Ziua Logo
  Nr. 4042 de luni, 24 septembrie 2007 
 Cauta:  
  Detalii »

Analize si comentarii

2007-09-24
Doria (...@yahoo.fr, IP: 81.56.102...)
2007-09-24 11:47
De ce nu propuneti catolicilor sa sarbatoreasca simultan cu Pastele ortodox?

Domnule Badilita,

In avantul dumneavoastra de "unitate crestina", de ce nu propuneti prin niscaiva gazete catolice sa se sarabtoreasca Pastele catolic simultan cu cel ortodox?

Amintesc ca doar la celebrarea ortodoxa se aprinde lumina sfanta, la Ierusalim, nu si la catolici...daca ar sarbatori odata cu "fratii crestini", s-ar putea bucura si ei de lumina sfanta...

De ce unitatea trebuie sa se manifeste musai spre Vest si nu si invers?
De ce atata slugarnicie? Doar pt ca ati beneficiat de burse in Italia (Institutul Trentino, etc) trebuie sa va aratati "fidelitatea" catre finantatori? Daca ati fi studiat in Grecia, as mai fi crezut in avantul dumneavoastra ortodox...

Nu ar fi mai simplu sa deveniti catolic? Pierderea unei persoane ar fi un rau mai mic decat pierderea unui popor la care contribuiti prin "opiniile avizate" de "teolog ortodox" format in scoli catolice...daca dumneavoastra nu va puteti schimba, nu incercati sa schimbati ortodoxia...

Ortodoxia nu are nimic de invatat de la Apusul Apostat...cu bisericile lui goale, goale si planse...nu are nevoie de "deschidere". De altfel, cum ar putea ordoxia sa se "deschida"? Ortodoxia nu este nici "inchisa" si ni ci "deschisa", este egala siesi de la inceputuri...O ortodoxia care "se deschide" nu mai este ortodoxie...

Mesaj pentru ziarul Ziua: publicarea de articole oe teme teologice scrise de catre domnul Badilita este un deserviciu imens in termeni de imagine. Pe diferite forumuri web aceste articole fac obiectul unor critici negative. O pierdere in capital de simpatie a ziarului.

Nectarie (...@yahoo.com, IP: 84.249.50...)
2007-09-24 13:41
Re: De ce nu propuneti catolicilor sa sarbatoreasca simultan cu Pastele ortodox?

Asa este cu Lumina Sfanta.

Cred ca Ziarul doreste tocmai starnirea de orice fel. Nu cred ca doreste raul sau binele, ci doar doreste starnirea. Observati ca pe noi ne-a prins, cu toate ca avem intentii blande.

Domnul Badilita, a gresit, dar cati ca dansul:(

Cred ca e de datoria noastra a credinciosilor ortodocsi sa ne aratam blandetea si sa nu-i judecam. Judecandu-i ne facem pacate inutile si in loc sa indreptam ceva, "ne strambam" si pe noi
:)

Doamne, ajuta!

moroianu (...@k.ro, IP: 92.80.68...)
2007-09-24 16:18
De ce nu propuneti ca ortodocsii romani sa serbeze Craciunul in ianuarie...


...alaturi de adepti cu adevarat intransigenti ai calendarului iulian?

La ce servesc jumatatile de masura (Craciunul sarbatorit impreuna cu restul lumii), Pastele numai "intre noi"?

La 2007-09-24 11:47:57, Doria a scris:

> Domnule Badilita,
>
> In avantul dumneavoastra de "unitate crestina", de ce nu propuneti
> prin niscaiva gazete catolice sa se sarabtoreasca Pastele catolic
> simultan cu cel ortodox?
>
> Amintesc ca doar la celebrarea ortodoxa se aprinde lumina sfanta, la
> Ierusalim, nu si la catolici...daca ar sarbatori odata cu "fratii
> crestini", s-ar putea bucura si ei de lumina sfanta...
>
> De ce unitatea trebuie sa se manifeste musai spre Vest si nu si
> invers?
> De ce atata slugarnicie? Doar pt ca ati beneficiat de burse in Italia
> (Institutul Trentino, etc) trebuie sa va aratati "fidelitatea" catre
> finantatori? Daca ati fi studiat in Grecia, as mai fi crezut in
> avantul dumneavoastra ortodox...
>
> Nu ar fi mai simplu sa deveniti catolic? Pierderea unei persoane ar fi
> un rau mai mic decat pierderea unui popor la care contribuiti prin
> "opiniile avizate" de "teolog ortodox" format in scoli catolice...daca
> dumneavoastra nu va puteti schimba, nu incercati sa schimbati
> ortodoxia...
>
> Ortodoxia nu are nimic de invatat de la Apusul Apostat...cu bisericile
> lui goale, goale si planse...nu are nevoie de "deschidere". De altfel,
> cum ar putea ordoxia sa se "deschida"? Ortodoxia nu este nici
> "inchisa" si ni ci "deschisa", este egala siesi de la inceputuri...O
> ortodoxia care "se deschide" nu mai este ortodoxie...
>
> Mesaj pentru ziarul Ziua: publicarea de articole oe teme teologice
> scrise de catre domnul Badilita este un deserviciu imens in termeni
> de imagine. Pe diferite forumuri web aceste articole fac obiectul unor
> critici negative. O pierdere in capital de simpatie a ziarului.
>
>
>

mdionis (...@hotmail.com, IP: 147.163.52...)
2007-09-24 17:41
Re: De ce nu propuneti ca ortodocsii romani sa serbeze Craciunul in ianuarie...

La 2007-09-24 16:18:39, moroianu a scris:

> ...alaturi de adepti cu adevarat intransigenti ai calendarului
> iulian?

Pentru ca, asa cum am mentionat, sarbatorirea Pastelui are de-a face nu cu respectarea calendarului iulian ci tine seama de calendarul lunar Evreiesc. Reforma papei Grigore nu a insemnat numai adecvarea calendarului in curs la realitatea perioadei de revolutie a Terrei ci si alte decizii fara legatura cu adoptarea calendarului asa-zis "gregorian"; intre acestea se afla si renuntarea la coroborarea datei Pastelui cu Pessah-ul evreiesc.
Dealtfel este foarte usor de vazut ca nu este o chestiune de simpla translatie temporala generata de adoptia calendarului corectat gregorian: daca ar fi fost asa, in mod regulat Pastele Ortodox ar fi trebuit sa cada dupa cel serbat la Roma, an de an. In realitate, stim cu totii ca se intampla destul de des ca aceste date sa coincida (cu toate ca avem astazi o diferenta de aproape doua saptamani intre cele doua calendare). In schimb Craciunul serbat de Bisericile Ortodoxe pe stil vechi (care nu si-au adecvat sistemul calendaristic la situatia de fapt) cade perfect regulat in ianuarie. BOR a adoptat calendarul gregorian, insa nu si cealalta propunere a Episcopului Romei Grigore cu privire la renuntarea coroborarii Pastelui Crestin cu Pessah-ul Evreiesc.

> La ce servesc jumatatile de masura (Craciunul sarbatorit
> impreuna cu restul lumii), Pastele numai "intre noi"?

Probabil la a demonstra ca nu stiti despre ce este vorba atunci cand legati nejustificat chestiunea datei Pastelui de calendarul gregorian.

moroianu (...@k.ro, IP: 217.115.217...)
2007-09-24 19:38
Dionis // Coroborari inutile


Cam sulfuroase si anacronice "coroborarile" astea aducatoare de dezbinare si confuzie, d-le Dionis...Tot ce am retinut din postarile de azi ale campionilor neo-ghettoizarii este o totala impietrire a inimii, si o perpetua privire in oglinda propriei suficiente si amortiri. Ce v-ati face daca n-ati mai avea sperietoarea catolicismului pe care s-o fluturati pe post de inlocuitor al credintei si al identitatii pierdute?

La 2007-09-24 17:41:42, mdionis a scris:

> La 2007-09-24 16:18:39, moroianu a scris:
>
> > ...alaturi de adepti cu adevarat intransigenti ai calendarului
> > iulian?
>
> Pentru ca, asa cum am mentionat, sarbatorirea Pastelui are de-a face
> nu cu respectarea calendarului iulian ci tine seama de calendarul
> lunar Evreiesc. Reforma papei Grigore nu a insemnat numai adecvarea
> calendarului in curs la realitatea perioadei de revolutie a Terrei ci
> si alte decizii fara legatura cu adoptarea calendarului asa-zis
> "gregorian"; intre acestea se afla si renuntarea la coroborarea datei
> Pastelui cu Pessah-ul evreiesc.
> Dealtfel este foarte usor de vazut ca nu este o chestiune de simpla
> translatie temporala generata de adoptia calendarului corectat
> gregorian: daca ar fi fost asa, in mod regulat Pastele Ortodox ar fi
> trebuit sa cada dupa cel serbat la Roma, an de an. In realitate, stim
> cu totii ca se intampla destul de des ca aceste date sa coincida (cu
> toate ca avem astazi o diferenta de aproape doua saptamani intre cele
> doua calendare). In schimb Craciunul serbat de Bisericile Ortodoxe pe
> stil vechi (care nu si-au adecvat sistemul calendaristic la situatia
> de fapt) cade perfect regulat in ianuarie. BOR a adoptat calendarul
> gregorian, insa nu si cealalta propunere a Episcopului Romei Grigore
> cu privire la renuntarea coroborarii Pastelui Crestin cu Pessah-ul
> Evreiesc.
>
> > La ce servesc jumatatile de masura (Craciunul sarbatorit
> > impreuna cu restul lumii), Pastele numai "intre noi"?
>
> Probabil la a demonstra ca nu stiti despre ce este vorba atunci cand
> legati nejustificat chestiunea datei Pastelui de calendarul gregorian.
>

Scorilo din Buridava (...@yahoo.com, IP: 89.137.89...)
2007-09-24 19:51
Re: sa serbeze Craciunul in ianuarie... dl. Moroianu - problema nu-i chiar asa de simpla !

La 2007-09-24 16:18:39, moroianu a scris:

>
> ...alaturi de adepti cu adevarat intransigenti ai calendarului
> iulian?
>
> La ce servesc jumatatile de masura (Craciunul sarbatorit
> impreuna cu restul lumii), Pastele numai "intre noi"?

La unitatea Bisericii.

Si, intr-adevar, totul pleaca de la stabilirea datei Sf. Pasti, indisolubil legata de data echinoctiului (isimeriei) de primavara.

Despre indreptarea calendarului mai cititi si veti vedea despre ce e vorba; pe scurt (si simplificand la maximum) lucrurile stau asa: la sinodul panortodox de la Constantinopole in 1924 s-a cazut de acord asupra urmatoarelor:

1) Calendarul iulian are probleme evidente: de-a lungul timpului isimeria (adica echinoctiul) are tendinta de 'a aluneca' astfel incat, de-a lungul timpului nu mai cade la 21 martie cum se intampla pe vremea Sinodului de la Niceea. O corectie se impune, la fel cum calendarul zis iulian a introdus corectii semnificative fata de calendarele folosite anterior.

Acest lucru s-a pus in evidenta si la Niceea, cand s-a observat ca pe o perioada de vreo 300-350 de ani, echinoctiul s-a mutat de la 24 martie la 21 martie. Atunci s-a hotarat sa se indrepte calendarul iulian avand ca punct de plecare isimeria (echinoctiul) de primavara, astfel ca echinoctiul sa cada de fiecare data pe 21 martie, cum s-a si intamplat in acel an. Aceasta a fost prima indreptare a calendarului iulian.

2) Calendarul gregorian are si el probleme, dar nu atat de grave; decalajele fata de evenimentele astronomice precum echinoctiul de primavara exista in continuare, insa se manifesta cu mult mai 'incet'; nu mai e vorba de sute de ani, ci de mii de ani pentru o corectie de o zi.

Din 1582 si pana in 1924 au fost propuse calendare mult mai exacte, care au nevoie de corectii de o zi o data la zeci de mii de ani, dar nici ele nu sunt perfecte.

3) Pentru a pastra echinoctiul de primavara la data de 21 martie, cum se nimerise el in anul 325, cand a avut loc Sinodul de la Niceea, s-a hotarat ca se impune o noua indreptare a calendarului. Cu aceasta (necesitatea indreptarii calendarului) au fost de acord TOTI REPREZENTANTII BISERICILOR ORTODOXE, lucru care nu se prea stie in zilele noastre. Din pacate.

Avand in vedere cele de mai sus, la sinodul panortodox din 1924 (Constantinopole) s-au hotarat urmatoarele:

1) O indreptare a calendarului se impune, intrucat calendarul iulian nu descrie corect evenimentele astronomice (cu precadere isimeria sau echinoctiul, care este esential pentru stabilirea datei Pastelui).
2) Fiecare biserica ortodoxa autocefala va efectua indreptarea calendarului atunci cand va considera ca e momentul potrivit, ca sa nu 'faca valuri' prea mari in comunitatea credinciosilor.
3) Pentru a nu afecta grav unitatea Ortodoxiei, bisericile care vor avea posibilitatea de a indrepta calendarul vor sarbatori Sf. Pasti (cea mai importanta sarbatoare a Crestinatatii) 'pe stil vechi' PANA CAND TOATE BISERICILE ORTODOXE VOR FI GASIT MOMENTUL POTRIVIT PENTRU A INDREPTA CALENDARUL ASTFEL INCAT SA CORESPUNDA EVENIMENTELOR ASTRONOMICE - adica echinoctiul de primavara sa fie pe 21 martie, cum s-a stabilit la Niceea.

Unele biserici au gasit 'momentul potrivit' mai devreme sau mai tarziu (Biserica Romana l-a gasit in 1924, imediat dupa sinod), altele inca nu l-au gasit. Asta nu inseamna catusi de putin ca - in timp - bisericile surori nu vor gasi momentul potrivit in care sa indrepte calendarul astfel incat sa se conformeze Sinodului de la Niceea care spune - in esenta - ca:

1) Data sarbatoririi Sf. Pasti trebuie calculata in functie de echinoctiul de primavara.
2) Calendarul trebuie intocmit astfel incat echinoctiul de primavara sa cada INTOTDEAUNA pe data de 21 martie.

Asta nu-i de loc usor, dupa cum va puteti inchipui. Corectii de o zi vor fi necesare la zeci de mii, sute de mii sau la milioane de ani. Calendarul PERFECT nu se prea intrevede la orizont, din pacate.

Unii vor zice ca, cerandu-ne perfectiunea, Sf. Parinti de la Niceea ne-au cerut prea mult. Si totusi Mantuitorul a zis: "Fiti, dar, voi desavarsiti, precum Tatal vostru Cel ceresc desavarsit este". (Matei V,48). Mai ganditi-va.

Asta-i tot

moroianu (...@k.ro, IP: 92.80.66...)
2007-09-24 20:50
Scorilo // Nici un calendar nefiind perfect...


...iar faimosul "moment potrivit" nesosind inca nici la 83 de ani de la sinodul pan-ortodox care a hotarat ca "Fiecare biserica ortodoxa autocefala va efectua indreptarea calendarului atunci cand va considera ca e momentul potrivit" nu ne ramane decat sa asteptam pana la PASTELE CAILOR, stimate cautator al perfectiunii prin dezbinare!

La 2007-09-24 19:51:48, Scorilo a scris:

> La 2007-09-24 16:18:39, moroianu a scris:
>
> >
> > ...alaturi de adepti cu adevarat intransigenti ai calendarului
> > iulian?
> >
> > La ce servesc jumatatile de masura (Craciunul sarbatorit
> > impreuna cu restul lumii), Pastele numai "intre noi"?
>
> La unitatea Bisericii.
>
> Si, intr-adevar, totul pleaca de la stabilirea datei Sf. Pasti,
> indisolubil legata de data echinoctiului (isimeriei) de primavara.
>
> Despre indreptarea calendarului mai cititi si veti vedea despre ce e
> vorba; pe scurt (si simplificand la maximum) lucrurile stau asa: la
> sinodul panortodox de la Constantinopole in 1924 s-a cazut de acord
> asupra urmatoarelor:
>
> 1) Calendarul iulian are probleme evidente: de-a lungul timpului
> isimeria (adica echinoctiul) are tendinta de 'a aluneca' astfel incat,
> de-a lungul timpului nu mai cade la 21 martie cum se intampla pe
> vremea Sinodului de la Niceea. O corectie se impune, la fel cum
> calendarul zis iulian a introdus corectii semnificative fata de
> calendarele folosite anterior.
>
> Acest lucru s-a pus in evidenta si la Niceea, cand s-a observat ca pe
> o perioada de vreo 300-350 de ani, echinoctiul s-a mutat de la 24
> martie la 21 martie. Atunci s-a hotarat sa se indrepte calendarul
> iulian avand ca punct de plecare isimeria (echinoctiul) de primavara,
> astfel ca echinoctiul sa cada de fiecare data pe 21 martie, cum s-a si
> intamplat in acel an. Aceasta a fost prima indreptare a calendarului
> iulian.
>
> 2) Calendarul gregorian are si el probleme, dar nu atat de grave;
> decalajele fata de evenimentele astronomice precum echinoctiul de
> primavara exista in continuare, insa se manifesta cu mult mai 'incet';
> nu mai e vorba de sute de ani, ci de mii de ani pentru o corectie de o
> zi.
>
> Din 1582 si pana in 1924 au fost propuse calendare mult mai exacte,
> care au nevoie de corectii de o zi o data la zeci de mii de ani, dar
> nici ele nu sunt perfecte.
>
> 3) Pentru a pastra echinoctiul de primavara la data de 21 martie, cum
> se nimerise el in anul 325, cand a avut loc Sinodul de la Niceea, s-a
> hotarat ca se impune o noua indreptare a calendarului. Cu aceasta
> (necesitatea indreptarii calendarului) au fost de acord TOTI
> REPREZENTANTII BISERICILOR ORTODOXE, lucru care nu se prea stie in
> zilele noastre. Din pacate.
>
> Avand in vedere cele de mai sus, la sinodul panortodox din 1924
> (Constantinopole) s-au hotarat urmatoarele:
>
> 1) O indreptare a calendarului se impune, intrucat calendarul iulian
> nu descrie corect evenimentele astronomice (cu precadere isimeria sau
> echinoctiul, care este esential pentru stabilirea datei Pastelui).
> 2) Fiecare biserica ortodoxa autocefala va efectua indreptarea
> calendarului atunci cand va considera ca e momentul potrivit, ca sa nu
> 'faca valuri' prea mari in comunitatea credinciosilor.
> 3) Pentru a nu afecta grav unitatea Ortodoxiei, bisericile care vor
> avea posibilitatea de a indrepta calendarul vor sarbatori Sf. Pasti
> (cea mai importanta sarbatoare a Crestinatatii) 'pe stil vechi' PANA
> CAND TOATE BISERICILE ORTODOXE VOR FI GASIT MOMENTUL POTRIVIT PENTRU A
> INDREPTA CALENDARUL ASTFEL INCAT SA CORESPUNDA EVENIMENTELOR
> ASTRONOMICE - adica echinoctiul de primavara sa fie pe 21 martie, cum
> s-a stabilit la Niceea.
>
> Unele biserici au gasit 'momentul potrivit' mai devreme sau mai tarziu
> (Biserica Romana l-a gasit in 1924, imediat dupa sinod), altele inca
> nu l-au gasit. Asta nu inseamna catusi de putin ca - in timp -
> bisericile surori nu vor gasi momentul potrivit in care sa indrepte
> calendarul astfel incat sa se conformeze Sinodului de la Niceea care
> spune - in esenta - ca:
>
> 1) Data sarbatoririi Sf. Pasti trebuie calculata in functie de
> echinoctiul de primavara.
> 2) Calendarul trebuie intocmit astfel incat echinoctiul de primavara
> sa cada INTOTDEAUNA pe data de 21 martie.
>
> Asta nu-i de loc usor, dupa cum va puteti inchipui. Corectii de o zi
> vor fi necesare la zeci de mii, sute de mii sau la milioane de ani.
> Calendarul PERFECT nu se prea intrevede la orizont, din pacate.
>
> Unii vor zice ca, cerandu-ne perfectiunea, Sf. Parinti de la Niceea
> ne-au cerut prea mult. Si totusi Mantuitorul a zis: "Fiti, dar, voi
> desavarsiti, precum Tatal vostru Cel ceresc desavarsit este". (Matei
> V,48). Mai ganditi-va.
>
> Asta-i tot
>


     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Votati pentru Severin! (4314 afisari)
 Politie politica (3492 afisari)
 Iranul isi etaleaza "Puterea" (3319 afisari)
 Ultima vrajitoare a Europei (2728 afisari)
 Israelul a atacat Siria cu voie de la Bush (2661 afisari)
 Confuzia lui Becali (616 afisari)
 Presedintele Iranului respinge ideea unui razboi cu SUA (561 afisari)
 DNA cere inceperea urmaririi penale a ministrului Paul Pacuraru (295 afisari)
 Norica Nicolai: SRI beneficiaza de prezumtia de nevinovatie (168 afisari)
 Motiunea PSD a fost depusa in Parlament (160 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2007 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00805 sec.