Ziua Logo
  Nr. 4023 de sambata, 1 septembrie 2007 
 Cauta:  
  Detalii »

Social

2007-09-01

Comentarii: 4, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

BZI
2007-09-01 00:17:11

S-au pus din nou boii inaintea carului

Ministrul educatiei a scos un examen cu impact national (daca avem in vedere ca afecteaza vreo 250.000 elevi) care ,cu mari greutati dar, a functionat, si a introdus un alt examen mai complicat fara a fi pregatit in prealabil un studiu de impact si metodologiile necesare punerii in practica. Procedura in sine, de inlocuire a unei legi cu o lege inexistenta, fara acoperire si aplicabilitate, nu este un lucru iesit din comun in Romania. Dar amatorismul unui ministru a lovit de data aceasta nu niste angajati ai unor intreprinderi, reprezentantii unor sindicate etc., ci aproximativ 250.000 copii aflati in pragul clasei a VIII-a. Lipsa studiilor de impact, a metodologiilor de aplicare denota faptul ca decizia a fost luata de catre ministru fara a fi informate-consultate structuri subordonate. Ministrul educatiei trebuie sa connstientizeze ca educatia nu este un santier. Iesirea din aceasta situatie este complexa, dar nu este nerezolvabila. Primul pas ar fi demisia ministrului si aducerea unui tehnocrat care stie ce inseamna invatamantul. Pentru ceilalti pasi necesari iesirii onorabile din aceasta situatie sa-si bata capul cei de la minister, in fine pentru asta sunt platiti.

Liviu2002j
2007-09-01 01:54:10

D-na Magda Severin ...

... nu stiu cand ati absolvit d-tra scoala si ce sistem era pe vremea d-tra dar eu stiu ca o data ce nu iei nota de promovare la teza (fie ea si cu subiect unic !) atunci nu poti promova la materia respectiva si in consecinta nu mai poti promova nici clasa ... Speculatiile d-tra gen "6-6, ca la table" nu ESTE valabile !

Liviu2002j
2007-09-01 02:08:42

Corectie !!!

Este vorba de exemplul organizatiei AEACE, dar oricum d-na Severin si l-a insusit folosindu-l in articol ...

Mos_Tautu
2007-09-01 22:37:45

Un punct de vedere privind proiectul Legii

Un punct de vedere privind proiectul Legii
Invatamantului Preuniversitar

(IRSCA Gifted Education)
Educatia copiilor supradotati, talentati sau a altor categorii cu
nevoi speciale de educatie

Definim copii cu nevoi speciale de educatie acei copii care din
motive
de tip genetic, social, economic sau cultural au nevoi speciale de
educatie. Aceasta categorie cuprinde: copii talentati sau capabili de
performante inalte, si copii cu abilitati speciale sau supradotati,
copii cu handicap fizic sau intelectual, copii cu probleme sociale
sau
economice grave, copii cu handicap cultural.

Pentru copii talentati sau capabili de performante inalte, precum si
copii cu abilitati speciale sau supradotati sau alte categorii de
copii ce doresc sa-si dezvolte abilitatile cognitive se organizeaza:

- Programele educative de imbogatire a cunostintelor (de tip
enrichment) la dispozitia scolilor care sa permita adecvarea la
standardele internationale

- Bacalaureatul international in unitatile de excelenta care sa
permita pregatirea de performanta in parametrii internationali

- In cazul unitatilor scolare destinate pregatirii copiilor talentati
sau capabili de performante inalte, precum si copii cu abilitati
speciale sau supradotati, programele la dispozitia scolilor vor putea
include pana la 70% din curriculum scolar, 30% fiind curricula nucleu
stabilita de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului

-Inspectoratele scolare si unitatile judetene prin colaborare cu
Centrul National pentru Instruire Diferentiata monitorizeaza traseele
didactive individualizate ale elevilor cu abilitati speciale si
capabili de performanta inalta, aproband curricula diferentiata

- Intre unitatile scolare de profil, Centrul National Pentru
Instruire
Diferentiata si organizatiile profesionale nationale sau
internationale se va putea face un parteneriat in vederea realizarii
programelor educative adecvate pregatirii copiilor talentati sau
capabili de performante inalte, precum si copii cu abilitati speciale
sau supradotati.

- Unitatile scolare ce desfasoara programe educative destinate
copiilor talentati sau capabili de performante inalte, precum si
copii
cu abilitati speciale sau supradotati vor beneficia de specialist sau
expert in gifted education

- Se vor aloca fonduri suplimentare pentru programele educative
necesare elevilor cu nevoi speciale de educatie incluzand copii
talentati sau capabili de performante inalte, precum si copii cu
abilitati speciale sau supradotati.

- Pentru a permite o educatie inclusiva prin care copii talentati sau
capabili de performante inalte, precum si copii cu abilitati speciale
sau supradotati precum si alte categorii de copii cu nevoi speciale
de
instruire sa devina membri participanti activi ai societatii este
necesar personal aditional specializat, materiale de studiu
specializate, echipamente specializate si modalitati de evaluare care
sa corespunda nevoilor speciale ale acestora.

- Pentru ca un elev sa se califice pentru fondurile speciale trebuie
sa fie evaluat si identificat si trebuie sa aiba un plan
individualizat de educatie.

- Elevii talentati sau capabili de performante inalte, precum si
copii
cu abilitati speciale sau supradotati, ca si alte categorii de elevi
cu nevoi speciale de educatie pot fi inrolati in programe de
pregatire
pe Internet,prin programe de educatie la distanta.

- Documentatia de sustinere a identificarii copiilor cu nevoi
speciale
de educatie include:

-evaluarea si identificarea pe categorii de nevoi speciale de
educatie

-planuri individualizate de educatie continand scopurile potrivite
fiecarei categorii de elevi cu nevoi speciale de educatie

-servicii de sprijin pentru fiecare categorie de copii cu nevoi
speciale de educatie

-evidenta oferirii posibilitatilor programelor diferentiate catre
parintii elevilor

-evidenta activitatilor de invatare si a curriculei diferentiate
oferite elevilor

-metode de masurare a progresului elevilor

- Elevii talentati sau capabili de performante inalte, precum si
copii
cu abilitati speciale sau supradotati pot solicita si primi servicii
educative suplimentare, altele decat cele curente prin programe
specializate de imbogatire a cunostintelor prin curricula la decizia
scolilor si studiu personal evaluat prin credite transferabile,
accelerarea studiilor, integrarea in colective grupate in functie de
abilitati, integrarea intr-un sistem de mentorat, integrarea in forme
de invatare avansata intr-un ciclu de invatamant de nivel superior
incadrarii elevului in scoala si recunoasterea ulterioara a
rezultaelor parcurgerii acestui ciclu.









« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Neokominternistii lui Tismaneanu, demascati de Victor Frunza (3082 afisari)
 Rusia-SUA, alianta incredibila (3054 afisari)
 Mincinosul de la Chisinau si natangii de la Bucuresti (2743 afisari)
 Cazul Israel Beer (2214 afisari)
 Unde a disparut Mubarak? (2200 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2007 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00691 sec.