| Analize si comentarii |
2007-09-27 |
| | |
FB din Romania (...@yahoo.com, IP: 65.94.12...) 2007-09-27 02:21 |
Mici precizari
| |
Articolul interesant ,mi-as permite cateva adaugiri pentru ca am trait vremurile respective.Prin anii '70 ani de deschidere fantastica pentru o tara socialista ,circulau pe soselele tari masini mult mai bune decat perioada ce a urmat.Au fost importate e drept in numar limitat Renault Gordini,10,16,o adevarata limuzina eleganta,Fiat 1100,1300,1800,2300,.
incepuse productia fabricii de la Colibasi cu Daciile 1100 dupa Renault8 apoi Dacia 1300 dupa Renault 12 (ce avea sa fie masina anului in Europa 1972 cred).Colaborarea cu cfrancezii s-a intrerupt datorita regimului de la Bucuresti,dar romanii au continuat sa scoata modele noi ,Sport,Liberta parca-i spunea ,papuc,etc.Fabrica de la Craiova a fost o buna investitie ,pacat ca s-a sfarsit repede colaborarea cu francezii (poate era mai buna colaborarea decat cu Daewoo sau Ford ) .Mie mi-au placut masinile cu motoare orizontale racite cu aer,erau mai puternice decat Daciile ,dar e clar neadaptate "stilului "romanesc (saci de cartofi plus cucuruz transportati).
Cat despre masinile germane pentru Trabant de ex.nemtii asteptau cate 15 ani.
daca de ex.titularul murea ,urmasul avea dreptul sa-i ia locul pe lista de asteptare.Aveau motoare in doi timpi de aceea se"turna "uleiul in benzina.Pentru ungerea directa a segmentilor.
Mai erau Wartburgurile ,tot cu motoare in doi timpi,dar un lucru important caroseriile ma refer la modelele "noi" erau solide aveau sasiu.
Alte vremuri ,eram tineri si destul de fericiti.Acum am descoperit ca eram atat de urmariti.
| |
| |
2007-09-27 09:40 |
Re: Mici precizari IN PLUS!
| |
Fait 600 (fzis Ficatu) , 850 (adevarat pasiune a romanilor!!) , 1500, 124, 125.
Apoi mai erau alea cumparate de la strainii ramsi fara bai prin RSR - Opeluiri si Forduri vechi de 10 ani , uneori Simca Aronde.
Plus incepusera sa lucreze unii prin strainatate . Si ghici ce-si aduceau ?!
La 2007-09-27 02:21:33, FB a scris:
> Articolul interesant ,mi-as permite cateva adaugiri pentru ca am trait
> vremurile respective.Prin anii '70 ani de deschidere fantastica pentru
> o tara socialista ,circulau pe soselele tari masini mult mai bune
> decat perioada ce a urmat.Au fost importate e drept in numar limitat
> Renault Gordini,10,16,o adevarata limuzina eleganta,Fiat
> 1100,1300,1800,2300,.
> incepuse productia fabricii de la Colibasi cu Daciile 1100 dupa
> Renault8 apoi Dacia 1300 dupa Renault 12 (ce avea sa fie masina anului
> in Europa 1972 cred).Colaborarea cu cfrancezii s-a intrerupt datorita
> regimului de la Bucuresti,dar romanii au continuat sa scoata modele
> noi ,Sport,Liberta parca-i spunea ,papuc,etc.Fabrica de la Craiova a
> fost o buna investitie ,pacat ca s-a sfarsit repede colaborarea cu
> francezii (poate era mai buna colaborarea decat cu Daewoo sau Ford )
> .Mie mi-au placut masinile cu motoare orizontale racite cu aer,erau
> mai puternice decat Daciile ,dar e clar neadaptate "stilului "romanesc
> (saci de cartofi plus cucuruz transportati).
> Cat despre masinile germane pentru Trabant de ex.nemtii asteptau cate
> 15 ani.
> daca de ex.titularul murea ,urmasul avea dreptul sa-i ia locul pe
> lista de asteptare.Aveau motoare in doi timpi de aceea se"turna
> "uleiul in benzina.Pentru ungerea directa a segmentilor.
> Mai erau Wartburgurile ,tot cu motoare in doi timpi,dar un lucru
> important caroseriile ma refer la modelele "noi" erau solide aveau
> sasiu.
> Alte vremuri ,eram tineri si destul de fericiti.Acum am descoperit ca
> eram atat de urmariti.
>
>
>
| |
| |
Comentariu urmator > Ultimul comentariu »
« Toate comentariile
Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.
|