Mitsubishi innovative Electric Vehicle a fost prezentat pentru prima oara in 2006 la un simpozion dedicat energiei alternative, la Yokohama. In varianta de prototip, a aparut la cea de a 40-a editie a Salonului auto de la Tokyo in 2007. In 2010, Mitsubishi si-a planuit sa aduca iMiev in Europa. Pana atunci, masinuta electrica al carui pret inca nu a fost comunicat va circula doar pe stradutele intortocheate din metropolele japoneze. Este o masina de oras mai ales din cauza autonomiei reduse de doar 160 de km in varianta actuala. Este silentioasa si o simti numai dupa ce a trecut de tine, si asta din cauza zgomotului scos de trenul de rulare. Inima masinii o constituie un sistem de baterii lithiu-ion care furnizeaza energie ce alimenteaza un motor sincorn cu magneti permanenti de 47 de kw. Sistemul de acumulatori plasat sub podea poate fi incarcat in sapte ore de la o priza de 220 de volti si un curent de minim 15A. Exista si un dispozitiv care permite regenerarea in doar 30 de minute la 80% din capacitate de 20 de kWh a bateriilor. Motorul furnizeaza instantaneu la pornire un cuplu de 180 de Nm care smulge masina de o tona de pe soasea. Franarea se poate face recuperativ, refolosindu-se astfel o parte din energia consumata la tractiune. Viteza maxima atinsa este de 130 de km/h. Toate aceste cifre se refera la prototip. Odata cu lansarea de serie, performantele masinii s-ar mai putea imbunatatii, mai ales in ceea ce priveste acumulatorul masinii de care depinde anduranta ansamblului, autonomia si viteza. Mare necunoscuta este insa pretul, cel in functie de care va fi penetrata piata. Daca guvernantii vor un mediu curat, asa cum pretind cand pun taxe, atunci ar trebui sa sustina financiar un automobilul electric, in ciuda presiunilor magnatilor petrolului.