Acest sistem nu este bun. La gimnaziu, profesorii de la clasa fac meditatii cu elevii si le umfla notele, contracost. Majoritatea au masini scumpe, care nu au fost luate din salariile de bugetari.
Profesorii care predau la gimnaziu, sunt mai boieri decat aia de la liceu, din cauza modului idiot de promovare la liceu.
Trebuie sa se intre numai prin concurs. Si nu cu subiecte prestabilite, care se pot memora. Trebuie cunoscuta doar programa analitica. Sa nu se sara nici calul si sa se dea subiecte care au fost date la concursuri de titularizare a profesorilor si jumatate dintre ei au luat note sub 5. Astfel de subiecte au fost date in anii anteriori, la examenul de bacalaureat.
Subiectele (disciplinele) si gradul de dificultate sa fie si in functie de profilul liceului. Cu sistemul actual, in care se tine seama de media de la gimnaziu, se poate intampla ca la un liceu de profil matematica -informatica, sa intre copii care au avut note foarte mari (10 pe linie) la gimnaziu (pe bani, sau prin nivelul mai scazut al cerintelor scolii, cum se intampla de multe ori la tara) si sa ocupe locul elevilor buni care desi au note mari la examen, sunt trasi in jos de medie. |