"Foaie verde si-o lalea" pare sa fie slagarul aces�tei veri caniculare tulbu�rata rar de tornade ade�varate si mai des de cele figurate, din politica. Numai ca ele nedumi�resc trecator mintile romanilor tot mai neincrezatori in altceva decat realitatea berii reci ca gheata. Totul e nebulos, nu mai poti face planuri ca un om obisnuit, si, daca nu esti un rechin de criza, ti se pare straina limba in care unii vorbesc tocmai acum despre profit. Expectativa e noua ordine de suprafata, pentru ca la mica adancime se petrec lucruri cu care ortodoxia nu prea are de-a face. Ce stil de viata mai adopta ai nostri, ca brazii, la vremea vacantelor pe timp de recesiune.
De sus in jos sau de jos in sus pe scara sociala, tot la mijloc se intalnesc tendin�te�le, in locul lasat vacant de virtute. Astfel, romanii cu ceva cash tot pe-afara pleaca, oricate spoturi i-ar indemna sa ramana turisti pe-acasa. Urmand la scara redusa exemplul politicieni�lor, care intre doua invoiri, nu se sfiesc sa vorbeasca despre criza cu bronzul mediteraneean si aerul de bunastare care le submineaza credibilitatea si onestitatea atunci cand vantura prin media spectrul recesiunii si al somajului.
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Dar, ciudatenie sau nu, romanii, mai optimisti din fire, inca au resurse sa se distreze, evident, dupa punga. Cei de-afara s-au intors (mai ales de dor) cu masinile doldora de cadouri pentru cei de-acasa - i-am vazut la televizor, nu?, dar si cu ceva economii sa mai puna umarul la cea nationala. Cei dinauntru umplu, si cu urme cateodata, fie cararile de munte si plajele noastre, fie, mai numerosi, pe-ale altora, unde e mereu mai bine, mai ieftin, mai frumos, mai curat si mai civilizat. Iar cei ramasi acasa-acasa, de voie sau de nevoie, mai scapa la cumpa�raturi in supermarketurile cu stan�dardele calitatii inmuiate de caldura, mai ies la un mall racoros plin de promotii tentante, la o terasa de cartier, la un gratar pe margine de padure, de drum, de bloc, unde nu mai ajung ecourile interminabilelor talk-show-ri ale neobositilor care tot dezbat si hotarasc soarta celor multi.
Unii au avut chiar si de ales intre invitatiile intre�prinzatorilor care n-au inchinat steagul si au continuat sa organizeze evenimente, care mai elitiste, care mai de masa, in care au lansat ceva nou, au reinventat si au inaugurat ceva vechi sau au continuat o traditie, dar cu bugete mai subtiri. S-au intamplat asadar festivaluri de moda (Moda e musica sotto le stelle, Fashion Days, FashionTV Summer Festival), de muzica (Forest Vibes Fest), de dans (Romanian Salsa Festival), aniversari (Playboy), lansari de parfumuri exclusiviste (Elys�e Maison des Parfums - Ubar for Woman), grand opening-uri (Club White) sau petreceri pentru fidelizarea clientilor (Health Club Hilton).
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Oricum, aceasta vara va ramane in memoria colectiva ca una aparte, ieftinut-electorala, in care, printre altele, tentati de oficiali locali, romanii se mai aduna gura-casca la paine si circ moca. Ca o varianta nu mai putin inselatoare la opiumul emisiunilor TV, care fie ii tulbura din nou cu fata morgana a norocului chior "100% adevarat", fie le ofera doar reluari ce le pot aminti multora ca insasi viata lor merge in reluare si ca traiul decent e inca un vis indepartat.