Provocarea 8 litri/100 km pentru Focus RS
Ford Focus RS a fost inscris in maratonul MPG (Miles per Gallon) care s-a desfasurat ieri in Marea Britanie, scrie automarket.ro. Masina a fost incadrata in categoria celor care au emisii de CO2 de peste
160 g/km, iar la volanul acesteia s-a aflat Jeremy Walton impreuna cu copilotul Alyson Marlow. Testul era ca masina sa parcurga 580 de kilometri, la un consum nu mai mare de 8 litri/100 km dupa asteptarile
lui Jeremy Walton.
Ford Focus RS este propulsat de un motor de 2.5 litri de 305 CP. Sprintul de la 0-100 km/h se realizeaza in 5.9 secunde, iar viteza maxima cu care poate rula este de 263 km/h. "Voi dovedi ca aceasta masina poate fi folosita zilnic fara costuri enorme", a declarat Jeremy Walton. Maratonul MPG se tine in apropierea orasului Coventry si este un eveniment la care pot lua parte toate masinile, indiferent de motorizari.
Volvo introduce sistemul de protectie a pietonilor
Suedezii de la Volvo, inventatorii centurii de siguranta, vor lansa, odata cu noul model S60, doua noi sisteme de preventie: Collision Warning with Full Auto Brake si Pedestrian Safety. Aceste functii pot evita pietonii care se afla in fata masinii actionand frana pentru a reduce viteza sub 25 km/h, scrie automarket.ro.
Conform unor studii, procentul accidentelor in care sunt implicati pietoni variaza intre 10 si 25%. In cazul unui astfel de accident, viteza cu care masina se deplaseaza reprezinta factorul cel mai important. Riscul ca un pieton sa moara in cazul in care este lovit de un automobil care ruleaza cu 50 km/h este cu 85% mai mare comparativ cu situatia in care viteza masinii este de 25 km/h.
Cand sistemul Collision Warning with Full Auto Brake detecteaza un pericol iminent, soferul va fi avertizat. In cazul in care nu reactioneza, sistemul va intra in functiune, iar masina se va opri complet.
Toyota face masini low-cost pentru China
Toyota va introduce pe piata din China o gama low-cost speciala, pentru a vinde un volum cat mai mare de unitati. Aceeasi strategie a fost aplicata cu succes si pe piata din Statele Unite ale Americii, unde Toyota a castigat teren in mod rapid in ultimii ani.
Noul model low-cost ar trebui sa aiba in China o ascensiune similara cu cea a modelului Corolla in perioada de ascensiune industriala a Japoniei. Nu au fost dezvaluite informatii suplimentare despre modelul pe care japonezii il pregatesc pentru piata din China, cu exceptia faptului ca acesta va fi la fel de ieftin ca si modelele chinezesti si se va adresa doar acestei piete.