Pentru a-si face campanie electorala mascata utilizand banul public, Traian Basescu va anunta doar in ultimul moment, in mod oficial, candidatura sa. Dar intrucat cetatenii, ajunsi la exasperare si neavand alta posibilitate, il huiduie oriunde s-ar afla, acelasi Traian Basescu este silit sa se deplaseze cu preponderenta in centre rurale si in comunitati din ce in ce mai mici. Aceasta reactie demonstreaza ca romanilor le-a ajuns cutitul la os. Si ca ei au inteles ca, in fine, trebuie drastic sanctionata si imoralitatea de care da dovada Traian Basescu si uriasele pagube pe care le-a creat economiei nationale si umilinta la care suntem supusi in plan extern, sub mandatul sau.
Am arAtat, in episodul anterior, ca nimeni nu poate fi facut mai responsabil decat Traian Basescu de starea de�zastruoasa a drumurilor publice, a transporturilor de marfa si calatori pe calea ferata, a trans�porturilor maritime si fluviale. Pentru ca el a detinut cinci mandate de ministru la Trans�porturi. Si inca trei, oamenii sai de incredere. Anca Boa�giu, Gheorghe Dobre si Radu Berceanu.
La fel de evidenta este si starea jalnica a transporturilor aeriene. Pentru a-i pune diag�nosticul, nici macar nu este necesar sa ascultam lamen�tarile, pe deplin indreptatite, ale personalului navigant. Este suficient sa privim harta aeriana. Cu exceptia unor companii particulare - pentru existenta carora nici Traian Basescu si nici ceilalti ministri PD nu au facut nimic - aproape nu exista deplasare externa mai impor�tanta care sa nu-l oblige pe roman la escale. Pentru a ajunge intr-un oras oarecare din Franta, din Germania, din Spania sau din Italia, cetateanul european pierde doar cateva ore. Romanii pierd o zi. Pentru ca trebuie sa facem escale. Suntem pur si simplu debransati de la sistemul european de trans�porturi aeriene. Aceasta situatie inseamna, pentru cetatean, fie ca e turist, fie ca este om de afaceri, uriase pierderi de timp si de bani. Dar si oamenii de afaceri europeni ajung, din acelasi motiv, cu dificultate in Romania. Integrarea noastra reala intarzie. Cinstit vorbind, cine poate fi facut responsabil? Nu as vrea ca cineva sa-si ima�gineze ca il visez ziua si noaptea pe Traian Basescu. Ca mi-am facut o obsesie din cazul sau. Dar nu pot fi orb. Nu pot sa accept nerusinarea cu care, de fiecare data, Traian Basescu bate un alt obraz pentru a scapa de propria raspundere. Nu poate fi principal vinovat pentru starea trans�porturilor aeriene romanesti nimeni altcineva decat cel care a condus, cea mai mare perioada a timpului, acest sector. Nu l-am auzit o data pe Traian Basescu asu�mandu-si raspunderea. Nu l-am auzit o singura data cerandu-si scuze pentru faptul ca nu avem autostrazi. Pentru starea generala a drumurilor. Pentru nenumaratele accidente. Pentru timpul piedut al cetatenilor si anga�jatilor societatilor comer�ciale. Pentru uriasa risipa de timp si bani. Pentru umilinta la care este supus TAROM-ul, ca institutie. Pentru starea deplorabila a aeroporturilor si porturilor romanesti. Pentru chinurile la care sunt supusi calatorii pe caile ferate.
Si daca Traian Basescu nu-si bate singur obrazul si daca multi dintre politicieni sunt, intr-o forma sau alta, complici cu acesta si daca unii limbrici de presa inca ii mai scutura firele de praf cu mana cu care au luat diurna de la Udrea, ce-i mai ramane ceta�teanului sa faca? Atunci cand democratia scartaie, atunci cand institutiile statului nu reactioneaza sau o fac cu mare lentoare, singura solutie ramane huiduirea modelului negativ. In episodul urmator, vom incerca sa vedem cine raspunde pentru umilinta pe care o suportam ca romani in raport cu alte comunitati europene.
Acest editorial si urmatoarele pot fi accesate si comentate pe
www.sroscas.ro.