Ziua Logo
  Nr. 3920 de vineri, 4 mai 2007 
 Cauta:  
  Detalii »

Eveniment

2007-05-04
tutulica din Dej, Romania (...@yahoo.com, IP: 89.37.254...)
2007-05-04 11:12
O intrebare

Daca aveam nevoie de aceste fregate, si avem nevoie cu adevarat de ele, de ce nu s-au construit in tara? Fregata Marasesti e net superioara ca putere de foc fata de celelate doua si este inca buna. Banii ramaneau in tara si dadeam de lucru la muncitorii nostrii. Echiparea cu armament se poate face si cu firme straine.

alwis46 (...@yahoo.com, IP: 82.78.112...)
2007-05-04 15:43
Re: O intrebare

Pai nu prea trebuia sa luam de la altii.
Parerea mea !
A fost vorba de comisioane grase si cum la construirea in tara nu prea ai de unde sa iei spaga s-a procedat la cumpararea de la englezi.
Initial nava Marasesti a fost botezata Muntenia la lansarea sa din 1986 si era socotita crucisator usor port elicopter.
A fost rebotezata Timisoara si declasata la distrugator usor dupa 1990, pentru ca apoi, in comparatie cu navele NATO si americane, sa fie socotita fregata, declasata ca atare si rebotezata Marasesti.
De conceptie si executie suta la suta romaneasca, santierele noastre navale puteau foarte usor sa mai construiasca acum alte unitati de acest gen.
S-a preferat spaga.
Nu zic ca navele britanice sunt de dat la fiare vechi ; costurile de inzestrare si mentenanta au devenit prohibitive dar pentru capetele care au pus la cale tranzactia asta nu mai conteaza, spaga sa iasa ca romanul plateste.
Afacerea, garantata 100% de Ministerul Finantelor, a fost perfectata in 2003 de catre MApN in baza unei hotaråri de Guvern adoptate la sfårsitul lui 2002 si semnate de Adrian Nastase, George Maior, Dan Ioan Popescu si Mihai Tanasescu.

Se zice ca s-a platit o spaga de mai multe milioane de lire sterline din care peste sase milioane au ajuns in buzunar la un demnitar roman.

Cam atat.

La 2007-05-04 11:12:50, tutulica a scris:

> Daca aveam nevoie de aceste fregate, si avem nevoie cu adevarat de
> ele, de ce nu s-au construit in tara? Fregata Marasesti e net
> superioara ca putere de foc fata de celelate doua si este inca buna.
> Banii ramaneau in tara si dadeam de lucru la muncitorii nostrii.
> Echiparea cu armament se poate face si cu firme straine.
>

tutulica din Dej, Romania (...@yahoo.com, IP: 89.37.254...)
2007-05-04 16:19
Re: O intrebare

Cunosc istoria distrugatorului Marasesti, actualmente fregata, si ce am mai fi putut sau am mai putea construi. Dar deocamdata, important este comisionul pentru incheierea afacerii.


     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Camasa de forta (6167 afisari)
 Petroklav: inceputul sfarsitului flotei (2553 afisari)
 Cimitirul gladiatorilor (2443 afisari)
 S-a transat! (2379 afisari)
 Cazul Roncea, confuzii si inconsecventa (2128 afisari)
 Tariceanu: In cazul referendumului, trebuie aplicat acelasi sistem prin care presedintele a fost ales (260 afisari)
 Ziua demisiilor (89 afisari)
 Informatii noi in cazul inchisorilor CIA (70 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2007 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00664 sec.