Ziua Logo
  Nr. 4635 de miercuri, 9 septembrie 2009 
 Cauta:  
  Detalii »
Auto
iMiev viitorul sunA electric
-- Mitshubishi a adus in Romania primul model de automobil integral electric. Am avut, pentru prima oara, ocazia sa testez un prototip. iMiev a rulat prudent pe aleile din Politehnica bucuresteana, dar a ajuns fara sa simt la 35 de mile pe ora. Pentru ca masinuta a sosit direct din Japonia, avea volanul pe dreapta si bordul gradat in sistem imperial. Prima impresie e ca ar fi ca e perfecta pentru oras: se incarca la priza si nu polueaza. Ramane de vazut, insa, care este pretul acestor rasfaturi.
Mitsubishi innovative Electric Vehicle a fost prezentat pentru prima oara in 2006 la un simpozion dedicat energiei alternative, la Yokohama. In varianta de prototip, a aparut la cea de a 40-a editie a Salonului auto de la Tokyo in 2007. In 2010, Mitsubishi si-a planuit sa aduca iMiev in Europa. Pana atunci, masinuta electrica al carui pret inca nu a fost comunicat va circula doar pe stradutele intortocheate din metropolele japoneze. Este o masina de oras mai ales din cauza autonomiei reduse de doar 160 de km in varianta actuala. Este silentioasa si o simti numai dupa ce a trecut de tine, si asta din cauza zgomotului scos de trenul de rulare. Inima masinii o constituie un sistem de baterii lithiu-ion care furnizeaza energie ce alimenteaza un motor sincorn cu magneti permanenti de 47 de kw. Sistemul de acumulatori plasat sub podea poate fi incarcat in sapte ore de la o priza de 220 de volti si un curent de minim 15A. Exista si un dispozitiv care permite regenerarea in doar 30 de minute la 80% din capacitate de 20 de kWh a bateriilor. Motorul furnizeaza instantaneu la pornire un cuplu de 180 de Nm care smulge masina de o tona de pe soasea. Franarea se poate face recuperativ, refolosindu-se astfel o parte din energia consumata la tractiune. Viteza maxima atinsa este de 130 de km/h. Toate aceste cifre se refera la prototip. Odata cu lansarea de serie, performantele masinii s-ar mai putea imbunatatii, mai ales in ceea ce priveste acumulatorul masinii de care depinde anduranta ansamblului, autonomia si viteza. Mare necunoscuta este insa pretul, cel in functie de care va fi penetrata piata. Daca guvernantii vor un mediu curat, asa cum pretind cand pun taxe, atunci ar trebui sa sustina financiar un automobilul electric, in ciuda presiunilor magnatilor petrolului.
Catalin VARZARU - catalin varzaru@ziua.ro 
A r h i v a
  Noua Mazda 3 MPS    
 Top afisari / comentarii 
 Ministerul jafului (2260 afisari)
 Rusia baga Ucraina in faliment (2184 afisari)
 Tiganie rai/rai care erai (1933 afisari)
 Noua tichie de margaritar (1688 afisari)
 Basescu si Oprescu candidati independenti (1655 afisari)
 Valcea: Primar santajat cu pozele sotiei surprinsa facand sex oral cu amantul  (3762 afisari)
 Maria Ciobanu: Ionut nu s-a nascut Dolanescu. Eram maritata cu un alt barbat la acea vreme (2480 afisari)
 Milla Jovovich, goala-goluta in paginile revistei "Purple"! (FOTO) (2362 afisari)
 Plan de re-romanizare a romanilor maghiarizati din Secuime, in atentia presedintelui Basescu (2283 afisari)
 Climenco: Rusia va interveni armat in cazul unui razboi civil privind unirea Republicii Moldova cu Romania (2149 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00811 sec.