Evenimentul muzical al anului, megaconcertul Madonna, a fost un esec, atat artistic, cat si organizatoric. Diva de 51 de ani a ramas doar o prezenta scenica pentru ca vocea nu avea nicio legatura cu ce-am ascultat de-a lungul vremii. Cat despre organizare, Emagic Entertainment a facut parca tot ce i-a stat in putinta sa transforme in cosmar o experienta care in alte locuri de pe planeta ramane un moment de neuitat. Cireasa de pe tort a pus-o insa vedeta care, ca multe altele care au trecut pe aici, ne-a confundat cu un popor de tigani.
Centrul Bucurestilor a fost paralizat miercuri pentru evenimentul muzical al anului: concertul Madonnei. Asteptari mari, iures, bilete suplimentate, circulatie data peste cap. Organizatorii le-au cerut spectatorilor sa vina incepand cu ora 17.30 si nu cumva sa depaseasca ora 20.30 ca nu vor mai intra. In plus, nu aveai voie sa introduci nimic in zona din Parcul Izvor, mai ales apa sau mancare. Am alergat sa nu intarzii si am reusit sa intru fix inainte de limita. S-a dovedit ca m-am grabit in zadar pentru ca diva n-a urcat pe scena decat la 21.50. Dar povestea incepe inca de la intrare unde erai intampinat de mormane de gunoaie, in special sticle goale, si erai perchezitionat ca nu cumva sa introduci vreun sandvici. Tot de la intrare te umpleai de praful care plutea din abundenta in aer facandu-l irespirabil. Inevitabil mi s-a facut sete, moment in care a inceput calvarul. O masa compacta de oameni care-si cumparase jetoane de cinci lei se imbulzea la cateva tonete pentru a pune mana pe un pahar de apa, suc, bere calda sau pe un hotdog rece. Imbranceala dura cam jumatate de ora, dupa care ieseai plin de cola, tusind din cauza prafului, transpirat si injurand, dar cu un pahar de bere populara de 330 de ml pe care ai dat cinci lei.
O deceptie
De la coada aveai ocazia sa admiri corturile Vodafone in care posesorii biletelor de opt milioane de lei savurau linistiti berea, sub jeturi de apa rece pulverizata, privind la oile care se imbulzeau la o racoritoare.
Dupa ce mi-am potolit setea am cautat un loc bun s-o vad pe Madonna. Numai ca sectorul B, cel in care aveai acces cu biletul de 120 de ron, era supraaglo�merat si la o distanta atat de mare de scena, incat nici cu binoclul nu o puteam zari pe vedeta. In plus, jumatate din cei care si-au cumparat "loc" in aceasta zona suprapopulata au vazut imensa scena de dupa multimea de copaci din parc. Intr-un tarziu a aparut si Madonna. Si odata cu ea si deceptia. Sunetele reproduse de instalatia de sonorizare a divei erau niste tipete care nu aveau nicio legatura cu ce se vindea la corturi pe CD si DVD. Melodiile puteau fi recunoscute doar datorita notorietatii lor. Show-ul a fost practic salvat doar de miscarea scenica a cantaretei si a trupei sale de balet. Dezamagirea celor care si-au cumparat bilete inca din luna februarie si au stat cu sufletul la gura ca nu cumva sa se anuleze concertul s-a facut remarcata si prin faptul ca multi au parasit zona cu mult timp inainte ca artista sa-si termine numarul. Si Madonna a incercat cu "I love you Bucharest" si celebrele sale piese sa-i tina pe fani aproape. Insa cand a venit vorba despre mesajul turneului "Sticky & Sweet", diva a avut parte de huiduieli. Nu inainte de a transforma concertul pop intr-unul de manele. Romania a fost prezentata in imagini ca o satra in miscare, iar Madonna a facut apel la romani sa nu-i mai discrimineze pe homosexuali si tigani. Totul pe acordurile unor melodii tiganesti impanate cu fragmente din "La isla bonita". Doar ca Madonna stie despre Romania doar ce-i soptesc consilierii sai de marketing si poate organizatorii. Pentru ca tiganii atat de discriminati impanzisera zona cu seminte, bilete la negru si diverse chinezarii sub privirile indiferente ale jandarmilor. Am plecat multumit gandindu-ma ca megaconcertul n-a avut nicio legatura cu ce se intampla dincolo de granitele Romaniei.