Ziua Logo
  Nr. 4032 de miercuri, 12 septembrie 2007 
 Cauta:  
  Detalii »

Economic

2007-09-12

Comentarii: 38, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

Tudor190
2007-09-12 00:02:24

asta da afacere!

1. Romania cumpara 51% din actiunile Daewoo la Automobile Craiova cu 60 milionane usd.

2. Vinde la Ford 72,4% din actiunile Automobile Craiova cu...cu?...cu cit?...cu 57 milioane de usd (Ford a anuntat oferta finala)

Calcul: Daca pretul de vinzare al unei actiuni era cel putin cit cel de cumparare, Ford trebuia sa plateasca 84 de milioane.

Rezultat: 27 de milioane usd lipsa.

Comentariu: Dar la o tara ca Romania ce mai conteaza!

the
2007-09-12 01:29:19

Ce-o fi aratand Dl Tariceanu

cu mainile ?
talia viitorului Ford construit la Craiover ?

Liviu2002j
2007-09-12 01:52:11

Asteptam tehnologiile moderne !!!

Asa cum am mai scris, sper sa nu fie ca "cele" folosite de francezi la Dacia ... Eu sper sincer (si aici sa fie atent bine Mache !!!) ca americanii isi vor respecta cuvantul dat si vor produce cele 2 autoturisme folosind "tehnologii moderne" ! Este daca vreti un examen foarte important in relatia dintre americani si romani. Sa vedem cine isi va tine cuvantul dat si cine nu ! Sa vedem cine vine aici "cu afaceri" adevarate si "ce este de capul" afacerilor acestora cu adevarat ! Sa vedem cine are dreptate si cine nu ! Sa vedem si noi ce inseamna cuvantul dat si cum functioneaza capitalismul la el acasa ca noi fabrica o vom da ! Mai vorbim dupa ce vedem cele 2 modele de autoturisme produse la Craiova !!! Si sunt foarte curios sa vad care sunt primii care ies la rampa cu motivatii ieftine !

Liviu2002j
2007-09-12 01:57:47

Re: asta da afacere!

La 2007-09-12 00:02:24, Tudor190 a scris:

> 1. Romania cumpara 51% din actiunile Daewoo la Automobile Craiova cu
> 60 milionane usd.
>
> 2. Vinde la Ford 72,4% din actiunile Automobile Craiova cu...cu?...cu
> cit?...cu 57 milioane de usd (Ford a anuntat oferta finala)
>
> Calcul: Daca pretul de vinzare al unei actiuni era cel putin cit cel
> de cumparare, Ford trebuia sa plateasca 84 de milioane.
>
> Rezultat: 27 de milioane usd lipsa.
>
> Comentariu: Dar la o tara ca Romania ce mai conteaza!

Calculul este corect ! Ce nu luati insa d-tra in considerare sunt alte beneficii cum ar fi de exemplu realizarea a 2 modele de autoturime Ford aici in Romania (daca va fi asa pana la urma ...) si smecheriile contractuale inerente ! Nu stiu ce sa zic dar sa (re)vina Ford in Romania este deja o realizare ... Sigur ca asupra pretului platit putem discuta dar oricum speram ca mai devreme sau mai tarziu sa castigam si noi ceva de pe urma acstei "afaceri" ...

Mache
2007-09-12 04:21:01

Re: Asteptam tehnologiile moderne !!!

La 2007-09-12 01:52:11, Liviu2002j a scris:

> Asa cum am mai scris, sper sa nu fie ca "cele" folosite de francezi la
> Dacia ... Eu sper sincer (si aici sa fie atent bine Mache !!!) ca
> americanii isi vor respecta cuvantul dat si vor produce cele 2
> autoturisme folosind "tehnologii moderne" !

Mache n-are la ce sa fie atent. Mache a spus-o si o repeta ca nivelul tehnologic este intotdeauna legat de un plan de afaceri. Ford a spus ca fabrica din Craiova va avea in jur de 7000 de angajati, ceea ce in semana un nivel de automatizare destul de scazut, dar inseamna mai multe locuri de munca intr-un domeniu de varf pana la urma.

> Este daca vreti un examen
> foarte important in relatia dintre americani si romani. Sa vedem cine
> isi va tine cuvantul dat si cine nu !

Nu este deloc un examen in relatia dintre romani si americani ci un examen al relatiei unei firme comericale cu statul roman.

> Sa vedem cine vine aici "cu
> afaceri" adevarate si "ce este de capul" afacerilor acestora cu
> adevarat ! Sa vedem cine are dreptate si cine nu ! Sa vedem si noi ce
> inseamna cuvantul dat si cum functioneaza capitalismul la el acasa ca
> noi fabrica o vom da !

Capitalismul va functiona asa cum merge peste tot: ca sa produca profit. In plus Romania nu "da" fabrica (cum dau eu o cina cunoscutilor de 1 Decembrie) ci o vinde.

> Mai vorbim dupa ce vedem cele 2 modele de
> autoturisme produse la Craiova !!!

Sunt sigur ca cei de la Ford vor face doua probabil chiar mai multe modele la Craiova. Asta pentru simplul motiv ca nu si-au tras fabrica in Banie numai de dragul de a putea striga din toti bojocii prin Detroit: "Ne-am tras fabrica in Craiova, Dolj ba fazanilor!"

> Si sunt foarte curios sa vad care
> sunt primii care ies la rampa cu motivatii ieftine !
>

ingineru
2007-09-12 04:57:44

Re: Asteptam tehnologiile moderne !!!... Asteptati ! Dar nu cu rasuflarea taiata...

... daca imi este permisa o sugestie.

Ford NU este depozitarul nici unor tehnologii cu adevarat moderne, cel putin nu in domeniul auto. Fac doar niste masini ceva mai bune ca Renault (in Europa)... si cam atat.
A, daca ar fi fost vorba de Toyota (de exemplu) ar fi fost altceva.

Ford vine in Ro pt. ca a prins o fabrica complet utilata si modernizata la un pret bun, aproape de niste piete in crestere. Va face masini relativ ieftine si nu foarte sofisticate pt. mase. Nu camionete, nu Mustang-uri, nu SUV-uri si nu hibrizi. Probabil ceva cam ca Fiesta si, cu siguranta, nu mai mare decat un Focus.

Oricum, pt. romani e bine pt. ca vor fi cateva sute (poate mii) de job-uri bine platite, inclusiv in R&D.

La 2007-09-12 01:52:11, Liviu2002j a scris:

> Asa cum am mai scris, sper sa nu fie ca "cele" folosite de francezi la
> Dacia ... Eu sper sincer (si aici sa fie atent bine Mache !!!) ca
> americanii isi vor respecta cuvantul dat si vor produce cele 2
> autoturisme folosind "tehnologii moderne" ! Este daca vreti un examen
> foarte important in relatia dintre americani si romani. Sa vedem cine
> isi va tine cuvantul dat si cine nu ! Sa vedem cine vine aici "cu
> afaceri" adevarate si "ce este de capul" afacerilor acestora cu
> adevarat ! Sa vedem cine are dreptate si cine nu ! Sa vedem si noi ce
> inseamna cuvantul dat si cum functioneaza capitalismul la el acasa ca
> noi fabrica o vom da ! Mai vorbim dupa ce vedem cele 2 modele de
> autoturisme produse la Craiova !!! Si sunt foarte curios sa vad care
> sunt primii care ies la rampa cu motivatii ieftine !
>

Mache
2007-09-12 04:58:01

Re: asta da afacere!

Toderica baiete esti istet de dai pe afara!

1. Ai luat in calcul ce misto ar fi fost daca statul roman nu vindea nimanui fabrica de la Craiova si o inchidea pur si simplu din lipsa de alternative?

2. Ai luat in calcul cat costau in ipoteza 1, salariile compensatorii si ajutoarele sociale de toate neamurile?

3. Ai luat in calcul cat costau in ipoteza 1 pierderile de pe urma impozitelor si taxelor ce urmau sa nu mai fie platite de fabrica si angajati?

4. Ai socotit cumva cati bani si locuri de munca pierdeau furnizorii fabricii si implicit bugetul national?

Calcule din astea "inteligente" si "experti" de talia ta au emotionat pana la orgasm guvernul Vacaroiu si sindicatele post comuniste in prima jumatate a decadei trecute. Astfel o sama de investitori majori cum ar fi Man, Mercedes, Ford, New Holland, INA, SKF, Boeing, John Deere, AEG, ABB, si lista e nesfarsita au plecat cu coada intre picioare urmati de surasul inteligent al celor ce urmau sa fie aruncati in strada. Sigur ca "expertii" si investitorii nostrii din popor s-au ales in schimbul muncii lor patriotice cu terenuri numai bune de speculat si cu hale imense in care sa-si depoziteze whisky-ul libanez la mare moda pe piata romaneasca a epocii.

Cine mai stie azi ceva de Tractorul Brasov, Roman Brasov, IMGB, 23 August, IAvB, Semanatoarea si mutle, multe altele? Genii pustii ca tine au maturat intregi domenii industriale...

La 2007-09-12 00:02:24, Tudor190 a scris:

> 1. Romania cumpara 51% din actiunile Daewoo la Automobile Craiova cu
> 60 milionane usd.
>
> 2. Vinde la Ford 72,4% din actiunile Automobile Craiova cu...cu?...cu
> cit?...cu 57 milioane de usd (Ford a anuntat oferta finala)
>
> Calcul: Daca pretul de vinzare al unei actiuni era cel putin cit cel
> de cumparare, Ford trebuia sa plateasca 84 de milioane.
>
> Rezultat: 27 de milioane usd lipsa.
>
> Comentariu: Dar la o tara ca Romania ce mai conteaza!
>
>
>

Tudor190
2007-09-12 05:41:01

Re: asta da afacere!

La 2007-09-12 01:57:47, Liviu2002j a scris:

> Calculul este corect ! Ce nu luati insa d-tra in considerare sunt alte
> beneficii cum ar fi de exemplu realizarea a 2 modele de autoturime
> Ford aici in Romania (daca va fi asa pana la urma ...) si smecheriile
> contractuale inerente ! Nu stiu ce sa zic dar sa (re)vina Ford in
> Romania este deja o realizare ... Sigur ca asupra pretului platit
> putem discuta dar oricum speram ca mai devreme sau mai tarziu sa
> castigam si noi ceva de pe urma acstei "afaceri" ...

Ford imi este cel mai simpatic fabricant de automobile american (si numai pentru faptul ca batrinul Ford a publicat Protocoalele). Din pacate nu prea mai vinde nimic in afara camionetei F1 care si ea este luata de Toyota Tundra si altele dar inca cumparata de taranii nationalisti americani. Sper ca Ford sta mai bine in Europa.

Nu cred ca este important sa producem modele scumpe ci populare. Dupa mine Loganul este un succes de piata remarcabil chiar daca nemtii au incercat sa-l discrediteze (rasturantul).

Regret plecarea coreenilor ce sint un concurent de temut pentru japonezi mai ales in ultimii ani.

Noi? noi pierdem intotdeauna.

Kroko
2007-09-12 06:13:23

Taticu, da nu spui nimic de datoriile alea..

600.000.000 de pitzigoi, ii platesc si p'aia sau ii plateste contribuabilu' ?

Huhu extraterestrul
2007-09-12 08:17:14

Re: asta da afacere! / Brava Mache!

La 2007-09-12 04:58:01, Mache a scris:

> Toderica baiete esti istet de dai pe afara!
>
> 1. Ai luat in calcul ce misto ar fi fost daca statul roman nu vindea
> nimanui fabrica de la Craiova si o inchidea pur si simplu din lipsa de
> alternative?
>
> 2. Ai luat in calcul cat costau in ipoteza 1, salariile compensatorii
> si ajutoarele sociale de toate neamurile?
>
> 3. Ai luat in calcul cat costau in ipoteza 1 pierderile de pe urma
> impozitelor si taxelor ce urmau sa nu mai fie platite de fabrica si
> angajati?
>
> 4. Ai socotit cumva cati bani si locuri de munca pierdeau furnizorii
> fabricii si implicit bugetul national?
>
> Calcule din astea "inteligente" si "experti" de talia ta au emotionat
> pana la orgasm guvernul Vacaroiu si sindicatele post comuniste in
> prima jumatate a decadei trecute. Astfel o sama de investitori majori
> cum ar fi Man, Mercedes, Ford, New Holland, INA, SKF, Boeing, John
> Deere, AEG, ABB, si lista e nesfarsita au plecat cu coada intre
> picioare urmati de surasul inteligent al celor ce urmau sa fie
> aruncati in strada. Sigur ca "expertii" si investitorii nostrii din
> popor s-au ales in schimbul muncii lor patriotice cu terenuri numai
> bune de speculat si cu hale imense in care sa-si depoziteze whisky-ul
> libanez la mare moda pe piata romaneasca a epocii.
>
> Cine mai stie azi ceva de Tractorul Brasov, Roman Brasov, IMGB, 23
> August, IAvB, Semanatoarea si mutle, multe altele? Genii pustii ca
> tine au maturat intregi domenii industriale...
>
> La 2007-09-12 00:02:24, Tudor190 a scris:
>
> > 1. Romania cumpara 51% din actiunile Daewoo la Automobile Craiova cu
> > 60 milionane usd.
> >
> > 2. Vinde la Ford 72,4% din actiunile Automobile Craiova cu...cu?...cu
> > cit?...cu 57 milioane de usd (Ford a anuntat oferta finala)
> >
> > Calcul: Daca pretul de vinzare al unei actiuni era cel putin cit cel
> > de cumparare, Ford trebuia sa plateasca 84 de milioane.
> >
> > Rezultat: 27 de milioane usd lipsa.
> >
> > Comentariu: Dar la o tara ca Romania ce mai conteaza!
> >
> >
> >
>
>

ingineru
2007-09-12 10:18:37

Re: Taticu, da nu spui nimic de datoriile alea.. datoriile sunt treaba statului roman...

... care urmeaza sa se spele pe cap cu ele (ca intotdeauna).

Doar nu-ti inchipui ca Ford a platit 57 de milioane doar pt. a se mai procopsi cu inca vreo 600 in datorii (presupunand ca cifra ta e corecta).
Daca ai mai fi citit ziarele ai fi stiut ca asta (stergerea datoriilor) a fost prima conditie pusa de americani la initierea discutiilor contractuale.

La 2007-09-12 06:13:23, Kroko a scris:

> 600.000.000 de pitzigoi, ii platesc si p'aia sau ii plateste
> contribuabilu' ?
>

georgems
2007-09-12 10:55:10

Re: Asteptam tehnologiile moderne !!!... Asteptati ! Dar nu cu rasuflarea taiata...

La 2007-09-12 04:57:44, ingineru a scris:

> ... daca imi este permisa o sugestie.
>
> Ford NU este depozitarul nici unor tehnologii cu adevarat moderne, cel
> putin nu in domeniul auto. Fac doar niste masini ceva mai bune ca
> Renault (in Europa)... si cam atat.
> A, daca ar fi fost vorba de Toyota (de exemplu) ar fi fost altceva.
>
> Ford vine in Ro pt. ca a prins o fabrica complet utilata si
> modernizata la un pret bun, aproape de niste piete in crestere. Va
> face masini relativ ieftine si nu foarte sofisticate pt. mase. Nu
> camionete, nu Mustang-uri, nu SUV-uri si nu hibrizi. Probabil ceva cam
> ca Fiesta si, cu siguranta, nu mai mare decat un Focus.
>
> Oricum, pt. romani e bine pt. ca vor fi cateva sute (poate mii) de
> job-uri bine platite, inclusiv in R&D.
>
> La 2007-09-12 01:52:11, Liviu2002j a scris:
>
> > Asa cum am mai scris, sper sa nu fie ca "cele" folosite de francezi la
> > Dacia ... Eu sper sincer (si aici sa fie atent bine Mache !!!) ca
> > americanii isi vor respecta cuvantul dat si vor produce cele 2
> > autoturisme folosind "tehnologii moderne" ! Este daca vreti un examen
> > foarte important in relatia dintre americani si romani. Sa vedem cine
> > isi va tine cuvantul dat si cine nu ! Sa vedem cine vine aici "cu
> > afaceri" adevarate si "ce este de capul" afacerilor acestora cu
> > adevarat ! Sa vedem cine are dreptate si cine nu ! Sa vedem si noi ce
> > inseamna cuvantul dat si cum functioneaza capitalismul la el acasa ca
> > noi fabrica o vom da ! Mai vorbim dupa ce vedem cele 2 modele de
> > autoturisme produse la Craiova !!! Si sunt foarte curios sa vad care
> > sunt primii care ies la rampa cu motivatii ieftine !
> >
>
>
Nu tehnologiile moderne ne afecteaza pe noi personal ci locurile de munca .Ori aste doua aspecte lucreaza in balanta,tehnologii moderne putine louri de munca si invers.

Liviu2002j
2007-09-12 11:54:30

Tocmai aceasta am vrut sa subliniez: tehnologiile moderne !!!

1. Daca Ford va face totul aproape manual asa cum face Renault la Dacia (ca sa realizeze pacea sociala - lucru platit pana la urma tot de noi prin vanzarea fabricii la un pret sub cel pe care l-am platit coreenilor !) atunci declaratiile despre "tehnologiile moderne" sunt niste gogosi bune de vandut fraierilor ...

2. Degeaba este domeniul de varf daca tehnologiile sunt cele ramase de pe vremea liniilor de asamblare ale lui Ford insusi !!! Nici macar nu stim daca in viitor (ca deocamdata proiectele vin din Germania - cu parti facute probabil si de "freelancer"-ii din Romania !) se vor crea si locuri de munca in "R&D" cum scrie inginerul ...

3. Fabrica de la Craiova "se da" Ford-ului din multe privinte, unele sesizate si de colegii de pe forum. Decizia a fost evident una politica si vanzarea este o forma de linistit berbecii ... Ca si cele 7000 de locuri de munca ... De aceea este si un "examen" in relatiile romano-americane ! Oricum guvernantii cam asta vor sa spuna si sa ne transmita ...

4. Nu stiu cate tehnologii moderne "depoziteaza" Ford sau nu dar cam sunt de aocrd cu cele scrise de inginer ! Ne-or fi "afectand" pe noi locurile de munca d-le George dar viitorul este al tehnologiilor moderne ... Asta daca nu dorim sa fim o plantatie anexa (sau satelit, cum scria ieri d-nul Moroianu) !

P.S. pentru Mache: ai putea totusi sa-mi repeti si mie cum sta treaba cu legatura intre planul de afaceri si nivelul tehnologic ?

Liviu2002j
2007-09-12 12:07:55

Re: asta da afacere! Mache

1. Dar tu te-ai gandit ca ar fi putut fi o alta alternativa mai avantajoasa ? Oricum se vindea si poate ca in conditii mai avantajoase ...

2. Vezi 1.

3. Vezi 1.

4. Vezi 1.

> Astfel o sama de investitori majori
> cum ar fi Man, Mercedes, Ford, New Holland, INA, SKF, Boeing, John
> Deere, AEG, ABB, ...

Multe din companiile enumerate de tine sunt demult aici si mai fac si smecherii la greu (vezi ABB-ul de exemplu dar nici firmele nemtesti nu prea "stau bine" daca pana si Mercedesul se gaseste in mijlocul unor adevarate scandaluri cu privire la service !). Nu le iau apararea "vacaroilor" dar si aia de au venit au venit la mana a 15-a si probabil ca au propus niste "planuri de afaceri" ca pana si "nea Nicu Vacaroiu" cu toata mahmureala lui le-a sesizat ca nu sunt in ordine ...

alwis46
2007-09-12 12:14:31

Re: Asteptam tehnologiile moderne !!!

La 7.000 de de "travaiori" tehnologie moderna ?
Mira-m-as !
Seamana mai degraba a MCH - Munca, Carca si Hamalac.
Dar ca sa si "glumez" nitel, prefer oricand o masinuca fabricata manual ca Rolls-Royce uneia fabricata super-tehnologizat ca Mitsubishi sa zicem....
Parerea mea !


La 2007-09-12 01:52:11, Liviu2002j a scris:

> Asa cum am mai scris, sper sa nu fie ca "cele" folosite de francezi la
> Dacia ... Eu sper sincer (si aici sa fie atent bine Mache !!!) ca
> americanii isi vor respecta cuvantul dat si vor produce cele 2
> autoturisme folosind "tehnologii moderne" ! Este daca vreti un examen
> foarte important in relatia dintre americani si romani. Sa vedem cine
> isi va tine cuvantul dat si cine nu ! Sa vedem cine vine aici "cu
> afaceri" adevarate si "ce este de capul" afacerilor acestora cu
> adevarat ! Sa vedem cine are dreptate si cine nu ! Sa vedem si noi ce
> inseamna cuvantul dat si cum functioneaza capitalismul la el acasa ca
> noi fabrica o vom da ! Mai vorbim dupa ce vedem cele 2 modele de
> autoturisme produse la Craiova !!! Si sunt foarte curios sa vad care
> sunt primii care ies la rampa cu motivatii ieftine !
>

Mache
2007-09-12 13:56:04

Re: asta da afacere! Mache

La 2007-09-12 12:07:55, Liviu2002j a scris:

> 1. Dar tu te-ai gandit ca ar fi putut fi o alta alternativa mai
> avantajoasa ? Oricum se vindea si poate ca in conditii mai avantajoase
> ...

Bineinteles ca erau oferte mai bune. De exemplu domnul Gupta cel mai mare producator de biciclete si triciclete din Mumbai se gandea sa se apuce de automobile la Craiova:)

Pogoara-te inapoi pe pamant si zi si tu acum ce oferte mai bune au fost?

>
> 2. Vezi 1.
>
> 3. Vezi 1.
>
> 4. Vezi 1.
>
> > Astfel o sama de investitori majori
> > cum ar fi Man, Mercedes, Ford, New Holland, INA, SKF, Boeing, John
> > Deere, AEG, ABB, ...
>
> Multe din companiile enumerate de tine sunt demult aici si mai fac si
> smecherii la greu (vezi ABB-ul de exemplu dar nici firmele nemtesti nu
> prea "stau bine" daca pana si Mercedesul se gaseste in mijlocul unor
> adevarate scandaluri cu privire la service !). Nu le iau apararea
> "vacaroilor" dar si aia de au venit au venit la mana a 15-a si
> probabil ca au propus niste "planuri de afaceri" ca pana si "nea Nicu
> Vacaroiu" cu toata mahmureala lui le-a sesizat ca nu sunt in ordine
> ...
Intrebarea mea era ce s-a intamplat cu "cetatile muncitoresti" pe care le-am amintit in mesajul meu, dupa '97 au inceput copacel copacel sa mai vina, numai ca pana atunci s-au facut praf destule. Ce mare producator a venit in Romania pana in 1996? Volumul total al investitiilor straine intre 1990-1996 era de aproximativ 2 miliarde de dolari si se compunea in primul rand din investitille turcesti si arabesti in en gros-uri si talciocuri.

Mache
2007-09-12 14:01:01

Re: Asteptam tehnologiile moderne !!!

Da ce-ai nimerit-o! Am avut acu' vreo un an un Mitsubishi Galant inchiriat. Adevarul e ca masina mai proasta ca aia n-am mai vazut de mult timp. Cred ca si coreenii de la Hyundai si Kia sunt mai sus.

La 2007-09-12 12:14:31, alwis46 a scris:

> La 7.000 de de "travaiori" tehnologie moderna ?
> Mira-m-as !
> Seamana mai degraba a MCH - Munca, Carca si Hamalac.
> Dar ca sa si "glumez" nitel, prefer oricand o masinuca fabricata
> manual ca Rolls-Royce uneia fabricata super-tehnologizat ca Mitsubishi
> sa zicem....
> Parerea mea !
>
>
> La 2007-09-12 01:52:11, Liviu2002j a scris:
>
> > Asa cum am mai scris, sper sa nu fie ca "cele" folosite de francezi la
> > Dacia ... Eu sper sincer (si aici sa fie atent bine Mache !!!) ca
> > americanii isi vor respecta cuvantul dat si vor produce cele 2
> > autoturisme folosind "tehnologii moderne" ! Este daca vreti un examen
> > foarte important in relatia dintre americani si romani. Sa vedem cine
> > isi va tine cuvantul dat si cine nu ! Sa vedem cine vine aici "cu
> > afaceri" adevarate si "ce este de capul" afacerilor acestora cu
> > adevarat ! Sa vedem cine are dreptate si cine nu ! Sa vedem si noi ce
> > inseamna cuvantul dat si cum functioneaza capitalismul la el acasa ca
> > noi fabrica o vom da ! Mai vorbim dupa ce vedem cele 2 modele de
> > autoturisme produse la Craiova !!! Si sunt foarte curios sa vad care
> > sunt primii care ies la rampa cu motivatii ieftine !
> >
>
>

cotrofelnitza
2007-09-12 14:12:29

Re: Asteptam tehnologiile moderne !!!...Nu zice...

La 2007-09-12 04:21:01, Mache a scris:

... "Ne-am tras fabrica in Craiova, Dolj ba fazanilor!" ?
Ba zice. Si-nca cum...
~ $ 1000 economisiti saptamanal pa cap da muncitor
nu-i tocmai maruntis...

> La 2007-09-12 01:52:11, Liviu2002j a scris:
>
> > Asa cum am mai scris, sper sa nu fie ca "cele" folosite de francezi la
> > Dacia ... Eu sper sincer (si aici sa fie atent bine Mache !!!) ca
> > americanii isi vor respecta cuvantul dat si vor produce cele 2
> > autoturisme folosind "tehnologii moderne" !
>
> Mache n-are la ce sa fie atent. Mache a spus-o si o repeta ca nivelul
> tehnologic este intotdeauna legat de un plan de afaceri. Ford a spus
> ca fabrica din Craiova va avea in jur de 7000 de angajati, ceea ce in
> semana un nivel de automatizare destul de scazut, dar inseamna mai
> multe locuri de munca intr-un domeniu de varf pana la urma.
>
> > Este daca vreti un examen
> > foarte important in relatia dintre americani si romani. Sa vedem cine
> > isi va tine cuvantul dat si cine nu !
>
> Nu este deloc un examen in relatia dintre romani si americani ci un
> examen al relatiei unei firme comericale cu statul roman.
>
> > Sa vedem cine vine aici "cu
> > afaceri" adevarate si "ce este de capul" afacerilor acestora cu
> > adevarat ! Sa vedem cine are dreptate si cine nu ! Sa vedem si noi ce
> > inseamna cuvantul dat si cum functioneaza capitalismul la el acasa ca
> > noi fabrica o vom da !
>
> Capitalismul va functiona asa cum merge peste tot: ca sa produca
> profit. In plus Romania nu "da" fabrica (cum dau eu o cina
> cunoscutilor de 1 Decembrie) ci o vinde.
>
> > Mai vorbim dupa ce vedem cele 2 modele de
> > autoturisme produse la Craiova !!!
>
> Sunt sigur ca cei de la Ford vor face doua probabil chiar mai multe
> modele la Craiova. Asta pentru simplul motiv ca nu si-au tras fabrica
> in Banie numai de dragul de a putea striga din toti bojocii prin
> Detroit: "Ne-am tras fabrica in Craiova, Dolj ba fazanilor!"
>
> > Si sunt foarte curios sa vad care
> > sunt primii care ies la rampa cu motivatii ieftine !
> >
>
>

Mache
2007-09-12 14:15:48

Re: Tocmai aceasta am vrut sa subliniez: tehnologiile moderne !!!

La 2007-09-12 11:54:30, Liviu2002j a scris:

> 1. Daca Ford va face totul aproape manual asa cum face Renault la
> Dacia (ca sa realizeze pacea sociala - lucru platit pana la urma tot
> de noi prin vanzarea fabricii la un pret sub cel pe care l-am platit
> coreenilor !) atunci declaratiile despre "tehnologiile moderne" sunt
> niste gogosi bune de vandut fraierilor ...
>
> 2. Degeaba este domeniul de varf daca tehnologiile sunt cele ramase de
> pe vremea liniilor de asamblare ale lui Ford insusi !!! Nici macar nu
> stim daca in viitor (ca deocamdata proiectele vin din Germania - cu
> parti facute probabil si de "freelancer"-ii din Romania !) se vor crea
> si locuri de munca in "R&D" cum scrie inginerul ...
>
> 3. Fabrica de la Craiova "se da" Ford-ului din multe privinte, unele
> sesizate si de colegii de pe forum. Decizia a fost evident una
> politica si vanzarea este o forma de linistit berbecii ... Ca si cele
> 7000 de locuri de munca ... De aceea este si un "examen" in relatiile
> romano-americane ! Oricum guvernantii cam asta vor sa spuna si sa ne
> transmita ...
>
> 4. Nu stiu cate tehnologii moderne "depoziteaza" Ford sau nu dar cam
> sunt de aocrd cu cele scrise de inginer ! Ne-or fi "afectand" pe noi
> locurile de munca d-le George dar viitorul este al tehnologiilor
> moderne ... Asta daca nu dorim sa fim o plantatie anexa (sau satelit,
> cum scria ieri d-nul Moroianu) !
>
> P.S. pentru Mache: ai putea totusi sa-mi repeti si mie cum sta treaba
> cu legatura intre planul de afaceri si nivelul tehnologic ?
>
Asa-i domnule! Mustesti de inteligenta!

Din postarea matale de mai sus inteleg ca fabrica trebuia inchisa (alt cumparator cat de cat serios nu s-a aratat) si cei ~ 4000 aruncati pe strada + locurile de munca pierdute de furnizori. Bravos!

Hai sa-ti spun cum e cu planul de afaceri: Daca investitia in Romania (care pentru moment e considerata inca o "low cost country") nu aduce un profit sufient de mare atunci ea nu merita facuta. Daca e sa aduci din Michigan, Illinois sau din Europa de Vest linii de asamblare automate la Craiova, atunci se pierde avantajul costului scazut al fortei de munca si ramai in brate cu costurile uriase de transfer tehnologic.

In aceasta situatie e mult mai rentabil sa extinzi sandramaua din Germania sau UK, unde cel putin stii exact cum functioneaza lucrurile. E foarte clar ca fabrica de la Craiova va lucra mai ales pentru export si nu pentru piata romaneasca, deci daca nu ai costuri scazute care e smecheria voiajului la Craiova?

In timp costurile fortei de munca din Romania vor creste si atunci treptat liniile de productie vor incepe sa se automatizeze, cu conditia ca fabrica sa fie una rentabila - alfel se va inchide.

In alta ordine de idei, te intreb si eu inca odata cum e cu examenul relatilor romano-americane? Tu iti imaginezi ca cuiva de la Departamentul de Stat chiar ii pasa de ~ 4000 de locuri de munca dintr-o tara indepartata?

Liviu2002j
2007-09-12 14:17:58

Re: Asteptam tehnologiile moderne !!!

La 2007-09-12 12:14:31, alwis46 a scris:

> La 7.000 de de "travaiori" tehnologie moderna ?
> Mira-m-as !
> Seamana mai degraba a MCH - Munca, Carca si Hamalac.
> Dar ca sa si "glumez" nitel, prefer oricand o masinuca fabricata
> manual ca Rolls-Royce uneia fabricata super-tehnologizat ca Mitsubishi
> sa zicem....
> Parerea mea !

"Manual" e un fel a spune ... Iar tu o preferi nu din cauza ca ar fi fost fabricata super-tehnologizat sau nu ... Parerea mea !

cotrofelnitza
2007-09-12 14:21:18

Re: Asteptam tehnologiile moderne !!!... Asteptati ! Dar nu cu rasuflarea taiata...

La 2007-09-12 04:57:44, ingineru a scris:

Daca face motoare cu 4 cilindri ati calcat-o.
E niste parparnarii...
Probabil, in doi trei ani, o sa dea vina pa...romani si-o sa inchida mustaria...


> ... daca imi este permisa o sugestie.
>
> Ford NU este depozitarul nici unor tehnologii cu adevarat moderne, cel
> putin nu in domeniul auto. Fac doar niste masini ceva mai bune ca
> Renault (in Europa)... si cam atat.
> A, daca ar fi fost vorba de Toyota (de exemplu) ar fi fost altceva.
>
> Ford vine in Ro pt. ca a prins o fabrica complet utilata si
> modernizata la un pret bun, aproape de niste piete in crestere. Va
> face masini relativ ieftine si nu foarte sofisticate pt. mase. Nu
> camionete, nu Mustang-uri, nu SUV-uri si nu hibrizi. Probabil ceva cam
> ca Fiesta si, cu siguranta, nu mai mare decat un Focus.
>
> Oricum, pt. romani e bine pt. ca vor fi cateva sute (poate mii) de
> job-uri bine platite, inclusiv in R&D.
>
> La 2007-09-12 01:52:11, Liviu2002j a scris:
>
> > Asa cum am mai scris, sper sa nu fie ca "cele" folosite de francezi la
> > Dacia ... Eu sper sincer (si aici sa fie atent bine Mache !!!) ca
> > americanii isi vor respecta cuvantul dat si vor produce cele 2
> > autoturisme folosind "tehnologii moderne" ! Este daca vreti un examen
> > foarte important in relatia dintre americani si romani. Sa vedem cine
> > isi va tine cuvantul dat si cine nu ! Sa vedem cine vine aici "cu
> > afaceri" adevarate si "ce este de capul" afacerilor acestora cu
> > adevarat ! Sa vedem cine are dreptate si cine nu ! Sa vedem si noi ce
> > inseamna cuvantul dat si cum functioneaza capitalismul la el acasa ca
> > noi fabrica o vom da ! Mai vorbim dupa ce vedem cele 2 modele de
> > autoturisme produse la Craiova !!! Si sunt foarte curios sa vad care
> > sunt primii care ies la rampa cu motivatii ieftine !
> >
>
>

Rhodos
2007-09-12 14:43:32

Habar nu aveti ,dar la atac ca-i americana....ce conteaza...ha ha ha!

Din start tehnologia de la Craiova era net superioara fata de cea de la Pitesti.
Vorbim de o fabrica noua si moderna .


in nici o fabrica din tara nu exista o astfel de tehnplogie avansata .
gradul da tehnologizare era destul de avansat .
Cum orice tehnologie dupa 10 ani de vechime intra in uzura morala,aducerea acesteia la zi este de aplaudat.

Fabrica de motoare si cutii de viteza a fost infintata in 1997 folosind tehnologie avansata in mare masura,o bijuterie.

De fapt laboratoarele au fost prezentate si pe Discovery Chanel.

Veneau studentii in pelerinaj pt a vedea noile tehnologii.
totii furnozorii externi ramineau putin uimitii cind vedeau nivelul ridicat al tehnologizarii si pregatirea specilalistilor de acolo.

Un personal inalt calificat specializat in Franta si Korea de sud .

Asa ca nr sporit da angajati reprezinta de fapt includerea acestei fabrici in circuitul marilor capaciitati de productie.

Vaz ca marii specialisti de site ce ishi dau cu parerea sunt de fapt aerienii tovarasii din trecut nostalgici.

Ghita Bizonu'
2007-09-12 15:25:34

Re: alwis n-ai gusturi rele. Da' bani ai?!

La 2007-09-12 12:14:31, alwis46 a scris:

> La 7.000 de de "travaiori" tehnologie moderna ?
> Mira-m-as !
> Seamana mai degraba a MCH - Munca, Carca si Hamalac.
> Dar ca sa si "glumez" nitel, prefer oricand o masinuca fabricata
> manual ca Rolls-Royce uneia fabricata super-tehnologizat ca Mitsubishi
> sa zicem....
> Parerea mea !
>
>
> La 2007-09-12 01:52:11, Liviu2002j a scris:
>
> > Asa cum am mai scris, sper sa nu fie ca "cele" folosite de francezi la
> > Dacia ... Eu sper sincer (si aici sa fie atent bine Mache !!!) ca
> > americanii isi vor respecta cuvantul dat si vor produce cele 2
> > autoturisme folosind "tehnologii moderne" ! Este daca vreti un examen
> > foarte important in relatia dintre americani si romani. Sa vedem cine
> > isi va tine cuvantul dat si cine nu ! Sa vedem cine vine aici "cu
> > afaceri" adevarate si "ce este de capul" afacerilor acestora cu
> > adevarat ! Sa vedem cine are dreptate si cine nu ! Sa vedem si noi ce
> > inseamna cuvantul dat si cum functioneaza capitalismul la el acasa ca
> > noi fabrica o vom da ! Mai vorbim dupa ce vedem cele 2 modele de
> > autoturisme produse la Craiova !!! Si sunt foarte curios sa vad care
> > sunt primii care ies la rampa cu motivatii ieftine !
> >
>
>

Ghita Bizonu'
2007-09-12 15:31:14

Re:Liviu

cum sa-ti zic ... tehnologiile alea sunt si in functie de pretul mainii de lucru.
daca ai mana de lucru scumpa bagi tehnologia , daca nu ... te uiti care e mai ieftina ! Si uneori scuipi pe tehnoligie !
Si asta conteste nu pacea sociala!
Iar proiectele - normal ca vin din Refegeaua . Pai acolo se fac si alea ptr Ford UK. Acu daca tu crezi ca ai nostrii pot face asa ceva te felicit ptr patriotism. Chiar daca ma declar nationalist am niste rezerve in aceasta privinta ...
SI poate este si politica. Dar ce mi s-a parut bizar a fost desistarea PSA de fabrica (era detinatorul a 49%) . Si fabrica in ani 90 era una noa si bine dotata dpv tehnologic ...

Shadow
2007-09-12 15:44:23

Puteti spune ce vreti

Investitia Ford la Craiova este un lucru bun. Avem a doua societate constructoare de automobile care va realiza export, avem in sfarsit si concurenta interna. Au oamenii unde sa lucreze si cine sa plateasca impozite. Alaturi de investitia de la Nokia cele doua investitii in Romania incepute anul asta sunt benefice.

Tudor190
2007-09-12 15:55:59

Re: asta da afacere!

La 2007-09-12 04:58:01, Mache a scris:

Nu prea'ti inteleg rationamentul dar hai sa incerc:

> 1. Ai luat in calcul ce misto ar fi fost daca statul roman nu vindea
> nimanui fabrica de la Craiova si o inchidea pur si simplu din lipsa de
> alternative?

Problema initial nu era a noastra ci a Daewoo (51% actiuni). De ce n-am lasat Daewoo sa'si rupa neuroni vinzind? De departe totul pute a smecherie 'eftina dar media, guvernantii, presedentia, formatorii de opinie publica se fac ca nu o vad. Guvernul Romaniei (o gasca mai jmechera din) luind citiva firfirei de la Ford (poate si altii au sarit la cap pentru ca si rusii au fost interesati sau doar au ridicat stacheta incurcind putin lucrurile) cumpara 51% din actiuni, investeste pentru cosmetizare ca mai apoi sa vinda in pierdere la Ford.

> 2. Ai luat in calcul cat costau in ipoteza 1, salariile compensatorii
> si ajutoarele sociale de toate neamurile?

De unde pina unde salarii compensatorii la o fabrica privata? Nici ceea ce numiti voi comunism nu facea asa ceva.

> 3. Ai luat in calcul cat costau in ipoteza 1 pierderile de pe urma
> impozitelor si taxelor ce urmau sa nu mai fie platite de fabrica si
> angajati?

Nu reiese de nicaieri ca asta era ultima varianta. Inainte ca Statul Roman sa cumpere deja circulau informatii ca Ford vrea sa cumpere (vezi arhivele ziarelor). Asta intareste suspiciunea unei jmecherii de doi bani cum am explicat la pct unu'.

> 4. Ai socotit cumva cati bani si locuri de munca pierdeau furnizorii
> fabricii si implicit bugetul national?

Am renuntat sa mai socotesc de cind s-au inchis atitea fabrici autohtone doar pentru a face loc unora alde Ford. Si asta ajutati desigur de cozile de topor autohtone...mai tineti minte ce-a spus romanul Roman la inceput de 1990? Ne-am luat miinile de pe economie, nu mai veniti la guvern descurcati-va singuri. Asta suna a instigare la comiterea mai multor infractiuni, multe dintre ele pedepsite capital cind mai era cit de cit normalitate in tara asta.

> Calcule din astea "inteligente" si "experti" de talia ta au emotionat
> pana la orgasm guvernul Vacaroiu si sindicatele post comuniste in
> prima jumatate a decadei trecute. Astfel o sama de investitori majori
> cum ar fi Man, Mercedes, Ford, New Holland, INA, SKF, Boeing, John
> Deere, AEG, ABB, si lista e nesfarsita au plecat cu coada intre
> picioare urmati de surasul inteligent al celor ce urmau sa fie
> aruncati in strada. Sigur ca "expertii" si investitorii nostrii din
> popor s-au ales in schimbul muncii lor patriotice cu terenuri numai
> bune de speculat si cu hale imense in care sa-si depoziteze whisky-ul
> libanez la mare moda pe piata romaneasca a epocii.
>
> Cine mai stie azi ceva de Tractorul Brasov, Roman Brasov, IMGB, 23
> August, IAvB, Semanatoarea si mutle, multe altele? Genii pustii ca
> tine au maturat intregi domenii industriale...

Genii pustii ca mine sufera de fiecare data cind vad jmecherii din astea la care politia, procuratura, spionii fac ureche suta.

Tudor190
2007-09-12 15:58:22

Re: asta da afacere!

La 2007-09-12 05:41:01, Tudor190 a scris:

> Ford imi este cel mai simpatic fabricant de automobile american (si
> numai pentru faptul ca batrinul Ford a publicat Protocoalele). Din
> pacate nu prea mai vinde nimic in afara camionetei F1 care ......

Umorul a fost involuntar (culmea este ca atunci cind nu vreau imi ies cele mai inteligente glume): desigur nu este vorba de F1 ci de F150; mea culpa!

Ghita Bizonu'
2007-09-12 16:31:41

Re: Krokozaure

la noi e o nebunie - cica platesti pretu si iei si datoriili.
Normal ar fi : platesc un pret. Basta. In el intra si valoarea si datoriile. Ca uneori vanzatorul iese cu pierderi e partea a 2 a

Tudor190
2007-09-12 17:03:56

Re: Puteti spune ce vreti

La 2007-09-12 15:44:23, Shadow a scris:

> Alaturi de investitia de la Nokia cele doua investitii in
> Romania incepute anul asta sunt benefice.

Nokia? Iarasi miroase urit si aici. Consiliul Judetea Cluj vorbea de 15 mii locuri de munca, de 250 milioane euro investitii si lumea cadea pe spate de binefacerile capitalismului. Pe acelasi ton vorbeste si Ziua de Cluj prin unul Ortocol. D'le Stanescu verificati ce face baiatul asta acolo ca nu miroase a bine.
1. Nokia angajeaza 500 de oameni. Punct. Si astia sint la nivel de muncitaori necalificati. Iarasi punct.
2. Printre rinduri (ca sa scape de justitie in cazul ca cineva se va sesiza odata si'odata) oficialii locali si centrali admit totusi ca Nokia investeste 60 milioane de euro. Punct. Fapt confirmat de Nokia; cautati in arhivele ziarelor. Restul pina la 250 milionae adica 190 milioane de euro nu se specifica de unde vin. Desigur circula basme ca une-i Nokia se inghesuie si altii etc etc. Singura varinata plauzibila este ca 190 de milioane vor fi bani publici (ai mei si'ai tai) cu care se va face toata infrastuctura parcului industrial. Cind se vor recupera acesti bani nimeni nu stie.
3. O astfel de fabrica ce vrea Nokia sa faca se numeste OMS (Original Equipment Maufacturer) ce este un fel de EMS (Electronics Manufacturer Services). O astfel de fabrica din momentul deciziei se muta si incepe productia in noua locatie in cel mult 6 luni de zile. Mai exista doua la noi in tara dupa stiinta mea: la Oradea este Celestica iar la Timisoara este Solectron.

Mache
2007-09-12 17:19:58

Re: asta da afacere!

La 2007-09-12 15:55:59, Tudor190 a scris:

> La 2007-09-12 04:58:01, Mache a scris:
>
> Nu prea'ti inteleg rationamentul dar hai sa incerc:
>
> > 1. Ai luat in calcul ce misto ar fi fost daca statul roman nu vindea
> > nimanui fabrica de la Craiova si o inchidea pur si simplu din lipsa de
> > alternative?
>
> Problema initial nu era a noastra ci a Daewoo (51% actiuni). De ce
> n-am lasat Daewoo sa'si rupa neuroni vinzind? De departe totul pute a
> smecherie 'eftina dar media, guvernantii, presedentia, formatorii de
> opinie publica se fac ca nu o vad. Guvernul Romaniei (o gasca mai
> jmechera din) luind citiva firfirei de la Ford (poate si altii au
> sarit la cap pentru ca si rusii au fost interesati sau doar au ridicat
> stacheta incurcind putin lucrurile) cumpara 51% din actiuni,
> investeste pentru cosmetizare ca mai apoi sa vinda in pierdere la
> Ford.

Draga domnule, Daewoo a dat faliment de ceva vreme iar lichidatorul lui Daewoo (GMC) nu s-a arata deloc interesat de fabrica din Craiova. Pentru ca aceasta sa nu fie vanduta in regim de lichidare a fost cumparata de statul roman. Eu as zice caa fost o decizie matura si corecta a guvernului roman. In urma ei azi suntem in fata perspectivei ca Ford sa investeasca in urmatorii ani o suma cu 9 zero-uri la Craiova.

> > 2. Ai luat in calcul cat costau in ipoteza 1, salariile compensatorii
> > si ajutoarele sociale de toate neamurile?
>
> De unde pina unde salarii compensatorii la o fabrica privata? Nici
> ceea ce numiti voi comunism nu facea asa ceva.
>
> > 3. Ai luat in calcul cat costau in ipoteza 1 pierderile de pe urma
> > impozitelor si taxelor ce urmau sa nu mai fie platite de fabrica si
> > angajati?
>
> Nu reiese de nicaieri ca asta era ultima varianta. Inainte ca Statul
> Roman sa cumpere deja circulau informatii ca Ford vrea sa cumpere
> (vezi arhivele ziarelor). Asta intareste suspiciunea unei jmecherii de
> doi bani cum am explicat la pct unu'.

Ford nu ar fi cumparat in mod sigur niste hale goale sau un teren viran la Craiova. De astea se gasesc destule si in Bulgaria de exemplu. Fabrica din Craiova trebuia mentiunuta in viata pana la gasirea unui investitor.

> > 4. Ai socotit cumva cati bani si locuri de munca pierdeau furnizorii
> > fabricii si implicit bugetul national?
>
> Am renuntat sa mai socotesc de cind s-au inchis atitea fabrici
> autohtone doar pentru a face loc unora alde Ford. Si asta ajutati
> desigur de cozile de topor autohtone...mai tineti minte ce-a spus
> romanul Roman la inceput de 1990? Ne-am luat miinile de pe economie,
> nu mai veniti la guvern descurcati-va singuri. Asta suna a instigare
> la comiterea mai multor infractiuni, multe dintre ele pedepsite
> capital cind mai era cit de cit normalitate in tara asta.

Daca Roman a spus asa ceva mai creste un pic in ochii mei. Statul e peste tot un prost administrator - ceea ce s-a vadit foarte bine si in Romania tocmai pentru ca guvernul nu si-a retras destul de repede coada din economie. Guvernele Romaniei de pana in 1997, impreuna cu sindicatele comuniste au blocat o serie de privatizari de amoru' artei si patriotismului. Problema nu a fost ca s-au furat niste valori, ci ca pentru a se fura 1 leu s-a facut o paguba de 10000 de lei.

> > Calcule din astea "inteligente" si "experti" de talia ta au emotionat
> > pana la orgasm guvernul Vacaroiu si sindicatele post comuniste in
> > prima jumatate a decadei trecute. Astfel o sama de investitori majori
> > cum ar fi Man, Mercedes, Ford, New Holland, INA, SKF, Boeing, John
> > Deere, AEG, ABB, si lista e nesfarsita au plecat cu coada intre
> > picioare urmati de surasul inteligent al celor ce urmau sa fie
> > aruncati in strada. Sigur ca "expertii" si investitorii nostrii din
> > popor s-au ales in schimbul muncii lor patriotice cu terenuri numai
> > bune de speculat si cu hale imense in care sa-si depoziteze whisky-ul
> > libanez la mare moda pe piata romaneasca a epocii.
> >
> > Cine mai stie azi ceva de Tractorul Brasov, Roman Brasov, IMGB, 23
> > August, IAvB, Semanatoarea si mutle, multe altele? Genii pustii ca
> > tine au maturat intregi domenii industriale...
>
> Genii pustii ca mine sufera de fiecare data cind vad jmecherii din
> astea la care politia, procuratura, spionii fac ureche suta.
>
>
>

Mos Grigore
2007-09-12 18:16:58

Tocmai s-a semnat......................video la

http://www.adevarul.ro/

avarfreson
2007-09-12 18:22:15

sansa celor care vor sa vina ....

daca noi am apucat pcr-ul macar copiii sa vada americanii !

Virgil Ciuca
2007-09-12 18:59:31

Din pacate

Gresala sau afacerea este total a Guvernului si legislatiei Romaniei modificata corespunzator dupa lovitura de stat di 89 pentru a aduce Romania la sapa de lemn.

Ford va investi putin si va profita mult ! iar daca nu profita mult ,mult de tot o revinde guvernului Romaniei si apoi isi iau putinele jucarii pe care le aduc si pleaca cu ele!

Companiile americane indiferent cum sunt ele impuse si pe unde sunt impuse nu fac acte de caritate si nici nu vor fi dispuse sa invete pe altii sa le faca concurenta deci proiectarea nu are ce cauta in Romania nu pentru ca romanul nu poate sa proiecteze eventual sa se mai "inspire" cum face indeobste americanu...

Povestea cu salarii bine platite au discutat-o alti colegi de pe forum...dar locuri de munca vor fi..ele erau si pe vremea lui Ceausescu care oricum scapase tara de datorii cei drept pe spinarea maselor! Acum actualii guvernanti indatoreaza Romania tot pe spinarea maselor....

Privatizarea intreprinderilor s-a facut numai si numai cu pierderi pentru statul roman! deci nici afacerea cu Ford nu face exceptie.

Nu cu americanii trebuie sa facem noi afaceri! si nu lor trebuie sa le cerem ajutor pentru apararea drepturilor si intereselor poporului roman si Romaniei!
Politicienii si afaceristii americani caci la ei ma refer ne-au vandut si ne-au tradat cand ne-a fost lumea mai draga...

Virgil Ciuca



Tudor190
2007-09-12 19:05:06

Re: asta da afacere!

La 2007-09-12 17:19:58, Mache a scris:

> Draga domnule, Daewoo a dat faliment de ceva vreme iar lichidatorul
> lui Daewoo (GMC) nu s-a arata deloc interesat de fabrica din Craiova.
> Pentru ca aceasta sa nu fie vanduta in regim de lichidare a fost
> cumparata de statul roman. Eu as zice caa fost o decizie matura si
> corecta a guvernului roman. In urma ei azi suntem in fata perspectivei
> ca Ford sa investeasca in urmatorii ani o suma cu 9 zero-uri la
> Craiova.

Problema este ca nicicum nu poate fi pus semnul egal intre o jmecherie si o decizie matura. De ce nu a negociat direct Ford cu GM doar sint de la Detroit? Sa inteleg ca Statul Roman a cumparat de la GM? Interesanta informatia.
De unde va investii Ford aceste sume cu noua zerouri? Pierderile pe primul trimestru al anului 2006 au fost de 1,2 miliarde iar in al treilea al aceluiasi an 5,8 miliarde!!! FMI si BM ar fi inchis o intreaga tara la asemenea performante.

> Ford nu ar fi cumparat in mod sigur niste hale goale sau un teren
> viran la Craiova. De astea se gasesc destule si in Bulgaria de
> exemplu. Fabrica din Craiova trebuia mentiunuta in viata pana la
> gasirea unui investitor.

Ford, ca si orice alta multinationala, nu cumpara daca nu primeste inzecit; scutiri de taxe, energie la pret preferential, etc. Pun pariu ca Ford, ca de altfel si Renault, pleaca imediat cind aceste scutiri dispar. Prin asta nu vreau sa spun ca venirea fabricantilor de automobile este un lucru rau, dar nu in orice conditii.

> Daca Roman a spus asa ceva mai creste un pic in ochii mei. Statul e
> peste tot un prost administrator - ceea ce s-a vadit foarte bine si in
> Romania tocmai pentru ca guvernul nu si-a retras destul de repede
> coada din economie. Guvernele Romaniei de pana in 1997, impreuna cu
> sindicatele comuniste au blocat o serie de privatizari de amoru' artei
> si patriotismului. Problema nu a fost ca s-au furat niste valori, ci
> ca pentru a se fura 1 leu s-a facut o paguba de 10000 de lei.

Tu nu intelgi ca Roman a dat liber la furt si distrugere...ma rog daca astea's valorile tale morale...Multinationalele fac bani cu statul oriunde s-ar afla (vezi Bechtel, Huliburton, Boeing etc)

Tudor190
2007-09-12 20:16:46

Re: asta da afacere!

Apare un mesaj in rosu cum ca un mesaj identic exista deja, mumai ca eu nu-l vad. Daca inca nu s-a afisat, va rog stergeti unul din ele. Multumesc!

La 2007-09-12 17:19:58, Mache a scris:

> Draga domnule, Daewoo a dat faliment de ceva vreme iar lichidatorul
> lui Daewoo (GMC) nu s-a arata deloc interesat de fabrica din Craiova.
> Pentru ca aceasta sa nu fie vanduta in regim de lichidare a fost
> cumparata de statul roman. Eu as zice caa fost o decizie matura si
> corecta a guvernului roman. In urma ei azi suntem in fata perspectivei
> ca Ford sa investeasca in urmatorii ani o suma cu 9 zero-uri la
> Craiova.

Problema este ca nicicum nu poate fi pus semnul egal intre o jmecherie si o decizie matura. De ce nu a negociat direct Ford cu GM doar sint de la Detroit? Sa inteleg ca Statul Roman a cumparat de la GM? Interesanta informatia.
De unde va investii Ford aceste sume cu noua zerouri? Pierderile pe primul trimestru al anului 2006 au fost de 1,2 miliarde iar in al treilea al aceluiasi an 5,8 miliarde!!! FMI si BM ar fi inchis o intreaga tara la asemenea performante.

> Ford nu ar fi cumparat in mod sigur niste hale goale sau un teren
> viran la Craiova. De astea se gasesc destule si in Bulgaria de
> exemplu. Fabrica din Craiova trebuia mentiunuta in viata pana la
> gasirea unui investitor.

Ford, ca si orice alta multinationala, nu cumpara daca nu primeste inzecit; scutiri de taxe, energie la pret preferential, etc. Pun pariu ca Ford, ca de altfel si Renault, pleaca imediat cind aceste scutiri dispar. Prin asta nu vreau sa spun ca venirea fabricantilor de automobile este un lucru rau, dar nu in orice conditii.

> Daca Roman a spus asa ceva mai creste un pic in ochii mei. Statul e
> peste tot un prost administrator - ceea ce s-a vadit foarte bine si in
> Romania tocmai pentru ca guvernul nu si-a retras destul de repede
> coada din economie. Guvernele Romaniei de pana in 1997, impreuna cu
> sindicatele comuniste au blocat o serie de privatizari de amoru' artei
> si patriotismului. Problema nu a fost ca s-au furat niste valori, ci
> ca pentru a se fura 1 leu s-a facut o paguba de 10000 de lei.

Tu nu intelgi ca Roman a dat liber la furt si distrugere...ma rog daca astea's valorile tale morale...Multinationalele fac bani cu statul oriunde s-ar afla (vezi Bechtel, Huliburton, Boeing etc)

Hantzy
2007-09-12 20:17:17

Re:Dar nu cu rasuflarea taiata... ing

La 2007-09-12 04:57:44, ingineru a scris:

> ... daca imi este permisa o sugestie.
>
> Ford NU este depozitarul nici unor tehnologii cu adevarat moderne, cel
> putin nu in domeniul auto. Fac doar niste masini ceva mai bune ca
> Renault (in Europa)... si cam atat.
> A, daca ar fi fost vorba de Toyota (de exemplu) ar fi fost altceva.
>
> Ford vine in Ro pt. ca a prins o fabrica complet utilata si
> modernizata la un pret bun, aproape de niste piete in crestere. Va
> face masini relativ ieftine si nu foarte sofisticate pt. mase. Nu
> camionete, nu Mustang-uri, nu SUV-uri si nu hibrizi. Probabil ceva cam
> ca Fiesta si, cu siguranta, nu mai mare decat un Focus.
>
> Oricum, pt. romani e bine pt. ca vor fi cateva sute (poate mii) de
> job-uri bine platite, inclusiv in R&D.
>
+++++++++++++++++
Nu prea mi-e clar unde bati cu Ford (in Europa) masini mai bune ca Renault?!

Revistele de specialitate din Europa compara Renault sau Citroen-ul lui Peugeot cu Audi, Volvo, Rover, BMW sau VW.
Ford e comparat cu Opel, Mazda, Fiat, Toyota etc. Fiecare in categoria sa de calitate!

PS Inca cele mai bune si elegante masini folosesc liniile de montaj neautomatizate, sau doar partial automatizate. Nu e nevoie, cred, sa le enumar!

Mos Grigore
2007-09-12 21:26:34

Mizerie mare............................vai de capu' lor

Life expectancy in U.S. rises to all-time high of 78

By Will Dunham
1 hour, 31 minutes ago

Life expectancy in the United States has increased to almost 78 years, the country's highest on record, amid a downturn in deaths from heart disease, cancer and stroke, according to new federal estimates published on Wednesday.

The U.S. Centers for Disease Control and Prevention also said preliminary figures for 2005 showed an increase in the U.S. infant mortality rate from the previous year, although it called the rise statistically insignificant. Black babies under age 1 remained far more likely to die than white babies.

The CDC's National Center for Health Statistics said in a report that a child born in the United States in 2005 can expect to live 77.9 years, up from 77.8 in 2004 and continuing a rise dating back decades. U.S. life expectancy was 75.8 years in 1995 and 69.6 years in 1955.

The United States, a country of 300 million people, ranks 42nd in the world in life expectancy, according to previously released data.

U.S. whites will live longer than blacks, and women longer than men, the CDC said, reflecting enduring disparities.

The 2005 report estimated that white women will live 80.8 years, compared to 76.5 years for black women. However, black women will outlive white men (75.7 years) and black men (69.6 years), the CDC said. The CDC said the figures for both black men and women were the highest ever recorded.

"If death rates from certain leading causes of death continue to decline, we should continue to see improvements in life expectancy," CDC statistician Hsiang-Ching Kung, who worked on the report, said in a statement.

The death rates from heart disease, cancer and stroke, the three leading causes of death in the United States, fell in 2005 compared to 2004. The report showed rises in 2005 in death rates from Alzheimer's disease, the seventh-leading killer, and Parkinson's disease, the 14th-leading cause of death.

The U.S. infant mortality rate is higher than many other rich nations. The CDC said 2005 figures showed an infant mortality rate of 6.89 per 1,000 live births up to age 1, a rise from 6.79 in 2004. Infant mortality for black babies in 2005 was 13.69 per 1,000 live births, compared to 5.76 for white babies, the CDC said.

The agency said birth defects were the leading cause of infant mortality in 2005, followed by problems related to premature birth and low birth weight.


Mos Grigore
2007-09-12 21:43:48

Re: Re:Dar nu cu rasuflarea taiata... Hanzy

La 2007-09-12 20:17:17, Hantzy a scris:

>> Nu prea mi-e clar unde bati cu Ford (in Europa) masini mai bune ca
> Renault?!
===========================================================
Mai buna nu, ci mult, mult mai buna.

Cum iti explici ca in afara de VW si Mercedes si Audi nu e picior de masina europeana care tina businessul in US - cea mai mare piatza de masini din lume? (Volvo si Land Rover sint, dar ele sint tot Ford). A fost Renault si Peugeot si au dat faliment cu clabuci acu' vreo 15-20 de ani.

Toyota are recordul cel mai bun la calitate - Ford s-a apropiat de ea in ultimii doi ani. Mazda e cam tot Ford sau anyway mina-n mina (fecioru' meu care lucreaza pentru Ford a fost detasat la Maza vreo 2 ani).

VW este cotat ca average iar Mercedesul in 2005 a fost a doua din coada; anul trecut si-a mai revenit a devenit average.




> Revistele de specialitate din Europa compara Renault sau Citroen-ul
> lui Peugeot cu Audi, Volvo, Rover, BMW sau VW.
> Ford e comparat cu Opel, Mazda, Fiat, Toyota etc. Fiecare in categoria
> sa de calitate!
>
> PS Inca cele mai bune si elegante masini folosesc liniile de montaj
> neautomatizate, sau doar partial automatizate. Nu e nevoie, cred, sa
> le enumar!
=========================================

Ba e nevoie sa stim si noi!


« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Testamentul lui Pavarotti (3988 afisari)
 Iliescu se intoarce (3572 afisari)
 Ziua Patriarhului (2854 afisari)
 Presedintele isi da in petic, totul e OK (2293 afisari)
 Cursul bancar al lui Gigi (1855 afisari)
 Rusia a testat cea mai puternica bomba termobarica din lume (1250 afisari)
 ULTIMA ORA: IPS Daniel este noul Patriarh al Bisericii Ortodoxe Romane (811 afisari)
 Guvernul rus a demisionat (132 afisari)
 O noua alerta de tsunami a fost emisa in Indonezia (119 afisari)
 Germania - Romania, amical cu pretentii (115 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2007 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00965 sec.