Scaderea dramatica a vanzarilor pe piata auto nu-i opreste pe marii producatori sa scoata pe banda rulanta noi modele. Este drept ca aceste creatii sunt produ�sele unor bugete alcatuite pe vremea cand economia duduia. Este si cazul noului model Astra de la Opel.
Desi compania mama, General Motors, abia a scapat de faliment, desi subsidiara Opel este pe punctul de a fi vanduta, creatorii de la centrul din Russelsheim au prezentat presei cea de-a patra generatie a Astrei, din perspectiva noului design exterior si interior. Masi�na, ce va fi lansata la toam�na la salonul Auto de la Frankfurt, poate fi conside�rata sora mai mica a Insigniei. Gresea�la nici n-ar fi prea mare avand in vedere ca de felul cum arata noua Astra este respon�sabil Malcolm Ward, cel care a avut ca sarcina si desenarea Insigniei. Seful de design exterior al Opel a explicat presei care sunt marile diferente de abordare dinamica a celor doua modele. Spre deosebire de sora mai mare, la care liniile tind sa traga mode�lul sa-i confere o senzatie de confort, la Astra curbu�rile sunt gandite pentru a impinge masina, pentru a lasa senzatia de viteza si agresivitate. Oricum, Opel a renuntat, odata cu cele doua concepte, la liniile drepte si le-a abordat pe cele scurse si rotunjite. Se remarca, de asemenea, o marire a ampatamentului pe punte spate, caracteristica im�pru�mutata de la Porsche, care asigura o mai mare stabilitate. Interiorul este mai dinamic si mai prie�tenos decat la vechile modele Opel. Exista sufi�ciente spatii de depozitare, mai ales pentru sticle si pahare de toate dimen�siunile. Gandirea acestora s-a facut in urma unui sondaj la care cateva sute de persoane au fost puse sa aleaga 20 de obiecte, de pe o lista cu 200, pe care le folosesc cel mai des in habitaclu.
Mai colorata
Pozitia in scaun este buna, la fel si vizibilitatea. Desi s-au pastrat o multi�tu�dine de butoane pe con�sola centrala, acestea vor fi destul de facile si con�struite dintr-un plastic rezistent in timp. Plansa de bord va fi acoperita de un material elastic si va putea fi coman�data, in premiera, in doua culori. Spre deosebire de mode�lele cenusii anterioare, noua Astra va fi mult mai colorata, o lumina rosie, discreta, iesind de sub intregul panou central. Am remarcat, de asemenea, un spatiu extins pe inaltime si o pozitie confortabila pe locurile din spate. Chiar si in varianta hatch�back, Astra are un port�ba�gaj sur�prinzator de incapa�tor. Noul Opel in cinci usi va ajunge la noi la inceptul lui 2010. O versiu�ne in trei usi inca nu a fost confirmata, la fel cum nu par a fi planuri pentru inlo��cuirea actualei deca�pota�bile, a declarat la Buda�pesta Farid Ana�bta�wi, direc�tor de vanzari si marke�ting al Opel pen�tru regiunea Europa de Sud-Est. Pe masina vor fi montate opt tipuri de motorizari euro 5 - patru diesel cu capa�citati cuprin�se intre 1,3 si 2,0 litri si puteri intre 95 CP si 160 CP - si patru pe ben�zina intre 1,4 si 1,6 litri, cu puteri intre 100 CP si 180 CP.