Ministrul educatiei a scos un examen cu impact national (daca avem in vedere ca afecteaza vreo 250.000 elevi) care ,cu mari greutati dar, a functionat, si a introdus un alt examen mai complicat fara a fi pregatit in prealabil un studiu de impact si metodologiile necesare punerii in practica. Procedura in sine, de inlocuire a unei legi cu o lege inexistenta, fara acoperire si aplicabilitate, nu este un lucru iesit din comun in Romania. Dar amatorismul unui ministru a lovit de data aceasta nu niste angajati ai unor intreprinderi, reprezentantii unor sindicate etc., ci aproximativ 250.000 copii aflati in pragul clasei a VIII-a. Lipsa studiilor de impact, a metodologiilor de aplicare denota faptul ca decizia a fost luata de catre ministru fara a fi informate-consultate structuri subordonate. Ministrul educatiei trebuie sa connstientizeze ca educatia nu este un santier. Iesirea din aceasta situatie este complexa, dar nu este nerezolvabila. Primul pas ar fi demisia ministrului si aducerea unui tehnocrat care stie ce inseamna invatamantul. Pentru ceilalti pasi necesari iesirii onorabile din aceasta situatie sa-si bata capul cei de la minister, in fine pentru asta sunt platiti. |