Ranitii au fost dusi la Primaria Romuli, unde au fost tratati cu ceaiuri calde, cafea si cornuri cu ciocolata, dupa care, cu ajutorul unui autobuz apartinand unei companii din Nasaud, au fost dusi pana la Dealul Stefanitiei, localitate de granita cu judetul Maramures, de unde au fost transportati acasa de alte autovehicule. Accidentul putea avea urmari mult mai grave, daca trenul ar fi deraiat, locul respectiv situandu-se in zona unei pante foarte abrupte, de circa 200 de metri, intr-o curba a caii ferate. Circulatia intre Salva si Viseu a fost blocata timp de mai multe ore.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a afirmat ieri ca va discuta cu secretarul de stat de resort din minister situatia generata de noul accident feroviar, precizand ca acesta este rezultatul cresterii nivelului de indisciplina si ca mecanicul locomotivei de schimb a intrat in zona cu o viteza mult mai mare decat ar fi fost normal.
Avem un vinovat
Erorile umane, dar si infrastructura invechita, investitiile ridicole sau lipsa de profesionalism si de responsabilitate a unor lucratori din cadrul CFR au contribuit la producerea mai multor accidente feroviare, in ultimii ani. Cel mai grav s-a petrecut in 1995, in dreptul localitatii Dragos Voda (jud. Calarasi), cand o persoana a murit si alte 18 au fost ranite. La origine s-a aflat un macaz vechi si stricat, care s-a rupt. Tot din cauza unui macaz vechi, in mai 2008, un accelerat a deraiat la Valea Calugareasca, producand moartea unei tinere de 17 ani si ranirea a patru calatori. Numarul accidentelor din 2009, in care au fost implicate numai trenuri (nu si autovehicule) se ridica la sapte, toate petrecute de la 1 septembrie incoace.