Programa curriculara pentru fiecare disciplina scolara ar trebui realizata prin concurs national deschis tuturor cadrelor didactice, propune profesorul Stefan Vlaston, presedintele Asociatiei Edu Cer. El aduce ca argument faptul ca structura specializata din Ministerul Educatiei - Centrul National pentru Curriculum si Evaluare - este formata din profesori universitari, care nu cunosc realitatile din clasele de gimnaziu.
In opinia presedintelui Asociatiei Edu Cer, noile manuale risca sa aiba soarta subiectelor de la examenele nationale de Bacalaureat sau teze cu subiect unic - unele dintre ele gresite, dar, mai ales, cu un grad de dificultate mult prea ridicat, cel putin la matematica, disciplina pe care Stefan Vlaston o preda la liceu. "Curriculumurile pentru fiecare disciplina ar putea fi realizate prin concurs national deschis tuturor cadrelor didactice. Competitia ar trebui dotata cu premii substantiale si, de asemenea, trebuie anoni�mizata, prin folosirea pseudo�nimelor, astfel incat sa se asigure corectitudinea evaluarii proiectelor. Juriul va putea fi format din specialisti renumiti in politici educationale", ne-a declarat Vlaston. Profesorul a realizat un studiu in acest sens, pe care il face public "pentru ca specialistii calificati sa preia stafeta si sa duca mai departe demersul". Potrivit documentului, proiectarea unui curriculum pe fiecare disciplina ar trebui sa cuprinda sapte puncte importante: detalierea competentelor (continuturi, capacitati, atitudini), pentru fiecare clasa (V-IX), in trei variante: minim, mediu, maxim; elaborarea progra�melor analitice; elaborarea manu�alelor pentru elevi (pentru prima clasa, a V-a), a indru�matoarelor metodice pentru profesori, a altor auxiliare didactice; elaborarea listelor de itemi, minimale si maximale, in vederea evaluarii; realizarea unor aplicatii informatice care sa genereze teste personalizate, prin care elevii sa-si poata autoevalua nivelul de pregatire la un moment dat, iar profesorii sa le foloseasca in evaluarea curenta si sumativa; precizarea temelor, modulelor, capitolelor ce ar trebui studiate in varianta maximala a curriculei; indicatii metodologice pentru curricu�lumul realizat in scoala.