Caransebes (269 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2007 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00691 sec.