Chiar daca faceau ochii mari in Europa, vazand bere la pahar in toate McDonald's-urile si Bur�ger King-urile, americanii au facut nu doar un pas, ci doi inainte, in zona servirii in fast-food. Dupa ce berea a inceput sa fie cat de cat popu�lara in asemenea res�tau��rante, cateva lan�turi au facut si pasul ca�tre alte bauturi alcoo�lice, inclusiv vin. Stirea care a "cutremu�rat" Ame�rica vine de la un restaurant Burgerville din Washing�ton, Van�couver (nu, nu din capi�tala Washington DC, ci dintr-un orasel din pro�vincie). Succesul rapid dat de listarea ca�tor�va vinuri i-a deter�mi�nat pe proprietari sa anun�te ca vor continua cat de cu�rand si cu ce�lelalte 39 de locatii ad�ministrate. "Con�su�ma�torii au fost foarte sur�prinsi de ini�tiativa noas�tra, dar s-au declarat placut impresio�nati", a spus un oficial al lan�tului, citat de Decanter.com. In pa�ralel, un lant de restau�rante fast-food cu spe�cific me�xican, Chipotle Mexican Grill, a inceput sa ser�veasca, alaturi de bere, cocktailuri marguerita, considerand ca listarea de bauturi alcoolice contribuie la conso�lidarea imaginii de "restaurant fast-food din clasa premium". Gi�gantul Starbucks a anun�tat de curand ca in�tentioneaza sa schimbe numele uneia dintre locatiile sale din Seattle "15th Avenue Coffee and Tea" si sa listeze bere si vin. Ini�tiatorul miscarii "Burger & Bur�gundy" pare sa fie Joel Gott, proprietarul a trei res�tau�rante fast-food din nor�dul Californiei, Taylor's Automatic Re�fresher, care servesc vin de peste zece ani. (C.I.)