Ziua Logo
  Nr. 4685 de vineri, 6 noiembrie 2009 
 Cauta:  
  Detalii »
Actualitate
Microbuzele iadului
-- Cinci persoane si-au pierdut viata dupa ce autove�hiculul s-a izbit frontal de un TIR
Foto: GELU STRAMBOAIA, ZIUA DE CONSTANTA
Ieri, in jurul orelor 12.15, un alt accident rutier foarte grav, in care a fost impli�cat un microbuz, s-a produs pe DN 22, intre localitatile constantene Tasaul si Piatra. Din primele investigatii reiese ca vina pentru producerea tragediei apartine soferului, al carui corp a fost sectionat in urma impactului. Transportatorii auto de persoane numara banii si mortii de pe sosele
Accidentul de ieri s-a produs in apropierea Popasului Tasaul, intr-o curba periculoasa.
Din declaratiile martorilor reiese ca soferul microbuzului care transporta 12 pasageri, de la Tulcea spre Constanta, intr-un moment de neatentie, cand scotocea prin acte sau numara bani, a pierdut controlul volanului. Intrata pe contrasens, masina s-a lovit frontal de un TIR venit din directia opusa, in urma impactului cinci pasageri fiind ucisi (o femeie si patru barbati, intre care si conducatorul microbuzului) si sapte raniti grav. Accidentul de ieri s-a produs in apropierea Popasului Tasaul, intr-o curba periculoasa. Dupa zece minute de la primirea unui apel pe 112, la locul tra�gediei au venit sase ambu�lante. "Este un carnagiu. Corpul soferului a fost sectionat", a afirmat purtatorul de cuvant al ISU Dobrogea, Paula Anghel. Ranitii au fost transportati la spital, iar celorlalti pasageri ai microbuzului li s-au acordat ingrijiri la fata locului. Soferul TIR-ului nu a fost vatamat.
Administratorii, partasi
Articolul 66, aliniatul (1) din O.U.G. nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, prevede ca "Atestatul profesio�nal este obligatoriu pentru conducatorul autovehiculului care efectueaza transport(...) public de persoane, transport in cont propriu de persoane cu microbuze si autobuze(...) pentru autovehiculele de transport marfa cu masa maxi�ma autorizata mai mare de 3,5 tone, care circula in trafic in�tern si international". Conditiile de obtinere a acestui document sunt stabilite prin ordin al Mi�nistrului Transportului Dupa absolvirea cursurilor de pregati�re, posesorii permiselor D1 sau D sustin un examen teoretic cu reprezentantii Autoritatii Rutiere Romane care elibereaza atestatele propriu-zise. "Se prezuma ca orice conducator de autovehicul care poseda un asemenea atestat are cuno�stintele necesare desfasurarii acestei activitati in conditii optime", ne-a comunicat IGPR. In realitate, arata politistii, "sunt frecvente cazurile in care acesti conducatori auto isi asuma riscuri nejustificate punand interesele economice mai presus de siguranta lor si a pasagerilor". Urmarind incasari mari si cresterea arti�ficiala a capacitatii de transport, unii soferi de microbuz permit supraincarcarea autovehiculelor cu mai multe persoane decat numarul de locuri pe scaune prevazute si nu respecta graficul de circulatie, preferand sa incalce limitele de viteza si sa se hazardeze in depasiri neregulamentare, pentru a efectua cat mai multe curse. "Partasi la asemenea compor�tamente sunt administratorii societatilor de transport, care ii cointereseaza pe soferii de microbuze prin cresterea procentuala a salariului in functie de incasari, fara sa ii preocupe riscul rutier major la care isi expun angajatii si cala�torii", ne-a informat comi�sarul-sef Corneliu Draghici (IGPR).
Alearga spre moarte
"Foarte multe microbuze sunt transformate, din autoutilitare de transport marfa, in microbuze pentru calatori. Ele sunt foarte periculoase, in caz de accident. Romania este singura tara din UE unde se-ntampla asa ceva si este legal acest lucru! Se omologheaza pe banda rulanta astfel de microbuze", ne-a declarat Claudiu Cremanuta, director de dezvoltare in cadrul Asociatiei Victimelor Accidentelor de Circulatie. Acesta a mai spus ca deseori soferii de microbuze conduc pana la epuizare, vorbesc la telefon si numara bani in timpul mersului si circula cu vehiculele arhipline. "Conducatorii acestor vehicule alearga spre moarte pentru ca au rate de platit, familii de intretinut si nu mai constietizeaza pericolul. Autoritatea Rutiera Romana are parghia legala de a retrage (suspenda) licentele de transport pentru abateri repetate ale operatorilor privati. Nu se intampla acest lucru", a mai spus Cremanuta.
Adrian-Nicolae POPESCU, adrian.popescu@ziua.ro 
Alte articole
  Din microbuz in sicriu    (Actualitate, 2009-10-22)
  Patru morti intr-un accident rutier    (Anchete, 2007-10-01)
  ULTIMA ORA: Un microbuz cu 13 pasageri a fost implicat intr-un accident in judeþul Buzãu    (2009-08-31 10:18)
  Ilfov: 2 morti si 8 raniti intr-un tragic accident rutier    (2009-07-25 09:27)
  Cluj: 12 raniti in urma ciocnirii dintre un microbuz si un TIR    (2008-04-01 12:45)
  Accident grav in Sibiu- un mort si cinci raniti    (2008-02-07 09:50)
  20 de masini implicate intr-un accident in lant- doi raniti grav    (2008-02-01 10:36)
A r h i v a
  Statisticile groazei    
  Jaf cu cutitul la exchange    
  Scurgeri de informatii la DGIPI    
  Taiata si batuta in magazin    1 comentariu
  DIICOT prinde degeaba    
  Hoti la primarie    
  Stiri pe scurt    
 Top afisari / comentarii 
 Musamalizarea (3670 afisari)
 Traian Basescu revine la prima dragoste: ADA (3123 afisari)
 Judecatorul-spaga elibera interlopi (2592 afisari)
 Rosca Stanescu a prezentat deputatilor dovezi noi in cazul Babeni (2171 afisari)
 Piata imobiliara comunista (1610 afisari)
 Urnele s-au deschis la ora 7.00, romanii isi aleg presedintele pentru urmatorii cinci ani  (173 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.03683 sec.